Stránka 2 z 2
Re: vymena oleje
Napsal: 07 pro 2009, 10:51
od zdenek76
podle mě při nastartovaném motoru
Re: vymena oleje
Napsal: 07 pro 2009, 13:42
od miooo
vdaka...
tiez som si to myslel....
Re: vymena oleje
Napsal: 01 led 2010, 16:38
od Charlie
olej se měří při spuštěném(nastartovaném)motoru.V servisu jsem se ptal na ten filtr a oni jsou dva druhy převodovek jeden filtr je uvnitř prevodovky a druhej typ to má vedle chladiče.
Re: vymena oleje
Napsal: 10 zář 2012, 14:26
od torres
Přivezl jsem auto z výměny oleje a filtru od autoopraváře a platil jsem 7 l oleje po 360 za litr. Na štítku. Eurol 5W 30.
Že prý na zimu je lepší řidčí.
Já si doteď myslel, že náplň jsou 4 l .
Okradl mě?
Re: vymena oleje
Napsal: 10 zář 2012, 14:27
od torres
Doplňuji: Sa Fe, 2001, 83 kW, nafta
Re: vymena oleje
Napsal: 10 zář 2012, 14:46
od Richard555
Náplň oleje pro santa fe CRDI je psána 5,9 l při výměně tam dáš tak 5,5 l a jsi na rysce úplně nahoře..... nedávno jsem olej měnil, koupeno 6 lt. 0,5 l zbylo na dolití. Motor pro Santu a většinu korejských aut vyvíjela italská firma VM Motori, a tak tam leju olej pro GM (General motors, Opel, Chevrolet) 5W 30 specifikace A3,B3,B4 a celá náplň mi stojí cca 800,- + filtr cca 300,- Vždy tam trochu oleje zůstane tak proto tam nedáš těch 5,9 lt.
Re: vymena oleje
Napsal: 10 zář 2012, 19:50
od torres
Jelikož to mám po horní rysku, " jen " mě okradl. Se 7 litry oleje bych asi dnešních 50 km bez problémů nenajezdil, že?
Díky za odpověď.
Re: vymena oleje
Napsal: 11 zář 2012, 09:30
od Richard555
To asi ne, motoru moc nesvědčí, když je tam víc oleje než má být, dokonce se může i poškodit ! Takže max. na horní rysku nikdy ne víc ! a u CRDI radši měnit olej dřív než za těch 15K km, zvláště když jezdíš častěji po městě..... jen tím motoru prospěješ...... ona nafta dost olej ředí a blbě se z něho odpařuje, tak mazací schopnosti se dost zhoršují, a to nemá rádo turbo
Re: vymena oleje
Napsal: 11 zář 2012, 22:26
od kayo2
- Santa Fe náplne2.jpg (140.43 KiB) Zobrazeno 1732 x
Re: vymena oleje
Napsal: 12 zář 2012, 10:14
od Richard555
Tady jasně vidíte nesmysly který se v návodu vyskytujou......
Když používám jednorozsahový olej 30 mohu ho používat do 40°C
To samý je i u 10W30 použití do 40°C
Když používám 5W30 což je z hlediska viskozity úplně stejný (těch 30 je viskozita - čerpatelnost za tepla) dovolují použití do +10 °C
Ale všichni (teda 90%) origo servisů ho lejou do auta 5W30 a neřeší to.......