Stránka 2 z 3

Re: Vymena rozvodov

Napsal: 27 bře 2011, 14:48
od Mexican
niekde som citakl (myslim ze to bol tipcars) ze ani retaz nie je uplne bezudrzbova - ze moze byt vytahana, resp bude treba zostelovat kladky. To sa doporucuje pri 160 000km. Ak som videl spravne v rozpise ukonov, u CRDi to kontroluju raz za 30 000km. Tak snad to kontroluju spravne

Re: Vymena rozvodov

Napsal: 28 bře 2011, 08:15
od rokolo
Myslím, že ten řetěz nás všechny přežije... :arrow:

Re: Vymena rozvodov

Napsal: 28 bře 2011, 10:53
od adam221
Rokolo> Ta retaz nas neprezije... Pocul som o niekom kto ju uz menil, vymena stala s matrosom 250e a auto malo nabehanych nieco okolo 300tis km....

Re: Vymena rozvodov

Napsal: 28 bře 2011, 11:01
od Hardcam
Ano, retez by se mel menit, ale neni pevne dany interval. u BMW se musi menit.

Re: Vymena rozvodov

Napsal: 28 bře 2011, 11:14
od adam221
U Accenta sa iba "kontroluje" ale ked bude mat dost, tak to je zevraj dobre pocut, ze si vyzaduje vymenu :)

Re: Vymena rozvodov

Napsal: 28 bře 2011, 11:29
od Mexican
ja pri mojo sluchu mam strach ze to pocut nebudem. takze dufam, ze to servis bude pravidelne kontrolovat

Re: Vymena rozvodov

Napsal: 28 bře 2011, 12:14
od Vilda
Až bude řetěz načatý, tak to poznáte .... začne dost nahlas chrastit a potom. když přestane stíhat napínák řetězu, tak i mlátit ..... co jsem ale slyšel, tak dnešní řetěz. rozvody vydrží pořádnou porci kilometrů ... to není jako u starých 120cítek nebo mého polského Fiata 125, kdy motor mlátil až hrůza :shock: po 50 000 ujetých km ..

Re: Vymena rozvodov

Napsal: 28 bře 2011, 15:41
od Garcia007
... ten chlapik mal najazdene 250 tisic a menil ju za funglofku ...

Re: Vymena rozvodov

Napsal: 29 bře 2011, 07:46
od rokolo
adam221 píše:Rokolo> Ta retaz nas neprezije... Pocul som o niekom kto ju uz menil, vymena stala s matrosom 250e a auto malo nabehanych nieco okolo 300tis km....
Tak samozřejmně, že nic nevydrží věčně, ale vycházím z toho, že tolik kilometrů s tím autem nenajedu a asi ani většina z nás. Při 300tis.km to má už určitě nárok na výměnu. Jinak nevěřte tomu, že vám v servise kontrolují stav řetězu...ledaže by rozebrali motor :D Na špatný řetěz "přijdou" stejným způsobem jako vy...něco tady řádně "rachtá", to bude asi řetěz :idea:

Re: Vymena rozvodov

Napsal: 04 kvě 2011, 08:42
od PanFiluta
Počujte, čo sú vlastne rozvody a načo v aute sú ? Všade sa píše vymeniť rozvody, vymeniť rozvodový remeň, ale môj CRDi má 4 roky, 111 tisíc km a ide i bez výmeny rozvodov zatiaľ super.
Pojmy "rozvody" a "rozvodový remeň", resp. "rozvodová reťaz" sú synonymá ?

PS - prosím o normálnu odpoveď, nie každý z nás je mechanik, nie každý vie ako motor funguje... Nie takú ako som dostal na inom fóre, kde mi jeden "expert" povedal, že čo je rozvodový remeň spoznám, až sa mi roztrhne.... =D>


Edit - máme i 10 ročnú fabiu 1.4, má najazdených skoro 200 tisíc a ani tam sa to myslím nikdy nerobilo a ide v pohode... :shock:

Re: Vymena rozvodov

Napsal: 04 kvě 2011, 09:32
od cert
Rozvodový řetěz je krásně vidět na fotce co sem dal rokolo. Jinak je to popsané tady: http://cs.wikipedia.org/wiki/Ventilov%C3%BD_rozvod . V části článku Pohon rozvodu máš odkazy co je co.
Doba provozu rozvodového řemenu/řetězu nemá vliv na běh motoru, ale hrozí prasknutí vlivem opotřebení (hlavně u řemenu) a pak se tzv. potká motor. Což znamená, že se rozhodí časování kdy mají být otevřené ventily ve vztahu s polohou pístu a písty se s ventily srazí. Někdy jde takový motor opravit, ale většinou je to na zahození. Poškodí se ventily, písty a dále se mohou poškodit ojnice, kliková hřídel, vačkové hřídele, povrch válců motoru...
Proto výrobce předepisuje výměnu pohonu (řemen + kladky) rozvodu po určitých kilometrech nebo letech podle toho co nastane dřív. U řetězu je předepsaná jen kontrola (prasknutí je nepravděpodobné, ikdyž už se taky stalo) - tam hrozí jen zvýšená hlučnost když už jeho vytahání vlivem provozu není schopný kompenzovat napínák.

K té Fabii - pokud máš motor 1,4 OHV (44 nebo 50 kW) tak to je starý motor, kde se používá řetěz, tam je jen kontrola. Pokud máš motor 1,4 16V (55 nebo 74 kW), tak tam jsi výměnu krutě přetáhl (předepsáno je myslím 90 nebo 120 tis km nebo 6 let).

Takže asi tak.

Re: Vymena rozvodov

Napsal: 04 kvě 2011, 11:17
od Rudolf
cert píše:.......... Pokud máš motor 1,4 16V (55 nebo 74 kW), tak tam jsi výměnu krutě přetáhl (předepsáno je myslím 90 nebo 120 tis km nebo 6 let).

Takže asi tak.
Měl jsem fábii 1.4 16V 55kW - je tam výměna po 90 tisících.

Re: Vymena rozvodov

Napsal: 04 kvě 2011, 14:13
od Vilda
cert píše: tak tam jsi výměnu krutě přetáhl (předepsáno je myslím 90 nebo 120 tis km nebo 6 let
Jojo, přesně tak ... i můj Renault měl výměnu, buď po ujetí 120 000km a nebo po 5 letech provozu, bez ohledu na počet ujetých kilometrů .... :hyu: na tom bude podobně ..

Re: Vymena rozvodov

Napsal: 05 kvě 2011, 13:18
od PanFiluta
Fabiu máme tú 1.4, čo mala kedysi 68 koní - teraz už toľko nemá, samozrejme :D.... Čiže to je tá s reťazom. Stále ide, takže v pohode.
Takže ak správne chápem, CRDi má tiež reťaz a tú meniť nemusím....

Sorry, ale som čo sa fungovania motoru týka úplný amatér

Re: Vymena rozvodov

Napsal: 05 kvě 2011, 22:56
od ZdeněkSvoboda
Jojo, CRDi má řetěz "navěky" :roll: :D