Aha, tak v tom topicu jsem to nenasel, tak prikladam jine kratke pojednani, ktere jsem sepisoval sve tete, ktera ma stejny problem jako nekteri z vas:) A aby bylo jasno - nejsem prodejce, je to jen muj konicek
Je třeba rozlišovat pasivní detektory (zákonem nezakázané, tudíž povolené) a aktivní rušičky (jejichž POUŽITÍ je zakázané pod pokutou 100.000Kč)
DETEKTORY:
Pasivní detektor vás ochrání jen před mikrovlnným měřením, resp. vás upozorní, že je nablízku mikrovlnný radar. Ty se v současné době nacházejí v stacionárních radarech (budky u silnice) a v autech PČR a MP (tzv. bradavice). V ČR (stejně jako SK, tam jsou detektory ale již několik měsíců zakázané) se měří na jiných frekvencích (pouze 34,0 a 34,3 GHz) než ve zbytku světa a naše radary mají nižší vysílací výkon. Proto u nás antiradary (AR), které jsou jinde ve světě hodnoceny jako špičkové, fungují buď špatně, nebo vůbec. Pro ČR se tak musí detektory speciálně upravovat, aby měřily jen na výše uvedených frekvencích a žádných jiných. Proto můžete někde narazit na antiradary za cca 5.000Kč, ale budou mít horší citlivost a víc falešných poplachů, jejich účinnost se pohybuje cca na 60-70% účinnosti upravených detektorů (i když jejich majitelé s nimi budou určitě spokojeni, protože nikdy nic jiného nezkusili). Je tedy třeba dát pozor, aby byl detektor upravený, to se pozná podle označení EURO. Ale ani tak sio nemůže být člověk úplně jistý, protože se do ČR vozí i šedý dovoz z Maďarska, který je taky označený jako EURO, ale místo 34,0 má 33,8GHz, čili na státní radary nefunguje!
Detektory lze rozdělit na přenosné a pevně zabudované.
Přenosné: Jejich výhodou je nižší cena a fakt, že je můžete používat ve více autech. Nevýhodou je, že ho musíte pořád sundávat/nandávat (AR se dost kradou) a že ho nemůžete použít při cestě do zahraničí, kde jsou zakázané, protože je moc na očích.
V současné době jsou přenosné pasivní detektory použitelné v ČR:
- V1: funguje v ČR velmi dobře i bez úpravy. Ve větších městech má více falešných poplachů (FP). Detekce dobrá, v létě ale mívá problémy s přehříváním, následkem čehož může v cca 5% případů nedetekovat radar. Tomu odpovídá i jeho nižší cena. Za tu cenu to není špatná koupě, ale já si říkám, že když už do něčeho dám tolik peněz, chci se na to 100% spolehnout. Viz
http://www.antiradary.net/antiradar-valentine-one-1/ .
- Bel RX65EURO: Tenhle jsem měl rok, je to vynikající detektor s nejlepším poměrem výkon/cena na trhu. Před radary běžně informuje 250-350m a má naprosté minimum FP. Viz
http://www.antiradary.net/antiradar-rx6 ... eltronics/
- Escort X50EURO: Asi nejlepší detektor na trhu, detekcí je na tom cca o 50m lépe, čímž dosahuje citlivosti pevných sad. Falešné poplachy nemá téměř žádné (V Praze s ním mám cca 1FP za 3000km). Viz
http://www.antiradary.net/antiradar-x50e-euro-escort/
Pevné pasivní detektory:
Upravený pro ČR je dnes pouze jeden. Výhody korespondují s nevýhodami přenosných typů. Navíc je k ceně zařízení nutno připočíst cenu montáže – montuje se do předního nárazniku, takže jej můžeš použít i v zahraničí, protože není vidět.
- Bel 975EURO: Výhodou je vynikající citlivost jako u X50e, nevýhodou je trochu vyšší počet falešných poplachů, asi jako u V1. Viz
http://www.antiradary.net/antiradar-bel ... -975-euro/
V blízké době se začne prodávat i pevný Bel STiR, který je téměř bez FP a detekci má na úrovni 975e. Navíc má tu výhodu, že jej nelze detekovat speciálními detektory detektorů, které se používají v některých zahraničních zemích. Ale bude stát cca o 10.000Kč víc než 975e.
RUŠIČKY:
(stručně, protože není dobré je probírat veřejně)
Rušičky jsou aktivní antiradary, které jsou účinné jen proti laserovým radarům používaným hlavně MP a poslední dobou i PČR. ...... Vlastnit můžete, nesmíte použít. ...... Další užitečnou funkcí některých typů rušiček je detekce úsekového měření, což je hlavně v Praze nebo ve Zlíně velké plus. Spolehlivost upozornění na úsekovky je ale cca 60%, funguje to hlavně v noci.
- AL G9
- LaserTrack LT400
- LaserInterceptor
Pak existuje ještě měření pomocí indukčních smyček v asfaltu, to je asi na 20 místech v ČR, ale tomu se dá předejít přidáním upozornění do navigace. Stejné je to u úsekového měření, na které vás navíc v určitém procentu případů může upozornit i rušička. Poslední povolenou možností v ČR je meření systémem GESIG (v civilních Octaviích) nebo PolCam (v civilních Passatech R36). Tento způsob spočívá v tom, že policejní auto má kalibrovaný a cejchovaný tachometr, snímá svou rychlost, má vepředu i vzadu kamery a srovná s vámi rychlost, natočí vás, porovná s vlastní rychlostí a pokutuje:-) Problém je v tom, že kamera nic nevysílá, tudíž není co detekovat, čili proti nim není obrany. Passatů je v ČR 16ks, jsou ale docela dobře rozpoznatelné. Octavii něco kolem 10ks, ale na rozdíl od Passatů mohou měřit jen zezadu. Oboje se vyskutuje především na dálnicích.
Vysvětlivky:
AR = antiradary
FP = falešný poplach. Občas se stane, že AR zahlásí radar, i když v okolí žádný není. Je to dáno tím, že je to hloupý přijímač signálu na určité frekvenci a když je v okolí stejný signál vyzařován nečím jiným, nepozná, že se nejedná o radar. Upravené detektory ale FP mají velmi zřídka (V Praze max. 1FP na 100km, mimo Prahu max. 1FP na 500km u typů s největším počtem FP). Rušičky nemívají FP vůbec.