Stránka 2 z 2

Re: Pomalu padající otáčky

Napsal: 29 čer 2009, 23:51
od Accentdevil
matysekul píše:Chlapi,nechcete už toho nechat. To byl dlouho klid? Co se týče otáček,je to vlastnost. Neumím posoudit,jestli je to dobře nebo špatně,ale je to tak. Nevím,jestli to dělá ECU,nebo setrvačník,ale zřejmě je to o plynulosti průběhu motoru.

Ceho nechat? :-k vzdyt se tu resi ty otacky ne :?: :)

Re: Pomalu padající otáčky

Napsal: 29 čer 2009, 23:56
od laufas
taky nevim proc nechat.
je to vlastnost motoru, ktera mi vadi. pak se mne ptaj, jestli neumim radit :-D
na prvni garancce to trochu sestelovali

Re: Pomalu padající otáčky

Napsal: 30 čer 2009, 07:52
od maco
pomalu padaji otacky i u toyoty auris, kterou jsem testoval (starsi 1.6 a nova 1.33), pri tech jizdach mi ten plyn lital dost :-) , prodejce rikal ze je to nohou, ale ze je to normalni, jelikoz jsem zvyklej na starsi auto...takze nic divneho. Ted kdyz mam s Ickem 4000km tak mi to lita uz o dost mene, pokud radim pomaleji tak vubec, pokud mu ale davam poradne pokourit, tak trochu jo. Beru to spis jako pozitivum, rozhodne se neni ceho bat :)

Re: Pomalu padající otáčky

Napsal: 30 čer 2009, 09:39
od Maxi
S těma otáčkama to je u benzíňáku normální. Myslím, že je to takhle nastavené asi úmyslně z nějakého praktického důvodu. Možná proto, aby např. otáčky rychle nespadly do nějakého minimam kde motor nemá výkon. Při řazení to pak neškube, je plynulejší chod motoru a poté i jízda jako taková (moje úvaha). Někdo někdy kdesi v diskusi psal, že to má nějakou souvislost s udržením nižšších emisí (???). Já mám starýho Nissan Primera 2.0 i z r. 1998 a dělá to také. Je pravda že Š 105/120 to nědělala... :mrgreen:

Re: Pomalu padající otáčky

Napsal: 30 čer 2009, 12:32
od SKV
Moje i30 to nedělá, tedy alespoň ne v takové míře abych to nějak pozoroval. Při zkušebce s Meganem III v 1.6 110k to bylo naopak dost výrazné. Člověk, co se motá kolem aut mi říkal, že to dělají všechna s proměnným časováním ventilů.

Re: Pomalu padající otáčky

Napsal: 30 čer 2009, 20:11
od Petis
Peosím tě, můžu se zeptat co je to proměnné časování ventilů?

Re: Pomalu padající otáčky

Napsal: 30 čer 2009, 20:32
od j.albi
Peosím tě, můžu se zeptat co je to proměnné časování ventilů?
Proměnné časování ventilů (též VVT z anglického Variable valve timing) je technologie využívaná v automobilovém průmyslu s cílem optimalizovat parametry čtyřtaktního spalovacího motoru. Díky proměnnému časování ventilů je možné řídit zdvih, okamžik otevření ventilu a dobu otevření ventilu nebo některou kombinaci uvedených parametrů a to v závislosti na otáčkách motoru. Změna nastavení zdvihu nebo časování ventilů může probíhat v několika diskrétních krocích nebo plynule. Je několik způsobů ovládání ventilů. Nejčastěji se využívá hydraulické nastavování změnou tlaku oleje.


Vhodným nastavením práce ventilů je možné dosáhnout příznivějšího průběhu výkonu v závislosti na otáčkách motoru, nebo z druhého úhlu pohledu snížení měrné spotřeby paliva (díky čemuž se sníží emise výfukových plynů).

zdroj Wikipedie

Re: Pomalu padající otáčky

Napsal: 30 čer 2009, 21:30
od Viki
Motor se mi taky drží chvíli v otáčkách při přeřazení a je to moc efektní. Vzhedem k tomu že mám :tus: Coupé tak je to jedině výhoda protože nemusím dávat meziplyn.
Ale děje se to pouze zruba od 3500 ot./min. a výše, a halvně tam to má přínos k lepšímu předjíždění a dymamice jízdy. V nižších otáčkách by to vadilo komfortu. Jo maj to kluci Korejští vychytaný. Nebo snad Jeponští? Tuším že 2.0 CVVT je výrobou od Mitsubishi.