Stránka 2 z 4
Re: záruka
Napsal: 24 čer 2010, 18:40
od Carolco
Jen ty výplaty tu nejsou v Librách,že?
Celá záruka na jakékoliv nové auto,dle mého soudu a zkušeností, nakonec visí na jediném člověku v servisu. Na přejímacím technikovi. Na tom jak moc je zkušený,školený,hlavně ale zaplacený,jakou má zrovna náladu a jestli ho zákazník svými požadavky moc neobtěžuje. A pokud s daným člověkem nebude spokojen a za pár let si koupí jiný vůz,světe div se,ten samý technik přešel před nedávnem k oné značce.No bodejť né,je to kvalifikovaný specialista,po tom sáhne majitel servisu všemi deseti....Tak vám nevím,znáte někdo opravdu DOBRÝ servis? Kde by se nehádali o každou prkotinu,kde by jim nevadilo,že člověk přinesl na montáž např.svoje tažné(za třetinu ceny) a oni by ho bez řečí namontovali a pokud by se pak někdy vyskytla závada třeba na stahování oken by to nepřičítali neoriginálnímu příslušenství? To poslední je trochu ironie,ale jak je třeba možné,že jistý oficiální dealer prodává již nová auta s LPG a přitom je to výrobcem zakázáno a přicházíte o záruku? Nebo je toto ten PRAVÝ DOBRÝ servis,kde se dá domluvit a zákazník i servis bude spokojen? Nevím. Spíš už jsem se smířil s tím,že vyberu servis systémem mapa a šipky... Ale
snad jim nebude vadit ozdobná koncovka výfuku
No co když tak ji před servisem vždycky sundám....
Re: záruka
Napsal: 26 čer 2010, 18:17
od Tudy
Tak to u nich zkus, já jsem spokojen, jezdím k nim již 3 roky...
Re: záruka
Napsal: 27 lis 2011, 20:24
od Idaho
Nebrte to ted jako reklamu ale m,oje osobní zkušneost s blokovou výjimkou třeba u TOY byla náseldující ( od koupi nového auta si garančky děláme sami ) - Emil frey odmítl uznat reklamaci, jelikož jsme mohli servisní ukony sfalšovat ( najeto 27tis km za 6měsícu a začal protejkat pomocný spojkový váleček )nasranej jsem odejel že to doma pořeším s právníkem a jak jsem jel kolem Toyyoty dajbych u nás v PB tak sem se tam zastavil a oni mne bez řečí objendali a za dva dny si přijeli pro auto , večer přistavili s novým válečkem a vše v pohodě.
U dalšch aut jsme zatím nic v záruce neřešili ( a doufám že u stávající H1 a i30tek také nebudem ) a garančky si deláme třetím rokem sami..
takže za mne názor - je to jen o lidech..
Re: záruka
Napsal: 05 pro 2011, 21:39
od Wasp
Nekupujte smluvní záruku, která vám nepřinese výhodu
Smluvní záruka, tedy ta, která přesahuje povinné dva roky stanovené zákonem, může být až na výjimky libovolně stanovena prodejcem vozu. Ten si může diktovat, na které díly nebo typy poruch se záruka nevztahuje, jak se budou řešit případné závady i na to jaká máte, či nemáte v rámci smluvní záruky práva. To je bohužel příležitost k tomu prodávat lákadlo, které vám v praxi k ničemu nebude. Zjistil to spotřebitelský časopis dTest, který provedl srovnání smluvních podmínek prodloužených záruk u šestnácti značek automobilů.
„Nejprve je nutné si uvědomit, že navzdory reklamám vám více než polovina námi prověřovaných prodejců záruku přesahující zákonné dva roky z dobré vůle nedá, musíte si za ni zaplatit,“ zdůraznila Martina Vernerová, právní poradkyně časopisu dTest. Cena záruky se podle časopisu dTest pohybuje mezi 5000 Kč a 25 000 Kč a závisí na druhu modelu, délce přikoupeného období a bývá omezena najetými kilometry.
Někteří prodejci záruku omezují tak, že uvádí jejich časovou délku a počet kilometrů, přičemž platí to, co je splněno dříve. „Z vybraných značek vozů v tomto směru vyčnívá Hyundai, která na vybrané modely poskytuje pětiletou zárukou bez omezení kilometrů; nejdelší záruka, sedmiletá od Kia, je po uplynutí třetího roku již omezena, a to 150 000 najetými kilometry,“ uvádí zpráva časopisu dTest s tím, že největší nedostatky prodloužených záruk byly nalezeny u tzv. garančních prohlídek.
V souladu s evropskou legislativou totiž prodejce nesmí záruku podmiňovat návštěvou autorizovaných servisů a užíváním výhradně originálních autodílů. „To se však u celé čtvrtiny prodejců stále děje,“ vysvětluje Vernerová a dodává, že tato ustanovení jsou neplatná, což spotřebitelé většinou nevědí. „Záruku však neztratí v případě prohlídek i v neautorizovaném servise, použitím dílů srovnatelné kvality a dodržením odborných postupů,“ dodala. I fakt, že prodejce evropskou legislativu respektuje, by tak měl být jedním z faktorů, podle kterého prodejce vybírat.
Někteří totiž podmiňují návštěvou autorizovaného servisu i použitím originálních dílů dokonce i zákonnou záruku. Zákaz podmiňování smluvní a zákonné záruky návštěvou autorizovaných servisů a použitím originálních dílů přitom evropské nařízení zakazuje už více než rok.
Pokud budete nad nabídkou prodloužené záruky uvažovat, zjistěte si také, zda prodejce zaručuje servis ve formě odtahu vozidla do servisu. Někteří zajišťují i nutné ubytování a asistenční služby v případě poruchy. V podmínkách záruky naopak nehledejte náhradu za vady vzniklé běžným opotřebením.
Obecně většinou platí, že rozsah prodloužené záruky je podobný rozsahu záruky, kterou stanovuje zákon. „Někteří ovšem o rozsahu prodloužené záruky zcela mlčí a odvolávají se na jednotlivé dealery značky,“ upozorňuje zpráva časopisu dTest. V takovém případě si ověřte rozsah záruky ještě před podpisem smlouvy.
Na prodlouženou záruku nezapomeňte ani v případě, že takové auto kupujete po původním majiteli nebo tento vůz naopak prodáváte. „Záruku je samozřejmě vždy možné na nového majitele vozu převést i později smlouvou o postoupení práv vyplývajících ze záruky na automobil, nejlepší je ale myslet na postoupení již v samotné kupní smlouvě,“ uvádí časopis dTest s tím, že někteří výrobci novému majiteli uznají záruku pouze po předložení servisní knížky, jiní chtějí doložit právě smlouvu o postoupení práv z této záruky.
Společné všem prodlouženým zárukám je vyloučení možnosti spotřebitele se po uplynutí zákonné dvouleté záruky domáhat výměny za nový model či dokonce odstoupení od smlouvy. „Velmi časté je i vyloučení nároku na slevu, zbývá tedy bezplatná oprava, což spotřebitele v případě neopravitelné závady dostává do obtížně řešitelné patové situace. Naopak potěšující je, že žádný z prodejců si pro vyřizování reklamace nevyhrazuje dobu delší 30 dnů,“ uzavírá zpráva.
Máte zájem o výsledky testu konkrétních prodejců? Zdarma si je můžete nechat zaslat na zadanou emailovou adresu na webu časopisu dTest.
Re: záruka
Napsal: 06 pro 2011, 00:25
od pietro32i
Má to hlavu aj pätu, ale nesúhlasím s tým, že by bolo nezákonné požadovať od majiteľa vozu, aby po skončení zákonnej záruky servisoval počas doby rozšírenej záruky v značkových servisoch. Keďže ako píšeš, je zmluvná záruka ľubovoľne stanovená predajcom/importérom auta, tak si môže aj ľubovoľne stanoviť podmienky, za akých má platiť. Nevidím v tom nič protiprávne. Európska legislatíva sa, pokiaľ viem, vzťahuje iba na zákonnú, 2-ročnú záruku.
A prečo sem nedáš link, kde to píšu? Ja to tam akosi neviem nájsť.
Re: záruka
Napsal: 16 led 2012, 18:02
od jam56
Nějak mi stále nešlo do hlavy, jak je to se zárukou u auta, kde byla záruka již "rozjeta" prodejcem. A tak jsem položil dotaz na výrobce. Zde je odpověď, která snad někomu pomůže:
Sent: Sunday, January 15, 2012 3:46 PM
To: Petr Vanek
Subject: Otázky
Prosím Vás o zodpovězení několika otázek. Na vysvětlení uvádím, že vozidlo i30 jsem zakoupil podle kupní smlouvy dne 23. 11. 2011 a v TP jsem uveden od tohoto data jako první majitel. V servisní knížce je však uveden datum prodeje 27. 7. 2011. Otázky jsou:
1. Kdy končí záruka na vozidlo (v servisní knížce je uvedeno 5 let od data prodeje, tj. první majitel jsem já, tak by správně mělo být do listopadu 2016)?
2. V jakých termínech absolvovat garanční prohlídky (červenec nebo listopad, kilometry nenajedu, vozidlo mělo při prodeji najeto 5 km)?
3. Vztahuje se zkrácená záruka (2 roky) i na žárovky? V servisech je s tím problém, i když servisní knížka na str. 7 mluví jasně.
Děkuji Vám předem za odpovědi a jsem s pozdravem
Vážený pane,
děkuji za Váš e-mail a otázky. Vzhledem k tomu, že záležitosti záruk, garančních prohlídek apod. jdou mimo nás – společnost HMMC jako výrobce – a jsou v kompetenci společnosti Hyundai Motor Czech, která je distributorem a zřizovatelem sítě prodejců, musel jsem odpovědi konzultovat s nimi. Nuže, po poradě Vám sděluji následující:
1) Záruční doba se počítá od data v servisní knížce, tedy od 27. července, pokud Vás na to prodejce neupozornil, je to jeho chyba a měl byste s ním tuto záležitost projednat, protože podpisem smlouvy jste souhlasil, že jste byl informován o podmínkách smlouvy, včetně podmínek záruky.
2) Garanční prohlídky se rovněž řídí podle data prodeje – ve Vašem případě tedy od 27. července.
3) Ano, zkrácená dvouletá záruční doba se vztahuje i na žárovky.
S pozdravem
Petr Vaněk
Ředitel PR
HMMC
Re: záruka
Napsal: 16 led 2012, 19:21
od Luboshak
Mám to podobně. Auto jsem kupoval na konci ledna 2011, na značkách bylo od konce října 2010 (předváděčka). Při koupi jsem byl upozorněn, že záruka běží od října 2010. Neměl jsem s tím problém. Na garančky jezdím v říjnu.
Re: záruka
Napsal: 16 led 2012, 20:38
od nulda
Na chlup stejne to mam i ja
Re: záruka
Napsal: 16 led 2012, 23:11
od Cvrček
Je to tak, přesně v duchu Spotřebitelského zákona:
jestliže "rozjel" záruku Prodejce, a vy auto koupili jako použité, je vše v mezích zákona.
Co ale vidím sporné jsou dvě věci:
a) upozornil Vás na toto VÝHRADNĚ prodejce před koupí? (opravdu to řekl "výslovně", že auto už je na značkách a běží mu záruka?)
ANO = vše v pořádku. NE = může jít i o "uvedení v omyl" a pak by taková kupní smlouva byla od prvopočátku sporná, skoro až neplatná
b) jak ale dokázat, že Vás o tomto neinformoval.. Byli sjte tam sami??? Byl tam někdo při koupi s vámi? Dosvědčil by vám to?
Současně bych ale hledal ve všech papírech PÍSEMNOU zmínku:
"vůz je prodávaný jako ojetý, na který se vztahuje zkrácená záruka...." - například...
Jak vidíte, před každou koupí je dobré poradit se a mít základní právní povědomí o tom, jak postupovat.
Re: záruka
Napsal: 17 led 2012, 10:47
od pietro32i
Mňa by ešte v súvislosti s vyššie uvedeným zaujímalo, ako to mohlo byť predvádzacie vozidlo, keď malo pri kúpe najazdených iba 5 km? To sa na ňom nejazdilo alebo mu pred predajom iba "stiahli" km na tých 5? Druhá vec, odkiaľ môže mať nové auto najazdených niekoľko km, keď predtým nefungovalo ako predvádzačka? Ja som mal napríklad pri preberaní auta na tachometri aj v servisnej knižke v zázname o predpredajnom servise 13 km. To ich najazdili po fabrike alebo kde? Alebo ho použili ako predvádzačku a mne to potom "zabudli" povedať?
To Cvrček: Máš síce pravdu, ale skutočne nijako nedokážeš, že ťa na to neupozornili. Môžeš si zohnať svedkov koľko len chceš. Predajca si zoženie tiež kolegu, bude tvrdiť, že tam bol s nim a obaja si zhodne budú celkom presne pamätať, že ťa na to zvlášť upozorňovali
. Nerozumiem ešte jednej veci: ako mohlo byť auto na značkách, keď v TP je jam56 uvedený ako prvý majiteľ auta? Keby bolo na značkách, tak prvým majiteľom musel byť predajca, resp. ten, kto ho na polícii prihlasoval, či nie?
Re: záruka
Napsal: 17 led 2012, 11:17
od 89majlo96
Odpoja kabel od tachometra a mozu na nom jazdit kolko chcu, s tym ze im nebude ukazovat rychlost. Vo fabrike ide kazde auto na skusobnu jazdu po skusobnej drahe, potom ked sa naklada, vyklada. A mozno tvoje auto posluzilo na prezentaciu nejakemu nadejnemu kupcovi ktoremu sa zrovna nepacila farba alebo vybava
A museli nejako zapisat auto na prepravne znacky ci nie ? Ja ked som dostal auto, tak bolo na cervenych malych znackach, ktore som po zapise odovzdal predajcovi. Ale ako to funguje neviem
Re: záruka
Napsal: 17 led 2012, 11:19
od Cvrček
Ahoj Pietro,
můj tacho, když jsem vyjížděl ze salonu bylo 8 km najetých. Prodejce mě upozornil, že to jsou tzv. zkušební km, kdy se s každým autem ujede ve výrobě kousek cesty na zkušebním polygonu, aby se zjistily případné do očí bijící nedostatky při výstupní kontrole (nezapomeňme, že pořád auta kontrolují lidé, tj. tzv. lidský faktor)
8 km najetých mě nevadí, zdůvodnění mi přijde jako logické. Ale např. najetých 26 km by mi už vadilo
to by asi nebylo po polygonu
Co se týče prokázání úmyslu poškodit zákazníka, tak souhlasím s tím, že je to obtížné, ale je to skutečně možné (!) Na rozdíl od zákazníka musí mít Prodejce vše podepsané, tj. i onu zmínku o tom, že auto prodává jako ojeté (zkušební), se stavem takových a takových km, a vysvětlením, že už běží záruka (ode dne uvedení do provzu, tj. buď přiděleny RZ anebo značky tzv. převozní pro autosalon - také jsem měl při předváděcí jízdě). Z tohoto tedy plyne, že pokuď se auto používá jako předváděcí, na tzv. převozních značkách - tuším označeny A.... - není nutno vlastníka (autosalon) registrovat do TP. Záleží ale na formulaci oné věty v kupní smlouvě - v TP to, že auto bylo užíváno jako zkušební- předváděcí nikoho nezajímá. Na základě té přesné formulace věty by se dala (a také nedala) najít možnost zpochybnit ono "uvedení do provozu". Prodejci aut nejsou právníci, ale jistě prochází nějakým školením od dodavatele, který je na toto upozorňuje a vystěluje, jak by to mělo správně znít, aby to bylo košer. Nicméně z vlastní praxe (krizový management a zvýšení obratu) vím, že často i v těch autosalonech sedí na vysokých židlích lidé, kteří tam sedět nemají anebo sedí omylem či ze známosti
Re: záruka
Napsal: 17 led 2012, 11:24
od 89majlo96
pokial auto sluzi ako predvadzacka tak by malo mat normalne tabulky nie ? Ved co s poistkou ? Kto by to hradil v pripade nehody ? Alebo su nejake poistky na prepravne znacky ?
A prepravne znacky dostanes aj na nove auto, ved ako by si s nim odisiel domov ?
Re: záruka
Napsal: 17 led 2012, 11:31
od Cvrček
89majlo96 píše:pokial auto sluzi ako predvadzacka tak by malo mat normalne tabulky nie ? Ved co s poistkou ? Kto by to hradil v pripade nehody ? Alebo su nejake poistky na prepravne znacky ?
A prepravne znacky dostanes aj na nove auto, ved ako by si s nim odisiel domov ?
Aha, jsem to napsal nečitelně, tak opakuji:
je rozdíl mezi dočasnými značkami (černá písmena na zeleném podkladě) - ty jsem dostal v momentě, kdy jsem si auto přebíral (byly už vylepeny na zadním okně), tyto platí 14 dní ode dne vystavení (pro pozdějiší řádnou registraci)
ale když jsem si auto zkoušel (PŘDVÁDĚCÍ JÍZDA V AUTOSALONU PŘED KOUPÍ) - přišel obchoďák, na auto nacvakal "převozní značky začínající písmenem A + 4 čísla), vylepil "sundávací" dálniční známku a já jsem si pak zkoušel vůz (podotýkám sám, nikdo u mě neseděl). To bylo u motoru 1,4 benzin.
Když jsem si chtěl otestovat 1,6 CRDI vycvakl ony A značky (přední a zadní) a nacvakl na druhé auto + opět vylepil dálniční známku, a zase jsem mohl jet.
Obě auta (zkušební) měla v době mého testu najeta okolo 4.000 km.
Podle mě bude HARD vědět víc, jaká je běžná praxe s těmito značkami.
Re: záruka
Napsal: 17 led 2012, 12:05
od jam56
Jenom pro upřesnění, nebylo to předváděcí auto (snad). Nebylo na značkách, ale mělo "rozjetou" záruku. Vůbec nechápu, proč. TP zaslal importér až po zaplacení faktury. Ta zkrácená záruka prodejce něco stála
. Řval jsem jako zvíře, protože jsem to zjistil až při předávání servisní knížky. Pro mne je daleko důležitější, že např. i prasklá žárovka je záruční oprava!