Stránka 2 z 8

Re: Centrál - návod jak nato

Napsal: 13 črc 2009, 20:19
od Limitz
obyč universální servomotorek stačí dvouvodičový
např. tenhle: http://aukro.cz/item682467625_servo_pro ... 140mm.html

Re: Centrál - návod jak nato

Napsal: 13 črc 2009, 20:22
od Aleš
dík :mrgreen: :wink:

Re: Centrál - návod jak nato

Napsal: 14 črc 2009, 12:06
od Bishop2225
ales.ck píše:
Limitz píše:ještě servomotorek
a ten může být jakýkoli nebo typový?
Normálně jakýkoliv dvouvodičový servo. Ale musíš mít dálku, která umí přímé ovládání servomotůrku. Já jsem dokonce přemýšlel o ovládání bez serva, protože moje DO umí ovládat i spínáním ke kostře, ale musel bych to napojovat na origo řídící jednotku, stříhat kabely a tak...
Prostě jeden špatnej šmik a připojení a mohl bych to celý upéct.

Re: Centrál - návod jak nato

Napsal: 03 srp 2009, 12:06
od kokroff
Mno, myslim ze se to da vyresit elegantneji, nemusi se kupovat extra jine servo, nevim jak na J1 ale na J2 je stejne sasi spinace u ricice jako
zbyle serva, takze pokud si sezenete servo uplne stejne jako je ve dverich, staci zamenit pouze spinaci skrinku za servo a nemusi se resit
veci jako uchyceni a jestli to bude vadit okenku pri stahovani. Pripominam ze odemykat klicem to jde mechanicky, alespon ja jsem to tak udelal.
A i kdyby vam to neslo, porad jeste je mechanicky zamek na strane spolujezdce pri nejakem selhani DO. Pravda je, ze pokud se odstrani spinaci skrin
a nahradi se servem uz nelze odemykat klicem vsechny dvere naraz. Ale o to mi slo, tohoto se zbavit, nepouzivat klic na otevirani protoze zamky jsou
nekvalitni a klic se nadmerne opotrebovava - zbytecne.

Re: Centrál - návod jak nato

Napsal: 03 srp 2009, 12:23
od Bishop2225
kokroff píše:Mno, myslim ze se to da vyresit elegantneji, nemusi se kupovat extra jine servo, nevim jak na J1 ale na J2 je stejne sasi spinace u ricice jako
zbyle serva, takze pokud si sezenete servo uplne stejne jako je ve dverich, staci zamenit pouze spinaci skrinku za servo a nemusi se resit
veci jako uchyceni a jestli to bude vadit okenku pri stahovani. Pripominam ze odemykat klicem to jde mechanicky, alespon ja jsem to tak udelal.
A i kdyby vam to neslo, porad jeste je mechanicky zamek na strane spolujezdce pri nejakem selhani DO. Pravda je, ze pokud se odstrani spinaci skrin
a nahradi se servem uz nelze odemykat klicem vsechny dvere naraz. Ale o to mi slo, tohoto se zbavit, nepouzivat klic na otevirani protoze zamky jsou
nekvalitni a klic se nadmerne opotrebovava - zbytecne.
jj... takhle by to šlo taky, ale když už šmikat dráty, tak bych to spíš uděllal jak jsem psal výše. Celý spínací mechanismus funguje tak, že při otočení klíčku spíná ke kostře, nebo od ní, podle toho jak se otočí klíčkem. Má to většina asijských aut, takže spousta výrobců DO dělá ŘJ i s těmito výstupy. Takže když si ho někdo objedná ze slušnýho eshopu, tak mu k tomu pošlou i přípojná místa pro daný typ vozu.

Ale jinak dobrej nápad, to mě vůbec nenapadlo... :hyu:

Re: Centrál - návod jak nato

Napsal: 04 srp 2009, 13:55
od kokroff
Mno ja jsem si stavel i DO, musel jsem trochu prizusobit spinani vystupu, presne jak pises, je to takove unikum no, nikdy pred tim jsem se s tim nesetkal,
taky vylitlo par jiskricek ale nastesti jsem to mel dobre jistene takze se nic nestalo :wink: Jinak je pravda ze dneska je takovy vyber ze na vsechno se neco dela...

Re: Centrál - návod jak nato

Napsal: 06 úno 2010, 19:29
od Aleš
Pořád mi v hlavě vrtá dylema jak na kufr. Budu kupovat dálku, takže na ní budu chtít zapojit i otvření kufru, ale abych zachoval otvírání přes páčku u řidiče. Co je teda potřeba, servo nebo odskok?

Re: Centrál - návod jak nato

Napsal: 06 úno 2010, 19:40
od myšák 80
počítám, že to bude stejný jako u accenta, takže budeš potřebovat odskok.
Teda pokud otevřeš páčkou od řidiče a dveře ti odskočí, jdou otevřít aniž by jsi ještě něco odjišťoval potřebuješ odskok.

Pokud se páčkou jen odblokuje nějaká klička, nebo něco s čím je pak potřeba pohnout k otevření tak potřebuješ servo

Každopádně jestli můžu radit, zaměř se na dálku která má extra výstup na odskok a na to jak se ten výstup aktivuje.

Re: Centrál - návod jak nato

Napsal: 06 úno 2010, 20:00
od alarm
Dorábal som na dva :hyu:
Stačí dvojvodičový a potiahnuť tiahlo.
Asi tak isto by som riešil aj kufor-potiahol by som pôvodné otváranie. Ak bude mať motorček dlhší zdvih, ako potrebuješ, môžeš mu mechanickými dorazmi vymedziť dráhu. (môj Accent LC)
Dialkové by som asi opäť riešil minimálne trojkanálovým DO
1)otvorenie
2)zatvorenie
3)kufor
4) prípadná zabezpečovačka

Re: Centrál - návod jak nato

Napsal: 06 úno 2010, 20:03
od Aleš
myšák 80 píše:počítám, že to bude stejný jako u accenta, takže budeš potřebovat odskok.
Teda pokud otevřeš páčkou od řidiče a dveře ti odskočí, jdou otevřít aniž by jsi ještě něco odjišťoval potřebuješ odskok.
jj, tak to bude stejný. Zvednu páčku a kufr odskočí.
myšák 80 píše:Každopádně jestli můžu radit...
samo, každá rada vítána

Re: Centrál - návod jak nato

Napsal: 06 úno 2010, 20:27
od myšák 80
alarm píše:Dorábal som na dva :hyu:
Stačí dvojvodičový a potiahnuť tiahlo.
Asi tak isto by som riešil aj kufor-potiahol by som pôvodné otváranie. Ak bude mať motorček dlhší zdvih, ako potrebuješ, môžeš mu mechanickými dorazmi vymedziť dráhu. (môj Accent LC)
Dialkové by som asi opäť riešil minimálne trojkanálovým DO
1)otvorenie
2)zatvorenie
3)kufor
4) prípadná zabezpečovačka
dvouvodičové servo je věc pěkná , ale v tomhle případě je třeba odskok.
Servo se dá dát do kufru třeba u favorita, kde servem odblokuješ páčku, kterou kufr otevíráš.

My potřebujem, aby po vydání impulsu ovládací motorek na chvíli odblokoval zámek jako takový a kufr odskočil - potřeba je elektromagnetický odskok. Ten na chvíli zatáhne za lanko od zámku (vlastně místo páčky u řidiče) a kufr odskočí.

Re: Centrál - návod jak nato

Napsal: 06 úno 2010, 21:09
od alarm
Vysvetli bližšie:

alebo, ak som dobre pochopil ten kufor,-potrebujete motorček, ktorý na 1 sekundu potiahne, a potom sa vráti do pôvodnej polohy. To znamená, že ho netreba reverzovať- inými slovami dám mu plus, na chvílu potiahne a čosi (pružina) ho vráti naspäť. Ako štartovacia cievka.

Re: Centrál - návod jak nato

Napsal: 06 úno 2010, 21:19
od myšák 80
=D> přesně tak.
Nahrazuješ jenom to chvilkový zatáhnutí za páčku.

Re: Centrál - návod jak nato

Napsal: 06 úno 2010, 21:23
od myšák 80
eště jinak. Teoreticky, kdyby si tam dal servo, to by kufr možná nějak odblokovalo, ale drželo by v otevřené poloze, tzn. že by jsi potřeboval další impuls na zavření, páč jinak by ten kufr prostě nedržel. Další věc je ta, že tam nejni táhlo, jako ve dveřích, nýbrž ocelový lanko, což ba podle mého taky nebylo to pravý ořechový.

Re: Centrál - návod jak nato

Napsal: 06 úno 2010, 21:58
od alarm
Tento problém (reverzáciu napätia) som riešil a doriešil pri centrále, ale tu sa použiť nedá.
Chcelo by to polovodičový obvod, ktorý po príchode sekundového impulzu + ,počká sekundu, a na sekundu pripojí + na druhú stranu (samozrejme aj mínus musí vymeniť). Ale to je zložité, potom lepšie asi vychádza origo motorček na kufor, aj keď z iného auta.