Stránka 2 z 4

Re: Slabá zpátečka

Napsal: 31 črc 2009, 01:23
od Limitz
Rybář píše:Vidím, že je tady zase hon na mladé řidiče :? Možná byste zase vy ostatní měli přijít na to, že řízení není jenom o zkušenostech, ale také o talentu. Jestli si někdo myslí, že když má řidičák 20 let, tak je automaticky lepší řidič než někdo, kdo ho má dva roky, tak se šeredně plete. Neházejte všechny mladé řidiče do jednoho pytle. Např. já jsem také mladý řidič a spojka mi v životě nezasmrděla.... Jinak k té zpátečce-je to pouze zvyk a mám stejnou zkušenost jako Limitz-s Felinou jsem v autoškole 3x chcípnul při rozjezdu
tak v autoškole to chcíplo snad každému :) já jezdil s fábií v plné palbě a až na nedostatek prostoru sem si nemohl na nic stěžovat :) jinak s 8 ventilovým autem (alfa romeo 146 1.6 8v) sem jezdil už před felinou a problémy sem neměl, s felicií sem se dával dohromady, ale hodně dlouho :roll: ze všech aut co sem řídil má nejhorší spojku

Re: Slabá zpátečka

Napsal: 31 črc 2009, 06:57
od Jakub
Ja si nemoho stěžovat ani když tahám ten dvounápravák ( jak mám ta tý fotce s tím dřevem ) to mi přijde že větší problem s ním má tucson. Ani při překonání najížděcí brzdy mojí I30 nedělá problém.

Re: Slabá zpátečka

Napsal: 31 črc 2009, 09:39
od misokl
Čaute.

Zaujímavá debata. No neviem. Pred I30 som mal Š120. Na tej bola zábava sa naučiť ovládať plyn a spojku. Na I30 som nikdy nemal problém s rozbiehaním alebo cúvaním. Nie nemyslel som to tak že som sadol a išlo to ako po másle. Aj mne to skapalo pri prvých rozjazdoch. Len som si musel zvyknúť na to kde zaberá spojka a koľko plynu to auto potrebuje, na to aby sa bez problémov rozbehlo a pritom to nehučalo, alebo neskákalo. Nechápem ako môžete porovnávať rozbiehanie sa na I30 s niektorým ďalším autom. Iné auto, iná spojka, iný motor. Chce to naučiť sa pracovať so spojkou a plynom. Ideálne je keď sa jazdí stále na tom istom aute. No ja ich mením. Vlastním I30, v práci jazdím na Octavii, Fabii. Takže pri každom aute si musím zvyknúť na auto. A rozlíšiť či je to benzín, dízlak.

Re: Slabá zpátečka

Napsal: 31 črc 2009, 10:30
od 89majlo96
ako to cuvate ked to zdochina? pekne bez plynu sa da ist do zadu bez problemov ](*,)

Re: Slabá zpátečka

Napsal: 31 črc 2009, 10:36
od Laxius
Laufas, mas moju plnu podporu. Viem o com pises a presne poznam aj ja ten pocit. Na felde ak som pocitil,ze mam prilis nizke otacky, stupil som na spojku a motor prezil. Na i30 ked zacitim,ze kriticky padaju otacky, slapnem na spojku okamzite, motor aj tak skape :) Bohuzial na Felde stacili ovela nizsie otacky na rozbeh, pri i30 treba zvysit otacky, inac to pokape a pri cuvani to plati dvojnasobne.

Z mexicana si nic nerob, ak si vsimnes jeho posty, tak kazdeho kto ma vyssiu spotrebu posiela prinajmensom du autoskoly, lebo podla neho je to jediny pravdivy parameter o tom, aky si dobry alebo zly sofer :) Ale necitim potrebu mu nieco vysvetlovat, kazdy sme nejaky a posty hovoria ovela viac o autorovi ako o tom, komu su adresovane.

Re: Slabá zpátečka

Napsal: 31 črc 2009, 11:02
od Mexican
Laxius nie, nikoho neposielam do autoskoly.. sam som mlady vodic... ale nebavi ma furt citat ako vas i30 trapia..a to je sposobene len a len nohami (a rukami).. a pokial si to neuvedomite, neprepnete z profilu felda (resp nieco ine) na i30, tak to bude stale o nicom... segra odjazdila na P307 HDI asi 10 000km stylom P206 1,4 benzin, potom ju zobral do parady otec, ktory sa na to uz nemohol pozerat (a to nikdy s dieslom nejazdil).... s hukotom, vysokou spotrebou, poskakovanim ... ale mas recht, nedajte si poradit jazdite tak ako ste jazdili doteraz... vase nove (a ine) auto vas za to bude mat rado :(

Re: Slabá zpátečka

Napsal: 31 črc 2009, 13:59
od Laxius
Mexican, k teme. Nie, vobec nesuhlasim s Tebou, ze je to sposobene len nohami a rukami. Keby to tak bolo, tak sa vsetky auta spravaju rovnako, maju rovnake parametre a rovnake chovanie a potom by uz naozaj zalezalo na rukach a nohach. Ale to tak nie je. i30 sa proste lisi od Feldy okrem ineho aj v tom, ze potrebuje vyssie otacky na rozjazd. Suhlasim, ze clovek si musi zvyknut a kazde auto si ziada iny pristup. A myslim si ze ani Laufas ani ja a ani nikto iny to nespochybnuje. A som si isty aj tym, ze kazdy sa tejto situacii snazi prisposobit a kazdemu z nas po case zdochina auto uz menej, resp. vobec.

To ale nic nemeni na spravani sa auta, ktore este stale potrebuje vyssie otacky na rozjazd a aj bude. A aj ked s tym clovek spolunaziva, neznamena to automaticky, ze je tym nadseny a nebudeme sa hrat predsa na slepeho a nahovarat si, ze jake super to je, ked vidime, ze u inych autach je to ovela lepsie, resp. ine auta su technologicky inac riesene a ich riesenia nam vyhovuju viac.

Neviem teda preco by som nemohol tomu auto vytknut tu ktoru neprijemnu vlastnost, ktora sa u inych aut neprejavuje. A vobec to nie je o tom, ze ci som dobry sofer alebo zly, alebo ci mam spotrebu vyssiu alebo nizsiu ako udava vyrobca, a uz vonkoncom to nema s mojimi skusenostami nic spolocne ako ste sa to tu snazili naznacit.

:hyu: Peace :hyu:

Re: Slabá zpátečka

Napsal: 31 črc 2009, 14:17
od matysekul
Kdyby to byla špatná vlastnost auta,zřejmě by s tím měli problém všichni.Pokud ho někdo má a někdo ne,je to o zkušenosti,citu,praxi.Měl jsem půjčenou 1,4 na víkend a taky mi to napoprvé chcíplo,pak už za celé 2 dny nic.A jak jsem napsal v tématu o spojce,dělal jsem s tím autem kouzla a čáry....
Někdo tu už napsal,každý jsme jiný,každé auto je jiné,ale svádět všechny chyby na auto...Auto nějak funguje.Všechny auta určitě nefungují stejně.Naučím se jezdit na jednom a ostatní je .....,protože to nefunguje stejně,to je trochu zvláštní,nemyslíš?

P.S:zajímaly by mně ty jiné auta.Pořád to tu opakujete,jak to jinde super funguje.Že jste to nepoznali při předváděcí jízdě,to mě zaráží.A nejsem zahleděný do svého auta,jen prostě nemám takové hrozné problémy jako vy,proto mně to zaráží.A myslím,že v tom nejsem sám.

Re: Slabá zpátečka

Napsal: 31 črc 2009, 14:39
od XMira
Pánové, zkuzte si znovu přečíst první příspěvek. Laufas Zkrátka poznamenal, že z nějakého důvodu (Jiné zpřevodování, jiná charakteristika motoru) je motor v nízkých otáčkách náchylný k podtočení a zastavení. Co je na tom, proboha, tak špatného? Jen chtěl slyšet, jestli je to jenom jeho osobní pocit, nebo to ostatní vidí taky tak? A co z toho tady (bohužel jako často na foru) vzniklo? Hádáte se o tom, kdo je lepší řidič a kdo má kolik naježděno.
Přiznejme si, že nějak jinak se s prudce puštěnou spojkou popere traktor a jinak maloobsahový benzínový motor. To je celé. Ale něco o tom, že by Laufas neuměl přidat při rozjíždění plyn jsem v jeho příspěvku nečetl. Prostě zkusil popojet bez plynu a přišlo mu to jiné, než u předchozího auta. Co vy na to? :wink:

Nebo se v pátek pořádně zhádáme! To taky nejni blbej nápad :twisted: :D

Re: Slabá zpátečka

Napsal: 31 črc 2009, 16:41
od wam]Spider007
ja na getzovi tiez pri cuvani pridavam trochu plynu. Cisto na spojke sa to da, ale treba opatrne a ide to dost pomaly.
Chvilu som si na to zvykal. Predtym som mal 1.7 diesel Fiat regatu a ten sa na spojke pohol uplne v pohode.

Re: Slabá zpátečka

Napsal: 31 črc 2009, 17:10
od vlado1979
Samozrejme, že je to v nohách a v ničom inom. Občas nezaškodí stišiť rádio alebo jednoducho cítite kedy auto zaberá. So zapnutou klímou treba mať citu o to viac. Chce to zvyk, ale myslím, že sa sťažovať po roku od kúpy auta ... Žeby nedostatok talentu ? Za ten rok to musí mať človek dávno v nohách. Jasné, že každé auto je iné, inak zaberá spojka, citlivý plyn a pod.
Rozbieham sa aj cúvam v pohode, takmer bez plynu alebo iba máličko pridám plyn. Auto nechcípa a ani nehučí kvôli vysokým otáčkam.

Re: Slabá zpátečka

Napsal: 31 črc 2009, 18:37
od tatchwud
Laxius píše:Mexican, k teme. Nie, vobec nesuhlasim s Tebou, ze je to sposobene len nohami a rukami. Keby to tak bolo, tak sa vsetky auta spravaju rovnako, maju rovnake parametre a rovnake chovanie a potom by uz naozaj zalezalo na rukach a nohach. Ale to tak nie je. i30 sa proste lisi od Feldy okrem ineho aj v tom, ze potrebuje vyssie otacky na rozjazd. Suhlasim, ze clovek si musi zvyknut a kazde auto si ziada iny pristup. A myslim si ze ani Laufas ani ja a ani nikto iny to nespochybnuje. A som si isty aj tym, ze kazdy sa tejto situacii snazi prisposobit a kazdemu z nas po case zdochina auto uz menej, resp. vobec.

To ale nic nemeni na spravani sa auta, ktore este stale potrebuje vyssie otacky na rozjazd a aj bude. A aj ked s tym clovek spolunaziva, neznamena to automaticky, ze je tym nadseny a nebudeme sa hrat predsa na slepeho a nahovarat si, ze jake super to je, ked vidime, ze u inych autach je to ovela lepsie, resp. ine auta su technologicky inac riesene a ich riesenia nam vyhovuju viac.

Neviem teda preco by som nemohol tomu auto vytknut tu ktoru neprijemnu vlastnost, ktora sa u inych aut neprejavuje. A vobec to nie je o tom, ze ci som dobry sofer alebo zly, alebo ci mam spotrebu vyssiu alebo nizsiu ako udava vyrobca, a uz vonkoncom to nema s mojimi skusenostami nic spolocne ako ste sa to tu snazili naznacit.

:hyu: Peace :hyu:
pravdu díš,bratře Slováku. :D/

Re: Slabá zpátečka

Napsal: 31 črc 2009, 18:48
od vlado1979
Ak mám hodnotiť, tak najlepšie sa mi rozbiehalo aj cúvalo na hyundaii H1 - veľká dodávka s 2,5 dieselovým motorom. Jazda s ním bola jedná báseň. Žiadne cukanie, šklbanie, ani som nevedel kedy som preradil, všetko išlo neuvereteľne hladko. Čo sa týka radenia a rozjazdu zatiaľ pre mňa najlepšie auto H1 ( lada 1500, favorit, felicia, fabia, octavia 2, seat cordoba, mazda 121, peugeot 307, opel corsa, hyundai H1, hyundai i30 ). i30 je príliš citlivá, zo spomenutých áut asi najcitlivejšie na radenie a rozjazd...

Re: Slabá zpátečka

Napsal: 31 črc 2009, 21:14
od laufas
XMira píše:Pánové, zkuzte si znovu přečíst první příspěvek. Laufas Zkrátka poznamenal, že z nějakého důvodu (Jiné zpřevodování, jiná charakteristika motoru) je motor v nízkých otáčkách náchylný k podtočení a zastavení. Co je na tom, proboha, tak špatného? Jen chtěl slyšet, jestli je to jenom jeho osobní pocit, nebo to ostatní vidí taky tak? A co z toho tady (bohužel jako často na foru) vzniklo? Hádáte se o tom, kdo je lepší řidič a kdo má kolik naježděno.
Přiznejme si, že nějak jinak se s prudce puštěnou spojkou popere traktor a jinak maloobsahový benzínový motor. To je celé. Ale něco o tom, že by Laufas neuměl přidat při rozjíždění plyn jsem v jeho příspěvku nečetl. Prostě zkusil popojet bez plynu a přišlo mu to jiné, než u předchozího auta. Co vy na to? :wink:

Nebo se v pátek pořádně zhádáme! To taky nejni blbej nápad :twisted: :D
Dik. Ted nelezu XMirovi do zadku, ale vystihl muj nazor. Procetl jsem si celou diskuzi a reagoval bych uplne stejne jako on.

A o tom Mexicanovi to vystihl Laxius hlavne v druhe casti sveho prispevku.

Na i30 si nestezuju, porad o ni mluvim tak, jak na me pusobi. Taky mi to zdechlo pri prvnim osahavani stroje, ale ted pohoda. Driv jsem radej vic pridaval plynu, abych si to tak nejak pojistil. Uz je to jen a jen lepsi.
Co z toho delate??? Co je na tom, ze me zajima, proc filcka zvlada zpatecku bez plynu lepe nez silnejsi i30? Nejlepe a k tematu mi odpovedel jedine XMira. Jo a na spotrebu si nestezuju a ze smrdi spojka mi je taky u paty, ptze kdyz se chce, smrdet nemusi.
Naprosto bez reci priznavam, ze mam mokry papiry, ale jen proto, ze nemam najezdeny miliony neznamena, ze jsem nejaky tele. Snazim se jezdit co to da - to je ten nejlepsi recept, tak to respektujte a nechte si priblble poznamky.

Re: Slabá zpátečka

Napsal: 31 črc 2009, 22:49
od alarm
Tiež som problémy pri rozjazdoch, už to mám za sebou, chce to citlivejšiu nohu.Čo sa týka spiatočky, škodovky mali a možno aj majú spiatočku ako najpomalší prevod.Jednoducho maximálna stúpavosť auta bola na spiatočku.Spiatočka fungolala tak, že kolesá na vstupnom a výstupnom hriadeli do seba nezapadali, ale vložilo sa medzi ne koleso, ktoré reverzovalo otáčky.A keďže bolo malého priemeru a prenášalo max.krútiaci moment, bolo dosť namáhané.Prevodovky sa ale počítajú nielen na prenášanú silu, ale aj na percento využitia prevodových stupňov.Napr.1 stupeň 4 %,druhý 8 %, tretí 23 % , štvrtý 48 %, piaty 17%.Tieto percentá závisia okrem iného aj od objemu motora, a predpokladu napr. stredne kopcovitej krajiny.Predpokladám, že tieto vstupné podmienky donútili konštruktérov ku kompromisu medzi ťažkým prevodom a namáhaním prevodovej skrine.