Stránka 2 z 4

Re: zmena oleja

Napsal: 09 srp 2009, 20:05
od XMira
slabostka píše:Podarilo sa... pristup je tam " super " ale šlo to... napadalo tam lístie... ešte poviete-napíšte mi odkiaľ ide vzduch do tohoto vetrania? Ako to ochrániť pred lístím?
Delal jsem to asi pred dvema lety, ale v principu jde o to, sundat ten plast mezi vikem motoru a prednim sklem. Myslim, ze kdyz stahnes gum. tesneni, tak je uprostred jeden sroub a pak je tam par plastovych cepu. Jestli se pletu, tak me opravte. Ale da se na to prijit fakt snadno. No a pod tim plastem je uz videt vstup vzduchu. Neni se ceho bat, jde to v poho.

PS: Plast je uprostred rozdelenej, takze ta strana se steracema se sundavat nemusi...

Re: zmena oleja

Napsal: 09 srp 2009, 20:37
od cert
slabostka píše:Zdravím, dúfam že nedávam dotaz ktorý je už niekde zodpovedaný a ak áno tak sorry... Doteraz som mal v aute od servisu Shell helix ultra 10W 40. Bývam v chladnejšom regione- Poprad okolie a budem jazdiť skor kratšie cesty do práce- cca 10km rano večer. Myslíte že by bolo vhodné vzhľadom na predpoklad nízkych teplot vymeniť olej za 5W 40?
Niekde som mal kedysi odkaz na jedno výborné české forum o olejoch ale neviem sa k nemu opat dostať....
Vďaka za rady
Zdar, prvně napiš kolik máš najeto a jestli máš nějakou ztrátu oleje při provozu (jak spálováním, tak únikem). Pak to podle toho co napíšeš doladíme, ale myslím, že 5W-40 tutově nebude na škodu.

Re: zmena oleja

Napsal: 10 srp 2009, 07:34
od slabostka
Najazdených mám 58 000 plus nejaké drobné, straty oleja 10W 40 neboli, zatiaľ som nedolieval. 5W 40 som zvažoval lebo som sa presťahoval pod Tatry a je tu min. o 5 st. menej ako na juhu a budem častejšie jazdiť skor kratšie trasy a častejšie- predpokladám že redší olej ľudovo povedané by mohol byť výhodnejší. No ako som napísal v servise sa vykašlali na to čo vlastne chcem a naliali tam 5W 40 takže uvidím....

Ešte k palivovému filtru- ťažko nájsť v katalogu napr. mann, fram...- nenašiel spm, na nipparts myslim ano ale sú tam akoby 2 typy?- lacnejší a drahší, neviem či treba kupiť a meniť obe kusy...
Vymenu som si pozrel v servis manuale ale aj tak to nechám urobiť niekde v servise.

Re: zmena oleja

Napsal: 10 srp 2009, 08:38
od Mexican
slabostka 5Wxx je predsa "redsi" ako 10Wxx teda prave dovodu aky spominas by ta 5W40 bola vhodnejsia :P

Re: zmena oleja

Napsal: 10 srp 2009, 16:20
od slabostka
... jasne, preto som nad tym uvažoval a preto som aj dal tento dotaz. Mne nebolo jasné či takáto zmena je bezproblémová, nakoniec to poriešili v servise- dali tam sami bez rozhovoru so mnou 5W 40... no čo už.....

Re: zmena oleja

Napsal: 10 srp 2009, 20:56
od cert
slabostka píše:Najazdených mám 58 000 plus nejaké drobné, straty oleja 10W 40 neboli, zatiaľ som nedolieval. 5W 40 som zvažoval lebo som sa presťahoval pod Tatry a je tu min. o 5 st. menej ako na juhu a budem častejšie jazdiť skor kratšie trasy a častejšie- predpokladám že redší olej ľudovo povedané by mohol byť výhodnejší. No ako som napísal v servise sa vykašlali na to čo vlastne chcem a naliali tam 5W 40 takže uvidím....
Tak to tam tu 5W-40 klidně dej - bude naprosto ideální (usazeniny v motoru po tom Shellu nebudou). Akorát si vybírej olej se specifikací SJ nebo SL. Specifikace SM je pro Tebe trošku kontraproduktivní - má míň aditiv z důvodu použití v autech s filtrem pevných částic - na tom bych nejezdil víc jak 10.000 km za rok. SJ nebo SL klidně těch 15.000. Ale bacha, se stoupajícím počtem studených startů a krátkých jízd by se měl interval výměn zkracovat. Víc rozumů najdeš na http://www.oleje.cz v diskusním foru.

Jo a bacha, 5W-40 neznamená jistotu toho, že je to plně syntetický olej (může to být i polosyntetika)

Re: zmena oleja

Napsal: 11 srp 2009, 16:55
od slabostka
Shell helix ultra 5W 4 trieda API SL/CF...., na internet obchode píšu syntetika, na obale oleje semisyntetika.... kašľať na to, je to tam, splňa normu, nech to maže....

Re: zmena oleja

Napsal: 11 srp 2009, 17:07
od slabostka
chyba- shell helix plus- syntetika, špecifikacia ale tá istá...

Re: zmena oleja

Napsal: 14 srp 2009, 01:08
od Borek
cert píše:
slabostka píše:Najazdených mám 58 000 plus nejaké drobné, straty oleja 10W 40 neboli, zatiaľ som nedolieval. 5W 40 som zvažoval lebo som sa presťahoval pod Tatry a je tu min. o 5 st. menej ako na juhu a budem častejšie jazdiť skor kratšie trasy a častejšie- predpokladám že redší olej ľudovo povedané by mohol byť výhodnejší. No ako som napísal v servise sa vykašlali na to čo vlastne chcem a naliali tam 5W 40 takže uvidím....
Tak to tam tu 5W-40 klidně dej - bude naprosto ideální (usazeniny v motoru po tom Shellu nebudou). Akorát si vybírej olej se specifikací SJ nebo SL. Specifikace SM je pro Tebe trošku kontraproduktivní - má míň aditiv z důvodu použití v autech s filtrem pevných částic - na tom bych nejezdil víc jak 10.000 km za rok. SJ nebo SL klidně těch 15.000. Ale bacha, se stoupajícím počtem studených startů a krátkých jízd by se měl interval výměn zkracovat. Víc rozumů najdeš na http://www.oleje.cz v diskusním foru.

Jo a bacha, 5W-40 neznamená jistotu toho, že je to plně syntetický olej (může to být i polosyntetika)


To jsou věci :shock: :D Píšeš,že SM má míň aditiv z důvodu použití v autech s filtrem pevných částic :-k .A můžeš mě prosím tě napsat,které že to benzínové auto má filtr pevných částic 8-[ (API-SM=je kvalitativní klasifikace oleje pro benzín.motory).Nezlob se,ale psát někomu,že na olej s SM má najezdit jen 10000km(o třetinu méně než na horší oleje),je nesmysl a rada proti logice. :roll: To jako že,čím lepší olej,tím ho dříve vyleju :?: [-o< Olej 5W-40,API-SM,tam klidně může nalít,najezdit 15000km a motor bude určitě spokojenější než s SJ nebo SL(všechny jmenované třídy jsou s velkou rezervou kvalitativně dostačující pro všechny benz.motory :hyu: )Třeba 2,0l motor má požadavek dokonce jen SG/15000km :wink: .
Mimochodem-když tady čtu,co jsou lidé ochotni vyhodit za stovky korun za litr obyčejného,sotva průměrného oleje,hlavně když má lahvička na sobě "značku" z reklamy:D ,tak jen kroutím hlavou.API klasifikace nám určuje jak kvalitní olej je a SM třída je špička-přesto se dá pořídit(stejně jako oleje ostatních tříd),za zlomek ceny,než co kupují značkaři.Konkrétně zmiňovaný 5W-40 API-SM,se dá běžně koupit v litrovém balení za necelou 100Kč :!: Takže třeba já jsem zrovna dnes měnil 4l 5W-40/API-SM+ olej.filtr :!: celkem za méně než 500Kč.A to mám výkonější motor,který se rád a často točí přes 6000 ot.min..Přesto od výměny k výměně nedolévám NIC a měním dle serv.knížky,po 15000km.Navíc si troufnu tvrdit,že je motor dle výsledků měření a srovnávání na srazech klubu v nejlepší kondici mezi 2,0l auty tady(včetně těch,co používají značk.oleje za 500,-Kč/l :mrgreen: ).

Re: zmena oleja

Napsal: 14 srp 2009, 12:10
od mmiippll
Uplny suhlas =D>

Re: zmena oleja

Napsal: 14 srp 2009, 16:38
od slabostka
Nie som žiadny odborník na oleje, viem len to čo som prečítal, ale pravda asi bude, že podstatné je aby olej splňal naroky ktoré udáva výrobca auta- teda nejakú špecifikáciu.... a ak výrobca neklame a ten olej to fakt plní potom je možno vcelku jedno či shell, mol, orlen, mogul alebo čo ja viem ešte aké značky. My laici to nevieme pomerať a zhodnotiť. To či olej dolievam alebo nie, asi nieje to správne meradlo kvality oleja, skor stavu agregátu.
No tak ako je rozdiel medzi Budvarom, Šarišom a Kozlom- všetko to asi splňa normu pre pivo- bude nejaký ten rozdiel medzi shell,castrol a mogul.... otázka je či ten rozdiel má stáť tých 500 a viac SK,CZK za liter.....
A ešte k výmenným intervalom- iste bude v inom stave olej po X tisíc km u auta ktoré denne jazdí na hranici výkonu a otáčok a v inom stave po kľudných dlhých jazdách. Jedno by malo mať menený olej možno skor a iné možno aj neskor- ale znova nemáme nejaký ten jednoduchý lacný strojček ktorý by to vedel pomerať a tak budem meniť ako to predpisuje výrobca.

Re: zmena oleja

Napsal: 14 srp 2009, 21:34
od vipe
:-k Věřte Borkovi ví o čem mluví a divím se že to opakuje pořád dokola.
Já jezdím na MOGUL 5W40 a byl to přechod z SHELL 5W40 co tam bylo po dobu záruky při garančkách. :D/

Re: zmena oleja

Napsal: 14 srp 2009, 23:12
od cert
Borek píše: To jsou věci :shock: :D Píšeš,že SM má míň aditiv...

Hele, já nejsem tribotechnik a píšu jen to, co bylo psáno na foru olejářského webu http://www.oleje.cz
Tam si to mohl přečíst každej - pokud to je nesmysl, tak tím líp - je širší spektrum výběru oleje. To, že filtr pevných částic na benzíňáku není vím, ale oleje nemívají jen benzinovou specifikaci, maji i naftovou. Nikomu nic nenutím a pokud Tě to tak "zděsilo", tak sorry :) . Nakonec, kdo si co do auta za olej naleje, to je jeho věc.

Mrkni na tuhle diskusi, co jsem na webu našel:
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php ... vt&start=0
konec strany 2 a strana 3

Re: zmena oleja

Napsal: 13 bře 2010, 21:39
od slabostka
Hladam nejaku lacnu alternativu pre doteraz pouzivany Shell helix.Celkom som prekvapeny ze Mogul nie je vobec lacny olej...- dotaz: viete o niecom lecnejsom co splna specifikaciu pre getz? Chcel by som 5W 40. Nasiel som na jednom slovenskom shope este lacny Mogul Racing- je rozdiel medzi racing a racing pro?
Vdaka za info.

Re: zmena oleja

Napsal: 13 bře 2010, 23:53
od lada t5
Člověče, na čem chceš šetřit při náplni cca 3 litry? Na to bych se při takhle malinké náplni vykašlal................ Motor ti běhal celou dobu na Helixu, tak ho tam dávej dál. Už je na něj zvyklý........... :D :D