Stránka 2 z 2
Re: Úbytek chladící kapaliny
Napsal: 14 říj 2009, 21:39
od m.k.s
štaflík píše:To m.k.s. - težký offtopic (pokud vznikne téma, prosím o přeřazení) - ale jak jezdí ten 1.4 kombík? Od kolegy mám vyzkoušeno, že 1.4 v krátké nezatížené i30 je úplně pohodový a sympatický agregát, ale nechybí u těžšího kombíku Nm? Je to stejně zpřevodováno jako krátká i30? Díky za info.
JJ, jezdí to hezky - obsazení ve dvou to jede super, plně naložený to není tak živý, ale stačí (aspoň mě). Na dálnici 130/140 vpoho v jakémkoli stoupání. 70% cest ale jezdím do práce - 6 km dálnice, pak město( 5 km 70 km/h, 5 km 50km/h ) a to to stačí bez výhrad. A na výkend k našim po dálnici a silnicích 1. třídy je bez problémů.
Jen ta spotřeba
Žere nad 7 pořád (město, resp. moje cesta popsaná výše 7.9 l/100km, mimo město 7.1 l/100km), ale snad si to ještě sedne. Teď popisuji skutečnou spotřebu, dle PC je to zhruba o 0,5 l méně.
Jestli je převodovka stejná jako v i30 nevím, předpokládám že jo.
Je to na jiný téma ...
Prosím admina o přeřazení posledních 2 příspěvků do odpovídajícího tématu. Díky
Re: Úbytek chladící kapaliny
Napsal: 16 říj 2009, 13:04
od Jirka-F
Tak nová zpráva pro ty co jim mizí kapalina. Teď už se servisem komunikuji přes manželku, ta není (zatím) tak naštvaná jak já. Dostal jsem od ní mail "volali z Hyundai, že objednali komplet novou hlavu i s těsněním. Zkoušky ukázaly nějaké prasklinky, prý setinové, že pouhým okem vidět nebyly. A do konce příštího týdne by auto mělo být hotové." Což mě přivádí k myšlence, jestli to neměli i ti, co jim to po dolévání přestalo ubývat. Že by se ty prasklinky ucpaly?
Re: Úbytek chladící kapaliny
Napsal: 16 říj 2009, 22:24
od m.k.s
Hlavně, že se Ti to nějak vyřešilo a bude nová hlava.
Jinak se mi nezdá, že by se provozem "utěsnily" mikrotrhlinky, to se spíš časem zhoršuje. A i kdyby to tak bylo, zřejmě to nikdy nezjistíme, protože sundat ji, aby se ověřilo, zda má trhlinky, nebude to pravé.
A až časem praskne (ideálně po záruce
), tak už se člověk nedovolá ....
Re: Úbytek chladící kapaliny
Napsal: 17 říj 2009, 14:22
od mladek
Tak jsem se dnes podíval, při zahřátém motoru to bylo na rysce Low,takže to bude chtít asi dolít.Nevíte co tam přesně dávají, barva kapaliny je zelená.
Re: Úbytek chladící kapaliny
Napsal: 17 říj 2009, 18:38
od m.k.s
mladek píše:Tak jsem se dnes podíval, při zahřátém motoru to bylo na rysce Low,takže to bude chtít asi dolít.Nevíte co tam přesně dávají, barva kapaliny je zelená.
Pokud nedolíváš pořád (nikde Ti to neteče) a nedolíváš litr, tak dolij destilku, mělo by stačit.
Re: Úbytek chladící kapaliny
Napsal: 18 říj 2009, 08:36
od Jirka-F
Ptal jsem se tel. co dolévat když mi začala ubývat ta kapalina a bylo mi řečeno, že klidně i nový Fridex.
Re: Úbytek chladící kapaliny
Napsal: 19 říj 2009, 10:27
od Mexican
mladek píše:Tak jsem se dnes podíval, při zahřátém motoru to bylo na rysce Low,takže to bude chtít asi dolít.Nevíte co tam přesně dávají, barva kapaliny je zelená.
pozeraj sa ked mas motor studeny !!!!! a najma uato maj postavene na rovine
Re: Úbytek chladící kapaliny
Napsal: 21 říj 2009, 23:13
od Nestor.Kea
viete mi niekto povedat ci v novom aute je naliata nemrznuca zmes alebo to musim teraz pred zimou vymenit....??? Momentalne tam mam naliate nieco zelene a mam to pod odmerkou s pismenkom L takze jej je asi malo ale neviem co tam mam doliat
Re: Úbytek chladící kapaliny
Napsal: 22 říj 2009, 09:34
od Radim Brožek
Mám pocit, že žlutá/zelená je letní. Zimní jsou většinou modré. Já v dubnu dostal auto s modrou.
Re: Úbytek chladící kapaliny
Napsal: 22 říj 2009, 10:30
od matysekul
Dnes už se snad v nových autech používá nemrznouci směs stále. Tedy chladicí médium. U ostrikovacu je to jinak
Re: Úbytek chladící kapaliny
Napsal: 22 říj 2009, 10:32
od Mexican
Nestor.Kea píše:viete mi niekto povedat ci v novom aute je naliata nemrznuca zmes alebo to musim teraz pred zimou vymenit....??? Momentalne tam mam naliate nieco zelene a mam to pod odmerkou s pismenkom L takze jej je asi malo ale neviem co tam mam doliat
ak myslis chladiacu kvapalinu, tak ta sa vzdy do novych aut nalieva ako zimna (cca -40), ak mas pri studenom motore na L (low) dolej tam 2-3 deci destilovanej vody. Kedze v systeme je tak 3-3,5l chladiacej zmesy, pojde to dole tak max o 5 stupnov dole (na -35)