Stránka 2 z 3
Napsal: 28 dub 2006, 21:32
od Bruno
A to přepínáš mínus/černý vodič v té svorkovnici a co ty parkovačky?
Napsal: 28 dub 2006, 21:44
od vipe
To: Bruno
Ten modul co jsi koupil má jenom jeden spínací okruh? Jestli ano tak to je na pytel ta dioda je tam proto aby oddělila okruhy parkovacích a potkávacích světel (
které by se ti při použití orygo spínače propojily pokud bys jí tam nedal ), ale v tom je právě ten zádrhel že to může spínat pouze 5 W a to jsou relátka. Ty tam žádný nemáš tobě spíná rovnou kostra do světel proto potřebuješ dva silové okruhy. Můžeš to vyřešit tím že na to napojíš dvě relátka která budou nezávisle spínat oba okruhy něco jako je na tom plánku o kus vejš. Má ten modul zpoždění
pokud ne tak jediná cesta je zapojit to na to mazání. Kde to najdeš ve svazku to ti opravdu neporadím. V tom přepínači to proměříš měřákem je tam jen mímus nebo vem kus drátu jeden konec dej na kostru a druhym zkus ty vývody z přepínače a uvidíš na kterej drát se ti co rozsvítí.
Napsal: 28 dub 2006, 21:58
od Bruno
Žádné zpožďování to nemá má to buď drát na mazání - a nebo nadobíjení+ těmi se to zpožďuje. Takže mě jde přes ten otočný přepinač světel pod volantem jen kostra a jde přímo do světel? Jak se pak připojuje osvětlení palubky atd. Spínací okruh to má opravdu jen jeden. Ten autolight 12 V OSV 1B DS a ten má dva spínané okruhy? Na obrázku je vidět tři vývody není to jen přepínání buď do leva nebo do prava jako klasický dvoustrannýpřepinač?
Napsal: 28 dub 2006, 22:20
od vipe
Osvětlení palubky máš rozbočený někde ve svazku nebo svorkovnici jde tam taky jenom minus společně pro parkovačky. Další drát máš potkávací a pak ještě dálkový a světelnou houkačku jestli se nepletu, ale ty budou přes relé.
Napsal: 28 dub 2006, 22:30
od Bruno
V té svorkovnici jsou čtyři dráty černý asi -
červený potkávačky
červeno bílý dálkové ,snad i se světelnou houkačkou
žlutá parkovačky
Díval jsem se na obrázek OSV 1B tak jsou tam popsány dva okruhy
jeden vývod pro potkávací
a druhý vývod pro obrysová a palubku
je tam snad i nějaká regulace zpoždění, ale principiálně to zpožďuje vodič na dobíjení
Napsal: 29 dub 2006, 15:42
od Bruno
Vipe, co takhle kdybych tam hodil ten modul OSV 1B, také z DS Technik, ten má dva okruhy, jeden pro obrysová světla a druhý pro potkávačky.Bude se to spínat odděleně myslím, aby nezůstávala viset obrysová světla, je to nějak oddělené,něco jako ty diody? Hlavně vydrží to ten proudový odběr?Jestli tomu dobře rozumím tak u té mé Lantry jde přes otočný spínač mínus a to přímo do světel, tedy není to spínané relátky, vlastně silový okruh. Mně se to moc nezdá, vždyť by ten otočný přepinač mohl klidně vyhořet při tom průchodu proudu pro všechny světla, nebo jsem tomu špatně rozumněl a to mínus spíná jednotlivá relátka, která pak spínají silový okruh do světel?
Při postupném zapínaní otočného spínače se mi na propojené svorkovnici postupně objevovalo napětí cca 12,2 V žlutý obrys. červený potkáv. červenobílá dálkov.. Mám obavu, že kdybych to proklemoval jen na zkoušku drátem, tedy z černého třeba na žlutý, tak to po zapnutí bude zkrat nebo ne?
Napsal: 29 dub 2006, 18:41
od Hanz
..no, chlapi, máte pravdu, ale já vůbec nevim, o čem celou dobu mluvíte
Napsal: 29 dub 2006, 20:09
od vipe
To Bruno:
Já ti přesně nepovím jak ten modul z DS Techniku pracuje a jestli spíná + nebo - ten návod od něj nemám. Ten spínač světel opravdu spíná silový obvod alespoň podle toho plánku co mám doma ale to je na 2005 model nevím jak se to liší u ostatních verzí ale můžeš to zkusit po zapnutí světel uslišíš sepnutí relátka pokud by tam nějaké bylo. A jestli máš na tý svorkovnici v černým drátě mínus tak ten spínač nedělá nic jiného než je postupně propojuje na obrys pak připojí potkávací a pak dálkový záleží na vnitřní konstrukci vypínače ale to je na dlouhý povídání (
to napětí se ti tam dostává přes vlákno žárovky ). U Getze je vnitřní konstrukce vypínače udělaná tak blbě že pri použití tohoto modulu a přepnutí na dálková světla potkávačky furt svítí coš by neměly měly by zhasnout. Ten automat je dělanej spíš na městský provoz kde dálkový neuplatníš. Jo a ten modul ti naráz sepne oba okruhy přesně jak je to na tom plánku o něco vejš.
Už jsi koupil ten modul z DS techniku?
Tenhle ti udělá stejnou službu stačí řídící drát připojit na 15 která je seplá klíčkem a do cca 6- 10 sekund ti sepnou světla.
Napsal: 29 dub 2006, 20:26
od Franta
Chlapi nerad bych se mýlil, ale relátko v tom modulu vlastně svým sepnutím jen přemostí spínač světel ( čili udělá totéž jako když zmáčkneš spínač světel ) jestli tam ženeš plus nebo mínus to je relátku hogo fogo a potkávačky/dálkové přímo ovládáš jen přepínačem pod volantem, takže to už taky je vyřešené......
Tak trochu mi připomínáte GYNEKOLOGY ti také hledají práci tam kde jiní mají potěšení......
Napsal: 29 dub 2006, 20:42
od vipe
To Franta:
Jo je to tak jak říkáš, jen jsem to jak chtěl Bruno trochu rozvedl do šířky jasně že je jedno tomu relátku v modulu co spíná pokud je relé nezávislé na zapojení uvnitř modulu v tomhle zapojení to jedno třeba není tady se spíná plus.
Napsal: 29 dub 2006, 20:52
od Franta
No a toto už musí být každému jasné. Vezmeš zkoušečku a šáhneš si na vývody u spínačú osvětlení.... na jedné straně bude stále napájení..... od tam vezmeš těch slavnejch +12V. Opačný fous -12V mrskneš kamkoli na kostru. A teď zbývá pomocí zkoušečky zjistit kde je vývod od nabíjení anebo mazání a tam vezmeš zbývající fous. Vývody z relátek přivedeš na opačnou stranu přepínače ..obrysovky na spínač obrysovek, potkávačky na spínač potkávaček... je po problému. Stačí jen odskoušet..... najít potřebnou antikoncepci a jít si hrát jinam....
Napsal: 29 dub 2006, 21:29
od Bruno
Franto, nechci si hrát na gynekologa, ale v mé Lantře jde do spinače světel mínus a to mínus se pak přepojuje na první polohu do obrysovek , na druhou do potkávaček a třetí poloha směrem od sebe na dálkové. Od otočného spínače vedou dráty do svorkovnice 4 svorky.
Ćerná je mínus po otočení na první polohu se na žlutém neobjeví mínus ze spínače ale plus 12,2 V a tak je to i u ostatních poloh. Mechanik tvrdí,že u Korejců se spínají světla mínusem a přímo do světel bez relátka, tedy silově a mě je to divné.Nemám odvahu propojit černý na zkoušku klemou třeba na žlutý aby to nezkratovalo. Vipe říká, že on to na svým autě má taky tak.
Vipe, nemůžeš mě prosím poslat to schema, jak to máš u svého auta. Já to schema na mou Lantru nemůžu sehnat nevím kde ani jak.
Napsal: 30 dub 2006, 08:25
od Franta
Jasně, že to mění situaci, z toho plyne že máš na kostře +plus a ne -mínus.
Takže autor schématu musí mrsknout relátka ne na horní ale na spodní drát. +12 prskne na kostru, na přepínači budeš hledat přívodní mínus, dioda nebude v kolektoru ale v emitoru s opačnou polaritou a relátka budou mít napájení do cívek zrcadlově cívek, ostatní zústane stejné..
Toto už je prácička pro gynekologa... My ostatní jsme si víkendové povinnosti už splnili..
Napsal: 30 dub 2006, 08:43
od Vita
Franta píše:Chlapi nerad bych se mýlil, ale relátko v tom modulu vlastně svým sepnutím jen přemostí spínač světel ( čili udělá totéž jako když zmáčkneš spínač světel ) jestli tam ženeš plus nebo mínus to je relátku hogo fogo a potkávačky/dálkové přímo ovládáš jen přepínačem pod volantem, takže to už taky je vyřešené......
Tak trochu mi připomínáte GYNEKOLOGY ti také hledají práci tam kde jiní mají potěšení......
Presne
spinač
Napsal: 30 dub 2006, 17:24
od rade622
Hoši, pokud to dělá takový problém, proč relátkem nepřeklemujete vývod spinač světel - podkávací? Kus vodiče na 30 relé, kus na 87, jeden zapojit na vstup spínače, druhý va výstup podkávaček. ještě bych tam vřadil vypínač pro všechny případy, kdybys třeba nechtěl svítit. Zavádět někam +12V je trochu divné. Stejně se mi zdá ten obvod zbytečně složitý, podle mě stačí jedno relé.
Ještě upřesnění - dopsáno na popud Franty - jen jedno relé v obvodu schématu uvedeného výše.
Rade622