Stránka 2 z 2
Re: štartujete so spojkou či bez?
Napsal: 01 říj 2009, 20:04
od Romox
bedo píše:Zdravíčko,
možno blbá otázka, ale v autoškole (pred 20 rokmi na Š105) ma učili pred otočením kľúčika stlačiť spojku (ono sa to hodí aj ako poistka keď ostane zaradená rýchlosť, ale nie o tom som chcel). Nedávno som sa však kdesi dočítal (alebo to možno bolo v Auto Moto Styl prípadne Auto Moto Revue na ČT, už sa presne nepamätám), že štartovanie pri zošliapnutej spojke nie je vhodné, lebo sa tým namáhajú nejaké axiálne ložiská či aký čert a že sa to vtedy doporučovalo len kvôli nejakým technickým obmedzeniam vtedajších Škodoviek - slabý štartér a pod. A že okrem Čechov a Slovákov takto nikdy nikto neštartoval.
Je fakt, že odkedy štartujem bez spojky, tak sa problém s kolísaním otáčok za studena ešte neprejavil - netuším, či to nejako spolu súvisí. Takže ako? S či bez?
Jak starej je ten tvůj Getz???
Já mám 10 let starýho
a na spojce má bezpečnostní spínač. Takže abych nastartoval, musím spojku sešlápnout.
(Že by to bylo "kurvítko" který tam v Koreji daly aby bylo v autě něco zbytečnýho si teda nemyslím)
Nebo že by u novejch aut vrámci úspor tyhle spínače na spojkovým pedálu nebyli...
Re: štartujete so spojkou či bez?
Napsal: 01 říj 2009, 20:07
od pepan
Nebo že by u novejch aut vrámci úspor tyhle spínače na spojkovým pedálu nebyli...
tož myslím si to též
Re: štartujete so spojkou či bez?
Napsal: 01 říj 2009, 20:20
od Rexcor
No ono je to to samé Pepane:D
Ale tak jedině se spojkou v dolní poloze.
Re: štartujete so spojkou či bez?
Napsal: 01 říj 2009, 20:22
od pepan
Re: štartujete so spojkou či bez?
Napsal: 01 říj 2009, 21:20
od amaize
tak dle mne už by to ani bez sešlápnutí spojky nešlo,jde o takový automatický zvyk,a je tady vidět že většinu řidičů to učili a většina to i dělá
málokdy se tu na fóru jedná o tak jednotný názor
Re: štartujete so spojkou či bez?
Napsal: 02 říj 2009, 11:18
od bedo
"Jak starej je ten tvůj Getz???
Já mám 10 let starýho a na spojce má bezpečnostní spínač. Takže abych nastartoval, musím spojku sešlápnout.
(Že by to bylo "kurvítko" který tam v Koreji daly aby bylo v autě něco zbytečnýho si teda nemyslím)
Nebo že by u novejch aut vrámci úspor tyhle spínače na spojkovým pedálu nebyli... "
auto je nové, je to jeden z posledných Getzov dovezených do republiky. A ten bezpečnostný snímač už asi nie je potrebný, lebo začali používať silnejšie štartéry, ktoré bez problémov naštartujú aj bez spojky.
Tak som sa pozrel do manuálu a je tam doporučené štartovať so spojkou. Takže po 2 týždňovom experimente "bez" sa vraciam k rokmi overenému "s".
Re: štartujete so spojkou či bez?
Napsal: 02 říj 2009, 11:57
od Hardcam
U getze vzdycky se spojkou....na Lantre J1 byla pojistka, takze taky jedine se spojkou a na Lantre J2 a Elantre obcas bez spojky, podle situace.
Re: štartujete so spojkou či bez?
Napsal: 02 říj 2009, 12:02
od jarik65
Po zvyku s Poníka kde byl bezp. vypínač tak s vyšlápnutou spojkou-ikdyž Ácca ho nemá
Re: štartujete so spojkou či bez?
Napsal: 02 říj 2009, 17:01
od mario_liptov
Jednoducha odpoved na otazku. Ja startujem vzdy so zosliapnutou spojkou. Dovod jednoduchy. Ked zosliapnete spojdu oddelite prevodovkovu cast od motora. Cez leto to nema velky vplyv, ale v zime enormny. Ked je studeny motor tak je aj prevodovka a preto je stuhnuty prevodovy olej (ma hustejsiu konzistenciu). Tym padom odlahcite starteru otacanie motorom samozrejme mensi odber je z baterie a preto Vam vydrzi viac, hlavne v zime, ked je vsetko zamrznute...
Viem, ze tu bude trvrdenie, ze ked mam vyradenu rychlost tak na to nema vplyv zosliapnutie spojky, ale omyl. Hlavne prevodove kolesa su v zabere stale a ked sa tocia v zhustnutom oleji, tak kladu na hnacu hriadel vacsi odpor.
A kedze som to robil uz aj na skodovne tak mi to ostalo a robim to na kazdom aute.