neon píše:Nějak jsi přestal dávat informace o nové santě co je s Tebou ??? Jak se Ti udržuje ta barva je náročná na údržbu ?? Něco dej vědět !!
Takže novinky ze života mojí Santičky:
Dlouhá celodenní cesta po dálnici objevila jednu nectnost SantyFe, a to tvrzený plast na horní straně dveří u okna. Způsobuje otlak na lokti řidiče, pokud je člověk zvyklý mít loket opřený výše, než je měkčená loketní opěrka. Budu s tím muset něco udělat. Zatím ale nevím co.
Snad polštářek
Dokoupil jsem navigaci StreetPilot od Garminu a umistil ji na předni sklo, nad schránku nad radiem. Sedí tam dokonale, a vecer barva displaye koresponduje s modrým podsvícením SF. Vybiral jsem mezi TomTomem, Sony a Garminem - nakonec zvítězilo to, že už jsem měl 4 Garminy, a jejich mapy distribuované Picodasem, mě subjektivně připadají nejlepší. Mám na PDA ješte Pocket Kim, a Navigon, takže myslím můžu srovnávat. Další důvod byl ten, že StreetPilot nemá hardisk, který na českých silnicích dostává šíleně zabrat, ale výměnné flashové karty.
Mám ještě od Garminu GPS60CS coz je mnohem vychtanější navigace, ale do auta se hodí víc ten StreetPilot. Ukázala se výborná vlastnost nove SF, a to počet zásuvek palibního napětí. 2 u řidiče ( jedna pro GPS, druhá pro Handsfree, jedna pro zadní sedadla (v budoucnu DVD) a jedna v kufru (v budoucnosti lednice, na delší cesty - externi osvětlení )
Barva je výborná, pořád mě baví jak se podle počasí a denní doby mění.
Teď je bohužel celá zapylená, protože kousek od místa kde parkuji, kvetou třešně, a nemám čas nechat Santičku osprchovat. Jinak myčce se vyhýbám na sto honů, a pokud to jde, tak jenom sprchuju. A to tak max.4 do roka. Dříve jsem umýval myčce docela často, ale lak tím trpěl šíleně, a obzvlášť na tmavém autě je vidět úplně každý škrábanec od kartáčů. Další výhoda zaprášeného auta je v tom, že tolik neláká zloděje, a další vypatlaná individua, třeba s hřebíkem v ruce.
Další poznatek se týká autorádia. V posledním čísle 4x4&MPV je test SF, a recenzent tam strhal radio. Měl jsem už hodně rádií, ale žádné nehrálo tak dobře a s tak velkou podporou formátů a RDS, jako v SF. Samozřejmě to nechci srovnavat s tuningovým zvukem Nakamitchi nebo Pioneeru, ale s základním radiem v BMW 3, Audi A4,Volvu 40/,60, Škodě Fabii/Octravii a
dalších autech, které jsem řídil a poslouchal v nich hudbu. Prostě je to velmi dobře hrající, standartně montované, a bez příplatku dodávané radio. Pokud si bude chtít někdo zvuk v autě ještě zlepšit, tak to určitě půjde, ale já to nepotřebuji.
Spotřeba teď 6,6l/100km (1/3dálnice 120km/h 1/3 mimo město - klidná, ale ne pomalá jízda, 1/3 město-klidná jízda bez akcelerací na světlech.
Kromě pitomě navržené a vyrobené přepážky N1, nic nevrže a neskřípe.
Přepážka je zoufalá, budu ji muset nechat celou rozebrat, utlumit a namontovat zpátky. Ve městě, nebo na hrbolaté silnici vrže téměř stále.
Auto vřele doporučuju. Za ty peníze ( 850tKc )nemá na trhu konkurenci.
P.S. ofuk čelního okna tam samozřejmě je. Jen jsem to asi přehlídnul.
Klimatizace je výborná, a automatická kontrola ovzduší příjemná, obzvlášť, když za ní nemusíte připlácet jako jinde
Santa New