Stránka 2 z 5

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Napsal: 03 bře 2011, 11:25
od Picaso
Tak jak jsem si totu všechno pročetl,tak zaslepení EGR ventilu není nijak na škodu vzhledem k motoru.Chtěl bych to na svém Santovi zkusit.Kdysi jsem to dělal na Nubiře 1.6 benzín a musím říct,že se to malinko dalo poznat a to pozitivně.Malý nárůst výkonu při nižších otáčkách a nepatrné snížení spotřeby.Ale to byl benzín.Teď mám nafťáka a rád bych od vás radu,kde najdu EGR na Santa Fe 2.0 r.v.2001?Přikládám foto,jestli by mi mohl někdo označit,kde EGR je.Zkusil bych to a pak bych popsal svoje poznatky.
Obrázek

Obrázek

Obrázek

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Napsal: 03 bře 2011, 15:29
od Bolo
Kdyžtak ti to můžu vyfotit, mám teď trajeta taky rozebraného a asi to taky budu zadělávat. Jinak jak máš tu druhou fotku tak je to jakoby blíž ke spolujezdcovi.

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Napsal: 03 bře 2011, 19:46
od Garcia007
... a na Hyundai Accentovy 2008 to je prosim ta kde ? ...

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Napsal: 03 bře 2011, 22:01
od Bolo
To bude stejně jako u nás (muj nazor) , sundej kryt a podívej se. :) max udělej fotky a není možné abychom ho nenašli podle fotek

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Napsal: 06 bře 2011, 11:11
od Bolo
Tady je foto ERG

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Napsal: 06 bře 2011, 14:15
od TomSQ
Nechcem zakladat zbytocne novu temu tak sa spytam tu. Ma EGR ventil aj motor G4EK teda 1.5ka v Accentovi? Ale skor asi nie ako ano, ze?

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Napsal: 06 bře 2011, 14:40
od miro13
Super :) dík Bolo za foto; no a ako prevedieš zaslepenie?;k čomu slúži tá tenká čierna hadička pripojená k EGR?

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Napsal: 06 bře 2011, 16:13
od Bolo
Jako olciťák, udělal jsem si z hliníkového plechu podle těsnění záslepky a dal je tam. Tou hadičkou jde podtlak a ovládá erg ventil.Kdyby se ta hadička zaškrtila, tak ventil odstavíš, ale ja jsem nechtěl ať se zanáší.

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Napsal: 06 bře 2011, 19:03
od FISHkaa
kluci, nevím jestli hliník je správná volba... Podle mě by tam měl patřit tenký ocelový plátek - pro jistotu... :wink:

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Napsal: 06 bře 2011, 19:11
od Bolo
A co je na něm špatného?že zrezne?

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Napsal: 06 bře 2011, 19:25
od FISHkaa
Spojením hliníku a železa vniká tzv. galvanická koroze... Jenom teď nevím co se vyžere, jestli hliník, nebo železo... Ale třeba Defendry s tím měli jeden čas dost problém...

edit: problém nastane, pokud se vyžere hliník, tak kousky nasypeš do sání...

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Napsal: 07 bře 2011, 08:04
od thunderbird
Je tu už někdo, kdo to na novém CRDi udělal? Uvažuji o tom, ale nevím, zda dát ucpávku do vedení, nebo zaslepit podtlakovou hadičku. Zejména mě zajímá co na to ŘJ zda hlásí nějaké chyby. Nerad bych se dostal do stavu, kdy mi na palubce budou svítit výstražné indikátory.....

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Napsal: 07 bře 2011, 08:25
od mirpie
dokud to funguje tak to nech být...Až se to rozesere tak bych to řešil

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Napsal: 07 bře 2011, 23:28
od kanal
to Bolo: Co Te tedy vedlo k zaslepeni EGR, resp. pocitoval si nejake konkretni problemy, ci jen tak na zkousku, preventivne? A jake ted pocitujes po zaslepeni zmeny, prosim? Rozhoduji se, ze to na svem CRDi (Trajet 2003) taky provedu. Proto bych se Te chtel jeste zeptat: ty zaslepovaci plechy si dal mezi obe priruby, co jsou pod a stranou ventilu, dle fotky? A co ta treti priruba na konci hadice, tam tez? Tesneni jsi odstranil a jen ty hlinikove plechy, ci jeste tmel? A co na to po vymene ridici jednotka, nesviti CHECK? Tolik otazek...se omlouvam, nechci neco pokazit. Dekuji za trpelivost a cenim si kazde odpovedi.

Re: Zaslepení EGR ventilu u CRDi. Co vy na to?

Napsal: 08 bře 2011, 13:25
od mirpie
tak pokud nesvítí check mělo by být vše ok. Na opelu mám kontrolky na motor dvě, jednu na elektroniku motoru - čidla a snímače + imobilizer a druhou zvlášt na emise (lamda, kat) a tedy i EGR. Zatím mi vše jede, tak nemám důvod se v tom vrtat.