Stránka 2 z 10
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 13:23
od alarm
Autá využívajú náporové chladenie, z toho vyplýva jednoznačne kartón, pretože akonáhle sa pohneš, hneď chladíš to je jasné.
Dosť sa čudujem, že dnešné autá nemajú takú primitívnosť , ako je automatické spúšťanie žaluzie pred chladičom za studena.Optimálna pracovná teplota, menej exhalátov,sa dosiahne skôr,dlhšia životnosť motora........
Na starej Oktávke zo 60-tych rokov bola tiež tá žaluzia, ovládaná z miesta vodiča.
Š- 100 -bolo dostať kúpiť kožené sersamy na zapchatie nasávania na boku blatníka.
Š -120 detto len v predu.
Zažil som s Accentom zimu -20, a tiež som tam na rýchlo priviazal poloplast-pologumu.
Keby som nebýval v Blave, ale niekde, kde sú krutšie a dlhšie zimy, určite si dám pred chladič nejakú zhrňovaciu žaluziu na ručný pohon s polohami ZIMA-LETO
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 13:53
od pepan
ach jo..tak si tam dej karton
a co tím takc strašně podělám,když nechám auto 2minuty nastartovaný na neutrál
v minus 20???? rozchodně nechám mýho 2.5 tdci na neutrál 2 minuty,než ho dusit na 2kilometry a kuckat
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 14:01
od Hardcam
Pepane, ja resim zefektivneni ohrivani vozu - a tudiz zefektivneni vyhrevu kabiny. Jestli budu 2 minuty cekat a mrznout v aute nebo venku, to si skutecne nepomuzu. Navic jsou situace, kdy dve minuty cekat nelze a CRDi motory se pri stani na neutral prakticky neohrivaji. Pri jizde mi auto neskube.
Dekuji znova Vikimu a alarmovi zaprispevky prispevky a radeji se dal ptat nebudu, nebo mi jeste muze byt nabidnuto, abych siv aute zapalil svicku a hral se u ni
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 14:04
od pepan
no vidíš,já přijdu po 2minutách do gala a mám teplo...a lavně můžu v klidu jet..když vyjedu hned po nasratování tak hopsám páč to nejede
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 14:07
od Hardcam
Tak to bych udelal jenom jednou, pac by mi cikani auto ukradli. Pepane, musis vzit v uvahu podminky, ty bydlis na samote na vlastnim soukromym pozemku, ja na sidlisti
nemuzu to jit navrknout a jit si dat domu jeste kavicku
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 14:42
od 89majlo96
praveze tych ciganov by mali dat niekam dokopy na samotu a ohranicit plotom
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 14:45
od Vilda
pepan píše:no vidíš,já přijdu po 2minutách do gala a mám teplo...a lavně můžu v klidu jet..když vyjedu hned po nasratování tak hopsám páč to nejede
Pepane po dvou minutách a v dieselu teplo ??? to máš v Galovi piliňáky
Ale teď vážně ... taky mám pod maskou papundekl, ale ne přes celej chladič, jen ze 3/4tin a určitě to pomůže motor rychleji ohřát. Zakryješ velkou díru, kterou proudí studený vzduch na motor ... používám tohle zařízení léta. Zrovna tak jako stará Octávka měla dečku, tak můj Moskvič měl žaluzie před chladičem, ovládané z místa řidiče a nemělo to chybu ... používal jsem je každou zimu ..
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 15:02
od Hardcam
Vilda: konecne jsem se dockal nejakyho pardala...
tak je rozjodnuto. Ted jen vybrat spravnej matros...mel bych tu krabici od televize nebo klasickou "bananovku"...co doporucis, Vildo?
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 15:14
od Vilda
Hardcam píše:Vilda: konecne jsem se dockal nejakyho pardala...
tak je rozjodnuto. Ted jen vybrat spravnej matros...mel bych tu krabici od televize nebo klasickou "bananovku"...co doporucis, Vildo?
Klasická krabicovka a mám ji obalenou potravinářskou folií, aby se nerozmočila když leje
a ještě žes to nakousnul, právě jsem ji byl vyndat ze sklepa ....
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 15:17
od Hardcam
No vidis, aspon jsem byl k uzitku...a mel bych jeste jednu prosbu. Urcite vis, jakou - fotecku
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 16:13
od pepan
Vilda píše:pepan píše:no vidíš,já přijdu po 2minutách do gala a mám teplo...a lavně můžu v klidu jet..když vyjedu hned po nasratování tak hopsám páč to nejede
Pepane po dvou minutách a v dieselu teplo ??? to máš v Galovi piliňáky
Ale teď vážně ... taky mám pod maskou papundekl, ale ne přes celej chladič, jen ze 3/4tin a určitě to pomůže motor rychleji ohřát. Zakryješ velkou díru, kterou proudí studený vzduch na motor ... používám tohle zařízení léta. Zrovna tak jako stará Octávka měla dečku, tak můj Moskvič měl žaluzie před chladičem, ovládané z místa řidiče a nemělo to chybu ... používal jsem je každou zimu ..
no nedělám si prdel že joo
,..jo a v extrému -25 mám předehřev..prostě spirálku do bloku na 220..paráda...pžindeš nastartuješ a máš hnedle teplo..jenže to fakt jde když máš stodolu bo garáž
tak jak píše vilda sem to aplikoval na škodovce a žigulu..tedka na to prdím,páč v mým provozu to vydrží 2dny
jako když máš sharu sériově tak je to pohoda...každopádně to už je tak k nám ,kde ta teplota fakt klesne dolů...
takře shrnuto do cca -10 nechám blafat 2 minuty,pak předehřev
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 18:35
od alarm
hardcam:
ako materiál,ak to dáš z vonku,na masku, by som použil nejakú koženku-našil na ňu nejaké stuhy a zaviazal.
ak v motorovom priestore, asi by som tam dal lexan-takú 6-ku, alebo pertinax,stačí 1,5mm-teda niečo plastové a odolné.
Kartón môže narobiť škodu, ak pôjdeš v daždi-rozmočí sa a roztrhá-čo ak vbehne do remenice?
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 18:42
od Hardcam
Nasel jsem Kartit, coz bude to samy Pertinax, neni to levny, ale vyzera to funkcne, dekuju
...jeste laskuju s upravou masky zezadu. Cerna kozenka by nemusela vypada zle.
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 18:49
od alarm
Až to ideš kupovať, porovnaj ceny s lexanom-majú to v baumaxoch-alebo najdi firmu, čo robí svetliky, kup odpad.
"Komorový lexan"
Re: Zima - zahrivani motoru / karton pred chladic
Napsal: 01 lis 2009, 19:38
od zdenek76
pepanovi bych věřil neb staré diesely mají podstatně větší odpadové teplo než současné moderní, proto taky starý diesel topí v podstatě stejně rychle jako benzin. Ale zpět k tématu, u benzinu bych to vůbec neřešil, ten topí natolik rychle a to i při stání na neutrál, že papundekl je tam zbytečný.
U dieselu je to jiné, tam zahřívání na místě opravdu nemá smysl neb bys to mohl mít natočený taky dvacet minut a topit to nezačne, nehledě pak na následné riziko poškození/zničení turba. Při samotné jízdě bude mít zakrytí chladiče určitě význam, ale nečekal bych od toho nějaký zázrak. Efekt to bude mít při rychlé jízdě, ale při pomalé nebo poskakování v koloně budeš kosu klepat stejně. Jediné rozumné řešení vidím v nezávislém topení s předehřevem motoru.