Stránka 2 z 2

Re: Kolisani otaček

Napsal: 16 srp 2010, 22:48
od sery
Řídící jednotka nehází žádnou chybu,subjektivně se mi zdá ,že se auto lépe sbírá.Sání od EGR bylo docela zanesené,po profouknutí vylétl obrovský oblak sazí.Spotřeba se nijak nezvýšila.Ten ohřev motoru je s EGR samozřejmě rychlejší,ale pouze na volnoběh.Pokud se hned rozjedete,tak to bude stejný.

Re: Kolisani otaček

Napsal: 17 srp 2010, 19:48
od vitak
Sery - díky, zkusím EGR odpojit také.

Re: Kolisani otaček

Napsal: 23 zář 2010, 23:43
od Fidži
hodili by jste prosím někdo foto, jak to zaslepujete.díky

Re: Kolisani otaček

Napsal: 24 zář 2010, 22:07
od sery
Jednoduše,koupil jsem hadičku jako je na podtlaku,odpojil jsem hadičky od klapky a egr, ucpal jsem je šroubkem M5 a na jejich místo jsem dal kousek,cca 5 cm ,koupené hadičky také zaslepené šroubkem.Volné hadičky jsem přichitil k sobě.Práce na cca 10 minut a vratné zpět za 2 min. :lol: :lol:

Re: Kolisani otaček

Napsal: 24 zář 2010, 22:10
od miooo
chytre... =D>
este ze mi benzinaci nemame taky problem... :mrgreen:

Re: Kolisani otaček

Napsal: 21 říj 2010, 00:47
od vitak
Ahoj, tak jsem se konečně dostal k EGR systému. Co mě nejdříve zarazilo - moje SF nemá škrtící klapku v sání, jak píše Sery. EGR ventil je ovládán přes EGR solenoid podtlakem z vývěvy, umístěné na alternátoru, nic dalšího tam není. Otvírá se od volnoběžných otáček a zavírá pří caa 3000ot/min. Egr ventil i vlnovec, který navazuje, byly čisté, bez nánosu karbonu, horší to bylo na přívodu do sacího hrdla, kde se výfukové plyny z EGR potrubí mísí s olejem v sání.
Rozhodl jsem se pro nejjednoduší metodu a uzavřel jen hadičku k EGR ventilu, abych mohl vyzkoušet, jaký vliv má EGR na výkon a spotřebu. Provedl jsem 4 po sobě následující testovací jízdy 18 km dlouhé, střídavě s EGRem a bez něj. Subjektivně jsem nepocítil žádný výrazný rozdíl ve výkonu, mé přání, aby se uklidnil chod motoru v nízkých otáčkách se nesplnilo. Jistým zadostiučiněním však bylo měření spotřeby pomocí ScanGauge. V obou kombinacích byla průměrná spotřeba u provozu bez EGRu o 0,3 litru/100km menší, přitom rozdíl ve spotřebě v jednotlivých disciplínách byl 0,1l/100 km. Tím považuji za prokázané, že jízda bez EGRu je ekonomičtější.
Ještě se zmíním o ScanGauge - každému, kdo nemá palubní počítač doporučuji - přístroj vás naučí jezdit ekonomicky, já jsem snížil spotřebu až o 2l/100 km. Ale o tom možná někdy jindy.

Re: Kolisani otaček

Napsal: 21 říj 2010, 19:59
od sery
Co máš za motor,vgt nebo 83 kw? Já mám 83 kw 2003 a klapku v sání mám

Re: Kolisani otaček

Napsal: 21 říj 2010, 20:13
od miooo
podla obrazku v popise typujem ze ma ten silnejsi motor...

Re: Kolisani otaček

Napsal: 24 říj 2010, 21:35
od Fidži
tak už se nemusim cejtit trapně, když jsem taky hledal klapku jak vůl a nedohrabal jsem se výsledku, mám to tak jak popisuje vitak a motor mám 83 kW. takže když to shrnu po odpojení egr se mi volnoběžný otáčky nesrovnaj. kde jinde může bejt chyba?

Re: Kolisani otaček

Napsal: 25 říj 2010, 20:16
od sery
Že bych měl klapku jenom já?Mám 83 kw 2003 2WD :-k :-k

Re: Kolisani otaček

Napsal: 25 říj 2010, 21:48
od vitak
Ahoj, já mám rok 2004, 83 kW. Možná se dělala klapka jen v předchozích verzích. Fidži - ucpi tu hadičku k egrventilu a uvidíš, určitě s tím nic nepokazíš. Stejně je ten EGR blbost, koupíš si 2 litrový motor a část objemu používáš k prohánění spalin přes válec.

Re: Kolisani otaček

Napsal: 27 říj 2010, 21:30
od Fidži
tu co do něj vede ze zhora? dik

Re: Kolisani otaček

Napsal: 27 říj 2010, 22:30
od vitak
Ano, ale jednodušší je uvolnit ji na trubce nad EGR ventilem.
Funguje to asi takto: podtlak z vývěvy je veden hadičkou jednak na podtlakový posilovač brzd, jednak na jednu ze dvou trubiček, umístěných na držáku mezichladiče nad EGR ventilem. Odtud vede hadičkou na solenoidový ventil a zpět na druhou trubičku a další hadičkou na EGR ventil. Za klidového stavu je EGR ventil uzavřen, solenoidový ventil otevřen. Po nastartování a vytvoření podtlaku se EGR ventil otevře. Při caa 3000ot/min (v mém případě) se solenoidový ventil uzavře a tím uzavře přívod podtlaku k EGR ventilu - ten se uzavře.
Já jsem odpojil hadičku vedoucí od EGR ventilu z trubičky, strčil do ní kulatinu průměru 6 mm a délky 2 cm, na ni natáhl kousek další hadičky a nasadil zpět na trubičku, takže návrat k původnímu sravu je dílem okamžiku.