Stránka 2 z 3

Re: Výměna náplní Coupe 1G

Napsal: 10 pro 2009, 23:32
od black_sheep
no co se filtru a brzd tyce tak tam nesetrim :-) v podstate vzdycky kupuju nakou znacku nebo nejlip original, ale zkusil jsem to lozisko a da se to. takze vim ze v nouzi se to pouzit da. ale mozna to bylo jen stesti.. na druhou stranu jeste nebudu kricet, lozisko by melo vydrzet jeste nakej patek :-)

Re: Výměna náplní Coupe 1G

Napsal: 11 pro 2009, 10:29
od mirpie
Garen píše:JC to je ta "náhrada" ?
No tak Brzdový kotouče a destičky koupím TRW, přecejenom se mi nechce kupovat ty nejhorší brzdy...
Ložiško mám vyhlýdlý za 1130 Kč náhradu, stejně jako palivovej, olejovej a vzduchovej filtřík. Tam by s tou náhradou neměl být problém, ne?

Co se týče toho ložiška, který mi vydrželo, tak ho stejně budu měnit protože už je hnusný (je původní).

A co ten olej? Kolik tam nalít na risku max a kolik se vejde vody do ostřikovačů?

Dík.

brzdy TRW jsou ok, mám je taky. Po horní rysku měrky oleje by to měly být 4l včetně oleje ve filtru (3,7l motor+0,3l filtr). A nádobku ostřikovačů neřeš, to uvidíš, až ti to bude přetíkat z hrdla, orientačně bych to ale tipnul tak na 2-3l, nevim.
A za to ložisko bych si připlatil, SKF se dá pořídít za 1900Kč a vydrží určitě déle.

Re: Výměna náplní Coupe 1G

Napsal: 11 pro 2009, 12:45
od JardaH
AUTOPB doporučuju, jen ty díly JC fakt nee :)

Kotouče TRW jsou OK. Jen ze zkusenosti takova poznamka...nemaj se rády s destičkamama ATE, nepěkně pak pískaj. Destičky bych k nim dal klidně ty JC, ale kotouče JC (obzvlášť na předek) nebrat. Ložisko bych vzal Kanaco. O moc oproti "náhradě jc" nepřiplatíš a máš alespoň klid.

Re: Výměna náplní Coupe 1G

Napsal: 11 pro 2009, 12:51
od zdenek76
brzdy TRW v pohodě, nebo ATE či Ferodo, ono to finančně bude skoro stejný. Uměl bych všechno a jsem vedle ze Šumperka, takže když budeš mít zájem napiš. Ten Texaco olej bych měl kolem 750 Kč.
Ložisko můžeš zkusit čínskou náhradu JC apod., ale podle mě je to loterie - buď vydrží nebo se rozpadne. U SKF jsem o rozpadnutí ještě neslyšel.

Re: Výměna náplní Coupe 1G

Napsal: 12 pro 2009, 17:49
od Garen
Tak jsem vše objednal.
Filtry jsem vzal JC, kotouče a desky TRW a ložiska Kanaco.
Ten olej mám za 590 :-)

Dotaz:
1. Když dávám nový ložisko, tak ho lisuju do těhlice nebo na náboj?
2. Co děláte s čidlem ABS když chcete sundat těhlici? Kde to odpojit?

Re: Výměna náplní Coupe 1G

Napsal: 13 pro 2009, 20:15
od Garen
Garen píše: Dotaz:
1. Když dávám nový ložisko, tak ho lisuju do těhlice nebo na náboj?
2. Co děláte s čidlem ABS když chcete sundat těhlici? Kde to odpojit?
Dík.

Re: Výměna náplní Coupe 1G

Napsal: 14 pro 2009, 09:59
od mirpie
Garen píše:
Garen píše: Dotaz:
1. Když dávám nový ložisko, tak ho lisuju do těhlice nebo na náboj?
2. Co děláte s čidlem ABS když chcete sundat těhlici? Kde to odpojit?
Dík.

Výměna ložiska:

sundáš kolo, sundáš centrální matici, vyhodíš rejdový čep z těhlice, vyhodíš ramení čep z těhlice, uvolníš brzdový třmen (2šrouby), uvolníš dva šrouby co drží tlumič dole na těhlici, nad podběhem uvolníš konektor od ABS čidla a vyndáš celou těhlici s ložiskem i s kotoučem a nábojem a ABS čidlem ven z auta.
Sundáš šroubek od ABS čidla a čidlo ABS opatrně vyndáš (trochu jemně poklepat a krouživými pohyby při současným pohybu dovnitř a ven ho postupně vytáhneěš, tady to chce cit).
Stahovákem vylisuješ náboj i s kotoučem z ložiska (z vnitřního kroužku). Sundáš pojistný kroužek, co axiálně zajištuje ložisko v těhlici a vylisuješ ložisko (nebo zbytek ložiska, pokud se rozpadlo při stahování náboje) z těhlice. Jemným brusným papírem očistíš vnitřek těhlice, namažeš tukem a nalisuješ nové ložisko. Zajistíš novým pojistným kroužkem. Nalisuješ zpět náboj s kotoučem do vnitřního kroužku ložiska. Dáš zpět do auta, nahodíš čepy, tlumič, ABS čidlo, centr.matici a je dobrý zajet na geometrii.

Re: Výměna náplní Coupe 1G

Napsal: 14 pro 2009, 10:32
od zdenek76
ty wogo, to je slušný tetris. To není jak když to dělám u fiátka, kde sundám kolo, sundám matici, prstem vytáhnu ložisko, nahodím nové ložisko, zatáhnu matici, nahodím kolo a tradá servisní úkon na čtvrt hodinky

Re: Výměna náplní Coupe 1G

Napsal: 14 pro 2009, 17:27
od mirpie
no pokud šlo ložisko sundat prstem, tak bylo něco špatně :-)

Re: Výměna náplní Coupe 1G

Napsal: 14 pro 2009, 18:36
od zdenek76
mirpie píše:no pokud šlo ložisko sundat prstem, tak bylo něco špatně :-)
ee, on to je Fiat 600 z roku 1969, takže vše uděláš na koleně, i motor odneseš pod paží

Re: Výměna náplní Coupe 1G

Napsal: 01 dub 2010, 07:45
od mirpie
měnil jste někdo chladicí kapalinu? Jde mi o typ, co tam mám nalít, už by to asi chtělo novou, 3roky jsem na to nesáhl a ani nedolil, jen kontroloval a ted po zimě zdá se po těch 3letech něco nepatrně ubylo a je v tom pěknej bordel.
Všudej sem se dočetl že tam patří ethylenglykolová báze, a typ asi C (pro starší hlinikové motory - podle normy VW), pravděpodobně zelenomodrá nebo zelená barva. Typy D a F jsou myslim už červený pro novější hliníkové motory, naopak typ B pro staré motory s bez hliníku.
Pokud se pletu tak mě opravte. A kolik tam toho (celkově směsi s destilkou) patří? Dík

Re: Výměna náplní Coupe 1G

Napsal: 01 dub 2010, 10:39
od Dr Meduza
no ja tam mam nalitou cervenou, v sonate je snad este puvodni zluta
co sem tak koukal, tak doporucena je 50% a celkovej objem je 6l ale nevim jak kdyz vysroubuju zatku dole na chladici tam vytece tak litr maximalne litr a pul a zbytek zustane v motoru :-k
jinak motor je litinovej s hlinikovou hlavou a chladicem (ethylene glycol base for aluminum radiator)

Re: Výměna náplní Coupe 1G

Napsal: 01 dub 2010, 11:11
od mirpie
no jasně, ty normy se uvádí pro materiál chladiče a palice motoru, který jsou již hliníkové. Takže 6litrů celkově. No sundám vypoušťák na chladiči (nebo spodní hadici), ale jak dostanu kapalinu z motoru to taky nevim.....sundat termostat a natočit motor na 20s :-)

Re: Výměna náplní Coupe 1G

Napsal: 01 dub 2010, 11:22
od Dr Meduza
podle me by bylo nejlepsi to proplachnout sundat hadici od cerpadla a pripojit tam normalne vodovod a nechat vyplachnout motor

Re: Výměna náplní Coupe 1G

Napsal: 02 dub 2010, 09:02
od mirpie
tak červená (typ D) se prý dává do aut po roku výroby 2000, do roku 2000 od počátku výroby motorů s hliníkovou hlavou a chladičem se má lejt zelená, nebo modro-zelená, tak nevim. Jinak jsem volal do Mjauto, kam to mám tak 5km a maj prej skladem žlutozelenou, mísitelnou se vším, za 150kč 1,5l. V autorizáku ve škodovce, kam jsem jel nechat servisovat služební rezavou feldu jsem se jen tak zeptal, za kolik maj chladicí kapalinu a zelenou typ C maj za 140kč 1l......Ale Hyundai má svoje normy, tak je možný, že i barvy se možná liší s rokem výroby. Naleju tu žlutozelenou 3l a k tomu 3 destilky.