Stránka 2 z 4
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
Napsal: 10 led 2010, 20:01
od mechoun
Pouze hnací náprava přenáší při jízdě krouťák, takže řetězy na hnací. Při brzdění je však síla (krouťák) více na předních gumách, takže předokolky mají výhodu v použití jedněch řetězů. Čtyřkolky by měly mít řetězy na obou nápravách, já, pokud bych šetřil, dal bych si je na přední. Zadokolky tedy holt vzadu, o předek se zde stará ABS, ESP a tvoje noha na brzdě či plynu, ve spolupráci s volantem.
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
Napsal: 10 led 2010, 20:02
od alarm
pepan,súhlas
..ale maximálně ti pomůžou udržet směr když ostřejc točíš...teda když se rozjedeš se zadokolkou s řetězama na předních kolech
[/quote]
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
Napsal: 10 led 2010, 20:09
od 89majlo96
ja by som v autoskole robil take kurzy ze by som kazdeho uchadzaca posadil na bicykel v zime na zamrznutu cestu alebo ujazdeny sneh. A povedal mu nech ide priemernou rychlostou zatoci do zakruty a nech zacne brzdit prednou brzdou. A myslim si ze vacsina by si to zapamatala na dost dlhu dobu
To je to iste ako v aute
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
Napsal: 10 led 2010, 20:12
od alarm
melouch:
je to tak , ako si napísal, ja som si len predstavil to video od majla a to, že sedím v jednom s tých áut, a vtedy by som asi prijal reťaze aj v predu. Skratka keď neprší, aspom kvapká. Ale nechcel by som si to vyskúšať
majlo:
chodil som svojho času do práce na bicykli-skladačka-mal som to blízko. Keď sa ale ráno zobudíš a zistíš, že je nasnežené a namrznuté, nemáš na výber.
Jediné šťastie som mal, že tam nebol principál cirkusu, určite by ma zobral ako klauna
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
Napsal: 10 led 2010, 20:20
od 89majlo96
u nas som tieto tvoje teorie na bicykli vyuzival dost casto pokym nebolo auto. Ked trebalo ist v zime do obchodu po neodhrnutych cestach
Po rovinke sa dalo valit, ale ako prisla krizovatka, tak pred nou trebalo vzdy spomalit a cez nu prejst bez brzdenia a prechadzat nou velkym radiusom. Na bicykliku citis posobiace sily ovela lepsie a dokonca sa lepsie citi aj osobny kontakt s vozovkou v pripade chyby
Preto je to na precvicenie zimnej teorie ten najlepsie sposob
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
Napsal: 10 led 2010, 20:32
od alarm
Z hľadiska teorie som sa stretol z dvomi nezmyselnými tvrdeniami, žial vo vela prípadoch:
1) trenie je závislé od plochy-a teda čím väčšia pneumatika, tým väčšia plocha-tým lepšie
2) čelná zrážka dvoch vozidiel idúcich proti sebe rýchlosťou 60 km/h je zrážka pri 120km/h
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
Napsal: 10 led 2010, 20:59
od 89majlo96
no pockaj, to akoze ten 1. pripad je blbost ? To mi ako vysvetlis ? Ak zabudneme na sneh a lad a budeme uvazovat suchu cestu
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
Napsal: 10 led 2010, 20:59
od Accentdevil
to prvni je blbost, ale to druhe snad ne ne?
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
Napsal: 10 led 2010, 21:01
od pepan
no ono ani na sněhu a ledu to není nijak výhra.s balonama..někdy si říkám,jak je to v pohodě jet v neujetým sněhu se 185 než s 265tkama..
ale z praxe je jasný ,že užší guma se zapadává...
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
Napsal: 10 led 2010, 21:04
od Accentdevil
Uzka guma je v zimne ve snehu urcite dobre...siroky gumy jsou naprd, protoze pak se mas po cem klouzat
a Majlo na suchu to myslim neva, v desti taky vadi, ale je rec o zime a tam to vadi taky
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
Napsal: 10 led 2010, 21:04
od pepan
ale zase větší plocha-větší odpor
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
Napsal: 10 led 2010, 21:05
od Accentdevil
Ale v zime to je naprd
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
Napsal: 10 led 2010, 21:05
od 89majlo96
no to mi je jasne ze v zime neni dobre mat siroke gumy. Je lepsie mat uzsie, ale zase nie je dobre mat galusky ako nejakej karicke
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
Napsal: 10 led 2010, 21:08
od alarm
majlo
ďaľší?
(bez urážky)
Plocha vplýva len na merný tlak.
Veľkosť trecej sily závisí len od prítlaku a koeficientu trenia.
Ftrecia= F prítlačná * f
Accentdevil:
Ak by sa zrazili dve autá zhodného typu a hmotnosti, idúce proti sebe rýchlosťou 60 km/h a dal by si medzi ne tenkú fóliu, nepohla by sa (teoria). To znamená, že je to to isté, ako keby narazilo auto do betonovej steny v 60-ke.
Neplatí to, ak by sa zrazil pepan s getzom. Ak by išli proti sebe 60-kou, pepan by to cítil možno ako náraz v 30-ke, getz ako v 90-ke. Jeho spomalenie by bolo väčšie, lebo po náraze by určite "cuval", kdežto pepan by zastal pár metrov v smere jazdy od nárazu.
Re: Trochu teórie nikomu neuškodí
Napsal: 10 led 2010, 21:10
od pepan
no ne uplně bo když najedeš do závěje tak stojí...ale se sánkama -185- vjedeš jak do másla...
a větší plocha-větší trakce a větší záběr....
a flotace- ale to je už jen do sněhu-podhustíš a máš větší plochu...
http://arctictrucks.com/pages/1571