Stránka 2 z 3
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
Napsal: 11 úno 2010, 19:12
od Jerry159
ve třeboví máme pár míst kde můžem takhle blbnout a je to sranda no
jinak když se bavíš o té přetáčivosti tak jsem se stým setkal na suchu jel jsem v Ústí nad Orlicí Adrlák (zavody do vrchuse tam pořádají ) a vjel jsem do 15 zatáčky moc rychle a myslel jsem že se to začne hrnout dopředu s nedotáčivostí ale ba na opták právě že mi šel zadek do smyku a já se to snažil korigovat ...nic se nestalo zatáčku jsem vyjel ale je to nepříjemný pocit a hlavně jak říkáš nečekanej...a jinak nikdy jsem neuměl projíždět zatáčky tak aby mi pískali kola...kluci jezdily a krásně jim pískali kola a neměli problém...ale já jak projedu zatáčku ostřeji tak mě kola nezapískají a když jo tak to jde hned do smyku...místo toho aby to třeba pískalo delší dobu a tak...jinak jsem možná dodám video...kamarád měl iveco (dodávku) a když mluvíš o blbůstkách tak jsem jeli na buzerplac a začal tam jezdit a mi odvážný jsme našli to odhodlání mu vlézt do nákladového prostoru a je to hustej mazec se tam držet za popruhy(každý měl svuj) no hodně jsem si tam nabil hubu a ještě jednou vyletl půlkou těla ven
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
Napsal: 11 úno 2010, 19:27
od mirpie
já otáčel přes ručku na parkovišti Ford Transit (r.vv2009, 2.2TDCI), taky sranda, ale protáčet přední kola při smyku přes ručku nešlo, ten krám měl ESP a ASR, což mě v dané chvíli přijde jisté omezení, pokud se z toho smyku chceš dostat a vís co dělat, ale elektronika tě nepustí.....Ted mě napadla Fabia Combi 1.4MPI, měla ASR, tedy protiprokluz, a ten fungoval tak dobře, že jako kdybyste si dali do auta oranžovou kontrolku, která začne blikat při prokluzu kol
.
K tématu, rodíl mezi GK a RD v chování bude minimální, snad jen Coupé V6 díky těžkýmu předku to bude mít v zatáčkách horší a předek se bude hrnout dopředu (setrvačnost hmoty) a ignorovat tak rejd. Hodně ale záleží na pneu a na řidičovi. Já zrovna dnes dostal pěknej nedotáčivej smyk na sněhu v zatáčce z kopce a oproti auto, na který jsem se přímo hrnul. Naštětí po těch skromných zkušenostech vim, že stačí zmáčkonut spojku, nebrzdit a proti myšlení ten volant na to auto naopak stočit, tedy ubrat rejd a pak to pomalu zkusit znova. Vyšlo to.
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
Napsal: 11 úno 2010, 19:31
od Tringi
Jde o gumy. Teorie je taková, že než se auto utrhne, měly by řidiče informovat pneumatiky, že už je na hraně. V diskuzích k různým pneu, třeba na
http://www.rajpneu.cz, jsem pochytil negativní ohlasy na takové, které ani nezapískají a hned se utrhnou, ale i na takové které pískají v každé zatáčce.
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
Napsal: 11 úno 2010, 19:31
od black_sheep
mirpie píše:Já zrovna dnes dostal pěknej nedotáčivej smyk na sněhu v zatáčce z kopce a oproti auto, na který jsem se přímo hrnul. Naštětí po těch skromných zkušenostech vim, že stačí zmáčkonut spojku, nebrzdit a proti myšlení ten volant na to auto naopak stočit, tedy ubrat rejd a pak to pomalu zkusit znova. Vyšlo to.
dobra prace
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
Napsal: 11 úno 2010, 19:32
od black_sheep
Tringi píše:Jde o gumy. Teorie je taková, že než se auto utrhne, měly by řidiče informovat pneumatiky, že už je na hraně. V diskuzích k různým pneu, třeba na
http://www.rajpneu.cz, jsem pochytil negativní ohlasy na takové, které ani nezapískají a hned se utrhnou, ale i na takové které pískají v každé zatáčce.
to me teda spis serou ty, ktery piskaj porad. mel jsem takovy michelinky.. sice sedeli ale piskali, a pekne me to sralo
dunlopy nepiskaj, ty rovnou trhaj asfalt
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
Napsal: 11 úno 2010, 19:40
od Jerry159
právě že já měl ty jak vůbec nepískají a chtěl jsem ty jak pískají
jinak to jsou Pirelly pzero nero 205/40/17
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
Napsal: 11 úno 2010, 19:42
od black_sheep
neni spis dulezity to, ze to na nich sedi? na co potrebujes piskani prosim te? masirovat si ego?
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
Napsal: 11 úno 2010, 19:47
od Jerry159
no po pravdě asi jo někdy ale je to z toho abych zamachroval ...ale jinak máš pravdu
zase potřebuji aby to sedělo
a to je mnohem lepší jak furt poslouchat jak pískají při jakém ko-li průdčím průjezdu zatáčkou...
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
Napsal: 11 úno 2010, 20:21
od mirpie
zas když piští, člověk ví, že už je prakticky na limitu. Některý gumy jsou potichu pořád, pak se to utrhne a už je pozdě. Záleží hodně i na druhu zadní nápravy. Coupé má víceprvek, ktërej mu může závidět i Passat B5,B6..., ale kdo neřeže zatáčky, tak je mu jedno, co drží zadní kola na silnici.
A nejde jen o pneu a o nápravy, jde taky o rozložení hmotnosti. Těch aspektů je víc. A upřímně k tématu, pokud bych těl auto, co sedí v zatáčkách, tak po RD ani GK bych nesáhl, ale koukl bych na subara, menší BMW, nebo třeba nějakej ostřejší Focus. Není to dlouho, co mě naháněl Focus 2.0, obyčenej třídvěřovej hatcback, kterýho přehnlídnete, ale to jak mu to sedělo na seriovém podvozku, to jsem koukal.
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
Napsal: 11 úno 2010, 21:20
od black_sheep
hele kdyz uz ty gumy hvizdaj tak je pozde ubirat... najezdovou rychlost volis pred zatackou, pred apexem to drzis a za nim hura do plynu a ven...
co udelas kdyz zahvizdaj? pak uz nic. brzdit v zatacce? blbost.. ubirat plyn? no, to neni dobrej napad - jeste ten smyk podporit
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
Napsal: 11 úno 2010, 21:53
od mirpie
jasný, záleží na situaci, je rozdíl jet dlouho táhlou zatáčku v malým rejdu, ale na hranici smyku s hvízdajícíma gumama, kde ubrat plyn neublíží a něco jinýho je udělat prudkou myšku pod plynem opět na hranici smyku, kde jakákoli náhlá změna tě rozhodí
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
Napsal: 19 črc 2010, 21:42
od Viki
Tak jsem po pečlivém zajetí nové sady gum a alu. kol to jel ostře projet
abych vyskoušel pneu. U nás kam jinam než na skřítek
Byl jsem zvyklí jezdit na devatenáctkách 235/35 ZR19 a obyutých do Goodyar Engel F1 (jsou to jedny s nej sportovních pneumatik)
Teď tam mám ubuté Hektory 2 na sedumnáctkách 215/45 ZR17 W do 270km
Rozdíl je znát. Cupé se o trochu více nakloní v zatáčce a je více cítit jak zadek auta ujíždí.
19ky co jsem tam měl byly mnohem širší a auto sedělo jak přilepené. ale neujížěl mi nikdy zadek. jen na zimních 16kách.
Jinak i teď sedí Cupé hodně slušně. Hektory II mě překvapily thuhostí dobrou trakcí.
Jediný mínus je že nepískají na limitu když mi začne ujíždět zadní náprava.Byla by to dobrá informace o trakci.
Ale Coupé je svím naladěním docela zábavný auto, tak mužem být rádi že se nehrne předkem ze zatáčky ven jako ostatní předokolky.
Ještě to musím zkusit na parkovišti a jít do extrémů a řezat to jestli budou pískat nebo se mi to utrhne a skončím smikem.
Nevíte kde je velký parkoviště bez slopů???
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
Napsal: 19 črc 2010, 21:56
od Hardcam
OT: oboje kola moc pekny, mas vkus, pane
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
Napsal: 19 črc 2010, 22:03
od Viki
Díky pane
Re: jizdni vlastnosti RD/GK - rozdily, zkusenosti
Napsal: 19 črc 2010, 22:06
od Hardcam
Auto samozrejme taky
ty 19ky jeste nejsou prodany?