i30CW 1,6benzín - prosím o radu
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: i30CW 1,6benzín - prosím o radu
já kvalitu českého a korejského provedení hodnotit nemůžu, nicméně Mr. HYUNDAI je tuším přímo u zdroje, takže zřejmě ví o čem píše.
Jinak, to že má auto komfortnější (měkkčí) podvozek neznamená, že když ho naložíš tak pojedeš zástěrkama po zemi. Změna podvozku u Ceedu směrem ke komfortu byla zdůvodněna právě nespokojeností zákazníků s tvrdostí podvozku a odskakováním na příčných nerovnostech, podobně jako to má dosud i30. Jako takhle tvrdý podvozek je fajn, ale na slušné silnice tj. ne u nás. Pak auto netrpí nejen nízkým komfortem, ale podepisuje se to neblaze také na snížení životnosti podvozkových partií.
Jinak, to že má auto komfortnější (měkkčí) podvozek neznamená, že když ho naložíš tak pojedeš zástěrkama po zemi. Změna podvozku u Ceedu směrem ke komfortu byla zdůvodněna právě nespokojeností zákazníků s tvrdostí podvozku a odskakováním na příčných nerovnostech, podobně jako to má dosud i30. Jako takhle tvrdý podvozek je fajn, ale na slušné silnice tj. ne u nás. Pak auto netrpí nejen nízkým komfortem, ale podepisuje se to neblaze také na snížení životnosti podvozkových partií.
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
- Reklama
- Radim Brožek
- **
- Příspěvky: 363
- Registrován: 16 bře 2009, 15:37
Re: i30CW 1,6benzín - prosím o radu
Tak pravda, do takových detailů jsem to neprohlížel. Volant je v comfortu kožený, koberečky mám gumové, v kufru je naspodu deka,.... Každopádně ani jedno z výše uvedeného by pro mě nebyl důvod, proč nekoupit. A dveře mám docela ok (látka/měkčený plast). Možná je to dáno stupněm výbavy. U ceedu byly ty plasty a výplně horší, budíky, přístrojovka,... Ale každý má jiný vkus, navíc dnes po faceliftu budou materiály stejné, stejně jako převodovky, motory,....89majlo96 píše:V ceskej verzii je tvdrsi volant na dotyk, Sedacky maju tiez potah z inej ( menej kvalitnej latky ). Aj vypln dveri je z niecoho ineho. A uplne najhorsie je na tom koberec v celom interieri a aj kufri. Pouzili nanho druh ktory sa najtazsie vysava a je dost drsny, podobny alebo taky isty byva pouzity vo fabiach a octaviach
i30cw 1.6i Comfort, ESP, Moonlight blue, 04/2009, CZ
Re: i30CW 1,6benzín - prosím o radu
zkoukl jsem ten Autosalon a nic moc tam nevyřešili, nicméně taková nenápadná a přitom docela zajímavá informace byla, že 80% prodaných i30 je s benzin motorem
Audi A8 4.2Q
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
Saab 9-5 3.0 V6 Turbo kombi
+ Hyundai SantaFe 2.4-T r.2006 (nyní brázdí silnice na Slovensku)
tlumiče Monroe CZ - http://www.tlumice-monroe.cz
tlumiče Kayava - http://www.kayaba-tlumice.cz
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: i30CW 1,6benzín - prosím o radu
To Radim: Zdeněk76 Ti vlastně odpověděl za mě. Kvalitu výroby porovnávám na základě informací přímo od jednoho nemalého dealera. Ať už z prodejního či servisního oddělení. Jako bývalý prodejce a dneska celkem dobrý zákazník mám informace čerstvé a napřímo (většinou na vlastní oči či ruce ).
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: i30CW 1,6benzín - prosím o radu
Cestou domů z práce jsem si uvědomil, že svůj názor v tomto vlákně píšu příliš povrchně a možná i "nečitelně". Dovolím si tedy svoje myšlenky rozvést, takže předem děkuji za trpělivost.
Úvodem je nutno říct, že obecná kvalita výroby je ve všech 7! továrnách velmi vysoká. Pro naši diskuzi je jich v tuto chvíli podstatných 6, americká Alabama je v tuto chvíli irelevantní.
Abych nebyl špatně pochopen, neříkám, že auta z Nošovic nebo Indie jsou kraksny. To co jsem měl na mysli je otázka problémů s kvalitou výroby ve smyslu "systémových chyb". Zmetek jako jednotlivost se "podaří" vyrobit v každé továrně, ale chyby technologické, jako byly odpadávající nástřiky nebo nyní se objevující problémy s uložením zadních tlumičů atp., které se vyskytly v Nošovicích a o nichž se zde obecně ví. Technologické průšvihy z Indie se zatím z 99% podařilo odhalit při předprodejních přípravách a napravit je ještě u dealerů před předáním a jednalo se v podstatě o "blbosti", takže je tu pitvat nebudu, bylo by to zbytečné.
Tyhle problémy se u aut z Koreje, pokud vím, neobjevovaly a neobjevují. Určité drobné problémy, hlavně s lakem, byly v počátcích výroby v Turecku, ale protože se začínalo užitkovými verzemi H-1, tak to takový problém zase nebyl.
A právě výše uvedená "definice" je ona kolísající kvalita výroby o níž jsem psal dříve.
Mám přímou zkušenost s péčí o celkem 18 ,které jsem buď vlastnil nebo jsem se o ně staral v rámci firmy či rodiny, z toho 12 bylo vyrobeno v Ulsanu (mateřská továrna ), 3 v Asan Bay Plant (mateřská továrna KIA - vyrábí se tu Sonaty už od modelu EF). Všechna tahle auta najela mraky kilometrů a nikdy nezkolabovala, drobnosti se občas objevily, ale nic podstatného a hlavně to byly jednotlivosti, nikoliv opakující se závady na více autech. 1 auto je z Indie, ale má za 2 roky provozu najeto 15.000 km, takže relevatní data nemám a poslední 2 auta jsou z Turecka, ale Accent má za 3 roky 16.000 km a Matrix je v provozu měsíc, takže taky není z čeho vycházet. Na kvalitu výroby ze Žiliny si budeme muset počkat, ale podle všeho je systémové chyby straší míň než Nošovice.
Když se rozhodlo, že fabrika bude stát tady, tak jsem v prvotní euforii dokonce uvažoval o tom, že se k Nošovicím odstěhuju a budu "bouchat" i30. Když jsem "vystřízlivěl" tak mě napadlo, že systémové chyby by se objevit mohly. Důvod je prostý, místní nejsou zvyklí na průmyslovou pásovou výrobu. Bez jakéhokoli nádechu pejorativnosti je jim mnohem bližší buď těžký průmysl nebo zemědělství, tento způsob výroby se jim musí nejdřív zažít. A že to nepůjde hned dokládá i výrok, který zazněl kolem stávkové pohotovosti v Nošovicích. "Ať jde na přesčas jen ten, kdo chce." Ono to půjde, potenciál, jak lidský tak technologický, tu rozhodně je a bude to OK, ale ještě to asi bude chvilku trvat.
Díky za pozornost a trpělivost.
Upravil jsem počty, nějak mi s věkem vypadává poměť
Úvodem je nutno říct, že obecná kvalita výroby je ve všech 7! továrnách velmi vysoká. Pro naši diskuzi je jich v tuto chvíli podstatných 6, americká Alabama je v tuto chvíli irelevantní.
Abych nebyl špatně pochopen, neříkám, že auta z Nošovic nebo Indie jsou kraksny. To co jsem měl na mysli je otázka problémů s kvalitou výroby ve smyslu "systémových chyb". Zmetek jako jednotlivost se "podaří" vyrobit v každé továrně, ale chyby technologické, jako byly odpadávající nástřiky nebo nyní se objevující problémy s uložením zadních tlumičů atp., které se vyskytly v Nošovicích a o nichž se zde obecně ví. Technologické průšvihy z Indie se zatím z 99% podařilo odhalit při předprodejních přípravách a napravit je ještě u dealerů před předáním a jednalo se v podstatě o "blbosti", takže je tu pitvat nebudu, bylo by to zbytečné.
Tyhle problémy se u aut z Koreje, pokud vím, neobjevovaly a neobjevují. Určité drobné problémy, hlavně s lakem, byly v počátcích výroby v Turecku, ale protože se začínalo užitkovými verzemi H-1, tak to takový problém zase nebyl.
A právě výše uvedená "definice" je ona kolísající kvalita výroby o níž jsem psal dříve.
Mám přímou zkušenost s péčí o celkem 18 ,které jsem buď vlastnil nebo jsem se o ně staral v rámci firmy či rodiny, z toho 12 bylo vyrobeno v Ulsanu (mateřská továrna ), 3 v Asan Bay Plant (mateřská továrna KIA - vyrábí se tu Sonaty už od modelu EF). Všechna tahle auta najela mraky kilometrů a nikdy nezkolabovala, drobnosti se občas objevily, ale nic podstatného a hlavně to byly jednotlivosti, nikoliv opakující se závady na více autech. 1 auto je z Indie, ale má za 2 roky provozu najeto 15.000 km, takže relevatní data nemám a poslední 2 auta jsou z Turecka, ale Accent má za 3 roky 16.000 km a Matrix je v provozu měsíc, takže taky není z čeho vycházet. Na kvalitu výroby ze Žiliny si budeme muset počkat, ale podle všeho je systémové chyby straší míň než Nošovice.
Když se rozhodlo, že fabrika bude stát tady, tak jsem v prvotní euforii dokonce uvažoval o tom, že se k Nošovicím odstěhuju a budu "bouchat" i30. Když jsem "vystřízlivěl" tak mě napadlo, že systémové chyby by se objevit mohly. Důvod je prostý, místní nejsou zvyklí na průmyslovou pásovou výrobu. Bez jakéhokoli nádechu pejorativnosti je jim mnohem bližší buď těžký průmysl nebo zemědělství, tento způsob výroby se jim musí nejdřív zažít. A že to nepůjde hned dokládá i výrok, který zazněl kolem stávkové pohotovosti v Nošovicích. "Ať jde na přesčas jen ten, kdo chce." Ono to půjde, potenciál, jak lidský tak technologický, tu rozhodně je a bude to OK, ale ještě to asi bude chvilku trvat.
Díky za pozornost a trpělivost.
Upravil jsem počty, nějak mi s věkem vypadává poměť
Naposledy upravil(a) Mr. HYUNDAI dne 04 úno 2010, 20:01, celkem upraveno 2 x.
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: i30CW 1,6benzín - prosím o radu
A když jsem něco podobného kdysi tvrdil,někteří mně málem zlynčovali Super lakovna,blbuvzdorná výroba,atd.atd
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: i30CW 1,6benzín - prosím o radu
Super lakovna v Nošovicích opravdu je, o generaci jinde než v Ulsanu. Technologie výroby je špičková, ale bohužel není odolná vůči snaze pracovníků si práci usnadnit nebo zkrátit .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: i30CW 1,6benzín - prosím o radu
Kurňa já mohl být vědma. Ale i tak mně to netěší.
i30cw 1,6 CRDi VGT comfort,85kW,Vivid blue, 12/2008 bývávalo
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
Kia Cee´d SW 1,6 GDi,Exclusive,Sand Track,10/2014 bývávalo
Hyundai Tucson 1,6 T-GDi 110 kW, Smart, SUNSET RED Pearl, 06/2021
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: i30CW 1,6benzín - prosím o radu
Nerad to přiznávám, ale měl jsi tenkrát vlastně pravdu. Určité obavy jsem sice měl, ale pevně jsem věřil, že to naše občasné "šulení" práce Korejci ohlídají. Ale byla to jen víra a zbožné přání .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11625
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: i30CW 1,6benzín - prosím o radu
A ještě jednou já. Musím opravit informaci o nedosažitelnosti i30CW vyrobené ještě v Ulsanu. Dnes jsem se od "svého" prodejce dozvěděl, že v Česku jsou zhruba ještě 3 "zapomenutá" auta skladem. Kdyby někdo chtěl stačí poslat SZ a já zjistím podrobnosti .
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate