Stránka 2 z 2

Re: Kolísanie otáčok

Napsal: 30 srp 2010, 16:58
od Laket
Dnes ráno 10°C : 1.štart-zdochol, 2.štart-zdochol, 3. štart - všetko OK.
V piatok ráno 17°C - štartovanie bez problémov. Takže neviem, či sa nemusím báť zimy.
Budem to sledovať ďalej.

Re: Kolísanie otáčok

Napsal: 12 říj 2010, 14:05
od behe
No tak mam zaujimavu skusenost.
V tychto chladnejsich ranach sa obcas moj Matrix pokusa streckovat pri rozbiehani, klasika - pridam plyn, pustam jemne spojku a otacky idu prudko dole. Ale som ho vybabral - pustam jemne spojku pri volnobehu, bez pridavania plynu, a rozbieha sa pekne bez skakania. On sam si prida tolko plynu co potrebuje a vtedy, ked si to robi sam, s tym nema problem.
Takto preradim aj na dvojku, a az potom sa zacnem dotykat plynoveho pedala.

Re: Kolísanie otáčok

Napsal: 09 pro 2010, 00:53
od dušan Obecajčík
behe píše:No tak mam zaujimavu skusenost.
V tychto chladnejsich ranach sa obcas moj Matrix pokusa streckovat pri rozbiehani, klasika - pridam plyn, pustam jemne spojku a otacky idu prudko dole. Ale som ho vybabral - pustam jemne spojku pri volnobehu, bez pridavania plynu, a rozbieha sa pekne bez skakania. On sam si prida tolko plynu co potrebuje a vtedy, ked si to robi sam, s tym nema problem.
Takto preradim aj na dvojku, a az potom sa zacnem dotykat plynoveho pedala.
No mám Matrixa len 2 týždne a dnes som našiel diskusné fórum a čítam ako Vám kolíšu otáčky a hlavne pri studenom motore. Kedysi dávno som mal škodovku a tak som sa naučil čo je to studený štart a kolísanie otáčok podľa mňa každý motor je na podobnom princípe keď štartuješ studený tak zle páli a je tam preto sýtič ktorý je zapnutý keď štartuješ čo znamená že ide obohatená zmes do karburátora aby mohol motor šľapať bez problémov a to môže spôsobovať to nepredvídane náhle kolísanie otáčok
To nasvedčuje aj postreh pána že keď neprídava plyn tak sa auto rozbehne bez problémou
Ten sýtič totiž funguje tak že keď stláčaš plyn tak sa vypína na škodovkách bol sýtič na ručné ovládanie bola tam páčka a keď sa motor zohrieval tak som ho postupne vypínal
Urob si jednoduchý test a uvidíš že to môže byť zapríčinené aj tým myslím to kolísanie otáčok za studena
Každe auto sa ma štartovať bez pridania plynu teda vložíš kľuč stlačíš spojku a naštartuješ, chytí našup ale keď skúsiš naštartovať z plynom tak to nemusí chytiť alebo sa bude motor trápiť je to preto že keď stlačíš plyn tak vyradíš sýtič
Je mi niekedy smiešne ako niektorý trápia motor pri štartovaní tým že pridávajú a nie a nie naskočiť, sused prednedávnom vyšťavil baterku skoro na KO už som sa nemohol pozerať tak som šiel za ním nechal som motor na pár sekúnd oddýchnuť nacukal som a bez plynu to chytilo na jedno stočenie kľúčika (nechápal)
Samozrejme že to nemusí byť pravda a je tam ta výrobná vada ale podľa mňa to spôsobuje práve ten sýtič, je tam bohatá zmes ta spôsobuje to kolísanie otačok

Re: Kolísanie otáčok

Napsal: 13 pro 2010, 11:10
od kaspi
Jj, loňskou zimu se mě taky 1-2x stalo, že to takto zaškubalo při startu.
Dal jsem na radu "behe" a pokud to nechá rozjet bez plynu, tak je to zcela bez problémů.
Taky jsem názoru, že to chce nechat auto dělat co potřebuje... 8)

Re: Kolísanie otáčok

Napsal: 14 pro 2010, 08:06
od Laket
Chcem len podotknúť , že viem ako sa štartuje auto. Mám aj Getz a ten štartuje a rozbieha sa plynule bez problémov, takže to asi nebude tým , že sa sytič vypína po pridaní plynu.
Zistil som , že pri štarte nesmie byť zapnutá klimatizácia a je to OK. (Toto súdruhovia v Kórei nedomysleli) Takže ventilátor na nulu a štartovalo to bez problémov aj pri -12°C. Samozrejme , keď sa chcem pohnúť hneď, tak na volnobehu, po minúte to ide aj s pridaným plynom.