Stránka 2 z 3
Re: osobna skusenost s minitunigom
Napsal: 10 bře 2010, 10:15
od jarik65
Re: osobna skusenost s minitunigom
Napsal: 11 bře 2010, 00:09
od dantasik
Ten filtr bych asi dal, pocitej ze ho budes muset cca kazdych 15tkm vyprat v prostredkach ktery se daji pouzit 2-3x a stoji 400-500Kc.
Cenu filtru pocitej 2x tolik co origo ale budes ho mit na porad. U toho filtru se navic kazdym vypranim zlepsi vlastnost protoze se roztrepi ty vlakna a tim padem lip chytaj.
Co se svicek tyce nevim - urcite budou mit lepsi zapal jak obycky a myslim si ze vydrzi dyl. Cena je podle me 1,5-2x tolik co origace.
Zvuk u vymeny te vlozky nebude nejak znatelny, trochu vic to uslysis jinak nic extra.
Jeste jsou i KN olejove filtry - pry lepsi prutok osobne nevim nemam ani na jednom aute.
Re: osobna skusenost s minitunigom
Napsal: 11 bře 2010, 00:12
od Hardcam
KN olejovy filtr pouziva zdenek76 - taky by me zajimalo, jak to pracuje s olejem.
Re: osobna skusenost s minitunigom
Napsal: 11 bře 2010, 08:15
od koloman.brutus
jirikstbk píše:
Můžeš prosím tě uvést, co konkrétně si od toho slibuješ?
Bavlněný filtr tuším, že asi líp vyčistí přiváděný vzduch do motoru a zamezí oděru třecích částí, ale co přinesou ty iridiové svíčky nevím.
Ještě by mě zajímalo o cca kolik % jsou obě tyto záležitosti dražší než ty dodané
a jaká je jejich životnost oproti
. Nepotřebuji přesná čísla, stačí jen přibližné srovnání.
- chcem od toho lepsie pre motor, to znamena predlzenie jeho zivotnosti. Ako som pisal skor narast vykonu nepotrebujem, nerobim to preto. Na to su invazivnejsie metody tuningu ako planujem ja.
- bavlneny filter nema lepsiu schopnost cistenia vzduchu ako papierovy ale ma dve vyhody
- vacsi prietok vzduchu pri cisteni vzduchu od prachu podla normy
- je recyklovatelny
- ak to motoru prospeje, tak je to to co chcem a o peniaze v tom pripade nejde, proste to kupim
Re: osobna skusenost s minitunigom
Napsal: 11 bře 2010, 08:38
od XMira
O motor se neboj. Samozřejmě nevím, kolik plánuješ najet, ale myslím, že dnešní motory většinou přežijí zbytek auta. Já mám najeto za čtyři roky skoro 110tis. a nepozoruju nějakou změnu ve výkonu nebo chování motru (ťuk, ťuk).
Ale snažím se samozřejmě dodržovat všechny předepsané servisní úkony a používat kvalitní díly.
P.S: Tím tě ale nechci v žádném případě zrazovat od plánovaných úprav. Jen jsem Tě chtěl uklidnit
Re: osobna skusenost s minitunigom
Napsal: 11 bře 2010, 21:13
od jirikstbk
... chybka se vloudila
Re: osobna skusenost s minitunigom
Napsal: 11 bře 2010, 21:15
od jirikstbk
koloman.brutus píše:
- chcem od toho lepsie pre motor, to znamena predlzenie jeho zivotnosti. Ako som pisal skor narast vykonu nepotrebujem, nerobim to preto. Na to su invazivnejsie metody tuningu ako planujem ja.
- bavlneny filter nema lepsiu schopnost cistenia vzduchu ako papierovy ale ma dve vyhody
- vacsi prietok vzduchu pri cisteni vzduchu od prachu podla normy
- je recyklovatelny
- ak to motoru prospeje, tak je to to co chcem a o peniaze v tom pripade nejde, proste to kupim
Díky za popis. Tuning sféru nesleduji a toto jsem skutečně nevěděl.
Já osobně bych byl ochoten připlatit za měkčí pérování. Sice nemám absolutně představu na kolik by to mohlo přijít, ale ty naše rozbité cesty i mizerné dálnice si s pérováním tak, jak je, vůbec ale opravdu vůbec nerozumí.
Ročně najedu málo (cca 6000/rok) a tak problém se životností motoru mě naštěstí tak trošku míjí.
Re: osobna skusenost s minitunigom
Napsal: 11 bře 2010, 21:19
od Hardcam
jirka: obavam se, ze s perovanim nemas na vyber. Neverim tomu, ze by nabizeli nejakou "komfort" sadu odpruzeni. A ani do budoucna bych s tim nepocital...ja jsem se s odpruzenim smiril, je to skvele vykompenzovane krouhanim zatacek...
Re: osobna skusenost s minitunigom
Napsal: 12 bře 2010, 15:59
od amaize
suohlasím z hardem, hlavně ty zatáčky, jinak vše co jde k dobru motoru je dobré, ale je to o penězích, ten výsledek by se mohl projevit až tak kolem 100 až 150 tisíc km, na motorech do těch 80 tisíc to nebude nijak znát,
až budu měnit svíčky já taky mrknu po něčem lepším,třeba na bývalé Š125 jsem měl ke svíčkám uhlíkové kabely a Cu elektrody,no bejvávalo,
zatím sem se do tuningu nijak nehrnul, jen maličkosti ve vzhledu,koupil jsem rezervní H4 60% svítivosti, a mám osvětlení v kufru a vnitřku leddiody,více světla pro mé slabší oči
a ještě jedna věc kterou tu nikdo mezmínil,i kdyby jste dali motoru co nej nej nej .. a budete s tím lítat jak "urvaní" tak je jasné co od něj očekávat
Re: osobna skusenost s minitunigom
Napsal: 13 bře 2010, 13:27
od Mexican
amaize:
H4 60% svítivosti,
ja si radsej kupim standart s 100% svietivostou, 60% sa mi zda malo
Re: osobna skusenost s minitunigom
Napsal: 27 dub 2010, 09:19
od koloman.brutus
Panove potreboval by som pomoc
Chcem sa dopatrat aky typ iridiovych sviecok pasuju na tu nasu i20 s motorom 1.2 Kappa (tusim G4LA)
Pisal som do NGK a DENSO-a ci mi nevedia pomoct.
Od NGK negativna odpoved:
Dear Koloman,
We currently do not have any spark plugs, standard or Iridium upgrade,
listed for the Hyundai i20 1.2 yet.
Sorry we could not be any more help.
Regards,
Mik Peirce AffIMI
Technical Assistant
NGK Spark Plugs (UK) Limited
ALE DENSO ma viac potesil:
Dear Sir. Please remove current plug and see spark plug type is "BKR5ES11" or different.
If yes, our Iridium Power"IK16" is fit. An IK16 oicture is attached and dimension of IK16
is 14mm thread diamter, 19mm thread lenghth, 16mm Hex.
If removed spark plug is not BKR5ES, please tell us current spark plug type and we will
let you know cross reference.
We apologize our company will be closed Apr 29th thru May 5th.
predcasna
A teraz na Vas pani apelujem o pomoc v zisteni tohto udaju.
Re: osobna skusenost s minitunigom
Napsal: 27 dub 2010, 19:40
od amaize
70 % tady tohoto fóra ti ani neodpoví , mohl jsi jim to taky přeložit a v krátkosti
NGK : zatím nedodávají ani standartní natož iridiové
a DENSO : nabízí nějaký typ obyčejných dle uvedeného čísla ,pak označení irid.,pak to dělí na kategorii a chtějí po tobě ať zjistíš myslím délku závitu, a dle toho by ti zaslali daný typ
pokud se mýlim opravte mne
a teď dotaz , ty znáš označení svíček , které tam máme ?
Re: osobna skusenost s minitunigom
Napsal: 27 dub 2010, 19:45
od Hardcam
Nejsou obyc, IK16 a IK20 (mozna jeste dalsi typy) jsou opravdu iridiove svicky snadno sehnatelne u nas. A je to prave nahrada za svicky BKR5ES11, ktere ma pomerne hodne typu
.
Taky o nich uvazuju, jelikoz jsem dostal nabidku za dobrou cenu. Ale mam bezny motor, do ktereho vim, co dat. U te 1.2 by to opravdu chtelo overit.
Re: osobna skusenost s minitunigom
Napsal: 28 dub 2010, 07:50
od koloman.brutus
Amaize prepac ale Hardcam ma pravdu.
NGK napisala, ze nema standartnu a ani KONKRETNU iridiovu sviecku na motor 1.2 do i20. (Zlahceny preklad)
Z toho mi pride, ze NGK nejavi zaujem o motory takehoto druhu, resp. anglicka pobocka pre europu a ma v tom bordel lebo Desno mal odlisny pristup.
Denso tiez nema konkretnu iridiovku na 1.2 do i20 ALE ak je motor vybaveny standartnym typom sviecky BKR5ES-11 tak ako alternativu mi ponukaju ich IRIODOVKU POWER IK16, ktora ma totozne parametre ako BKR5ES-11. Ak tam ale nemam BKR5ES-11 tak im mam napisat co tam je a oni znova pohladaju alternativu, ktora mi bude pasovat.
A este k tomu odkazu na tu NGK-cku, ktora neviem preco sotji 100€ ked konkretne typ BKR5ES-11 bezne kupis za cca 5€ kus vid.
http://www.olejshop.sk/svicky/ngk-zapal ... -bkr5es-11
Re: osobna skusenost s minitunigom
Napsal: 28 dub 2010, 08:12
od koloman.brutus
Ked to teraz druhykrat po sebe citam tak je to trochu nejasne co vlastne od Vas chcem tak prepacte.
Este raz sa Vas ludi z fora pytam ci viete aky typ sviecky je v europskom motore Kappa 1.2 DOHC v i20.