Stránka 2 z 2

Re: celorocni pneu

Napsal: 23 bře 2010, 18:24
od PINGYO
Hardcam píše:Jaky je smysl celorocnich pneu?
Jsou na hovno v zime, na hovno v lete, tim, ze jezdi v obou prostredich celorocne vice trpi (-20 az +50 na slunicku-budou ubyvat stejne jako zimaky v lete) a tudiz rychleji klesa jejich kvalita. A to nejpodstatnejsi - vzdyt neprinasi zadnou usporu, ba mozna naopak. To bys totiz nesmel pul roku jezdit, nezapomen, ze kdyz koupis letni sadu, v zime ji nesjizdis a naopak zimni sadu nesjizdis v lete. Tzn. ze za dobu, co Ti vydrzi 1 sada zimnich a 1 sada letnich ty nakoupis 2 sady univerzalu, se kterymi budes jezdit cely rok a jeste to nebude komfortni.
Nechapu vubec uvahu nad takovym produktem :roll:
ja je ani nechci jen sem chtel slyset nazor ostatnich,letaky mam jeste ok jen zimaky mam v prdeli tak radsi pred zimou koupim zimaky

Re: celorocni pneu

Napsal: 23 bře 2010, 19:13
od pepan
a le jo i celoroční mě vydrželi 3 roky
je to vo kvalitě značky..v tomhle případě ano..

Re: celorocni pneu

Napsal: 24 bře 2010, 00:16
od Borek
M+S(bláto+sníh) je v posledních letech na spoustě pneumatik.Není na toto označení žádná norma-takže teď mám vzadu Goodride H800-M+S 215/45R17,kde by se o univerzálním vzorku snad dalo mluvit(mimochodem,velice dobrá pneu,za dobrou cenu).Ale mám tady připraveny nové Goodride SA-05,které mají také označení M+S,přesto se stačí podívat na vzorek a je nad slunce jasné,že ta široká střední holá lamela,2 široké odvod.drážky po obvodu,asi nebude to,s čím by někdo jel ve sněhu nebo blátě :D .A navíc je v rychl.koeficientu W-270km/h :!: :mrgreen:
Prostě označení M+S nemá žádná pravidla,jaké vlastnosti má pneu splňovat.V zimě by M+S byl argument a policajtům bych v žádném případě nic neplatil [-X . Přesto jsem zastánce-na zimu ryze zimní pneu a v létě-letní(tyhle v příkladu jmenované pneu používám výhradně v létě,protože to jsou letní pneu i když mají na boku M+S).
Pamatuji dobu,kdy sehnat vůbec nějaké pneu byl problém(pro mladší asi něco nepředstavitelného :D ,stejně jako fronta na banány nebo toaleťák)a 99% lidí jezdilo na tzv.univerzálách(byly univerzální,protože jiné nebyly nebo jen pod pultem)Barumkách OR6 nebo OR34 celý rok BEZ PROBLÉMŮ :!: Nevzpomínám si,že bych tady v horách narazil na tolik zahrabaných hňupů v příkopech nebo se dovedou zahrabat se značk. :mrgreen: rádoby teréními auty #-o na značkových zimních pneu,ucpou oba směry a uprostřed silnice na Deštnou v Orl.horách se učí hodinu nasazovat řetězi ](*,) .Dnes má spousta machrů více sebevědomí než rozumu a potom je najdete za první zatáčkou :roll: ,jak se válí v teplákách :mrgreen: ve sněhu,začínají zkoumat návod k řetězům a jsou najednou rádi,když jim půjčíte lopatu nebo je vytáhnete.Rok od roku je to horší. [-o<

Re: celorocni pneu

Napsal: 24 bře 2010, 01:11
od Hardcam
Jo, proto si muj deda nikdy zimaky nekoupi. Na Fiatku ma pneu z roku 1985 a dodnes maji vzorek (myslim kolem 2mm a za tech 25 let najely asi 13tkm) - do Kauflandu a na hrbitovy to staci. Rikal mi, jak bezproblemu jezdili na Klinovec atp. i kdyz byl metr snehu a bez problemu. Mozna to neni jen o ridicich, ale treba smes pneumatik byla drive kvalitnejsi.

Re: celorocni pneu

Napsal: 24 bře 2010, 06:49
od hlobilp
nasim jsem loni doporucil nejaky celorocni Barumky... aby kdyz bude problem (znacka zimni vybava), mohli jezdit i v zime. A presne pro tento typ lidi se takove pneu delaji.. nasi najedou rocne tak 5000km a tata jezdi hodne defenzivne, ono fiesta 1,1 ani k nicemu jinemu pouzit nelze..... a jizda s nima je v pohode.

Re: celorocni pneu

Napsal: 24 bře 2010, 10:00
od marenkka
presne jak nekdo psal M+S (blato+snih) a podle zakona 411 o provozu na komunikacich a vykladu instruktoru auto skol, je to uvedeny vedle zimaku protoze tereni auta maji kolikrat vzorek lepsi nez zimaky, tak proto

Re: celorocni pneu

Napsal: 24 bře 2010, 10:23
od XMira
Já také nejsem velkým zastáncem univerzálních pneumatik. Podle mé zkušenosti nikdy žádná univerzální věc nebývá ideální.
Pravda ale je, že třeba "Goodyear Vector 4 Season" Drtí v testech i docela renomované modely zimních pneu. Takže pokud bych provozoval auto třeba tady v Českých budějovicích, kde kopec nenajdete, nebál bych se zvolit univerzály. Pokud je člověk nebude honit ve vedru po dálnici nebo s nima zdolávat hory v zimě, tak věřím, že svou službu odvedou dobře. Navíc není třeba platit 2x ročně výměnu nebo druhou sadu ráfků.
Vycházím z tohoto testu: http://www1.adac.de/Tests/Reifentests/W ... eID=229332