Plyn čili LPG
Moderátoři: amaize, Moderátoři
- koloman.brutus
- **
- Příspěvky: 358
- Registrován: 24 dub 2009, 16:39
- Bydliště: Prešov
Re: Plyn
pravdaou je, ze otazku som polozil prilis vseobecne.
Ja len proste neverim tej prepoctovej kalkulacke co sa nachadza po internete kade tade. Ona pocita len rozdiel medzi plynom a benzinom ale nezahrna kontrolu a ostatne prevadzkove naklady, ktore sa bez pouzivania auta na LPG nemam ako dozvediet. Celkovo sa prestavba na plyn urcite oplati o tom niet pochyb.
A co sa ide udiat s plynom v EU v roku 2013?
Ja len proste neverim tej prepoctovej kalkulacke co sa nachadza po internete kade tade. Ona pocita len rozdiel medzi plynom a benzinom ale nezahrna kontrolu a ostatne prevadzkove naklady, ktore sa bez pouzivania auta na LPG nemam ako dozvediet. Celkovo sa prestavba na plyn urcite oplati o tom niet pochyb.
A co sa ide udiat s plynom v EU v roku 2013?
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
- Reklama
- Nexus
- ***
- Příspěvky: 865
- Registrován: 14 bře 2010, 22:56
- Bydliště: Velká Bystřice a Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Plyn
další náklady u plynu nejsou nijak vysoký, ale především záleží na zvoleném systému a cenách servisu, kde se ti o to budou starat. Uvedu dva příklady z našich aut
tátovo sonata má holandský prins - jednou za cca 50tis km potřebuje vyměnit filtry a membránu, přibližně 2300materiál + 400kč práce, nějaký roční prohlídky neřešíme, buď před stk nebo když je nějaký drobný problém a je potřeba doštelovat atd a to je buď zadarmo nebo za kilčo
já mám český magic, ten potřebuje přibližně každých 15-20tis km vyměnit vstřikovače, cca 120kč/ks takže mě to vychází 800kč s prací, filtry tam jsou tuším dva, vyjdou asi na 70kč a můžeš si je samozřejmě vyměnit sám, stejně jako vstřikovače. Je to pouze o tom, že povolíš eskapásku, vytáhneš starý, nastrčíš do gumový hadičky zpátky nový a zase utáhneš akorát když to blbě dotáhneš a bude ti utíkat plyn tak je to blbý, ale zpravidla bys to ucítil nosem, ale přeci je lepší mít jistotu, když to v servise "očichají"
bomba má revizi na 10let, cenu si zjisti podle velikosti co chceš a poslední drobnost jsou víčka od nádrže, ti co nejsou zvyklí, tak je dost často ztrácí já přibližně tak jedno za rok - 35kč
prý je ještě dražší STK kvůli emisím, co je na tom pravdy nevím, protože dvorní mechanik vždy auto připraví a protáhne STK... a cena je tudíž se vším všudy, ale žádná raketa to být nemůže
EDIT:
1) olej v sonátách měníme po cca 20tis a v corolle přibližně po 30-35tis a ni jeden motor s tím problémy nemá
2) svíčky mám NKG a byly měněny při velkém servise v 90tis km, čili teď mají najeto 100tis km. Netuším jak vypadají, ale neprojevuje se zatím žádný problém, ale nejpozději do prázdnin je chci vyměnit. V druhé sonatě se měnily asi před měsícem, jaký tam byly netuším, ale měly najeto 140tis km...
tátovo sonata má holandský prins - jednou za cca 50tis km potřebuje vyměnit filtry a membránu, přibližně 2300materiál + 400kč práce, nějaký roční prohlídky neřešíme, buď před stk nebo když je nějaký drobný problém a je potřeba doštelovat atd a to je buď zadarmo nebo za kilčo
já mám český magic, ten potřebuje přibližně každých 15-20tis km vyměnit vstřikovače, cca 120kč/ks takže mě to vychází 800kč s prací, filtry tam jsou tuším dva, vyjdou asi na 70kč a můžeš si je samozřejmě vyměnit sám, stejně jako vstřikovače. Je to pouze o tom, že povolíš eskapásku, vytáhneš starý, nastrčíš do gumový hadičky zpátky nový a zase utáhneš akorát když to blbě dotáhneš a bude ti utíkat plyn tak je to blbý, ale zpravidla bys to ucítil nosem, ale přeci je lepší mít jistotu, když to v servise "očichají"
bomba má revizi na 10let, cenu si zjisti podle velikosti co chceš a poslední drobnost jsou víčka od nádrže, ti co nejsou zvyklí, tak je dost často ztrácí já přibližně tak jedno za rok - 35kč
prý je ještě dražší STK kvůli emisím, co je na tom pravdy nevím, protože dvorní mechanik vždy auto připraví a protáhne STK... a cena je tudíž se vším všudy, ale žádná raketa to být nemůže
EDIT:
1) olej v sonátách měníme po cca 20tis a v corolle přibližně po 30-35tis a ni jeden motor s tím problémy nemá
2) svíčky mám NKG a byly měněny při velkém servise v 90tis km, čili teď mají najeto 100tis km. Netuším jak vypadají, ale neprojevuje se zatím žádný problém, ale nejpozději do prázdnin je chci vyměnit. V druhé sonatě se měnily asi před měsícem, jaký tam byly netuším, ale měly najeto 140tis km...
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG
†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Re: Plyn
to: koloman.brutus
Náklady máš nasledovné:
- prestavba i20 na LPG a s tým súvisiaca administratíva na Okresnom úrade a DI
- pravidelná kontrola LPG systému každý rok alebo 15.000 km, mňa stála 20 EURO, samozrejme je na tebe či ju budeš poctivo dodržiavať podľa km alebo pôjdeš len raz za rok
- repas, alebo výmena membrán podľa systému asi každých 100.000 km, resp. ako písal Nexusek
STK a EK absolvuješ až po 4 rokoch od prvej registrácie. Žiadne ďalšie skryté výdavky tam nemáš, pretože pravidelné servisné prehliadky absolvuješ ako keby si jazdil na benzín. Zníži sa ti celková hmotnosť vozidla, možno aj max. počet osôb prepravovaných vo vozidle a nebudeš môcť parkovať v podzemných garážiach.
K tej zmene spotrebnej dane na LPG pridávam odkaz:
http://natankuj.sme.sk/c/5852855/unia-s ... latok.html
EÚ chce presadiť návrh na základe ktorého má dôjsť od r. 2013 k postupnému zvyšovaniu spotrebnej dane z LPG zo súčasných 125 EURO na tonu až k 501 EURO za tonu od r. 2018. Ale je to len návrh, tak uvidíme.
Náklady máš nasledovné:
- prestavba i20 na LPG a s tým súvisiaca administratíva na Okresnom úrade a DI
- pravidelná kontrola LPG systému každý rok alebo 15.000 km, mňa stála 20 EURO, samozrejme je na tebe či ju budeš poctivo dodržiavať podľa km alebo pôjdeš len raz za rok
- repas, alebo výmena membrán podľa systému asi každých 100.000 km, resp. ako písal Nexusek
STK a EK absolvuješ až po 4 rokoch od prvej registrácie. Žiadne ďalšie skryté výdavky tam nemáš, pretože pravidelné servisné prehliadky absolvuješ ako keby si jazdil na benzín. Zníži sa ti celková hmotnosť vozidla, možno aj max. počet osôb prepravovaných vo vozidle a nebudeš môcť parkovať v podzemných garážiach.
K tej zmene spotrebnej dane na LPG pridávam odkaz:
http://natankuj.sme.sk/c/5852855/unia-s ... latok.html
EÚ chce presadiť návrh na základe ktorého má dôjsť od r. 2013 k postupnému zvyšovaniu spotrebnej dane z LPG zo súčasných 125 EURO na tonu až k 501 EURO za tonu od r. 2018. Ale je to len návrh, tak uvidíme.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- koloman.brutus
- **
- Příspěvky: 358
- Registrován: 24 dub 2009, 16:39
- Bydliště: Prešov
Re: Plyn
EU
Akurat, ked by sa mi zacala vracat investicia za LPG prestavbu tak oni chcu zvysit dan na LPG
A Ti Nasi SVK darmozraci tomu nasadia KORUNU a rovno si prirataju este nejake to % naviac.
Akurat, ked by sa mi zacala vracat investicia za LPG prestavbu tak oni chcu zvysit dan na LPG
A Ti Nasi SVK darmozraci tomu nasadia KORUNU a rovno si prirataju este nejake to % naviac.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Re: Plyn
Možno ten návrh neprejde, aj keď tomu veľmi neverím. Zlaté časy LPG sú už preč, pamätám keď som v lete 2009 tankoval za 0,330 liter. Teraz je to viac ako dvojnásobok.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Sviečky
Pokaziť určite nie, ale nepravidelný chod ten motor môže mať.
Neviem sa stále rozhodnúť, či servisovať auto v autorizovanom servise Hyundai, čo som si zisťoval ceny, sú neúmerne vysoké . Uvažujem do budúcna o prestavbe na LPG, nižšie náklady lákajú. A myslím, že po prestavbe sa asi s 5 ročnou zárukou môžem rozlúčiť.
Neviem sa stále rozhodnúť, či servisovať auto v autorizovanom servise Hyundai, čo som si zisťoval ceny, sú neúmerne vysoké . Uvažujem do budúcna o prestavbe na LPG, nižšie náklady lákajú. A myslím, že po prestavbe sa asi s 5 ročnou zárukou môžem rozlúčiť.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- koloman.brutus
- **
- Příspěvky: 358
- Registrován: 24 dub 2009, 16:39
- Bydliště: Prešov
Re: Sviečky
Ten plyn som zvazoval aj ja. Mas to dobre premyslene? Kolko rocne najazdis? Olej sa ma menit castejsie pri LPG ako pri benzine. Kazdopadne je to lacnejsie vozenie ako na cisty benzin. A neviem ci som to tu uz pisal ale i20 je homologizovana systemom BRC. Takze nepotrebujes dalsie € za individualnu prestavbu.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Re: Sviečky
to: koloman.brutus
Predchádzajúce auto som mal prestavané na LPG, najazdil som 100.000 km bez väčších problémov na LPG, takže skúsenosti mám bohaté. Viem, že i20ka je schválená podľa 115, diskutovali sme o tom v téme o plyne. Na LPG by som jazdil min. 40.000 km ročne, takže návratnosť bude do roka. Výmenné intervaly by som zachoval ako pri jazde na benzín, netreba nič skracovať ani používať špeciálne sviečky. Na benzín mám priemernú spotrebu 5,2 pri LPG to bude okolo 6,2. Prestavby sa neobávam, pretože LPG ak je správne namontované a nastavené motoru neuškodí. Schválených je viac systémov, ja uvažujem nad Lovatom.
Predchádzajúce auto som mal prestavané na LPG, najazdil som 100.000 km bez väčších problémov na LPG, takže skúsenosti mám bohaté. Viem, že i20ka je schválená podľa 115, diskutovali sme o tom v téme o plyne. Na LPG by som jazdil min. 40.000 km ročne, takže návratnosť bude do roka. Výmenné intervaly by som zachoval ako pri jazde na benzín, netreba nič skracovať ani používať špeciálne sviečky. Na benzín mám priemernú spotrebu 5,2 pri LPG to bude okolo 6,2. Prestavby sa neobávam, pretože LPG ak je správne namontované a nastavené motoru neuškodí. Schválených je viac systémov, ja uvažujem nad Lovatom.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: Sviečky
Olej ani svíčky bych neřešil. 15000/rok olej.Svíčky podle pokynů výrobce. v pohodě. Speciální plynové oleje a svíčky sice jsou ,ale nepřinesou nic zvláštního.
Re: Sviečky
to: Smrťák
Myslíš 20.000 km/rok?
Myslíš 20.000 km/rok?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
- koloman.brutus
- **
- Příspěvky: 358
- Registrován: 24 dub 2009, 16:39
- Bydliště: Prešov
Re: Sviečky
No ja s LPG nemam skusenosti ziadne len precitane plne fora. Skor do dieslu ma taha. Aj ked LPG sa nebranim.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Re: Sviečky
To u mňa naopak, skúsenosti s dieslom žiadne, skôr sa držím hesla ruky preč od nafty . Ale nie je to až tak zlé s naftou.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: LPG
VW nie je síce zázrak techniky, ale nie na tom až tak zle. S VW na LPG som mal predĺžený servisný interval, ale menil som LL olej po 15.000 km, ale 30.000 na jednu výmenu sa dá zvládnuť, tie motory sú na to stavané, alebo nie?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Re: LPG
Ano zvládnou to. Prvnímu majiteli to nevadí. Druhý si to vyžere. Můj bývalý krám zvládl 40000km bez výměny na čistý etanol. Žádný motor na to není stavěný. To jsou spíše záležitosti marketingu.Falešné úspory. Každý motorář to odsuzuje