Plyn čili LPG

Startování, spojka, převodovka, provozní kapaliny.

Moderátoři: amaize, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Plyn

Příspěvek od koloman.brutus »

pravdaou je, ze otazku som polozil prilis vseobecne.
Ja len proste neverim tej prepoctovej kalkulacke co sa nachadza po internete kade tade. Ona pocita len rozdiel medzi plynom a benzinom ale nezahrna kontrolu a ostatne prevadzkove naklady, ktore sa bez pouzivania auta na LPG nemam ako dozvediet. Celkovo sa prestavba na plyn urcite oplati o tom niet pochyb.

A co sa ide udiat s plynom v EU v roku 2013?
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Reklama
 

Uživatelský avatar
Nexus
***
Příspěvky: 865
Registrován: 14 bře 2010, 22:56
Bydliště: Velká Bystřice a Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Plyn

Příspěvek od Nexus »

další náklady u plynu nejsou nijak vysoký, ale především záleží na zvoleném systému a cenách servisu, kde se ti o to budou starat. Uvedu dva příklady z našich aut

tátovo sonata má holandský prins - jednou za cca 50tis km potřebuje vyměnit filtry a membránu, přibližně 2300materiál + 400kč práce, nějaký roční prohlídky neřešíme, buď před stk nebo když je nějaký drobný problém a je potřeba doštelovat atd a to je buď zadarmo nebo za kilčo

já mám český magic, ten potřebuje přibližně každých 15-20tis km vyměnit vstřikovače, cca 120kč/ks takže mě to vychází 800kč s prací, filtry tam jsou tuším dva, vyjdou asi na 70kč a můžeš si je samozřejmě vyměnit sám, stejně jako vstřikovače. Je to pouze o tom, že povolíš eskapásku, vytáhneš starý, nastrčíš do gumový hadičky zpátky nový a zase utáhneš :roll: akorát když to blbě dotáhneš a bude ti utíkat plyn tak je to blbý, ale zpravidla bys to ucítil nosem, ale přeci je lepší mít jistotu, když to v servise "očichají"

bomba má revizi na 10let, cenu si zjisti podle velikosti co chceš a poslední drobnost jsou víčka od nádrže, ti co nejsou zvyklí, tak je dost často ztrácí :mrgreen: já přibližně tak jedno za rok - 35kč :lol:

prý je ještě dražší STK kvůli emisím, co je na tom pravdy nevím, protože dvorní mechanik vždy auto připraví a protáhne STK... a cena je tudíž se vším všudy, ale žádná raketa to být nemůže


EDIT:
1) olej v sonátách měníme po cca 20tis a v corolle přibližně po 30-35tis a ni jeden motor s tím problémy nemá :!:
2) svíčky mám NKG a byly měněny při velkém servise v 90tis km, čili teď mají najeto 100tis km. Netuším jak vypadají, ale neprojevuje se zatím žádný problém, ale nejpozději do prázdnin je chci vyměnit. V druhé sonatě se měnily asi před měsícem, jaký tam byly netuším, ale měly najeto 140tis km...
Sonata V6 2.7 229tis LPG :)
Lantra rv. 94 1.6i 220tis LPG
Peugeot 301 1.6i allure+ 150tis LPG

†Toyota Corolla 1.4 rv. 97 LPG 414tis km
††† 3x Sonata V6 2.5 rv. 99 LPG (díly k dispozici)
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Plyn

Příspěvek od caruser »

to: koloman.brutus

Náklady máš nasledovné:
- prestavba i20 na LPG a s tým súvisiaca administratíva na Okresnom úrade a DI
- pravidelná kontrola LPG systému každý rok alebo 15.000 km, mňa stála 20 EURO, samozrejme je na tebe či ju budeš poctivo dodržiavať podľa km alebo pôjdeš len raz za rok
- repas, alebo výmena membrán podľa systému asi každých 100.000 km, resp. ako písal Nexusek

STK a EK absolvuješ až po 4 rokoch od prvej registrácie. Žiadne ďalšie skryté výdavky tam nemáš, pretože pravidelné servisné prehliadky absolvuješ ako keby si jazdil na benzín. Zníži sa ti celková hmotnosť vozidla, možno aj max. počet osôb prepravovaných vo vozidle a nebudeš môcť parkovať v podzemných garážiach.

K tej zmene spotrebnej dane na LPG pridávam odkaz:

http://natankuj.sme.sk/c/5852855/unia-s ... latok.html

EÚ chce presadiť návrh na základe ktorého má dôjsť od r. 2013 k postupnému zvyšovaniu spotrebnej dane z LPG zo súčasných 125 EURO na tonu až k 501 EURO za tonu od r. 2018. Ale je to len návrh, tak uvidíme. :)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Plyn

Příspěvek od koloman.brutus »

EU ](*,)

Akurat, ked by sa mi zacala vracat investicia za LPG prestavbu tak oni chcu zvysit dan na LPG ](*,)

A Ti Nasi SVK darmozraci tomu nasadia KORUNU a rovno si prirataju este nejake to % naviac.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Plyn

Příspěvek od caruser »

Možno ten návrh neprejde, aj keď tomu veľmi neverím. Zlaté časy LPG sú už preč, pamätám keď som v lete 2009 tankoval za 0,330 liter. Teraz je to viac ako dvojnásobok. :(
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Sviečky

Příspěvek od caruser »

Pokaziť určite nie, ale nepravidelný chod ten motor môže mať.
Neviem sa stále rozhodnúť, či servisovať auto v autorizovanom servise Hyundai, čo som si zisťoval ceny, sú neúmerne vysoké :(. Uvažujem do budúcna o prestavbe na LPG, nižšie náklady lákajú. A myslím, že po prestavbe sa asi s 5 ročnou zárukou môžem rozlúčiť.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Sviečky

Příspěvek od koloman.brutus »

Ten plyn som zvazoval aj ja. Mas to dobre premyslene? Kolko rocne najazdis? Olej sa ma menit castejsie pri LPG ako pri benzine. Kazdopadne je to lacnejsie vozenie ako na cisty benzin. A neviem ci som to tu uz pisal ale i20 je homologizovana systemom BRC. Takze nepotrebujes dalsie € za individualnu prestavbu.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Sviečky

Příspěvek od caruser »

to: koloman.brutus

Predchádzajúce auto som mal prestavané na LPG, najazdil som 100.000 km bez väčších problémov na LPG, takže skúsenosti mám bohaté. Viem, že i20ka je schválená podľa 115, diskutovali sme o tom v téme o plyne. Na LPG by som jazdil min. 40.000 km ročne, takže návratnosť bude do roka. Výmenné intervaly by som zachoval ako pri jazde na benzín, netreba nič skracovať ani používať špeciálne sviečky. Na benzín mám priemernú spotrebu 5,2 pri LPG to bude okolo 6,2. Prestavby sa neobávam, pretože LPG ak je správne namontované a nastavené motoru neuškodí. Schválených je viac systémov, ja uvažujem nad Lovatom.
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
Smrťák
**
Příspěvky: 354
Registrován: 10 črc 2011, 21:29

Re: Sviečky

Příspěvek od Smrťák »

Olej ani svíčky bych neřešil. 15000/rok olej.Svíčky podle pokynů výrobce. v pohodě. Speciální plynové oleje a svíčky sice jsou ,ale nepřinesou nic zvláštního.
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Sviečky

Příspěvek od caruser »

to: Smrťák

Myslíš 20.000 km/rok?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
koloman.brutus
**
Příspěvky: 358
Registrován: 24 dub 2009, 16:39
Bydliště: Prešov

Re: Sviečky

Příspěvek od koloman.brutus »

No ja s LPG nemam skusenosti ziadne len precitane plne fora. Skor do dieslu ma taha. Aj ked LPG sa nebranim.
R.I.P. Opel ASCONA 1,6D 40kW (r.v 1985)
HAIL to new Hyundai i20 1,2 DOHC 57kW/77HP (model Kappa) - Berry Red
58 000km - motoricka porucha ziadna
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: Sviečky

Příspěvek od caruser »

To u mňa naopak, skúsenosti s dieslom žiadne, skôr sa držím hesla ruky preč od nafty :). Ale nie je to až tak zlé s naftou.:)
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
Smrťák
**
Příspěvky: 354
Registrován: 10 črc 2011, 21:29

Re: LPG

Příspěvek od Smrťák »

Tak dobře 15-20tis./rok . 15000 rozhodně nic nepokazíš
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: LPG

Příspěvek od caruser »

VW nie je síce zázrak techniky, ale nie na tom až tak zle. S VW na LPG som mal predĺžený servisný interval, ale menil som LL olej po 15.000 km, ale 30.000 na jednu výmenu sa dá zvládnuť, tie motory sú na to stavané, alebo nie?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
Smrťák
**
Příspěvky: 354
Registrován: 10 črc 2011, 21:29

Re: LPG

Příspěvek od Smrťák »

Ano zvládnou to. Prvnímu majiteli to nevadí. Druhý si to vyžere. Můj bývalý krám zvládl 40000km bez výměny na čistý etanol. :D/ Žádný motor na to není stavěný. To jsou spíše záležitosti marketingu.Falešné úspory. Každý motorář to odsuzuje
Odpovědět

Zpět na „i20 Motor a převodovka“