Stránka 2 z 4
Re: Hrúbka a kvalita plechov Hyundai I30
Napsal: 05 dub 2010, 22:26
od Hardcam
Uvidime. Zatim si na plechy stezovat nemuzu. Bezne do auta nastupuju, bezne z neho vystupuju, bourat s autem nehodlam a verim, ze je tak bezpecne, jak pisi, protoze EuroNCAP se ai ak lehce podplatit neda. Mne vadi jen snadno poskrabatelne plasty interieru. S timto problemem se ale bohuzel potyka i VW a jine, to bych si nepomohl.
Re: Hrúbka a kvalita plechov Hyundai I30
Napsal: 05 dub 2010, 23:01
od be.sport
Nekdy mi prijde ze holt vsici cekame od nizsi stredni tridy zazraky.. prece kazdy auto jako kazdy jiny vyrobek ma urcite pozitivni ale i negativni vlastnosti coz ale kazdy hodnoti subjektivne. Kdyby ty plechy staly za h...tak by na tom aute urcite nebyly, je to teda prumerna kvalita plechu s tim ze cena auta je taky prumerna, nekdy treba mirne nizsi v porovnani uzitne vlastnosti/cena... taky jsem byl prekvapenej kdyz jsem videl ramena z plechu misto poradnyho odlitku co vypadal festovne.ale co nadelame holt je to tak a snad vyrobce neceka ze 99% lidi s tim autem najede za zivotnost treba 100 000 km a hotovo.. takovy risk by urcite nebyl soucasti podnikatelkeho zameru
.
o vikendu jsem jezdil s vw golfem iv - cca 600 km po ruznych cestach vcetne dalnice...a taky to auto ma chyby...treba pri razeni 1. stupne je to docela hlasity jak to bouchne o kulisu, nebo mi vai jak me tlaci koleno..prilis mekky sedadla bez vyraznejsiho bocniho vedeni..nebo el. ovladani zrcatek u kteryho mam pocit ze mi ten cudlik zustane v ruce, nebo odlupujici se tesneni na dverich ktery se zveda zarovnem s oknem - delaji to obe strany..
proste je to tak..kazdy ma pro a proti a je jen na cloveku co od auta chce a za co je ochoten zaplatit ne?
a pokud se mi neco nelibi tak auto prodam ( treba se ztratou ale prece se nebudu rekneme 4-5 let trapit ze jsem neco podelal )
jinak pro priznivce DLR - studoval jsem jak ma vw vyreseny denni sviceni...uplne super reseni.. zarovku h15 15/55w.. v dalkovym svetle to jede podobne jako h4..akorat cena - 500 kc za ks..
zivotnost? klasicka 400h takze radeji asi svitit normalnima h7:)
Re: Hrúbka a kvalita plechov Hyundai I30
Napsal: 05 dub 2010, 23:31
od black_sheep
no.. je pravda ze hyundai ma plechy mekky.. ted jsem ostrojoval lantroje a koukal jsem co se skryva uvnitr protoze blatniky jsou fakt mekky (viz vase i moje zkusenosti).
cumak je o dost tuzsi ale furt z mekkcich plechu, nicmene profilovany a vrstveny z nekolika plechu na kritickych mistech. a kdyz jsem koukal na plech co treba tvori podporu sloupkum to uz je jiny kafe. maj to proste navrzeny tak, ze co muze se deformuje a absorbuje energii, kdezto to co drzi karoserii pohromade uz urcitou tuhost ma a podle crash testu bych se nebal, ze je to spatny nebo nedostatecny.
ty ramena profilovany z plechu taky nejsou nic moc, ale podle zkusenosti to vydrzi dlouho, sice je to po 10ti letech nevzhledne orezly ze se clovek skoro boji, ale funkci to stale plni. holt to neni auto ktery vydrzi 20 let a bude furt jako novy, ale po celou dobu co vydrzi bude slouzit do roztrhani tela a pak uz je stejne tak jako tak lepsi koupit neco novejsiho.
vono se to pak zacne sypat vsecko naraz. japonci a korejci to tak delaj uz 20 let, a evropsky auta na tenhle koncept uz prechazej taky.. nejsem zadny odbornik ale tohle jsem za par let zkusenosti vypozoroval... taky se vyplati u tehle aut dodatecne osetrit dutiny, spodek vcetne ramen a vseho - pac vselijaky srouby, plechovy drzaky - to je osetreny mizerne. pro zajimavost jsem se valel pod 8mi letou octavii, celou dobu garazovanou a naka ta rez se tam taky najde. ale je fakt ze to vsecko pusobi subtilneji a precizneji. nicmene, ve finale - co to v praxi znamena pro uzivatele/ridice?
Re: Hrúbka a kvalita plechov Hyundai I30
Napsal: 06 dub 2010, 06:15
od dalibordn
Hardíku:Jen porovnávám dveře a v těch je velký rozdíl.Jsou dle pocitu při otvírání a zavírání dosti citelně těžší.Tak nevím čím jiným by to bylo než plechem.Jinak jsou všechny auta ve všem velmi stejná.Snad jen na úkor nečeho je jinde zase něco navíc.
Re: Hrúbka a kvalita plechov Hyundai I30
Napsal: 06 dub 2010, 07:29
od venousek
Tak já přestoupil z Getze, a můj první pocit z i30 byl - sakra, proti tomuhle tanku je getz papírák...
Jinak si myslím, že ostatní automobilky budou používat naprosto stejné plechy, stejně je vyrábí pár fabrik v Evropě. A šetří všechny automobilky.
Jo a mimochodem - důlek od pásu mezi dveřma mám hned od prvního dne...
Re: Hrúbka a kvalita plechov Hyundai I30
Napsal: 06 dub 2010, 09:32
od black_sheep
no je fakt, ze se mi toto stalo taky, ale na o vic jak 10 let starsim hyundai a nic se nestalo...
Re: Hrúbka a kvalita plechov Hyundai I30
Napsal: 06 dub 2010, 10:21
od venousek
Podle mě to ale nesouvisí s tloušťkou nebo kvalitou plechů, ale spíš s tím, jak má daný automobil to místo vyřešené. Kdyby měl i30 nějak výrazně horší plechy tak, že by se to projevovalo na bezpečnosti, tak už by se nějaké takové informaci při počtu i30 určitě objevily. Nehledejte na tom autě mouchy tam, kde nejsou a mějte z něj radost.
Re: Hrúbka a kvalita plechov Hyundai I30
Napsal: 06 dub 2010, 11:18
od matysekul
dalibordn píše:Hardíku:Jen porovnávám dveře a v těch je velký rozdíl.Jsou dle pocitu při otvírání a zavírání dosti citelně těžší.Tak nevím čím jiným by to bylo než plechem.Jinak jsou všechny auta ve všem velmi stejná.Snad jen na úkor nečeho je jinde zase něco navíc.
Co takhle vyvážení dveří. Měli jste je už někdo sundány a v ruce. Pak by se dalo porovnávat
Plechy se dělají slabší i kvůli úspoře na váze a proto,jak píše alarm,jiné rozložení sil už nepotřebuje tak silné plechy. Kdyby to bylo tak hrozně špatně,neprošlo by to testy euro NCAP.
Re: Hrúbka a kvalita plechov Hyundai I30
Napsal: 06 dub 2010, 13:05
od black_sheep
hlavne to co ty dvere drzi pohromade nejsou ty plechy ale vyztuhy... uz scoupo tam melo alespon trubku
Re: Hrúbka a kvalita plechov Hyundai I30
Napsal: 30 dub 2010, 20:19
od Radim Brožek
Přišel mi tento týden reklamní časopis "Na cestě" od
a je tam článek o výrobě i30. Mimojiné je v něm napsáno, že vše začíná u svitků
pozinkovaného plechu o síle
0,7mm, tak nevím, jestli se jim dá věřit...
Re: Hrúbka a kvalita plechov Hyundai I30
Napsal: 30 dub 2010, 20:35
od alarm
Mali by ste si uvedomiť, že vonkajšie plechy sú len pozlátko na zvýšenie predajnosti. A budú sa robiť z čím ďalej, tým tenšieho plechu, lebo tvarové výlisky sú tak komplikované, že ten istý tvar s hrúbkou plechu väčšou o tri desatiny je nevyrobitelný.
Čo sa týka ramien, už pred 20-timi rokmi som kreslil a vyrábal plechové ramená na dodávku....
Pokial sa zvolí vhodný profil s lemami, nie je problém.....
Re: Hrúbka a kvalita plechov Hyundai I30
Napsal: 30 dub 2010, 21:12
od Hardcam
Proc by se jim nedalo verit - casopis je pro majitele
, ne pro pripadne zajemce. I kdyby tam napsali 0,1mm, stejne uz sis auto koupil
moc to hrotite, zkuste si natankovat do C3 benzin a z dlouhy chvile pri tankovani se rukou oprit o Ckovej sloupek...panecku, z toho sel skoro udelat dokonalej odlitek
Re: Hrúbka a kvalita plechov Hyundai I30
Napsal: 30 dub 2010, 23:51
od Tudy
Kurňa chlapy, to auto má přes 1 300 kg, tak to s tou plechařinou a hlavně bezpečností nemůže být zas tak zlý...
Re: Hrúbka a kvalita plechov Hyundai I30
Napsal: 01 kvě 2010, 19:47
od Radim Brožek
no to s tím, jestli se jim dá věřit jsem směřoval na to slovo pozinkovaný. Mám pocit, že už tu někdo psal, že to není klasický žárový/galvanický, ale jen namočení ve fosfátu, což alespoň u CW tak vypadá - na místě, kde jsem našel odlouplý lak a rezavý plech. To by klasický pozink neudělal. Pod barvou je tenká bílá vrstva a pak jen kov.
Re: Hrúbka a kvalita plechov Hyundai I30
Napsal: 01 kvě 2010, 20:05
od Hardcam
V tom pripade doufam, ze v Korei to delaji tak, jak to ma byt.