Stránka 2 z 6
Re: Jazda na diaľnici
Napsal: 21 čer 2011, 18:33
od Engineer
PS: i20 nemá náhodou tiež elektrické servo ako accent? to by vysvetlovalo pri miernom pootočení výrazný výkyv...
Re: Jazda na diaľnici
Napsal: 22 čer 2011, 09:39
od koloman.brutus
i20 ma elektronicke servo - adaptovatelne. To znamena, ze tvrdne a makne podla rychlosti
auta samozrejme.
Re: Jazda na diaľnici
Napsal: 27 črc 2011, 10:36
od bartiik18
Mám takový dotaz na tohle téma. Absovoval jsem delší cestu po německých dálnicích a zajímá mě zda je u všech i20tek stejně nastavený posilovač. Tedy pokud jedu do 110km/h tak mi volant přijde příjemně posilovaný a ovladatelný, ale pokud překročím tuto rychlost a jedu víc tak mi volant tak nějak divně ztuhne. Uprostřed volantu se utvoří volný prostor, který nezatáčí, ale člověk nemůže volant držet v klídku protože prakticky pořád plave. Člověk si na to pochvíli zvykne, ale zdá se mi to takové nesmyslné. Prostě uprostřed volná a pak malinko dál to zatočí. Jsou takhle nastaveny všechny posilovače u i20tek? Nebo je někde nějaká chyba? Taky jsem pozoroval větší náchylnost na poryv větru. Pneu mám z výroby R14 plecháče a byli jsme plně zatíženi tedy i tlak v pneu jsem měl nastaven na 2.5bar. Díky za postřehy
Re: Jazda na diaľnici
Napsal: 27 črc 2011, 10:56
od suah
Asi vsetky i20 maju posilnovac, ktory je pri vyssich rychlostiach tuhsi - co je vlastne aj dobre, kedze na dialniciach sa smer koriguje uz len minimalne. Nemam pocit, ze by mi uprosted nezatacal, reaguje na kazde, hoc aj male, zatocenie. Toto by mohlo byt reklamovatelne - pretoze ak by sa to rozsirilo, tak by to mohlo byt dost nebezpecne..
Co sa tyka bocneho vetru, no co si budeme navravat, je to ako u kazdeho maleho auta. Cim mensie auto, tym skor ta odfukne
Pri porovnani s inymi autami podobnej velkosti (207, felicia) mi to vychadza cca. na rovnako.. Vacsie (a najma teda sirsie) pneumatiky by mohli nepatrne pomoct, ale ten rozdiel nebude vyrazny.
Re: Jazda na diaľnici
Napsal: 27 črc 2011, 11:34
od bartiik18
No chápal bych kdyby byl volant normálně tuhý jako je to při rychlosti do 110km/h tak by to bylo dobré, ale jak říkám jedu rychleji tak mi volant udělá uprostřed neutrální místo a je jakoby volný.(cca 1-2cm odhadem) a je to takové nelogické a dělá to tedy ještě někomu? nebo máte volant celkově tuhý? I když jedete rovně?
Re: Jazda na diaľnici
Napsal: 27 črc 2011, 11:49
od koloman.brutus
nespozoroval som aby moja i20 v 130km/h mala problem aky popisujes. S tym plavanim to je normalne na nasu triedu auta.
Re: Jazda na diaľnici
Napsal: 27 črc 2011, 11:56
od Bofors
lidi moc ty auta sledujete, normálně jezděte a neřešte to tolik. když jedeš na dálnici rovinku tak vždycky budeš volantem trochu korigovat nevím co je na tom divného.
Re: Jazda na diaľnici
Napsal: 27 črc 2011, 12:00
od bartiik18
No tady nejde o to, že s ním malinko koriguji, ano to vím ale ten volant uprostřed je volný a zatočí až malinko dál. Tak se jen ptám zda je to normální nebo to dělá jen mě.... To je jako když držíš volant a ten ti plave v ruce protože je volný ale nezatáčí
já si nestěžuju jen mě zajímá zda to ostatní mají také
Re: Jazda na diaľnici
Napsal: 27 črc 2011, 13:01
od Had21
V riadení musí byť trochu vôľa, to je normálne. (že od stredovej polohynereaguje hneď)
Re: Jazda na diaľnici
Napsal: 27 črc 2011, 14:08
od caruser
to: bartiik18
Riadenie na mojej i20ke sa správa rovnako. Všimol som si to hneď pri prvej jazde po diaľnici pri rýchlosti 130 km/h. Zvykol som si na to, ale je prevda, že v iných autách som nič také nepostrehol.
Re: Jazda na diaľnici
Napsal: 27 črc 2011, 14:31
od bartiik18
jsem rád, že to není tak divné jen u mě
Taky jsem si zvykl není to nic hrozného, ale je to takové nepřirozené... Sice asi myšlenka byla dobrá udělat řízení tak, aby na dálnici člověk nemusel pořád korygovat směr, ale tohle krapet přehnali ocenil bych toto malinko víc tužší tak aby mě to nazačátku nezaměstnávalo víc než normální držení směru
Re: Jazda na diaľnici
Napsal: 27 črc 2011, 14:41
od caruser
Riadenie na našich i20 je preposilované, ale myslím, že je to bežný jav aj u konkurencie. Možno by to chcelo aby servo fungovalo len do určitej rýchlosti, niečo podobné mal myslím Fiat v 2. generácií Punta.
Re: Jazda na diaľnici
Napsal: 27 črc 2011, 14:50
od suah
Ked porovnam i20 a 207-ku, tak myslim, ze o preposilovanosti nemoze byt ani reci
U frantikov som mal pocit, ze by som mohol otacat volantom aj pierkom, a to aj pri vyssich rychlostiach - tam mi to prekazalo asi najviac. V meste mi to nevadi, tam sa aspon nespotim
Re: Jazda na diaľnici
Napsal: 27 črc 2011, 15:43
od caruser
to: suah
Každý model to má iné, ja som mal predtým Golfa a Yarisa a tam riadenie nebolo tak preposilované, ale s francúzmi nemám skúsenosť.
Re: Jazda na diaľnici
Napsal: 27 črc 2011, 16:20
od Vilda
bartiik18 píše:No chápal bych kdyby byl volant normálně tuhý jako je to při rychlosti do 110km/h tak by to bylo dobré, ale jak říkám jedu rychleji tak mi volant udělá uprostřed neutrální místo a je jakoby volný.(cca 1-2cm odhadem) a je to takové nelogické a dělá to tedy ještě někomu? nebo máte volant celkově tuhý? I když jedete rovně?
To samé jsme řešili s našimi New Accenty ..... od určité rychlosti servo skoro vypadlo a honili jsme auto po silnilci, ze strany na stranu .... ale po nějakém čase jsme si na to zvykli. Dneska mi to ani nepřijde, ale když řídil auto můj tatík, tak si na to okamžitě stěžoval taky ...elektrický posilovač se chová trochu jinak než hydraulické servo, které se dávalo do starších vozů ....