Stránka 2 z 2

Re: komprese

Napsal: 04 kvě 2006, 22:04
od ivan
rade622 píše:Teda já nevím ale komprese se měří vždy za tepla.Proč? Motor se přece zahřeje, a pak teprve pracuje ve správných podmínkách, vymezí se vůle. Měřit kompresi za studena to je vtip, ne? Nebo je to u eskimáků, tam se motory zas tak nezahřejí, že jo. Štelování ventilů sem prosímtě nepleť, to s tím nemá nic společného. Tam je dané vše předpisem výrobce. Motor, který nemá tlak za studena, ho většinou nemá ani za tepla, snad jen s výjimkou SR 71 Blackbird. Ale to nedělal Hyundai. Pokud při zahřátí motoru přestane pálit jeden válec protože neotvírá ventil, víš, jaké rány by to muselo dávat? Co ty chudery zdvihátka? A hydroštely? Ohnutý v krčku? A při normální teplotě se srovná? Myslím, že lépe je trochu méně strašit. Spíš popiš, co by mu dělala ta prasklá hlava, únik kapaliny atd. Chudák kluk nebude vědět co si z toho vybrat.Jinými slovy, veď ho tak, aby určil závadu podle tvých pokynů sám. Pokus se. Výkřik - hlava musí bezpodmínečně dolů, je až to uplně poslední co mu můžeš poradit.
Rade622
To co tu píšeš,jsem vůbec nenapsal,nejdříve si to pořáně přečti a pak se osočuj!! :!: A za další staré scoupé nemá zdvihátka,ale vahadla!!
A tímto moje debata končí!! Měj se !! 8)

Napsal: 04 kvě 2006, 22:20
od Shelby_Nr
black_sheep píše:resil bych nejdriv zapalovani a pokud bude vsecko okay (osvedcilo se mi tez prehazovani dilu mezi funkcnim a nefunkcnim scoupe) tak pak bych teprve hledal problemy co popisuje ivanek :wink:
presne tak ako som napisal ja aj Black Sheep, radsej povymienať diely s dobrým scoupečkom :wink: ako vyhadzovať zbytočne peniaze, keby si mal kus po kuse vsetko kupovať nové......(drzim palce aby to ta prasknuta hlava nebola)

Pro Ivana

Napsal: 04 kvě 2006, 22:39
od rade622
Ivan píše:
o,jak tak koukám,tak jste vystříleli broky!!
No chtělo by to změřit kompresi za tepla,který válec to dělá,se jinak výsledku nedohledáte!!Pravděpodobně zapalování bude vpořádku ,když to zastudena chytí!! Vypadá to na strátu komprese!!
Buď hlava je prasklá nebo nějaký ventil zlobí ,při provozní teplotě nedostatečně zavírá nebo zůstává pootevřený!!Ale každopádně bude muset jít hlava dolů!!!Ps může být také nakoplý nějaký ventil,bude možná ohnutý v krčku!! Za studena může sedět docela dobře,ale poohřátí se může více ohnout,vznikne vetší mezera na sedle
a je to v pytli!! Ale jak říkám hlava bude muset jít bezpodmínečně dolů!!
Já píši:
1. Elektrika
až potom mechanický problém. Auto má moc málo najeto na nějaké závady v motoru.
Chlapi jestli soutěžíte o největšího a nejblbějšího smajlíka, vykašlete se nato.Skutečně to jen unavuje, přes půl obrazovky cypovina, pokud nevíte co říct, nebo čím přispět do fóra, méně bývá občas více.
Rade622
2.
A kdy jindy se měří komprese / tlak válců / než na motoru zahřátém na provozní teplotu?
Rade622

Ivan píše:
Jako Já nevím o co Ti pořád jde,fakt nechápu!!!
Komprese válců se měří jak za studena tak i za tepla!!
To samé je s ventilama některé se štelují za tepla a některé za studena,nevím čemu se divíš!!! Surprised
P.s Já jsem si to nevymyslel,to vymysleli jiní,ne Já!!!

Já píši:
Teda já nevím ale komprese se měří vždy za tepla.Proč? Motor se přece zahřeje, a pak teprve pracuje ve správných podmínkách, vymezí se vůle. Měřit kompresi za studena to je vtip, ne? Nebo je to u eskimáků, tam se motory zas tak nezahřejí, že jo. Štelování ventilů sem prosímtě nepleť, to s tím nemá nic společného. Tam je dané vše předpisem výrobce. Motor, který nemá tlak za studena, ho většinou nemá ani
za tepla, snad jen s výjimkou SR 71 Blackbird. Ale to nedělal Hyundai. Pokud při zahřátí motoru přestane pálit jeden válec protože neotvírá ventil, víš, jaké rány by to muselo dávat? Co ty chudery zdvihátka? A hydroštely? Ohnutý v krčku? A při normální teplotě se srovná? Myslím, že lépe je trochu méně strašit. Spíš popiš, co by mu dělala ta prasklá hlava, únik kapaliny atd. Chudák kluk nebude vědět co si
z toho vybrat.Jinými slovy, veď ho tak, aby určil závadu podle tvých pokynů sám. Pokus se.
Výkřik - hlava musí bezpodmínečně dolů, je až to uplně poslední co mu můžeš poradit.
Rade622

Ivan píše:
To co tu píšeš,jsem vůbec nenapsal,nejdříve si to pořáně přečti a pak se osočuj!! A za další staré scoupé nemá zdvihátka,ale vahadla!!
A tímto moje debata končí!! Měj se !!
Já píši

Tak cos vlastně napsal? Co má udělat aby zjistil, že má prasklou hlavu?
Cos mu poradil? Že by nic?¨
A koho osočuji?
Ivane můžeš být odborník jaký chceš, ale musíš to umět prodat, jak prací tak i vyjadřováním.
A takové rady nerady ti nedělají dobrou reklamu.
Jako mustr:
1. Co to dělá.
2. Proč to dělá
3. Jak to odstranit.
Tyto tři body odpovědět by stačilo, pak je volná diskuse.
Rade622

Dodatek

Napsal: 05 kvě 2006, 07:02
od rade622
Tak jsem zašel za automechanikem, nezná sice S-coupe, ale rady
se snad dají použít univerzálně.
Kompresi změřit v každém případě , ta ukáže jestli
není něco skutečně závažného.
1. Mechanickou závadu na 90 procent vylučuje.
Pokud by se ventil přidřel v zavřené poloze, rozvod by ho
otevřel nuceně a něco by stoprocentně odešlo. Pak by se to
projevilo i na studeném motoru.Pokud by ventil podfukoval,
bylo by to slyšet, zvuk něco jako PUF-PUF při vyfouknutí
vzduchu z válce a střílením.Připečené kroužky je to samé zas by se projevily i na studeném.
2.Prasklá hlava nebo těsnění - tlakovaly by se hadice nebo
by ti ubývala voda, voda v oleji a jiné, to se ale na fóru již
probíralo.

Takže jak postupovat:
a) Zjistit který je to válec
když to začne dělat nastavit nejlépe za pomoci někoho
druhého minimální otáčky,které je motor ochotný ještě
vzít bez toho aby scípl, pak vytahovat fajky (koncovky)
ze svíček.U válce, který je v pořádku dojde hned po vytažení
k rapidnímu poklesu otáček, o toho co nepálí se nic neděje.
Je možné, že při vytahování fajky u vadného válce dojde
při oddálení kontaktu k přeskokům a začne svíčka pálit,
tak si dej pozor i na zlepšení stavu.
b) Pokud identifikuješ vadný válec zaměřit se na něj, kabely,
svíčka, VN část. Je možné že může vynechávat vstřikovač, pokud je tam
vícebodové, jako že asi ano. Přestane klapat, stačí poslouchat.
c) Pokud se na to sám necítíš, raději to někomu svěř, dobrý automechanik
to bude mít za chvíli.
Soukromý tip toho kluka je - vadný vstřikovač.

Mnoho štěstí
Rade622

Napsal: 05 kvě 2006, 11:58
od Lukino
trochu konspirativně - proč by vadný vstřikovač pravidelně fungoval za studena a za tepla ne?

vstřikovač

Napsal: 05 kvě 2006, 16:03
od rade622
Nevím.Ve své podstatě je to elektromagnet, může mít zaoxidované kontakty, studený spoj, zoxidované jádro, ale to jsou jen dohady. Spíš by se dalo říct, že i ten kluk by raději šel po všem jiném, než sundával hlavu. Jinak řečeno, proč ne zrovna toto, asi má zkušenosti.
Rade622