Stránka 2 z 2

Re: Výměna oleje v motoru...rozdíl v barvě oleje nový x star

Napsal: 03 dub 2011, 16:02
od Spajky007
u diesla se olej zašpiní hned po nastartování jelikož se promíchá ze zbytkem oleje
ale jsou taky servisy kde ti filtr neviměněj a napočítajího známímu to udělali u :hyu: asi třikrát ho neviměnili až se mu v chorvatsku roztrhnul filtr a motor KO


musíš si označit filtry aspoň máš pak důkaz ale olej jim nedokážeš ale jsou to šmejdi takovejch peněz a ještě tě okradou

Re: Výměna oleje v motoru...rozdíl v barvě oleje nový x star

Napsal: 03 dub 2011, 16:19
od Bofors
sice se jedná o benzínovou elantru ale to je myslím podružné. já olej řeším tak, že ho měním po 10 000 a nedávám to dělat do autorizáku ale jezdím do menší dílny kde jsem přítomen výměně, auto se hodí na zvedák do 2m výšky, já si zatím prolezu podvozek a po očku vidím co dělá mechanik. mám tak jistotu že je olej vypuštěn přes vanu né vysát přes nalévací víčko, že je nový filtr a že je nalit olej který jsem si zaplatil. takto to už nějakou dobu dělám a jsem max spokojen. po výměně je olej na měrce krásně čiro/žlutý a s nájezdem kilometrů lineárně černá až v 10kkm je už dost černý.

Re: Výměna oleje v motoru...rozdíl v barvě oleje nový x star

Napsal: 04 dub 2011, 11:12
od Maxi
Bofors píše:sice se jedná o benzínovou elantru ale to je myslím podružné. já olej řeším tak, že ho měním po 10 000 a nedávám to dělat do autorizáku ale jezdím do menší dílny kde jsem přítomen výměně, auto se hodí na zvedák do 2m výšky, já si zatím prolezu podvozek a po očku vidím co dělá mechanik. mám tak jistotu že je olej vypuštěn přes vanu né vysát přes nalévací víčko, že je nový filtr a že je nalit olej který jsem si zaplatil. takto to už nějakou dobu dělám a jsem max spokojen. po výměně je olej na měrce krásně čiro/žlutý a s nájezdem kilometrů lineárně černá až v 10kkm je už dost černý.
Toto je asi jistota. Ale "edd" má asi nové auto, a člověk si může zadělat na problém při případné závadě motoru. Servis se může kroutit při případné reklamaci - můj názor. Také mne měnili olej u Nového Sorenta (diesel) při garančce. Doma jsem vytáhl měrku oleje, a byl mírně řečeno "rozpačitý". Olej byl sice světle žlutý, ale bylo jasně vidět že je už dočerna, nevypadal jak ho známe v origo balení. Hned mne napadli různe kamufláže jak to máte od známých - "půlku odpustěj a dolejou nový" , "vyměněj olej, nevyměněj filtr" atd.
Pravda bude, že v motoru asi něco zůstane, jak to píše "marian628", smíchá se s novým a toto je výsledek. Pravdu píše i "M.Z.". Olej musí na sebe vázat nečistoty. Když je dlouho hezký čírý - není to také dobře.

Re: Výměna oleje v motoru...rozdíl v barvě oleje nový x star

Napsal: 04 dub 2011, 18:35
od Bofors
tohle je klasika práce v autorizáku (rychle a s co nejmenší pracností) vůbec to nevypouští přes vanu ale strčí šlauch shora do nalévacího otvoru a vysajou tolik dokud to necucne vzduch, pak to dolejou novým a olej vyměněn za 2 min. tohle neuznávám, protože vůbec neví kam tu hadici nacpal, největší svinstvo na dně tam zůstane a pak motor s náplní 5,5 litru oleje dolejou 4mi litry, je to řízlý 1,5l starýho a filtr bůh ví. neříkám že to tak dělaj všude a vždycky ale existuje to.

Re: Výměna oleje v motoru...rozdíl v barvě oleje nový x star

Napsal: 18 dub 2011, 15:37
od marian628
samozrejme ze olej na seba viaze necistoty okrem ineho ak raz budes menit olej daj si dole aj ol.vanu tam uvidis kolko je tam usadenin ja si to robim sam raz za dva roky pouzivam preplachovy olej na vicistenie motora nalejem necham chvilu bezat to opakujem asi dva tri razi potom ho vypustim necham odtiect a nalejem novi olej s tou hadicov z vrcgu by som si nebol taky isty ved tam niet miesta kadial by ju prepchali az do ol.vani niektore auta tam maju doslova az zabranu aby ten olej nestriekal ak mas dole zatku neviem ako je to na fecku nakolko ho este nemam zatial cakam ale tie konstrukcie motorov su podobne ak sa pozeras pravidelne pod kapotu motora tak hned zbadas ci ti tam nieco robili alebo nie zober si taky ol.filter sak stari bude zapraseny novi musi byt cisty ked ho povoli neaka kvapka oleja tam ostane ak aj utrie tak ostane flek co sa bude lesknut oproti zvysnym castiam ako hovorim ak sa pozeras tak to zbadas hned

Re: Výměna oleje v motoru...rozdíl v barvě oleje nový x star

Napsal: 03 zář 2017, 14:50
od Micro
Pokud se výměna oleje provede dle zásad správné výměny, tak i po ujetí 100 až 500 km je olej ještě čistý (u zážehového motoru). Když tomu tak není, pak Vám nevyměnili olej vůbec nebo jen částečně. Správná výměna spočívá vypouštění motorového oleje, který má provozní teplotu cca 90 stupňů Celsia a nechat vykapat (během kapání demontovat olejový filtr). Vypouštět ihned po delší cestě autem (v létě stačí 20km, v zimě pak min. trojnásobek). Mám osobní zkušenost na několika zážehových motorech osobních aut. A to s autorizovanými servisy, kdy po ujetí jen 2km po výměně byl olej hnědý. A naopak několik zkušeností, kdy jsem si olej vyměnil sám a i po ujetí cca 500km byl olej čistý.

Primárně nemyslím, že by autorizované servisy neprovedly výměnu vůbec, ale mají na celou operaci cca čtvrt hodiny (necháte jim auto přes noc, ráno venku kolem 0 stupňů Celsia (řádově jiná viskozita oleje), přistavit auto k servisu, nevypouštět, ale rychle odsát, vyměnit filtr, nalít nový olej, vyúčtovat cca 3000-5000 Kč za výměnu 4 litrů oleje, a další zákazník). Tímto způsobem v motoru zůstane cca 10-15 procent starého oleje, který velmi rychle znehodnotí novou náplň. S takovou výměnou po 5 hodinách provozu motoru máte kvalitu oleje jako by motor běžel 100 hodin (cca 6000km).

U moderních zážehových motorů osobních aut je důležité měnit olej nejpozději při proběhu max. 15000 km a provést výměnu správně. Někdo si může myslet, vždyť používám kvalitní, drahý long-life olej, ten musí vydržet 30000 km. Možná olej samotný by ještě byl schopen mazat, ale přísady v oleji jsou dávno vyčerpány, navíc se neúměrně zvyšují abrazivní mikročástice v oleji. Obecně se olej kontaminuje vším možným s čím přijde do styku. Dále se předpokládá u long-life olejů skoro dokonalá výměna starého oleje. Navíc olejový filtr má kratší životnost (při větším proběhu km neplní dostatečně svoji funkci) než olej. Pak se zkracuje životnost turbodmychadla, rozvodů, vaček, hydroštelů a ostatních třecích ploch v motoru.

Je lepší levnější olej, avšak požadované výkonové specifikace měněný správně a max. po 15000km než super drahý long-life po 20000-30000km a k tomu nesprávně provedená výměna. Viskózní parametry pak dle provozních podmínek.

K tomu použít vždy originální olejový filtr. A vzduchový, nejlépe originální, měnit nejpozději po 20000km. Nevhodný, špatný nebo před koncem životnosti vzduchový filtr propouští do motoru abrazivní částice ze vzduchu (např. eroze náběžných hran lopatek rotoru turbodmychadla). A zase platí zásada správné výměny vzduchového filtru.

Autor je strojní inženýr.

Re: Výměna oleje v motoru...rozdíl v barvě oleje nový x star

Napsal: 03 zář 2017, 15:56
od Georges
Micro, krásně napsáno. Je tady popsáno naprosto vše, co se vztahuje k výměně motorového oleje, a také jaký mají některé servisy přístup k výměně oleje.

Re: Výměna oleje v motoru...rozdíl v barvě oleje nový x star

Napsal: 03 zář 2017, 17:08
od Richard555
Jasně že v motoru něco zůstane a obarví ti novou náplň do černa. Ale pokud olej z motoru odsáváš a leješ novej, nechápu kde vzali těch 5,9 lt. Pokud si pamatuju v naftový Santě je 5,7 l a pokud necháš vše dokonale vykapat, vyměníš filtr, vše pořádně vytřeš, vejde se ti mezi rysky cca 5 litrů, když chceš až na horní rysku tak přihodíš tak 2-3 deci..... ten zbytek co v motoru zůstane vždy - cca 4-5 deci ti zbarví olej ze zlatavé do průhledné hnědé určitě ne černé..... Ale říkám vypuštění a řádné odkapání aspoň 1/2 hodiny a teplý motor.....