Vrzající spojkový pedál
Moderátoři: 89majlo96, nulda, Moderátoři
Re: Vrzající spojkový pedál
Jak jsem psal o příspěvek zpět, akorát něco v servisu mázli olejem a od té doby je ticho. Nic se neměnilo.
Hyundai i30 Classic Plus + ESP, 1.4 CVVT, Continental Silver, 07/2009, Nošovice, 75.000 km
- Reklama
Re: Vrzající spojkový pedál
nemam tušení jak to asi vrzalo ale I30 nema problem se spojkovím ložiskem ..pokud by to ložisko bylo ,tak by nevrzalo ale hučelo ..jedinej problem který jsem zaznamenal byl se spojkovím pedalem a to zvratnou pružinou na pedalu ...stačí se pořadně ohnout nahmatat pružinu na pedalu a prstříkat olejem pružinu ,ktera při sešlapnutí sjíždí v opěrným místě
Re: Vrzající spojkový pedál
Jestli nemáš tušení, tak jsem v některém z příspěvků výše nechával mp3ku se záznamem zvuku z motorového prostoru (z kabiny nic slyset nebylo) při sešlapování spojkového pedálu.
Hyundai i30 Classic Plus + ESP, 1.4 CVVT, Continental Silver, 07/2009, Nošovice, 75.000 km
- vlado1979
- ****
- Příspěvky: 1114
- Registrován: 19 črc 2008, 10:19
- Bydliště: Malinovo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vrzající spojkový pedál
Potvrdzujem, že v kabíne nič nie je počuť, ale pri stiahnutom okne alebo otvorených dverách to počuť je. Skúsim však tú pružinu, za skúšku nič nedám. U mňa je to podobné ako na spomínanej mp3.
Mazda CX-5, 2.0 Skyactiv-G AWD AT, 118 kW (2015-
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Suzuki Swift, 1.2 VVT, 69 kW (2016-
BMW 530i E61, 3.0 R6 AT, 200 kW (2011 -2015)
Hyundai i30, 1.4, 80 kW (2008-2011)
Peugeot 307 break, 2.0 HDi, 79 kW (2006-2008)
Mazda 121, 1.4, 44 kW (2004-2006)
Re: Vrzající spojkový pedál
pokud to je takle ,měla byse sundat skřín a skontrolovat ložisko a přítlačný talíř ..někdy se stane že ložisko se příčí na vodicím trnu ..Hyundaj pokud zjistí výrobní zavadu na ložisku (např. zadíraní vnitřního kroužku ložiska na vodicím trnu ,který potom netlačí na přítlačak stejnoměrně) měl by spojiku vyměnit vramci zaruky (kompletní set....vžadnem případě pouze jednu část) Dealer bude přihlížet jestli vozidlo bylo pravidelně srvisovane u Hyundaj dealer (pokud bylo servisovane v neautorizovanem servisu dealer nemusí zaruku u spojiky uznat )a jestli vozidlo nema tažne zařízení a počet km
Re: Vrzající spojkový pedál
zákuku uznať musí, pokial neautorizovaný servis vykonal všetky úkony, ktoré súvisia s predpísanou údržbou.
A mne ten pedál vŕzga v kabine.....
A mne ten pedál vŕzga v kabine.....
Accent 94 .... 1998-2003
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Favorit 135 ,Favorit 136
Škoda 100, Škoda 100
i 30 COMFORT 1,4 continental silver 2007 (predaný)
Accent LC 2004
Suzuki Vitara 2WD
alarm.ba@gmail.com
Re: Vrzající spojkový pedál
Jsem rád že to mu věříš (nebo chceš veřit) ale většina zavad na Hyndai vznikne stoho duvodu že neutorizovaný dealer neni informovan od výrobce o blížícich se zavadach ,kterým jde zabranit při výměně jedne male součástky ,který se provadějí při servisních prohlídkách ..tato malá součástka ,ktera je modifkovana se vymění za tu starou aníž by ta stará byla nějak poškozená a tím se zbraní daleko větší skáze a ty pokud svojí prohlídku udělaš někde jinde bude zaležet na okolnostech jak ti bude záruka uznána ,pokud se prokaže že té závadě by se zabranilo touto výměnou malé součástky bude tvoje zaruka naplněna tvojí finační spolu učastí ..to znamená že Hyunadai určí kolika procenty penez se na tom budeš podílet .....obchodní zákoník o garancích aut neni napsanej jednou větou ale je to velice rosáhlá zbírka zákonu.Děkuji za pochopení s pozdravemalarm píše:zákuku uznať musí, pokial neautorizovaný servis vykonal všetky úkony, ktoré súvisia s predpísanou údržbou.
A mne ten pedál vŕzga v kabine.....
Re: Vrzající spojkový pedál
Když už se pouštíš do právnických rozborů, tak používej pojmy a ne dojmyBeruna666 píše:Jsem rád že to mu věříš (nebo chceš veřit) ale většina zavad na Hyndai vznikne stoho duvodu že neutorizovaný dealer neni informovan od výrobce o blížícich se zavadach ,kterým jde zabranit při výměně jedne male součástky ,který se provadějí při servisních prohlídkách ..tato malá součástka ,ktera je modifkovana se vymění za tu starou aníž by ta stará byla nějak poškozená a tím se zbraní daleko větší skáze a ty pokud svojí prohlídku udělaš někde jinde bude zaležet na okolnostech jak ti bude záruka uznána ,pokud se prokaže že té závadě by se zabranilo touto výměnou malé součástky bude tvoje zaruka naplněna tvojí finační spolu učastí ..to znamená že Hyunadai určí kolika procenty penez se na tom budeš podílet .....obchodní zákoník o garancích aut neni napsanej jednou větou ale je to velice rosáhlá zbírka zákonu.Děkuji za pochopení s pozdravemalarm píše:zákuku uznať musí, pokial neautorizovaný servis vykonal všetky úkony, ktoré súvisia s predpísanou údržbou.
A mne ten pedál vŕzga v kabine.....
Jako občana-konečného spotřebitele mě obchodní zákoník příliš nezajímá. Obchodní vztah mezi podnikatelem (FO nebo PO) a občanem se řídí občanským zákoníkem, případně dalšími normami jako zákonem na ochranu spotřebitele apod.
Důkazní břemeno pro neuznání reklamace - tedy prokázání, že porušení nějaké podmínky v kupní smlouvě mělo s výskytem závady, na kterou se záruka vztahuje, nějakou příčinnou souvislost, leží na prodejci, resp. na tom kdo další záruku nad rámec kupní smlouvy poskytl.
Pokud si nechám měnit olej v servise mimo Hyundai a budou mi furt hořet žárovky, nikdo nikdy nijak nedovodí příčinnou souvislost mezi olejem a žárovkami, protože vadnej bude třeba regulátor napětí u altíku apod.
Pokud se mi však rozsype alternátor, protože prodejce Hyundai-jeho servis- prokáže, že při garančkách preventivně plošně měnil nějaká čínská ložiska v altíku za bezporuchová japonská, a tuto výměnu mi neautorizovaný servis neprovedl, pak může nastat zajímavá právní situace, která ovšem nemusí automaticky znamenat odmítnutí záruky. V případě nově se objevivších celoplošných "kurvítek" (pedály Toyota, tekoucí palivové hadice apod.) je totiž obvyklá praxe tzv. recall, to je adresné svolávání konkrétních typových řad s uvedením konkrétní podezřelé součástky. Pokud by tedy ložisko v altíku nebylo prokazatelně obvykle měněnou součástkou (de facto spotřebním dílem) při obvyklých ganačních prohlídkách, tak by velmi pravděpodobně argument "vy jste si ale nenechal to ložisko preventivně vyměnit" jako důvod odmítnutí uznání reklamace byl nerelevantní - nešlo-li by o hromadné svolání. Pokud by součástí kupní smlouvy bylo ujednání, že uvedené záruční podmínky platí pouze za podmínky servisování u H-servisů, pak je situace zase jiná. (Ovšem muselo by jít o ujednání, ne nějakou větičku na 158. straně manuálu pro 6různých typů, přičemž tento manuál není součástí smlouvy )
Na druhou stranu ovšem chápu snahy jednotlivých značek "nutit" kupce jezdit do značkových servisů, které jsou pod alespoň nějakým vlivem značky.
Naopak kupující má možnost v případě nespokojenosti obracet se na oficiálního zástupce značky, a měl by to taky dělat a ne jen mávat rukama a u piva v hodpodě nadávat a osobně nechápu pohnutky majitele věci v záruce pokoušet se opravovat místo u prodejcem určeného servisu u někoho jiného. Ale to už tak bývá, že komu není rady, obvykle není pomoci..
GrandeurHG300
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
(i30cw 1.4CVVT/80kW 7,2l/100km, LPG 8,4l/100km, E85 8l/100km)
Re: Vrzající spojkový pedál
A ešte by som k tomu dodal, že na Slovensku už vraj platí nejaký zákon, ktorý hovorí o tom, že už nie si povinný vykonávať servisné prehliadky (a možno len opravy, neviem) výlučne iba v značkovom servise tej-ktorej značky. Takže aj keby bolo v kúpno-predajnej zmluve explicitne uvedené, že záruka končí zásahom neautorizovaného servisu do vozidla počas jeho záručnej doby, bolo by toto ustanovenie neplatné (ľahko napadnuteľné), pretože odporuje vyššej norme - zákonu.
To podľa mňa platí samozrejme vtedy, ak taký zákon skutočne u nás existuje. Nezisťoval som to, pretože ani neplánujem servisovať auto v záruke niekde inde ako v značkovom servise.
To podľa mňa platí samozrejme vtedy, ak taký zákon skutočne u nás existuje. Nezisťoval som to, pretože ani neplánujem servisovať auto v záruke niekde inde ako v značkovom servise.
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
- Radim Brožek
- **
- Příspěvky: 363
- Registrován: 16 bře 2009, 15:37
Re: Vrzající spojkový pedál
Akorát je problém, že není záruka jako záruka. Zákonná záruka je 2 roky a na to se asi ten Váš zákon vztahovat bude. Odmítnutím záruky by musel dokázat, že neznačkový servis něco zanedbal a bylo to v přímé souvislosti se závadou. Co je ale nad 2 roky je podle mne záruka smluvní, a tam si asi může určit podmínky jaké chce. Ale možná se pletu.
i30cw 1.6i Comfort, ESP, Moonlight blue, 04/2009, CZ
Re: Vrzající spojkový pedál
Asi máš pravdu s tou 2-ročnou zákonnou zárukou - má to logiku .
Osobne nechápem, prečo by som mal auto v záruke servisovať v neznačkovom servise (nanajvýš ešte tak sa poradiť s nejakým známym mechanikom). Veď keď mi predajca/výrobca ponúka okrem zákonnej záruky ešte aj zmluvnú (ako si to nazval) na ďalšie 3 roky, nelimitovanú počtom najazdených km, a chce za to odo mňa len to, aby som auto servisoval v značkových servisoch, tak prečo by som tam nechodil? Pre pár éčiek navyše? Koľkokrát za tých 5 rokov tam zájdem, ak nemám žiadny problém? Minimálne 5×, maximálne neviem, podľa počtu najazdených km. Aj keby jedna servisná prehliadka stála 3× viac ako tá istá prehliadka v neznačkovom servise, tak mi to aj tak stojí za to. Iná vec bude po skončení 5-ročnej záruky, to už pôjdem k spoľahlivým "garážovým" mechanikom bez váhania (ak ešte budú fungovať ).
Osobne nechápem, prečo by som mal auto v záruke servisovať v neznačkovom servise (nanajvýš ešte tak sa poradiť s nejakým známym mechanikom). Veď keď mi predajca/výrobca ponúka okrem zákonnej záruky ešte aj zmluvnú (ako si to nazval) na ďalšie 3 roky, nelimitovanú počtom najazdených km, a chce za to odo mňa len to, aby som auto servisoval v značkových servisoch, tak prečo by som tam nechodil? Pre pár éčiek navyše? Koľkokrát za tých 5 rokov tam zájdem, ak nemám žiadny problém? Minimálne 5×, maximálne neviem, podľa počtu najazdených km. Aj keby jedna servisná prehliadka stála 3× viac ako tá istá prehliadka v neznačkovom servise, tak mi to aj tak stojí za to. Iná vec bude po skončení 5-ročnej záruky, to už pôjdem k spoľahlivým "garážovým" mechanikom bez váhania (ak ešte budú fungovať ).
i30 1.4 CVVT, 80 kW (2010)
- miskinsr50
- **
- Příspěvky: 151
- Registrován: 11 bře 2010, 18:42
- Bydliště: Sväty Jur
Re: Vrzající spojkový pedál
toto iste som riešil asi dva týždne. Presne ako začalo byt v BA veľmi teplo začal mi presne tak isto vŕzgať pedál pri pohybe k podlahe. A čo je naj sranda, keď som náhodné stal na jednom parkovisku a náhodne v blízkosti parkovala i30 ale benzín bolo počuť, že jej rovnako vŕzga pedál ako mne.CistiC píše:Jestli nemáš tušení, tak jsem v některém z příspěvků výše nechával mp3ku se záznamem zvuku z motorového prostoru (z kabiny nic slyset nebylo) při sešlapování spojkového pedálu.
Dnes som bol na čistení + plnení klímy a povedal som to technikom, že nech sa na to skúsia pozrieť. Aj keď to už dnes nerobilo lebo von je už len asi 14st. Údajne tam namazali nejaký valček alebo niečo také. tak úvodím ci to bude ešte robiť alebo nie keď sa otepli.
Inak spojka ma 96000km a stále zaberá v spodnej časti a ložisko som nepočul nikdy. Nemal som s ňou žiadne problémy. To že mi spiatočka niekedy nesadne na prvý krát riešim malinkým popustením spoj. pedálu a hneď sadne/zaskočí. Podľa polohy radiacej páky viem kedy sadla a kedy nie. Keď som to nevedel a začal cúvať bolo počuť strašne ozubenie. čo je logicke....
Inak problémy žiadne....
Hyundai i40CW 1.7 CRDi VGT 100kw STYLE
- miskinsr50
- **
- Příspěvky: 151
- Registrován: 11 bře 2010, 18:42
- Bydliště: Sväty Jur
Re: Vrzající spojkový pedál
takze aj po namazani v servise mi spojka stale vrzga. Musim vyskusat namazat tu pruzinu....
Hyundai i40CW 1.7 CRDi VGT 100kw STYLE
Re: Vrzající spojkový pedál
Co sa tyka vrzgajucej spojky tak natrapil som sa s tym dost, ale jedine riesenie je vymena dielov (Fulcrum-Clutch Release Lever + Clutch Release Fork) podla prilozeneho navodu... (PDF by som pripojil ale nedovoli to viac ako 256KB(!!) co je dost smutne). Od vymeny ubehlo asi 1000km a asi 1 mesiac a zatial to nevrzga vobec takze zda sa ze problem je vyrieseny - dufam ze sa to uz nikdy nevrati.
Re: Vrzající spojkový pedál
Mně vrže ten pístek u převodovky,šmejd jeden.
i30 1,4 CVVT Clasic Plus Shine Red