Stránka 2 z 4
Re: 1.4CVVT a E85?
Napsal: 30 srp 2010, 12:02
od SKV
Hardcam píše:SKV: on kvuli 4,7 litru ve meste redi benzin ethanolem? Kolik toho ten clovek za rok najede?
Nad tim ustava rozum stat...
Myslím, že takřka každý trpí nějakým druhem podivné úvahy a z toho vyplývajícího chování.
Re: 1.4CVVT a E85?
Napsal: 30 srp 2010, 15:18
od Hardcam
No to samozrejme
prum. cena E85 22.5Kc
prum. cena N95 31.5Kc
100km s E85/N95 ho vyjde 145.8Kc
100km s N95 ho vyjde 148.05Kc
vic skody nez uzitku...
Re: 1.4CVVT a E85?
Napsal: 30 srp 2010, 18:56
od SKV
Já to vím, ty to víš, ale je to jen jeho věc
. Proto jsem výše psal, že tam žádný ekonomický přínos není.
Re: 1.4CVVT a E85?
Napsal: 30 srp 2010, 19:09
od tatchwud
Čili je to hovadina a zelený úlet jako fotovoltaické elektrárny,což stejně v důsledku zaplatíme všichni.Experimentáři zapráskaný......
Re: 1.4CVVT a E85?
Napsal: 30 srp 2010, 21:18
od SKV
A v čem by to ničení auta mělo spočívat? Poškození palivové soustavy? Čeho konkrétně? Komponenty FFV vozidel (např. ford, opel...) jsou ze stejných materiálů (stejné) jako komponenty pro BA95-100. (píšu tedy o "novém" autě - cca 1-3 roky, ne o nějaké 15let staré Lantře koupené v bazaru s nalítanejma 200+tkm od 3. majitele nebo o filcce 50kw z rou 96, kde jsou hadice a komponenty bůhví z čeho..)
Čistota E85 je vyšší než čistota BA95, samozřejmě líh váže vodu a rozpouští staré nánosy CH paliv,takže do starýho auta to nemá smysl dávat a pak se divit co za "bordel to ten E85 vlasně je", přičemž to je akorát výplach těch zbytků echt zaubr bencín
Spíš mě zajímá ta schopnost "sbírat se z nižších otáček" - díky lepším emisím (E85 je vlastně vnitřní okysličovadlo) které letí na labdasondu a díky kterým ŘJ přidá palivo (ano = zvýší okažitou spotřebu) a motor je tak pružnější oproti směsi pouze BA95-98, kdy ŘJ kvůli emisím prostě palivo nedodá...
Vyšší okamžitá o x% podle stylu jízdy samozřejmě neznená automaticky zvýšení průměrné o těch saých X%....
Píšeš, zpočátu ze zdálo, že "se to líp sbírá..., ale teď už to nepřijde.." - víš jak to je - na lepší si zvykneš hned a pak to nevnímáš.. když jsem měl dýzlovou filcku a služební 2,0D4D s 300Nm, tak toyota byla raketa. teď je místo filcky i30ka a ta toyota nějak nedeje
Opožděná reakce. Špatně jsi mi porozumněl. Reagoval jsem na reakci "Takhle si ničit auto". Tvrdím, že si auto neničím.
Těch pár desítek litrů E85 nemohlo nic způsobit, jen to vyčistilo potrubí.
Lít to už nebudu, je to neekonomické a ať si říká kdo chce co chce, neekologické.
Re: 1.4CVVT a E85?
Napsal: 28 zář 2010, 18:50
od pilotzz
SKV píše:pilotzz píše:SKV píše:Bezpečný mix je půl na půl. Pokud to přeženeš, rozsvítí se diagnostika a musíš mazat chybu. Ale nemá to stejně smysl. Spotřeba se zvýší tak, že to vyjde stejně jako na 100% N95. Osobně vyzkoušeno
Poslední dobou mi PP na N95 ukazuje 6.3 l/100 km, reálka je cca 6.5 l/100 km. Na mix s E85 ukazuje 7.2, pokud by odchylka byla 0.2 l, je to docela významný nárůst.
Jízdní projev se mi jeví zcela standardní bez jakýchkoliv problémů. Při první zkoušce se mi zdálo, že se to líp sbírá z nízkých otáček, ale teď to vypadá na standard.
tak jsem to prubnul a na 200km to vypadá tak, že mám stejnej pocit - malé zlepšení při nižších otáčkách (mám ale zároveň nově namontovaný filtr Simota), spotřeba cca +10% z 6,7-7L při N95 na 7,5L. (v porovnání s posledním měřením se Simotou+N95 je nárůst vlastně nula, tam je to z těch do7L na 7,5L - to považuju za vliv čistě své nohy a silnic v Jeseníkách..)
ovšem při tankování "pouhých" 15L může být odchylka 0,5-1l ve skutečné spotřebě +-0,25-0,5L/100km. na to ovšem nehraju - co se do nádrže vejde, to musím zaplatit
mix byl 10L E85 v plné nádrži.
příště vemu pro porovnání N98.
momentálně najeto 5000km
Re: 1.4CVVT a E85?
Napsal: 28 zář 2010, 18:56
od matysekul
Nato,že ještě nemáš kloudně zajetý motor,docela slušně hazarduješ.....Trochu E85 ještě budiž,ale propustnější filtr,kterým si akorát zasereš motor
Ale jo,je to Tvoje auto,vlastně i Tvoje věc.Akorát bych si nestěžoval,až něco odejde.......
Re: 1.4CVVT a E85?
Napsal: 28 zář 2010, 19:45
od pilotzz
matysekul píše:Nato,že ještě nemáš kloudně zajetý motor,docela slušně hazarduješ.....Trochu E85 ještě budiž,ale propustnější filtr,kterým si akorát zasereš motor
Ale jo,je to Tvoje auto,vlastně i Tvoje věc.Akorát bych si nestěžoval,až něco odejde.......
jak jsi na to přišel, že nemám kloudně zajetý motor?
kolik musím najet, aby byl kloudně zajetý, a kolik musím najet, aby byl úplně zajetý?
jak souvisí propustnější filtr s najetými kilometry?
bude míň propouštět, když ho dám do auta se 100tkm nebo to bude takovému autu míň "škodit"?
stojí stejná oprava auta s 5tkm nebo 100tkm více pěněz?
předpokládáš, že těch 100tkm nenajedu, když tak hazarduju?
víš o nějaké statistice poruch s filtry Simora nebo K+N? třeba tady na fóru je uživatel s nájezdem mezi 8-28tkm bez problémů. znáš někoho s problémy?
(poblbaná váha vzduchu je myslím story echt-hóch-kvalitét-das-auto ropáků, korelace mezi filtry a čidlama mi známá není, připečené kroužky nebo přidřené ventily vlivem mikroprachu taky ne. ani nejezdím dakar
po 4500km jsem vyndal původní filtr a kromě nějakýho obr komára a kusu včely tam nic zajmavýho nebylo - vypadá jak novej-"bílá je opravdu bílá".. ..ale pod mikroskopem jsem ho nezkoumal, to je fakt...
)
Re: 1.4CVVT a E85?
Napsal: 28 zář 2010, 19:58
od Hardcam
Za tohle bych kratil v zaruku. V manualu je jasne napsano, jaky palivo do auta patri.
Nereknu jezdit na tu se starym skopkem, ale do novyho auta
Re: 1.4CVVT a E85?
Napsal: 28 zář 2010, 19:59
od matysekul
Nový motor - menší vůle - bordel do motoru. Ale jak jsem psal,záleží na tobě.Když si myslíš,že Ti to pomůže....Já radši koupím origo filtr za 300
a budu lít do auta co tam patří...
Re: 1.4CVVT a E85?
Napsal: 28 zář 2010, 20:02
od Hardcam
Nene, za 250
Taky zustavam u origo filtru (mates vi proc, rozvadet to nebudu). Ty prachy radeji vrazim do jinych blbustek.
Re: 1.4CVVT a E85?
Napsal: 28 zář 2010, 20:05
od matysekul
Já to nechtěl dát takhle natvrdo
Tak za 250,-
Re: 1.4CVVT a E85?
Napsal: 21 pro 2010, 14:46
od N2DRFT
pilotzz píše:SKV píše:Vyzkoušel jsem a nespatřil jsem žádná pozitíva. A skutečně nevím, proč bych si měl ničit auto. Těch několik desítek spálených litrů E85 nemohlo nic udělat. Sice jsem četl o spoustě potencionálně negativních vlivů na motor a palivovou soustavu, ale stejně tak by mohli psát o tom, co nám hrozí při provozu na N95. Ať se vám to líbí nebo ne, naše auta jezdí kolikrát na větší svinstvo než je E85. Navíc si biolíh stejně tankujete při každém tankování a k tomu vám tam často přidají i jiné chuťovky.
A v čem by to ničení auta mělo spočívat? Poškození palivové soustavy? Čeho konkrétně? Komponenty FFV vozidel (např. ford, opel...) jsou ze stejných materiálů (stejné) jako komponenty pro BA95-100. (píšu tedy o "novém" autě - cca 1-3 roky, ne o nějaké 15let staré Lantře koupené v bazaru s nalítanejma 200+tkm od 3. majitele nebo o filcce 50kw z rou 96, kde jsou hadice a komponenty bůhví z čeho..)
Čistota E85 je vyšší než čistota BA95, samozřejmě líh váže vodu a rozpouští staré nánosy CH paliv,takže do starýho auta to nemá smysl dávat a pak se divit co za "bordel to ten E85 vlasně je", přičemž to je akorát výplach těch zbytků echt zaubr bencín
Spíš mě zajímá ta schopnost "sbírat se z nižších otáček" - díky lepším emisím (E85 je vlastně vnitřní okysličovadlo) které letí na labdasondu a díky kterým ŘJ přidá palivo (ano = zvýší okažitou spotřebu) a motor je tak pružnější oproti směsi pouze BA95-98, kdy ŘJ kvůli emisím prostě palivo nedodá...
Vyšší okamžitá o x% podle stylu jízdy samozřejmě neznená automaticky zvýšení průměrné o těch saých X%....
Píšeš, zpočátu ze zdálo, že "se to líp sbírá..., ale teď už to nepřijde.." - víš jak to je - na lepší si zvykneš hned a pak to nevnímáš.. když jsem měl dýzlovou filcku a služební 2,0D4D s 300Nm, tak toyota byla raketa. teď je místo filcky i30ka a ta toyota nějak nedeje
hyundai i30 neni pro provoz na ethanol nijak upraveno, tudíž bych řekl, že úspora bude minimální a hrozí ti ucpaný trysky vstřikování a další problémy s palivovým čerpadlem, dále těsnost celýho palivovýho potrubí horší studené starty-životnost baterie a motoru atd. zdroj:
http://auto.idnes.cz/tankujte-biolih-e8 ... tomoto_fdv
Re: 1.4CVVT a E85?
Napsal: 16 bře 2011, 09:09
od severtom
Hardcam píše:V technicaku je N95, tak tam dej N95 a nehazarduj. Kdyz uz mas auto za 300tKc, tam Te snad par korun na benzinu nezabije. V zadnou usporu neverim.
Tohle a ještě příspěvek nad tím, že kvůli ušetření pár korun nemá cenu experimentovat... to jste mě rozesmáli.
1/ za 200 tisíc km, které jsem ujel s Feldou, jsem zaplatil na benálu 400 tisíc
teď je benál čím dál dražší, i30 je o 400 kg těžší, takže můj odhad ceny paliva během 10 let ježdění je 600 tisíc
2/ po instalaci LPG ušetřím 300 tisíc, tj. auto mám vlastně zadarmo. V techničáku to mám samozřejmě zapsané, musel jsem si rýpnout
3/ ano v techničáku je z výroby N95, ale v době, kdy motor navrhovali, v něm bylo do 2% lihu, před rokem a půl už 5, teď povinně 7% - takže myslete trochu s tím "lej tam to, na co je motor konstruován" - pokud nemáte vlastní rafinérii, nejste schopnit to dodržet
Re: 1.4CVVT a E85?
Napsal: 26 led 2012, 15:13
od rtka35
Dobrý den,
ke konci loňského roku jsem pro ženu zakoupil vůz Hyudai i30 1,4 CVVT (80KW). Důvody byly jasné, ke konci roku společnost Hyundai agresivně snížila ceny před zavedením nového modelu, takže skvěle vybavený vůz se dalo pořídit za velmi hezkou cenu. V této chvíli je na vozidle najeto asi 1.800 km. S vozidlem jsme jakš takš spokojení, ale dvě věci mě zneklidňují. První je hlučnost v rozmezí otáček 3000 - 4000 a ta druhá je spotřeba, která se pohybuje okolo
8,3l/100km (vozidlo jezdí asi z 40 procent po městě, 40 procent po dálnici a 20 procent po okrskách). Proto jsem uvažoval o přestavbě vozu na E85, které by mělo přijít asi cca na 8.000 - 9.000Kč. Dotaz můj směřuje na to jestli s tím už někdo má nějakou zkušenost a jaký to mělo vliv na vozidlo. Nepřipadá mi totiž moc vhodné nějakým způsobem míchat ethanol a benzín bez technické úpravy a tím šetřit nějakou tu kačku.
Děkuji....