Stránka 2 z 5
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 30 zář 2010, 10:21
od plikous
Zdar, tak jsem dal dohromady nabídky LPG přestaveb:
AUTOMT - cena:29500Kč systém: ???
Auto Gas Coubal - cena:28000Kč (STAG) s FlashLube 5500Kč
TC 101, s.r.o. - cena s dotací od LPG klubu: 28800Kč (SGI typ1) nebo 34200Kč (EZ SGI) - AG AUTOGAS SYSTEMS
SMART oil, s.r.o. - cena:25 000Kč (LOVTEC MAGIC III) nebo 37000Kč (PRINS od LPG KEHEIN) + zřejmě FlasLube za 2000Kč
HL PROPAN - cena: 27-28 tis (LOVTEC)
AutoPlyn System - cena: 23000Kč (LovTec Magic 2 JET)
Automania - cena:26.450Kč (LOVTEC MAGIC3) nebo 28.950Kč (BRC AC STAG 300+) nebo 29.950Kč (TARTARINI SF)
Čili cenově je nejlepší jednoznačně LovTec, máte s ním někdo nějaké zkušenosti?
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 30 zář 2010, 14:49
od hlobilp
mel jsem ho v sonate a ted ji ma nexusek... v ni je magic2 a to uz je zastaraly.. kdyz uz, tak magic3.. zalezi jak dlouho si chces auto nechat.. pokud dlouho, tak si priplat za nejlepsi /SGI,PRINS/.. jinac bych bral magic3
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 04 říj 2010, 17:25
od Corlis
zdravím, jelikož AutoMT /p. Němec/ v Radotíne je můj dvorní mechánico /včetně manželčina clia/, tak ti doporučím na instalaci jeho, ten chlap ví o všech motorech všechno včetně posledních trendů.
Dělá ameriky do plynu, v ruce měl vše, co se vyrábí /plynová zařízení/, ale ted ti z hlavy neřeknu, co upřednostnuje. Tuším, že má dvě tři firmy /tuším že i ten Lovtec/. Jednání totálně na rovinu, poradí, pomůže, sežene atd. pracuje od sedmi ráno do tmy. Po koupi mi udělal sonátku do takového stavu, že rok jsem na ni nešáhl a že mám ještě staré tartarini. Prostě borec.
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 04 říj 2010, 17:36
od Nexus
Kdybych si mohl dnes svobodně vybrat tak jednoznačně volím Prins co má táta ve své sonatě. Nemůžu říct, že by byl magic2 vyloženě špatný, to ne. Ale určité rozdíly tam jsou. Sice příplatek zhruba 10tis, ale ten se ti srovná během 7tis km a otázka za jak dlouho je najedeš.
Nám ho montovali ve Fryštáku (kousíček od Zlína) a jenom na první pohled po otevření kapoty je vidět propastný rozdíl. Prins od pohledu vypadá krásně, kabely jsou vzorově upravené, stažené svorkami atd... magic v mojí sonatě tam prostě nějak visí na drátkách, jenom aby tam byl. Párkrát se mi stalo (naposled před 10min když jsem jel vyzvednout sestru) že místo přepnutí na plyn kontrolky zhasly a jel jsem dál na benzin. Takže jsem sjel na první benzinku, vypl motor a znova nastartoval - pak je to cajk. Dokud motor nemá normální běhovou teplotu tak nemůžu prudčeji přidat. Pokud zničeho nic šlápnu na plyn tak to hodně škubne. Pokud jede motor na volnoběh a jenom dupnu na plyn a pustím, otáčky padnou z volnoběhu (cca 950) na nějakých 500 a pak vyletí nahoru, se zařazeným kvaltem to udělá razantní škub :/
tady máš fotku s magic systémem, je taková mázlá, ale holt můj mobil lepší asi nedá:) druhou s prins ti můžu vyfotit nejdřív v pátek jak přijedu domů.
http://sklad.obrazku.cz/stranka/507139_ ... 1.jpg.html
Ve fryštáku chtějí za čtyřválec tuším 34tis, na sonatu V6 to bylo asi 42. Tady máš pár fotek pro porovnání jak to od nich vypadá:)
http://www.movita.cz/fotogalerie.htm
Jediné nevýhody které jsou mi u PRINS známé (kromě vyšší ceny) je náchylnost na kvalitu plynu. Zhruba 2x do roka někde natankuješ nahovno plyn, zase*e se filtr nebo je chudá směs, jednotka vyhodnotí prázdnou nádrž, cvak a jedeš na benzin. Po čase si na něj jednotka zvykne, přehodnotí stavy a zase na něj můžeš jet. Akorát je bojovka vyplácat nádrž abys natankoval kvalitní a zase to frčí. Při normální jízdě to moc nežere a když tomu dáš nažrat, směs nestačí a zase chlemtá natural. Obvykle otázka 30-70km na benzin. Druhá věc, že životnost membrány je okolo 50tis km, já jí natočil lehce přes 60tis, byla vytahaná a místo deseti to papalo necelých 13l a na výkonu se to taky podepsalo....
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 05 říj 2010, 12:09
od Donald
Pánové, mám za sebou katastrofickou zkušenost s firmou HL Propan a jejich systémem Lovtec. Tehdy však šlo o podtlakový systém zabudovaný do Š Octavie I. 1.8. Nejprv se nevykašlali na klapky zpětného zášlehu /roztržený air box/, pak to způsobilo destrukci rozv. řemene a potkání ventilů s opravou za víc než 30 tisíc Kč. Po opravě další zášleh a prasklá ventilová pružina. Nakonec si HL Propan vzal LPG zpět, vrátil peníze a mě zůstala škoda za cca 35 tisíc Kč. Navíc jsem byl víc v servisu než na silnici. LPG už nevěřím, i když dnešní digitální systémy jsou efektivnější a spolehlivější.
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 05 říj 2010, 14:59
od Nexus
Smutná a špatná zkušenost.... do LPG tě asi jentak někdo nepřesvědčí co?
táta jezdí na lpg asi od 88. roku prakticky pořád a jinak by to ani nechtěl... nikdy podobný problém nebyl, ale vždy sázel na kvalitní firmu s kvalitním systémem, pak máš jistotu
na peugeotu 505 natočil s plynem (BRC systém) něco přes 400tis km, na corolle která jezdí do dneška přes 300tis(PRINS), na sonatě po dvou a půl letech cca 130tis (PRINS) a kolik kilometrů má moje s magic jevím, musel bych doma kouknout do papírů nebo Petr bude vědět
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 05 říj 2010, 15:43
od hlobilp
odhadem by to mohlo byt asi tak 60-65 tisic
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 11 říj 2010, 14:51
od plikous
Ještě jsem poptal p.Čadka z Brna
http://www.autolpg.cz/ , cena je 25-26.000(komponenty Tomasetto a elektroniku AEB) a ten chlápek vypadá, že tomu rozumí, slyšel jsem na něj i dobré reference. Čili jsem tak napůl rozhodnutý, jít k němu, nějaké zkušenosti s ním?
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 11 říj 2010, 19:05
od Nexus
Osobní zkušenosti s ním nemám. Kdysi jsem napsal na jeho forum vcelku konstrukční dotaz k jeho systému a cenám. Dle očekávání jsem odpověď nedostal, zato mi na mail odpovědělo více lidí, kteří s ním osobní zkušenost mají. Bohužel maily už jsem smazal. Podle toho co říkají se jedná o nejlevnější polský pendreky co se dají sehnat, to tam namontuje a dá doživotní záruku. I pokud se to dvakrát posere, stále se mu vyplatí tam dát to zařízení znova a majitelé odchází neskutečně nadšeni, že to zadarmo vyměnil a zase to funguje. A vesele dál vytrubují, jak je super. O tom co to dělá s motorem už se ale nebaví... Zhruba v tomhle duchu se nesly odpovědi. Samozřejmě ruku do ohně za to nedám, ale já bych do toho nešel. Kdyby se jednalo o nějakou felicii tak bych to neřešil, ale vzhledem ke složitosti motoru sonaty a ještě té novější, bych to prostě neudělal. Abys nedopadl jako chlapík o pár příspěvků výše, který už o LPG nechce ani slyšet a přitom za to může montující firma, která to prostě jednoduše zesloní
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 11 říj 2010, 21:30
od ZdeněkH
A co firma AGW v Brně nemá někdo zkušenost nebo neslyšel o někom/něčem?
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 12 říj 2010, 12:23
od plikous
To Nexusek: Tak teď už tomu fakt nerozumim, nicméně Tomasetto a AEB jsou italský komponenty, takže to, že tam dává levný polský šmejdy je nesmysl, možná levný italský šmejdy:) Tím se ho samozřejmě nechci nijak zastávat. Ale zkrátka chci nějakej solidní systém, ale na druhou stanu 35 klacků se mi za to dávat fakt nechce.
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 12 říj 2010, 14:51
od Nexus
špatně jsem se vyjádřil, systém tam je italský jak píše. Ale komplet elektronika je nějaká polská druhovýroba...
Jedna věc je solidní systém, ale i ten se dá montáží zkurvit:) ale osobní zkušenost s ním nemám, takže spíše tlumočím co se mi dostalo...
pravda že 35tis je fakt dost, ale když si to dáš na splátky? U sonaty V6 táta platil měsíčně 1500kč což zdaleka nedorovnalo prachy který by uvalil za benzin. Jaký tam byly úroky ti neřeknu, ale vím že byly vcelku minimální...
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 13 říj 2010, 15:41
od Nexus
http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php ... 26&start=0
snad nevadí že to je z volvoclubu, každopádně tam je dost zajímavých věcí a pěkně popsaný
doplněno: příspěvek od ete 08 bře 2009 22:56 se týká výše zmiňovaného čadka
Sonáta 3,0 V6 na LPG - je k mání
Napsal: 18 říj 2010, 10:51
od beksa
Velmi správně. S LPGéčkem se hned frčí s lepším pocitem, že nemusím jinde šetřit proto, abych měl dost na benzin... Povídání trošku u zdi, ale jezdit za polovičku, to je opravdu dobrý pocit. Bohužel mne o něj připravil můj synáček, stále trochu těsně po pubertě, což se projevilo i v případě jeho poslední jízdy, kdy to jaksi nestihnul při křižování hlavní ulice a do pravého zadního kola ho nabrala trmvaj. Nádrž na LPG 52l je umístěna v místě, kde bývá rezerva a na její obsah jsem dojel v pohodě za 3,5 hodiny z Prahy do Mnichova a ještě zbylo na kus cesty zpět. Já bych toho kluka přerazil. Toto autíčko z 1997 Sonáta 3,0 V6 v té nejlepší výbavě je k mání po té bouračce za 10.000,-Kč. Bezvadný motor, vše funguje, jak švícary, holandský system přímých vstřiků, úžasné svezení, pohodlí, muzika + cd, digitální ovládání klimatizace, v kůži atd.. Někomu určitě poslouží, už jenom, kdyby chtěl motor. No asi přidám pár obrázků, jmenuji se Jarda, říkají mi Bekes, bydlíme v Praze a telefon na mne je 777 855 866. Auto je zatím normálně stále přihlášeno i pojištěno, bohužel ne proti tomu, co se stalo. 10.000,- a je to celé vaše i se slitinovými disky. Více obrázků zašlu na požádání e-mail adr. :
bekesky@seznam.cz Ahooj slzící Beksa
- A1.JPG (29.92 KiB) Zobrazeno 4777 x
- A2.JPG (25.58 KiB) Zobrazeno 4777 x
- A3.JPG (24.85 KiB) Zobrazeno 4777 x
Re: Přestavba Sonaty na LPG
Napsal: 18 říj 2010, 16:28
od Lukino
to Beksa: tvůj inzerát jsem již z jiného tématu přesunul do inzerce, prosím nevkládej inzerci do dalších jiných témat. Výše uvedený příspěvek tady ponechám, protože se alespoň okrajově dotýká tématu, Lukino