Stránka 2 z 3

Re: Dve jizdni kola do kufru

Napsal: 09 pro 2010, 22:12
od adal
Pokud to montuješ párkrát za rok (jako já), tak takovej extra vopruz to zase není :) .
Holt to prostě trvá déle.
Já měl taky Feldu a bez podélných nosníků, takže nosiče na kastli jako u i20.
U Feldy bylo jedno jestli dám nosič pár cm dopředu, nebo dozadu (střecha relativně rovná). i20 má střechu do oblouku, takže musíš vychytat poměrně přesně kam nosiče dáš, aby packy co ho drží nebyly volně, nebo se tam třeba nevešly. Zvlášť když máš jako já nosiče trvale spojené držáky na kola.
Ale to bude i u orig. :hyu: (pokud je princip uchycení stejný).

Jde o první montáž a potom už víš, jak daleko od čelního skla dát první nosič a kam ti vyjde zadní.

Re: Dve jizdni kola do kufru

Napsal: 10 pro 2010, 00:49
od fotr
s těma nosičama od Hakru taky nemusím řešit centimetry, pro puntičkáře jsou v kastli vylisovaný prolisy, kam ty nosiče upevnit. Platí to jak pro originál, tak i pro levnější alternativu. používám to od loňského léta, nikdy s tím nebyl problém.

Re: Dve jizdni kola do kufru

Napsal: 13 úno 2012, 00:49
od fotr
nemám rád nepraktická řešení, proto, trochu opožděně přidávám pár fotek, montáž nosičů rozhodně nezabere víc času, než se pokoušet dát bicykly do kufru a na zadní sedačky. Střešní nosič je od Hakru, nosiče kol jsou od Thule. Pro zájemce odkaz na stránky e-shopu:
http://www.autocentrumhakr.cz/352494-no ... e-591.html

Re: Dve jizdni kola do kufru

Napsal: 13 úno 2012, 07:59
od caruser
Ako sa správa i20ka s bicyklami na streche? Je to dosť cítiť na jazdných vlastnostiach, resp. spotrebe?

Nájde sa tu niekto, kto má skúsenosť s nosičom bicyklov na ťažnom zariadení, alebo 5. dverách?

Re: Dve jizdni kola do kufru

Napsal: 13 úno 2012, 09:02
od XMira
caruser: Můžu Ti napsat, jak se chová kolo na Getzánkovi. Na jízdních vlastnostech to moc poznat není. Ale spotřeba, hlavně na dálnici, jde nahoru mnohem víc, než třeba s rakví. Je hodně znát každej kilomert rychlosti. Do devadesáti je to celkem OK, ale pak letí spotřeba krutě nahoru.

Re: Dve jizdni kola do kufru

Napsal: 13 úno 2012, 09:28
od caruser
Hmm, to som si aj myslel.

A čo tieto nosiče:

Re: Dve jizdni kola do kufru

Napsal: 13 úno 2012, 12:34
od XMira
Kam umístit nosiče, to si musí každý rozmyslet sám. Já nemám žádné SUV, abych těžko šplhal na střechu, tak je mám na střeše. Dozadu je nechci z několika důvodů:
- špatný přístup do kufru
- za deště lítá všechen zvířenej bordel na kola
- když do mě někdo zezadu ťukne, nebo já něco přehlídnu při couvání, bude škoda hned o pár desítek tisíc větší :?

Re: Dve jizdni kola do kufru

Napsal: 13 úno 2012, 13:56
od kubad
pokud sundáš obě kola tak v pohodě, a moc práce to není

Re: Dve jizdni kola do kufru

Napsal: 13 úno 2012, 21:10
od jirikstbk
Zajímavé pokračování tématu. Díky za ně.
Když jsem se díval na nosiče, tak jsou v podstatě dva systémy:
- pod střešní lem např. HAKR
- za střešní lem např. PICCOLA
viz např. první nalezený odkaz z google http://stresni-nosice-prikryl.cz/_c1010 ... fault.aspx

Je nějaký rozdíl v jejich použitelnosti?

Re: Dve jizdni kola do kufru

Napsal: 13 úno 2012, 21:40
od fotr
před pár lety vyšel v D-testu překlad německejch testů nosičů bicyklů. Na spotřebu nejlíp vyšel nosič na tažný zařízení, jako druhý nosič na střeše a největší spotřebu měly kupodivu nosiče na páté dveře. Rozdíl byl řádově v decilitrech. Pokud se tím někdo chce zabývat, tak to by neměl zapínat v létě klimatizaci, taky to zvyšuje spotřebu...
K jízdním vlastnostem, zatím jezdíme se třemi koly na střeše, není žádný důvod mít z toho strach, rozhodně se nezmění těžiště tak, že by i-20 jezdila v zatáčkách po dvou kolech, zatím sem si žádné změny jízdních vlastností nevšim.
Nikomu nechcu vnucovat svoje názory, každý ať se rozhodne sám, zdali se mu taková úspora vyplatí. Myslím si, že XMira nejlíp popsal výhody a nevýhody různých řešení, stejně jako on používám střešní nosiče.
K střešním nosičům od Hakru, máme je od 2009, cena proti originálu u Hnujdaj prodejce poloviční, montáž spočívá v dotažení jednoho imbusu a uzamknutí krytky. Takže po určité praxi mi montáž nebo demontáž nezabere víc než pět minut.

Re: Dve jizdni kola do kufru

Napsal: 16 úno 2012, 12:59
od rcc
Zdravím, na kolo to zatím ještě nevypadá, ale již pomalu také začínám řešit nosič kol. Budu volit na stopro ten na střechu. Nemáte náhodou někdo originál příčníků (ocel) od Hyundai za těch 3500 jak je mají v ceníku? A ještě lépe i foto uchycení a jak vypadají? Zajímal by mě rozdíl mezi jimi a těmi od Hakru. Ty od Hakru se mi celkem líbí a navíc se tam dá pořídit levně nosič na kola. Ten základní, který mi stačí, stojí kolem 300Kč. Jediné co se mi moc nezamlouvá je ten imbus šroub, radši mám klasické šrouby.

Re: Dve jizdni kola do kufru

Napsal: 23 čer 2012, 22:42
od jirikstbk
Mám střešní nosič od HAKR a dnes jsem na střechu poprvé posadil 2 kola. Po ujetí 200 m jsem s obavou zastavil, protože mě vystrašilo neočekávané vrzání. Po zjištění, že je vše v pořádku už další problém nebyl, ale to vrzání gumových špalků na karoserii bylo celou cestu docela na palici.

Předpokládám, že mezi gumové špalky a karoserii také nic nedáváte a na to vrzání jste si už zvykli. Je to tak?

Jo, a mimochodem. Ten prodloužený imbus klíč, který slouží jako momentový je z pěkného bláta. Už při prvním použití se vymačkal a je na vyhození.

Re: Dve jizdni kola do kufru

Napsal: 23 črc 2012, 23:16
od fotr
zdravím Jiříku,
je mi trochu líto, že se levnej kup nevydařil. Jak už jsem napsal, používáme nosiče od Hakru třetím rokem, v létě i v zimě. Zatím sem si žádnýho vrzání nevšim, ale možná su hluchej, anebo jsme měli štěstí, že jsme koupili kvalitnější kus.
Ještě pro jistotu, máš ty duralový s D průřezem, nebo ocelový o čtvercovým průřezu?

Re: Dve jizdni kola do kufru

Napsal: 23 črc 2012, 23:30
od enjoy
Co se týče nosičů na střeše,pro majitele SUV nebo čehokoliv kam se musí na štaflích,koukněte na Thule Slide bar.Je to neskutečná vychytávka,stojí to sice peníze,ale kdo má na velký auto,má i na tohle...

Re: Dve jizdni kola do kufru

Napsal: 24 črc 2012, 15:41
od jirikstbk
fotr: Mám hranaté ocelové. Ty hliníkové na mě moc pevně nepůsobily.

Jinak vržou zadní gumy. Vypadá to, že vržou spíše ocelové patky v těch gumách než gumy na karoserii. Odření tam ale vidět není. I když je pravda, že přední gumy svým řezem pěkně pasují ke žlábku, zadní tam zrovna moc nesedí.