Stránka 2 z 4

Re: ix35 4x4 2.0 CVVT motor a nebo 2.0 CRDI

Napsal: 06 led 2011, 14:16
od FISHkaa
já bych to flame na benzín vs. nafta nerozjížděl 8)

Já volil benzín a to najedu cca 20kkm / rok :
- ticho a hezký zvouček v otáčkách, žádné vibrace
- jezdím krátké vzdálenosti do/z práce, diesel bych trápil
- benzín nemá kurvítko jménem filtr pevných částic
- v zimě nemám strach v horách
- ráno si v garáži nesmrdím sazemi (předtím sem měl turbo diesel auta) 8)
- teoreticky (nezjišťováno) nižší servisní náklady
takže asi tak...

Ale každý nechť si zvolí podle svých priorit, snad tabulka pomůže v rozhodování :wink:

Re: ix35 4x4 2.0 CVVT motor a nebo 2.0 CRDI

Napsal: 09 led 2011, 08:56
od Véna
Diskuse je myslím korektní a jasná, řada zkušeností a propočtů cenná. Každý má jiné priority. Pro mě byl diesel kdysi z nouze cnost, dnes už nic jiného nechci. Hlučnost stejná, start rychlý, výkon vyšší a krouťák nesrovnatelný, nahrazuje tak trochu automat. No, a nemusím tak často tankovat, že. Ovšem, mam výhodu, že jsem cenu nemusel až tak řešit, tak jsem volil nejlepší co bylo, i když automat jako starej konzerva jsem odmítl ... moc žere a tak. A hlavně, audi nebo Volvo to fakt není. Je to dost dobrej vůz za dobrý peníze a začínám ho mít dost rád. A cítím se v něm bezpečně a dobře. A to je přece to hlavní, ne?

Re: ix35 4x4 2.0 CVVT motor a nebo 2.0 CRDI

Napsal: 09 led 2011, 10:46
od Hlavson
to Véna: Konečně někdo kdo si pořídil nejsilnější disel v manuálu =D> Myslím si že se spotřebou na tom budeš hodně dobře, dokonce lépe než 100kw disel. 135kw disel je lépe spřevodovaný a netočí tolik otáček. Já si myslím kdyby se čipl 100kw disel kak by se dostala minimálně o 0,3l/ menší spotřeba a hlavně by se upravily vibrace u 3ky při 2800ot.

Re: ix35 4x4 2.0 CVVT motor a nebo 2.0 CRDI

Napsal: 09 led 2011, 12:36
od black_sheep
tim chipnutím chceš říct že jsou v hyundaii trotlové že mohli naladit motor ještě lépe? a taky to že nějakej maník v garáži to naladí líp? ](*,) zamysli se nad tím - dohadovat se o tom nehodlám.

jinak mě překvapuje že se tady řeší benzín x nafta hezky poklidu bez zbytečných napadání :) musím říct že obě strany mají pravdu... kdyby se to samé řešilo do tiburona tak se všici poperou :twisted:

Re: ix35 4x4 2.0 CVVT motor a nebo 2.0 CRDI

Napsal: 09 led 2011, 20:34
od Hlavson
Tím chipnutím nemyslím, že by v :hyu: byli trotlové, ale pořád se mluví o ekologii a tak nechaj kroutit disel při 130km/h na 2800ot což z ekologií a usporností nemá nic společnýho. Jiné disly s podobnými parametry točí při stejné rýchlosti max 2500ot. Chipnutí nemusí být jen u nějakého týpka v garáži. Jsou firmi který na to maj glejd, zalohují ti původní data a pojistí ti třeba motor na 5000eur. A našel jsem odkaz na moje auto http://moje.auto.cz/h-a-d-/kia-sportage.html Radši si o věcech polemizuji než bych se hádal :lol:

Re: ix35 4x4 2.0 CVVT motor a nebo 2.0 CRDI

Napsal: 09 led 2011, 20:46
od black_sheep
kdyz to tak čtu co píšeš, tak pokud myslíš chipnutím výměnu převodovky, za nějakou na zakázku dělanou s delšími převody, tak pak ok :!:

Re: ix35 4x4 2.0 CVVT motor a nebo 2.0 CRDI

Napsal: 12 led 2011, 02:42
od Véna
Hlavsone, zpřevodovaný je bohužel úplně stejně. No, byl bych rád za delší šestku, ale i tak to jde. Spotřeba zatím po každém tankování 7,5, pak 7,4 a naposled 6,9. To by mohlo být kolem mojich představ.

Re: ix35 4x4 2.0 CVVT motor a nebo 2.0 CRDI

Napsal: 12 led 2011, 21:40
od Hlavson
Ja myslel, že je to stejně spřevodovaný, jako automat? Kolik točiš při 130km/h?

Re: ix35 4x4 2.0 CVVT motor a nebo 2.0 CRDI

Napsal: 12 led 2011, 22:18
od Véna
2 800, bohužel.

Re: ix35 4x4 2.0 CVVT motor a nebo 2.0 CRDI

Napsal: 23 led 2011, 23:52
od budu
no....volbu typu motora necham na kazdeho nech si vybere....

chcel som len napisat svoje sklamanie:
doteraz som mal len diesel, teraz mam ix35 benzin, 120kW, a je to slabota.....motoru chyba zivot......to na mojej predchadzajucej Dacii Logan MCV isiel dieslovy Dci 1500cm3 omnoho zivsie ako tento lenivec.

Na benzine treba fakt len radit a radit....2,3,4,5....4..3.2...2..3..4...5.....akonahle nema otacky je ko.......co uz..musim si zvyknut na sporotvu jazdu

inak spotreba 10,5 l .....cca 3000 km najazdenych

Re: ix35 4x4 2.0 CVVT motor a nebo 2.0 CRDI

Napsal: 24 led 2011, 00:13
od Hardcam
Za to ale nemuze auto, nybrz clanek mezi sedackou a volantem. Taky jsem presl s dieselu na benzin a nemuzu cekat vykon, ze ve 2000 otackach se auto probudi k zivotu. ix35 2.0 zcela jiste bude zivejsi, nez maloobjemova nafta v kombiku, ale nesmis s ni jezdit jak s naftakem.

Re: ix35 4x4 2.0 CVVT motor a nebo 2.0 CRDI

Napsal: 30 led 2011, 14:52
od budu
Suhlasim....sak pisem ze si musim zvyknut podradzovat a vobec celkovo na sportovejsiu jazdu....

Re: ix35 4x4 2.0 CVVT motor a nebo 2.0 CRDI

Napsal: 31 led 2011, 09:38
od FISHkaa
Pánové,
porovnáváte totiž "přeplňovaný vznětový motor" a "atmosférický zážehový motor". To je jak hrušky a jabka :mrgreen:

Když někdo chce točivý moment v nizkých otáčkách, tak musí jít po "přeplňovaném mototu" a je jedno jestli je to vznětový, nebo zážehový motor! :wink:

BTW: škoda, že :hyu: nenabízí pro EU to co se dává do KIA Sportage v Kanadě : 2.0T 8)

Re: ix35 4x4 2.0 CVVT motor a nebo 2.0 CRDI

Napsal: 02 úno 2011, 13:25
od ryba
pero1205 píše: Ročně najezdíme cca 25000 km
Denně se autem vozí děti do školy 10km tam a 10km zpátky.
2 x ročně dovolená do 1000 km
2-3x do měsíce víkendová jízda na hory 150 tam 150km zpátky.

Nejak mi ty vypocty nevychazeji, to co pises dela kolem 13-15tKm per annum. Na to bych asi volil benzin. Nicmene, pokud koupis naftaka novyho se zarukou a pred najetim 130-150tKm ho prodas, pak to bude asi dobry.

Re: ix35 4x4 2.0 CVVT motor a nebo 2.0 CRDI

Napsal: 02 úno 2011, 15:04
od FISHkaa
ryba píše:
pero1205 píše: Ročně najezdíme cca 25000 km
Denně se autem vozí děti do školy 10km tam a 10km zpátky.
2 x ročně dovolená do 1000 km
2-3x do měsíce víkendová jízda na hory 150 tam 150km zpátky.

Nejak mi ty vypocty nevychazeji, to co pises dela kolem 13-15tKm per annum. Na to bych asi volil benzin. Nicmene, pokud koupis naftaka novyho se zarukou a pred najetim 130-150tKm ho prodas, pak to bude asi dobry.
Nemluvě o faktu pravidelných krátkých jízd, kdy se diesel nestačí prohřát (teda pokud nechystáš nezávislé topení)...