Stránka 2 z 3

Re: CHIP tunning 2,0 CRDi 100/135KW

Napsal: 02 čer 2011, 02:03
od Borek
Položme si otázku-co by z toho výrobce měl,aby vyvíjel a platil soft(blbý),který snižuje výkon jinak totožných motorů,které ho výrobně stojí stejně,ale vložením "blbého"softu,vyinkasuje za stejné auto při prodeji méně peněz :?: :?: ](*,)Co by z toho měl-prodělek :^o :-& :mrgreen: .
To je dost hovadina,co? 8-[ Takže je jasné,že k nižšímu výkonu bude slabší spojka a spousta lacinějších/na menší zatížení vyrobených dalších dílů i v motoru.Blok může být stejný.
Přeci nebude výrobce sám proti sobě a prodělávat nahráním jen blbějšího softu,do jinak identických a stejně výrobně nákladných aut :mrgreen: :wink: .
Zvýšení-proč ne?Ale s rozumem,ne hned o MEGAWATY :D .

Re: CHIP tunning 2,0 CRDi 100/135KW

Napsal: 02 čer 2011, 06:43
od 89majlo96
vsetky diely mozu byt rovnake, ale mozu byt so slabsieho materialu, ktory nevidrzi zataz 135 kw. Tu by bolo treba vazne len sadnut si za pocitac a preverit vsetky hlavne suciastky na hyundai microcat. Ale musia sediet do posledneho cisla, pretoze to moze byt odlisnot prave v tom materiale. A kto vie ake rezervy bude mat riadiacka, ci neni uplne ina ako vo vykonnejsej verzii, mozno budes musiet zohnat riadiacku z vykonejsej verzie. Ja osobne by som sa toho dost bal, ved ako pise Borek, co by z toho vyrobca mal aby predaval motor s obmedzenym vykonom za menej penazi ? Zeby emisne limity ? Ale preco by tam potom nechaval zhodne vnutornosti ?

Re: CHIP tunning 2,0 CRDi 100/135KW

Napsal: 02 čer 2011, 12:41
od SuperMUF
mám zde ve městě dva dealery, jeden Hyundai a jeden Kia ...

Kia do Sportage nedává ten 135kW motor ale jen 100kW - ale dealer se chlubí že to "čipne" za "desítku" a že záruka bude u něj takže "no-problemo"

ale je to stejně risk

- jiný kompresní poměr
- jiné vstřiky ( ten 135kW má piezo 2000 bar a ten 100kW má klasiku na 1600 bar - informace od dealera )
- při garančce se přehrává soft v palubním PC ( informace od dealera ) takže abys tam jezdil 2-3x za rok na přečipování ... ](*,)
- technické nadimenzování spojky, převodovky, případně jinak odstupňované převodové stupně

měl jsem Citroen Xsaru Picasso s dnes už těžko uvěřitelným výkonem 66kW/90k při objemu 2.0 HDI ... mechal jsem si to čipnout na víc - výsledek = zpočátku to ukrutně hulilo ( prý se srovnávala "palivová mapa" nebo jaký výmluvy na mě zkoušeli z ABC Tuningu z Brna ) a potom mi asi v necelých 80.000 km klekla spojka ... platil jsem tenkrát snad 10-15.000 za chip a oprava spojky byla pomalu taky za 10.000 ... a spotřeba ? ta snad ani dolů nějak nešla, jen ten pocit že to jede líp .. a taky jsem častěji myl zadek auta - byl celý od sazí ...

jo a k výkonu - jezdil jsem s předváděčkou 100kW a naprosto bez problémů - říkám si vůbec zda pro mě těch 135kW je nějaký hmatatelný, měřitelný rozdíl ...

Re: CHIP tunning 2,0 CRDi 100/135KW

Napsal: 02 čer 2011, 13:39
od laxo18
na jednej stranke beriem ze vyrobca neni blb aby to nedokazal urobit mozno to naladenie je kvoli emisiam a neviem comu vsetkemu este kazdy motor ma svoje rezervy vydrzi viac aj komponenty ale zo 100kW na 135 je podla mna velikansky skok kazda firma ktora robi cip ti povie dame zaruku ale ci ti bude platit po ujazdeni 100 tis km mozno potom sa to vsetko prejavi ak ti dealer povie ze ti to precipuje a da ti zaruku nech sa paci povedal by som mu ok ked mi to da na papier podpise to ze sa to bude stahovat na spojku vstreky turbo potom ok ale blb neni to by si pekne zavaril ked ti mam pravdu povedat ani ja by som ti to nedal keby sa ti nieco posralo a dosiel by si na garanciu tak by ti povedal holt to sa stava ale tvoja garancia nepokrije ten cip trebarz mas ju na 3r a ked sa ti nieco posere o rok a pol a zavada bude velka tak sa ti este bude smiat ako zarobil ale este ta uisti ze to cipom nebolo ze to ty jazdis ako hovado , ako ked to chces nacipovat nech sa paci ale ako kazdy pise s rozumom

Re: CHIP tunning 2,0 CRDi 100/135KW

Napsal: 01 črc 2011, 23:05
od saldy
Jak už zde správně zaznělo, v případě tohoto motoru, tedy řady R je řada zásadních rozdílů bránících dosažení stejného výkonu při zachování stejný životnosti a emisí.

Slabší verze má vyšší kompresní poměr, jiné trysky ostřiku pístů a nemá piezoelektrické ale jen solenoidové vstřikovače Bosch s pracovním tlakem ne 2000 ale jen 1600 barů, dále vodní chlazení ložisek turba je vyhrazeno pouze silnější verzi (celkem nezvyklá věc mezi diesely).

Vzledem k tomu, že cenový rozdíl je myslím jen 20t, je čipování nesmyslné.

Re: CHIP tunning 2,0 CRDi 100/135KW

Napsal: 02 črc 2011, 08:24
od vlado1979
SuperMUF píše:Kia do Sportage nedává ten 135kW motor ale jen 100kW
U nás sa dá kia kúpiť aj so 135 kW :-k

Re: CHIP tunning 2,0 CRDi 100/135KW

Napsal: 03 črc 2011, 17:46
od borgio007
Páni, napriklad BMW robi model 525d a 530d- motor je nachlp rovnaky(2996cm3) len rozdiel je v softe... taka sranda, vsak? A v BMW su je*nuti oni budu robit neefektivnejsie veci... :D ved uvazujte... vyrobim- navrhnem... 1motor a stoji to x ale ked mam 2 motory, tak je to uz 2x...

Kazdopadne sa mi tych 135kw zda malo.. resp. slaby krutiak...

Re: CHIP tunning 2,0 CRDi 100/135KW

Napsal: 03 črc 2011, 23:01
od saldy
Už nebude, 525d brzy příjde o 2 válce :roll: , jinak diesel z ix35 stále patří k nejvýkonějším ve své třídě.

Re: CHIP tunning 2,0 CRDi 100/135KW

Napsal: 12 říj 2011, 12:28
od laxo18
89majlo96 píše:vsetky diely mozu byt rovnake, ale mozu byt so slabsieho materialu, ktory nevidrzi zataz 135 kw. Tu by bolo treba vazne len sadnut si za pocitac a preverit vsetky hlavne suciastky na hyundai microcat. Ale musia sediet do posledneho cisla, pretoze to moze byt odlisnot prave v tom materiale. A kto vie ake rezervy bude mat riadiacka, ci neni uplne ina ako vo vykonnejsej verzii, mozno budes musiet zohnat riadiacku z vykonejsej verzie. Ja osobne by som sa toho dost bal, ved ako pise Borek, co by z toho vyrobca mal aby predaval motor s obmedzenym vykonom za menej penazi ? Zeby emisne limity ? Ale preco by tam potom nechaval zhodne vnutornosti ?

presne ako pises da sa to velmo lahko zistit v microcat treba si tam dat 135kw verziu a porovnat vyrobne cisla nahradnych dielov s verziou 100kw tiez si myslim ze preco by predaval ten isty motor s naprd riadiacou jednotkou za nizsiu cenu ako ten isty motor s vyzsim vykonom za vedsiu cenu rozdiely tam su a bude to podla mna hlavne spojka mozno aj prevodovka vstrekovace ked niekto chce nech si to vsetko riadne obeha ak to bude sediet vsetko do bodky tak potom budem aj ja pre to aby sa to chiplo ale moc tomu neverim ked mam pravdu povedat

Re: CHIP tunning 2,0 CRDi 100/135KW

Napsal: 12 říj 2011, 12:50
od mirpie
napíšu to samé co jinde na podobné dotazy. Tu verzi 100kW prodej a kup si verzi 135kW. Je to nejlevnější a nejspolehlivější. Upravovat auto(motor a s tím nutně brzdy, spojka, podvozek,atd) které nemáš na závody, ale na běžné ježdění, je nesmysl. Chipovat výrobcem osoftowaný motor není nic jiného než pusun mimo optimální hodnoty celku. Do háje jde spotřeba, emise, spolehlivost. Výkon a točivý moment mnohdy ani nevzroste, resp. vzroste v jiném otáčkovém spektru na úkor jiného otáčkového spektra. Celé se to honí vyšším plnícím tlakem turba. Časování ventilů, kompresi, či zdvih, nastavení termostatu, nikdo z těch rádoby úpravců neupravuje. Turbo pak vezme za své, podobně vstřikovače, dvouhmotový setrvačník, jež je navržený na jiné torzní kmity a momenty, či píst.
Chip se má dělat jako poslední úprava na doladění upravené mechaniky, ne jako primární a poslední úprava.
Umim si představit, že motor bez příslušenství může být stejný, ale turbo, čerpadlo, vstřikovače, rail atd budou určitě jiné, 35% je hodně.

Re: CHIP tunning 2,0 CRDi 100/135KW

Napsal: 15 bře 2012, 21:40
od fibrec

Re: CHIP tunning 2,0 CRDi 100/135KW

Napsal: 20 dub 2012, 06:46
od SuperMUF
fibrec píše:CHIP Tuning 1,7 CRDI 115k-160k :)

http://www.profituning.sk/profituning2/ ... 0Nm_02.jpg

Jedná sa o moje auto, najazdených 31000 km, po tuningu jednoducho super, auto na nespoznanie :). nie je problem s predbiehaním.
obrázek pěknej, co by ne ... třeba i ten pocit z jízdy ... toto jsem zažil i u svého Citroenu po očipování ... ale pozor, ta životnost dílů, to zjistíš právě po těch 100.000 kilometrech a více ... abys potom nebrečel ...

Re: CHIP tunning 2,0 CRDi 100/135KW

Napsal: 20 zář 2013, 22:06
od jahoy2011
Rozdiel medzi 100kw a 135 kw motorom je aj v chladení čiže 135 kw motor má aj silnejšie chladenie prizpôsobené silnejšiemu motoru.

Re: CHIP tunning 2,0 CRDi 100/135KW

Napsal: 20 zář 2013, 22:27
od petr.s
Už týden řeším podobný problém, pohrávám si s myšlenkou načipovat mojí 135kW... :-k Mám už najeto více jak 5t km, tak se po něčem poohlédnu a s někým poradím.

Re: CHIP tunning 2,0 CRDi 100/135KW

Napsal: 21 zář 2013, 08:09
od milan74kb
@petr.s:

podel sa potom s infom :-), tiez nad niecim podobnym rozmyslam
ale skor nad externou RJ ako napr. Steinbauer, alebo cez obd2 ako napr. BSR

problem je, ze nikde som nenasiek riesenie typu obd2 BSR pre Hyundai