Stránka 2 z 3
Re: Hurá je to doma -1,6 benzín šestikvalt
Napsal: 10 bře 2011, 23:07
od Hardcam
Nerikal jsem to?
Dalo se to cekat. Ale co zajima spravnyho Cecha? Pocet stupnu, kterymi se muze pochlubit sousedovi. Ale ze to je v praxi stejne k nicemu uz je vedlejsi. Ja mam stupnu pet, tocim 3400 a jsem spokojenej...
btw, i20 s motorem 1.2 toci s 5MT mene nez i30 1.4.
Re: Hurá je to doma -1,6 benzín šestikvalt
Napsal: 11 bře 2011, 06:11
od hlobilp
Hardcam: kdyz na 2,0 nebylo.... a 1,6 bylo to samy co se tyce prevodovky .... nicmene na moje jezdeni do prace to je akorat, horsi jsou cesty dal...
toho jsem si taky vsiml u i20.... je to pro me proste nepochopitelny, jak dokazou udelat takovou zasadni chybu
Re: Hurá je to doma -1,6 benzín šestikvalt
Napsal: 11 bře 2011, 20:24
od pavkt
hlobilp píše:Hardcam: kdyz na 2,0 nebylo.... a 1,6 bylo to samy co se tyce prevodovky .... nicmene na moje jezdeni do prace to je akorat, horsi jsou cesty dal...
toho jsem si taky vsiml u i20.... je to pro me proste nepochopitelny, jak dokazou udelat takovou zasadni chybu
Je úsměvné, jak všichni kritizujeme zpřevodování i30. Jsem přesvědčen, že 6kv. převodovka je krok správným směrem a že to zpřevodování má svůj smysl. Pro motor i pro řidiče by bylo ideální těch stupňů ještě víc - jak pěti, tak šestistupňová převodovka je kompromis. Já bydlím na rovině a pro běžné ježdění bych viděl ideální šestku jaksi navíc, jako další převod za stávající pětkou. Dnes jsem měl cestu do hor a tam bych si přál naopak kratší převody než má současný šestikvalt. Konstruktéři zřejmě předpokládali, že i30 s benzínem si nekoupí lidé jezdící převážně po dálnici.
V každém případě, dnes jsem měl po cestě z Polabí do Jizerek a Krkonoš a zpět na
PP ve své 1.6cw s pětikvaltem ve dvou lidech spotřebu 5,8L a mohu jen smeknout nad prací konstruktérů. Předpokládám, že se šestikvaltem by to bylo ještě o fous lepší. Ukažte mi jiné, srovnatelně velké a drahé auto, které to dokáže.
Re: Hurá je to doma -1,6 benzín šestikvalt
Napsal: 11 bře 2011, 21:36
od Mexican
na to aby si mal relativne funkcnu 6 stp prevodovku potrebujes aky-taky krutak. Lebo ak je zmrsena a toci primalo, tak to auto proste neudrzi na dialnici na tempomate napr 140km/h. A to je zle. Oni tie motory v i30 nebudu zle. Len tie prevodovky nicia. Vdaka vam maniaci za co najnizsie CO2
Re: Hurá je to doma -1,6 benzín šestikvalt
Napsal: 14 bře 2011, 17:42
od walach
Zdar ogaři
.Tož mám za sebů první víkendové jezdění.V pátek jsem měl na tachu 70 km a průměr 8,7.V neděli ve čtyřech dospělých výlet do Přerova a zpět po okreskách(něco přes sto km)+ 4-krát pojížďka přes 20 km ve třech lidech,celkem 270km a průměr slezl na 8,0.Tak u mne dobrý,s naloženým autem přes dědiny to tahala čtverka a někdy i pětka až jsem se divil,mimo vesnice šestka bez problémů od sedmdesáti a tak do stovky,(3 000 ot)někdy i víc,prostě žádné courání.Ve 120 točí 3 500,pak už se zvyšuje trochu hlučnost,ale na to je tady to super stereo
.Mojemu mladému se dost líbilo.Jinak dnes cestou do práce mi silně něco drnčelo u pravých předních dveří- po příjezdu do práce jsem závadu odstranil,mladý nechal v kapse dveří cédečka.Tak čau a moc se tady nehádejte
.
Re: Hurá je to doma -1,6 benzín šestikvalt
Napsal: 14 bře 2011, 18:32
od walach
OPRAVA - šestka točí při 100 km nějakých 2 800.
Re: Hurá je to doma -1,6 benzín šestikvalt
Napsal: 14 bře 2011, 18:52
od starejmlade
Asi to sem nepatrí ,ale nevím kam to zaradit.Jsem stastnym majitelem i30cw 1,6 po ujetych 1000km vse ok jen nechapu ten pomocny ukazatel zarazene rychlosti.Za prve se podle toho vubec neda jezdit a za druhe to ukazuje jen kdyz se ma radit nahoru,pritom podle navodu to ma ukazovat i podrazovani a to se mi neukazalo ani kdyz sou otacky tak nizke,ze pomalu chcipne motor.Ma nekdo podobny problem
Re: Hurá je to doma -1,6 benzín šestikvalt
Napsal: 14 bře 2011, 21:06
od lada 71
starejmlade: Ten "pomocný ukazatel zařazené rychlosti" , je tzv. ekoindikátor. Což by mělo jakoby sloužit tomu, kdo chce jezdit co nejekonomičtěji a mít co nejnižší spotřebu. Prostě ti to po dosažení určitých otáček napoví, že teď by jsi měl už přeřadit na vyšší rychlost a nevytáčet motor. Ale samozřejmě je to jen tupě nastavené na výši otáček a v žádném případě to nezohledňuje tu skutečnost, jestli jedeš po rovině, nebo jsi v kopci a tím pádem potřebuješ motor trochu víc vytočit. Já mám naftu CRDi a tam to je nastavené na 2000 otáček. Když ale nechám zařazený kvalt a nechám klesat otáčky, tak mě to taky upozorní až po hodně dlouhé době, že bych měl podřadit. Já se tím indikátorem ale vůbec neřídím a jezdím spíš pocitově. Podle mě to je jen taková nesmyslná pomůcka pro ženský, mladý kluky a technicky méně zdatné jedince (prostě všem, komu smrdí benzin),
kteří nemají ani páru o tom, co se vlastně během jízdy děje v motoru a převodovce.
Re: Hurá je to doma -1,6 benzín šestikvalt
Napsal: 14 bře 2011, 21:16
od walach
JO Laďo máš recht nahoru to ukazuje celkem spolehlivě ,to pozná každý stačí poslouchat motor.Mám s tím prd najezděno ,ale směrem dolů to neukázalo ani jednou.
Re: Hurá je to doma -1,6 benzín šestikvalt
Napsal: 15 bře 2011, 09:43
od Richard555
To co tu píšete o "ukazateli přeřazení" mě docela udivuje, kdysi jsem měl Pontiac Le Mans (americký Racer) a na ameriku se zcela netypickou převodovkou 5st. manuál........ no a tam kontrolka řazení na vyšší stupeň byla, ale chovala se úplně jinak než zde píšete, pokud jsem to žudlal, chtěla abych třeba ve městě při 50 měl za 5 , ale pokud třeba při předjíždění člověk vytáčel 3 tak kontrolka začla svítit třeba až ve 100 km, tak už tam nějaká vazba na způsob jízdy byla....... no nejdřív jsem si říkal, že mi do toho nějaký blbý auto nebude kecat, ale tak za 2 - 3 měsíce jsem se přistihl, že pokládám ruku na šaltpáku a kontrolka se rozvěcuje........ no a spotřeba byla na 1,6 benzín tak kolem 6-6,5 většinou mimo město.... o tom se mi pak s Feldou combi jen zdálo
Re: Hurá je to doma -1,6 benzín šestikvalt
Napsal: 15 bře 2011, 18:23
od starejmlade
lada 71 píše:starejmlade: Ten "pomocný ukazatel zařazené rychlosti" , je tzv. ekoindikátor. Což by mělo jakoby sloužit tomu, kdo chce jezdit co nejekonomičtěji a mít co nejnižší spotřebu. Prostě ti to po dosažení určitých otáček napoví, že teď by jsi měl už přeřadit na vyšší rychlost a nevytáčet motor. Ale samozřejmě je to jen tupě nastavené na výši otáček a v žádném případě to nezohledňuje tu skutečnost, jestli jedeš po rovině, nebo jsi v kopci a tím pádem potřebuješ motor trochu víc vytočit. Já mám naftu CRDi a tam to je nastavené na 2000 otáček. Když ale nechám zařazený kvalt a nechám klesat otáčky, tak mě to taky upozorní až po hodně dlouhé době, že bych měl podřadit. Já se tím indikátorem ale vůbec neřídím a jezdím spíš pocitově. Podle mě to je jen taková nesmyslná pomůcka pro ženský, mladý kluky a technicky méně zdatné jedince (prostě všem, komu smrdí benzin),
kteří nemají ani páru o tom, co se vlastně během jízdy děje v motoru a převodovce.
ja se podle toho neridim jen jde o to ze smerem dolu mi to jeste neukazalo ,tak me zajima jestli se to uz nekomu povedlo
Re: Hurá je to doma -1,6 benzín šestikvalt
Napsal: 15 bře 2011, 18:31
od matysekul
Už se o tom psalo jinde.Zkus nechat spadnout otáčky hodně nízko a přidej plyn.Mně se to u půjčeného nafťáku povedlo.
Re: Hurá je to doma -1,6 benzín šestikvalt
Napsal: 15 bře 2011, 18:48
od Ruska.ruleta
Už se to tu psalo, mě se to nepovedlo ani jednou
RR
Re: Hurá je to doma -1,6 benzín šestikvalt
Napsal: 18 bře 2011, 20:29
od Vakvas
Zdravím,
tak mam za sebou prvních 650km a jsem spokojeny.
Sestka je fain, na okreskách se da jet i celkem usporne. Cesta Praha -> Jizerske hory, dalnice cca 30% a pak kopec nekopec. Cestou zpet prselo a snezilo, vitr jako prace
, na dalnici koleje plne vody, kola zimni 195/65, dva dospeli a dve deti.
Prumerna spotreba 7,7 L / 100km. Cestou tam (hezke pocasi) jsem to setril a spise si s tim hral. Cesta po dalnici kolem 120km/hod az se manzelka divila, proc se tak vlecu
Na okreskach a v kopcich (kdyz mu trochu nalozim
) je to super tahoun.. Moc me to prekvalilo. Prechazim z VW1,9TDi(66kW). Toto ma mensi kroutak, ale za to plynuly a prijde me, ze zrychluje porad
. Proste moc pekne tahne. Predchozi TDi sice zatahlo hlavne s nastupem turba, ale pak uz dochazel dech. Toto jede porad...
Na cestu zpet jsem nahodil na tempomatu 140km/hod (na dalnici samozrejme) a valil do Prahy. Tahlo to dobre a i kopec nekopec si to drzelo rychlost... Nepocitam brzdeni diky nakladakum a jinym pomalejsim "motoristum". Na to jake bylo pocasi to i drzelo stopu. Zkousel jsme i vyssi rychlost a ani hluk se z moc nezvysoval. Od tech 140km/hod je to stejne. Nerikam, ze ticho, ale rozhodne to neni obtezujici.
I pres toto vse a i ke skutecnosti, ze je to jeste nezajete me spotreba pod 8L a vykon prijde fain....
Re: Hurá je to doma -1,6 benzín šestikvalt
Napsal: 18 bře 2011, 22:10
od walach
Jo,jo já mám zatím najeto 460 po okreskách za 7,8 a na takové ježdění přes vesnice po kopečcích taky dobré.V podstatě stačí 4,5 a 6.Čtverka s pětkou v obcích ,záleží jestli jedeš po vodě nebo proti vodě a mimo tahá šestka tak od 70-ti a je skoro jedno jestli jedeš ve dvou nebo čtyřech.Fakt dobrý zátah už někde od 2000 to pěkně zabírá,jsem rád ,že jsem nešel do 1,4 ta se musí v kopcích víc točit aby jela a výsledek na spotřebu bude asi stejný.