Taky jsem stál začátkem roku před podobným rozhodnutím. Z cca 5-ti aut jsem to stáhl na tyto dvě. i30CW Classic 1.4 mě byla zapůjčena v rámci akce na týden. Daný kus měl najeto kolem 5t z toho skoro 1t sem najel osobně. S Renckem sem 'nejezdil' tak 20km a to ještě s funglovkou. Také jsem si původně myslel, že bude megan, jakožto frantík, co do tlumení příčných nerovností pohodlnější, musím však konstatovat, že mě v tomto duelu vyšel lépe
(testováno na příčných prazích ve městě).
Pokud jde o otáčky při dálničních 130 megan s 6-ti kvaltem točí při této rychlosti stejně jak s 5-ti kv.
v 1.6-ce a to 4000. i30CW 1.6 s 6-ti kv. točí kol 3600-3700.
Vnitřním prostorem zde kraluje suvereně i30CW. Testovaný vůz jsem zapůjčil kolegovi na výletu z hor a sám sem se posadil dozadu a byl jsem velmi překvapen jak se tam v zadu cestuje. Sedačky vpředu příjemnější v H, maji lepší boční vedení i vychytaně stavitelnou opěrku hlavy. Megan má lépe utlumen hluk od podvozku. U i30CW občas rušivě působí narážející kaménky do podběhů, které mohly být zatlumeny lépe.
V meganu je větší kufr, téměř pravidelných pravoúhlých tvarů a i spodní hranu má níž. U
se mi líbilo, že lze roletku schovat pod dno kufru, ale pouze s dojezdovou rezervou. U plnohodnotné se roletka už nevleze.
Ve výbavě bych se opět přiklonil k meganu. Má v základu dvouzónovku (pro mě stejně jako autom.kl. nebylo potřeba) ,ESP i tempomat (to už by se mohlo hodit), jako dobrá věcička mi přijde od řidiče el.zamykání zadních dveří, výdechy klimy vzadu (od Dynamiku výše), muzika je mnohem lepší v H nehledě na konektivitu rádia.
Ovládání mi přišlo živější a přesnější u
. Na testovaném modelu byly použity zimní pneu od Kleber. Megan měl letní Contošky. Standardně H obouvá Hankooky a s těmi to chování v zatáčkách až tak bombové není. Auto je s nimi oproti Klebrům více nedotáčivé.
Jako velkej nesmysl u Rencků všeobecně mi přijde nemožnost vyklopení stěračů nahoru. Prostě jsou schované pod kapotou. Už sem tu někde četl stížnosti na i30-ku, že se špatně vymetá sníh z pod př.skla. Chtěl bych slyšet dotyčné co by říkali u megana.
Jelikož jsem bral auto na úvěr tak záruka vychází fifty:fifty. V hotovosti je to 5:2.
Zpracování obou aut mi přijde zhruba stejné. Jedno je lepší v tom druhé v onom. Kolega renolťák mě odrazoval od novějšího motoru s 6-ti kvaltem, kde prý dost často odcházel přesuvník a je i o 20t dražší než s 5-ti kv.
Jinak mě nakonec přesvědčil
v trikolóře s plus paketem v 1.6. I vzhledově je mi blíž hlavně interiér (modrá je dost dobrá
). Velký podíl na tom měla i možnost otestovat si auto na celý týden. Tato možnost u rencka nebyla, není no a co bude to nevim
.
Co se týče zvracejících mazlíčků tak náš Jack Russell jel s námi jen kousek a obsah jeho žaludku zůstal kde měl. To se však už nedá říci o našem bejbínu. Tomu bylo fuk, že sedí nejen v nové autosedačce, ale hlavně i v novém autě no a po průjezdu serpentýnama to tam uvnitř trochen vymaloval. Naštěstí většinu schytala sedačka a v kufru sme vezli ještě jeho starou 'kolýbku' takže ho bylo i kam přesadit. Vinu bych ale nehledal v autě
.
No trochu sem se rozkecal. Už bych měl asi končit. Každopádně doporučuji si auto někde zapůjčit aspoň na víkend, zkusit do něj naložit vše potřebné a projet se s nim.