Stránka 2 z 3
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 04 čer 2011, 23:49
od pepe pedro
pozri na i20,je to tam popísané a odfotené-Co s lavou nohou
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 16 čer 2011, 15:03
od petulko666
J.Petroš píše:airwaves píše:Je pravda že je v počitači nastaveno jakesi omezeni pro motor pro první km a nebo je to tzv. motoristická latina?
To slyším poprvé. V návodu je napsáno - 1000km zajíždět, ale prodejce mi říkal že to není ani nutné.
U Getze bylo v návodu zajíždět zhruba 5000 km.
Zajel jsem ho zhruba 2000 km a potom dostával "po kulach". Stala se z něj taková neřízená střela.
zle si si preciital naavod...
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 27 čer 2014, 13:18
od Vlado D
[quote="cheops007"]Zdar, všechny auta co jsem měl jsem vždy jel prvních 200 max. 500 km pianko tj. diesel do 3000 ot/min a benzíny do 4000 ot/min. Nejhorší je podtáčení. Ideální je řadit a držet motor v optimálních otáčkách aby se mu prostě pracovalo zlehka. Neřeknu ti přesně kde je to u tvého motoru.
Nicméně je třeba řadit často střídat rytmus. Nejhorší je podle mě i lidí kolem jezdit na tempomat. Ve všeobecnosti dálnice a stálá rychlost je špatně.
Po těch uvodních km je třeba tomu nakládat jinak z toho máš lenocha. Podle mě je třeba šetřit motor a to vždy i pozajetí za studena potom už je to jedno. Říká se že když jej zajedeš moc pianko tak budeš mít třeba spotřebu o něco nižší ale zase to bude lenoch. Lenocha potvrzuji ale spotřebu nevím nemohu sloužit.
Moje zkušenost je taková, ža lenocha uděláš z motoru kdykoliv když s ním jezdíš jen pianko. Vždy když jsem po manželce převzal auto a bylo chcíplé musel jsem jej prvních 50km znovu učit jezdit
************
S názorom, že ak sa s autom nejazdí svižne, tak zlenivie, som sa stretol viac razy. Prvý krát som to počul od strýka niekedy okolo r. 1960, keď som bol ešte malý chlapec. Zaujímalo by ma ale, či a ako sa toto tvrdenie dá podoprieť technickými argumentami? Vie to niekto?
A ešte jedna otázka. Skúšali ste zmerať zrýchlenie auta "pred zleňošením" a "po zleňošení"? Nie je to iba subjektívny dojem typu "keď si umyjem predné sklo, tak spotreba klesne o pol litra."?
Tieto otázky nemyslím ironicky, ale fakt by ma zaujímala technická stránka ne/zleňošenia auta. Či to nie je náhodou zažitá legenda z časov, keď sa jazdilo na koňoch?
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 27 čer 2014, 13:42
od airwaves
Je to věčné téma a zajímavé. I když jsem dříve zásadně tvrdil že je to blbost tak přece jen.... Napadají mě dvě věci na které neznám odpověď nebo technické vysvětlení. Takže když vezmeš nový motor od začátku pěkně svižně aby nezlenivěl co se děje že pak dobře jede? Zaprvé se rychle zvětší vůle, čili prostor pro olej. Dojde ke snížení tření , které by třeba nastalo po 60.000km. Druhá věc, věc co by možná stála za úvahu a diskuzi je tepelná úprava na hliníku pístů. Prý se dnes nové malo objemové motory s turbem na pístech nějak kalí. Hliník se snad na povrchu prudce zahřeje a získá odolnost, snad tvrdost , nevím. To by taky bylo možná vysvětlení, že se těsné písty ve válcích vlastně při vyšších otáčkách takto tepelně opracují. Co jsem ale četl, tuším na stránkách audi klubu tak je potřeba rychle měnit olej. Alespoň dvakrát třeba po 500-1000km při tomto procesu. Tam ale proces záběhu popisovali jako držet plnej natvrdo do červeného
.
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 07 dub 2015, 11:50
od spid05
Zdravím. Jelikož mam uplně nove tet cca 190km. Tak mě zajima jestli jezdíte podle toho přiblbleho ukazatele který furt říka jakou rychlost chce. mě to připada jako podtečení motoru.
. když mi ukazuje při cca 60-65kmh že chce paty stupeň. a otačky tak 2000-2500. Diky za rady
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 07 dub 2015, 12:45
od milda h
spid05 píše:Zdravím. Jelikož mam uplně nove tet cca 190km. Tak mě zajima jestli jezdíte podle toho přiblbleho ukazatele který furt říka jakou rychlost chce. mě to připada jako podtečení motoru.
. když mi ukazuje při cca 60-65kmh že chce paty stupeň. a otačky tak 2000-2500. Diky za rady
To nevypadá, ale je
Radila nepoužívám, nebo spíš neposlouchám.
Hlavně je potřeba použít hlavu a uši.(i když slyšet toho od motoru moc není) Radil je podle mne pouze "ekokurvítko"
Optimální tak do 1000 km udržovat 2-3,5 tisíce otáček, hlavně pod 2000 ot. netahat motor pod plynem
S přibývajícími kilometry můžeš jít s otáčkama nahoru, ale dolu ne.
Toť můj názor
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 07 dub 2015, 13:01
od spid05
Sem stejného nazoru. Zatím jezdim kolem 2000-2500. ale sere me ten radil. Tak jezdim podle toho jak sem zvykly
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 07 dub 2015, 13:21
od milda h
Koukám na cestu, na palubku občas a toho troubu ignoruju, zvykneš ti taky.
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 07 dub 2015, 13:26
od spid05
Jo jo ja jo jen co si toho všimne manželka tak budou radit oba
Tak snad si to nevšimne.
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 07 dub 2015, 13:50
od milda h
To znám
Já nedávno taky slyšel -
cos tam měl. Jeli jsme ve čtyřech + plný kufr a potřeboval předjet náklaďák. Ze 6-ky šel na 4-řku tak v devadesátce. Jak jsem vybočil vedle něj, tak mě to zarazilo, tak si říkám, to teda ne. Podřadil za 3. V cuku letu jsem byl před ním a rafika v červeným. Dal zpátky 6-ku a setrvačností nechal zbrzdit, aby mě náhodou nezměřili.
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 07 dub 2015, 14:24
od JoDo
Jo, u 5 kvaltu něco podobnýho. Ten radil je patrně nastavenej na co nejmenší produkci CO (Někde to tady bylo už diskutovaný). Když máš nějaký zkušenosti tak jezdi podle svýho.
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 07 dub 2015, 14:42
od spid05
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 07 dub 2015, 14:54
od spid05
Zatim ten chytry přistroj piše spotřebu 7.2l tak nevim je najeto 190km
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 07 dub 2015, 15:19
od mikodim
Spravte si nejaku rodinnu dovolenku krizom cez rodnú krajinu , popozerat pamiatky,dialnice , mosty
a za vikend mas 1000km nabehaných raz dva a motoru to dá dobrý základ do buducnosti
Re: Zábeh nového auta
Napsal: 07 dub 2015, 16:20
od Axel.Foley
spid05: Na to, aby si to manželka nevšimla, pomůže i lepící páska
Existuje vícero způsobu použití: zalepit budík, manželce oči nebo manželce pusu (příp. oči a pusu)