Stránka 2 z 4

Napsal: 26 čer 2006, 11:08
od hlobilp
Treba na to mas jen jednu kontrolku. Manual asi nemas, to by jsi se neptal.... mas 2,0?

Napsal: 26 čer 2006, 11:31
od daf7
bohuzel manual nemam, mam 2,0l .... a kontrolky jsou dve, teda aspon to co je videt na pristrojovce, kdyz je zhasnuta... mam tam TCS a pod tim TCS OFF, ale ta jeste nikdy nesvitila, at prepinam jak prepinam...


nevim zda je to standard, ze ten TCS OFF tam je i kdyz neni zapojen nebo by tam vubec byt nemel


Jinak taky marne hledam tempomat, ktery by tam standardne mel byt...ale to je oFF topic..asi se poptam v jinem vlaknu

Napsal: 26 čer 2006, 12:34
od hlobilp
Pristrojovky byli urcite jen jedny, takze tam budou vsechny kontrolky co se pouzivaly, i kdyz nebyly pouzite.

Tempomat je na volantu, vpravo a spousti se vlevo na palubovce. Teda u me. Pokud jsi to tam mel mit a nemas, asi to ma za sebou nepeknou bouracku... airbagy jsou ok?

Napsal: 26 čer 2006, 13:11
od alda
Souhlasím, TCS OFF se ti musí rozvítit při vypnutí tlačítka, pokud není vadná kontrolka. Jak se ti rozvěcuje ABS. A jak kontrolka AIRBAG. Máš tam originální volant. Tempomat se zapíná v levo pod volantem, jako zadní mlhovky a ovládání je v pravo uvnitř věnce volantu. Tady asi něco nebude košér. :cry:

Napsal: 26 čer 2006, 13:16
od alda
Hele, my máme model 99, třeba je to u 03 trochu jinak. Nejlepší bude, když koukneš pod přístrojovou desku. U mě je na 3 vrutech. Jak to tam vypadá s kontrolkama, jestli do toho někdo nevrtal. Pokud by to mělo fungovat u tebe jako u nás, tak v tom vidím nějaké au. :cry:

Napsal: 26 čer 2006, 13:53
od hlobilp
Doma mam prospekt na Tvuj model, tak se podivam, jestli z toho muzu neco vykoukat :-) A kdyz mi nahodou pujde i net, tak ti dam info jeste dnes...

Napsal: 26 čer 2006, 14:17
od daf7
sakrys to jste me moc nepotesili...no na bouracku to nevypada,aspon dle vizualni kontroly... vsechno sedi, vsude original lak, airbagy ok, kontrolka zhasina samostatne, takze zadne fiktivni prepojeni na jinou kontrolku to nevypada... no je to prinejmensim fakt divne :? :(

no a ten tempomat jsem hledal presne tam kde popisujete...bohuzel tam neni... no je to divne...


hlobilp: pokud by se ti povedlo sehnat ten prospekt byl bych Ti velmi vdecen ...myslim, ze rocnik 2002-2004 by se nemely nijak vyznamne lisit.

Napsal: 26 čer 2006, 16:18
od hlobilp
Tak jsem koukal, ovladani tempomatu je na volantu, jak jsme psali. Mam i cenik z r. 2004 a tam pro 2,0i tempomat ve vybave neni ani za priplatek. TCS jen ve verzi elegance. Stejne tak automaticka klimatizace.
Jestli Ti tohle pomuze....

Napsal: 26 čer 2006, 21:21
od daf7
no mam jak automatickou klimatizaci , tak to TCS...s tim tempomatem mne asi mystifikoval predchozi majitel v inzeratu... zjevne tam teda neni

jinak jsem to TCS teda zkousel a kdyz jsem to fakt ohulil na trave a auto poradne zahrabalo (bohuzel rozjezdy na krizovatce s pislkanim nebyly dostatecne), tak se TCS, ktere tedy nesvitilo rozblikalo a pravdepodobne se i prokluz eliminoval... takze to TCS asi funguje... ale zkousel jsem to jen jednou...

Jedine co je teda divne, je kdyz zmacknu to tlacitko TCS tak se rozsviti kontrolka TCS...musim jeste vyzkouset zda to tedy nema opacnou funkci-tedy kszy sviti tak je vypnute...toto jsem jeste nestihl odzkouset

Ssamozrejme dekuji vsem za pomoc

Napsal: 27 čer 2006, 07:49
od hlobilp
Tak to mas verzi elegance.
Jo kdyz Ti bude TCS stale svitit, bude vypnute.

Napsal: 27 čer 2006, 21:51
od kleVr
daf7 píše:no mam jak automatickou klimatizaci , tak to TCS...s tim tempomatem mne asi mystifikoval predchozi majitel v inzeratu... zjevne tam teda neni

jinak jsem to TCS teda zkousel a kdyz jsem to fakt ohulil na trave a auto poradne zahrabalo (bohuzel rozjezdy na krizovatce s pislkanim nebyly dostatecne), tak se TCS, ktere tedy nesvitilo rozblikalo a pravdepodobne se i prokluz eliminoval... takze to TCS asi funguje... ale zkousel jsem to jen jednou...

Jedine co je teda divne, je kdyz zmacknu to tlacitko TCS tak se rozsviti kontrolka TCS...musim jeste vyzkouset zda to tedy nema opacnou funkci-tedy kszy sviti tak je vypnute...toto jsem jeste nestihl odzkouset

Ssamozrejme dekuji vsem za pomoc
Diskusi jsem jen proletěl, ale jen pár postřehů: V okamžiku, kdy TSC zasahuje, tak TSC bliká - často bliká když tomu šlápnu ve špatně klopené zatáčce - normálně by auto uletělo po tečnici ven, v tomto případě jen nezrychlí tak markantně, jako normálně. Jinak nejlíp to poznáš opravdu na sněhu, kdy se kolo protočí maximálně o kousek a pak se zastaví a ozývá se takové divné bouchání. To mě teď napadá, odkud to vlastně jde? Kde se ztratí ten zbytek výkonu? V převodovce? Mám automat.
Jinak já když chci TSC vypnout, tak ho musím asi 3 sekundy podržet. "Kliknout" nestačí. A pak opravdu svítí TSC OFF.

Ad tempomat: Aby byl funkční, musíš nad levým kolenem zmáčknout "Cruise". Aspoň v modelu 99. Ale u Tvého to nebude o moc jiné.

Napsal: 30 čer 2006, 10:15
od alda
Ano, ano, souhlasím. Myslím, že ti to funguje a zbytečně to moc řešíš. Uvidíš za mokra a hlavně v zimě. Mi sice stačí na vypnutí jen lehký stisk, ale to může být auto od auta jiné. Pokud TCS bliká, eliminuje prokluz a výkon se nikam neztrácí, motor dostane jen tolik paliva, kolik potřebuje, zbytek obstarají brzdy společně s ABS. Když pracuje ABS taky to bouchá, to jsou ty krátké intervaly mezi bržděním a nebržděním. :D

Napsal: 30 čer 2006, 10:20
od kleVr
alda píše:Ano, ano, souhlasím. Myslím, že ti to funguje a zbytečně to moc řešíš. Uvidíš za mokra a hlavně v zimě. Mi sice stačí na vypnutí jen lehký stisk, ale to může být auto od auta jiné. Pokud TCS bliká, eliminuje prokluz a výkon se nikam neztrácí, motor dostane jen tolik paliva, kolik potřebuje, zbytek obstarají brzdy společně s ABS. Když pracuje ABS taky to bouchá, to jsou ty krátké intervaly mezi bržděním a nebržděním. :D
ABS bouchá, ale nebouchá tak strašně moc. Teda uvnitř to není prakticky slyšet, jen to cítím na pedálu. Ale tohle jsou fakt hrozné zvuky.
Takže TSC i přibržďuje? To jsem právě nevěděl. Přišlo mi divné, že třeba na sněhu jsem měl přišlápnutý plyn - otáčky byly asi 1600, ale kola se netočily, maximálně se malinko pootočilly. Tak jsem nevěděl, kde se ten výkon ztrácí.

Napsal: 30 čer 2006, 10:26
od alda
Opakuji, jen jsem prodal, co jsem koupil, ale dává to logiku. Protože TCS není jen protiprokluz, ale v podstatě hlídaný podvozek, hlídá to prokluz, smyk na každém kole zvlášť atd. Proto nevyletíš ze zatáčky, pokud nejedeš jak "hovado", ale jen se sníží výkon motoru a ty tu zatáčku zvládneš. S jiným autem by už bylo au. Ale bacha moc dobře se na TCS (track control sysetm) svyká, ale velmi špatně odvyká. Skoro s normálním autem v zimě už neumíš jezdit. :D

Napsal: 30 čer 2006, 10:41
od kleVr
alda píše:Opakuji, jen jsem prodal, co jsem koupil, ale dává to logiku. Protože TCS není jen protiprokluz, ale v podstatě hlídaný podvozek, hlídá to prokluz, smyk na každém kole zvlášť atd. Proto nevyletíš ze zatáčky, pokud nejedeš jak "hovado", ale jen se sníží výkon motoru a ty tu zatáčku zvládneš. S jiným autem by už bylo au. Ale bacha moc dobře se na TCS (track control sysetm) svyká, ale velmi špatně odvyká. Skoro s normálním autem v zimě už neumíš jezdit. :D
Tak jsem koukal na Wikipedii. Cituji:
* Retard or suppress the spark to one or more cylinders
* Reduce fuel supply to one or more cylinders
* Brake one or more wheels
* Close the throttle, if the vehicle is fitted with drive by wire throttle.
Takže ubírá palivo do válců (ubírá plyn :P ), přibržďuje jedno nebo více kol a povoluje plyn, pokud se jedná o systém "drátového" plynu, což asi sonata nemá.
Ale příjde mi to divné, protože pokud přibržďuje jednotlivá kola, tak by to bylo to samé, co ESP, ne? Ale ESP to není, protože to nabízí Hyundai také a třeba u Grandetouru píší:
Systém ESP elektronicky koordinuje činnost ABS aprotiprokluzového systému TCS.