Stránka 2 z 2

Re: Po delší jízdě motor nedrží otáčky a chcípá

Napsal: 12 srp 2011, 19:31
od cecilek
Myslím, že váha buď funguje dobře, nebo nejde a jednotka to pozná a hodí motor do nouzového stavu na dojetí do servisu. Prostě jí odpojí a vyhodí chybu váhy. Jednotka používá pro motor v nouzovém režimu přednastavené (průměrné) hodnoty z Hyundai fabriky. Jinak po připojení krokodýlků na plus a zem musíš zapojit klíček na polohu před startováním a čekáš, co bude dioda blikat. Dlouhý blik je desítka a krátký jednotka. Třeba: třikrát dlouze, pauza, čtyřikrát krátce je číslo třicet čtyři. A pak jdeš do seznamu chyb a mrkneš, co to je za chybu. Pokud dioda bliká pořád dokola krátce, tak je vše v pořádku.

Re: Po delší jízdě motor nedrží otáčky a chcípá

Napsal: 12 srp 2011, 19:39
od Yurii
Jak přesně váha vzduchu funguje Ti neřeknu, myslím, že diesely to navíc mají úplně jinak než benzíny. Myslím že u benzínů s drátkovou funguje podle toho jak moc se mění odpor vlákna který je rozžhavený na určitou teplotu. Cím víc vzduchu váhou prochází, tím víc se vlákýnko ochlazuje a jeho odpor se zmenšuje nebo zvětšuje.

Jednotka pak porvnává data z váhy, škrtící klapky, čidla teploty motoru, lambdy a ještě pár věcí, načeš podle toho vypočítá na jak dlouho otevřít vstřiky respektive kolik paliva má do válců pustit.

Mimochodem, domácí diagnostika je super věc ale člověk u toho musí číst mezi řádky, pakliže váha vzduchu neni úplně v háji ale nějáký hodnoty ještě dává tak místo vadný váhy vzduchu zahlásí lambdu respektive AirFuel ratio nebo Oxygen sensor. Protože do válců jednotka dávkuje moc nebo naopak málo paliva.

Re: Po delší jízdě motor nedrží otáčky a chcípá

Napsal: 12 srp 2011, 19:41
od Dextrone
Tak pak nějak nechápu princip nebo funkci váhy :-k Myslím tedy z toho co si pamatuji tak váha měří průtok vzduchu v sání skrze odporový drátek. Nevím sice jakým způsoběm drátek měří proudění vzduchu, ale bude to skrze nějaký elektrický odpor měřený v setinách čeho si. Jestli to měří jen vzduch nebo kyslík pro hoření směsy nevím. každopádně to předává informace ŘJ a ta pak dávkuje vstřikování. Proto se těm co mají špatnou váhu zvyšuje spotřeba paliva, tak nějak si to celé vysvětluju. Ale že by měla špatná váha vliv na chcípání motoru se mi nezdá. Spíše ŘJ dává více paliva. Nevím, zas dalece tomu nerozumím.
Jo jo Yurii tohle jsem psal když jsem si od tebe ještě nepřečetl příspěvek, napsal jsi to dobře, tak nějak jsem to myslel, ale napsal jsi to líp :lol: