Zdar Hardcame!
Mám korejce 1,4 comfort, stáří 3 roky (těsně po záruce), najeto 21tis km. Každý si chválí svůj typ vozidla a tvrdí, že to je ten nejlepší typ vozidla. Já říkám i30 je můj životní omyl. Česky řešeno je to jeden z největších šmejdů co jezí po evropských silnicích. Spoustu věcí je dobrých, pěkný vzhled, pěkný interiér, dobrý motor (109k), ale těch pár závad to vozidlo naprosto znehodnocuje. Tedy moje zkušenosti:
Po najetí asi 6000km se při otáčení volntem, např. zajíždění a vyjíždění z parkovacího místa objevilo klepnutí, takřka v krajní levé poloze, tak jsem to při první garanče reklamoval (do servisu to máma 100km tam 100 zpět) řekli mně že mám přijet na opravu. Oprava se prý nezdařila a bude nutno vyměnit posilovač řízení (stojí 74tis Kč). Tak jsem tam jel znovu, posilovač vyměněn, klepání přestalo!!! Hurá, ale ne na dlouho. Po dalších asi 6000km opět to stejné, opět jsem to reklamoval a servis mně řekl, že se jedná o konstrukční závadu (mám to písemně) a že se to nedá garančně řešit. Tak jsem se rozzuřil. Vy lumpi vyrábíte a prodáváte auta s konstrukční závadou? A už jsem psal do HMMC. Ing. Vaněk z vedení HMMC mně řekl, že on auta vyrábí, ale neopravuje, že nemají masově hlášené závady na řízení a že se mám obrátit na HMCZ. Asi půl roku jsem se dohadoval, dopisoval, zjistil jsem že manažeři takových firem jsou gauneři. Např. p. Fořt mně řekl, že v mém řízení nic neklepe a proto se nic nebude opravovat. A přitom v dokumentaci ze servisu to je zapsáno. Poslali na mě oblastního zástupce HMCZ p. Fišera. Ten tomu vůbec nerozumí, ale dostal dobrý nápad, porovnat to s předváděcím vozidlem, které mělo najeto asi 8tis. A tam to klepalo naprosto stejně. Zřejmě tím chtěli dokázat, že to klepe u více vozů typu i30 a že se vlastně o nic nejedná, že to je "provozní klepání". Začal jsem hledat a našel právníka a soudního znalce, ale mezitím jsem napsal šikmookému panu presidentovi HMCZ Mr. Kennymu Lee. Ten mně vůbec neodpověděl, ale z HMCZ mně napsali, že mám přijet na diagnostiku. Ta přitom proběhla již několikrát předtím. Ale budiž. Tam mě čekal seriozní hlavní servisní technik HMCZ p. Kopecký. A diagnostika probíhala víceméně metodou pokusů a omylů. Vyměnili mně kloub řízení, hřebenovou převodovku a pořád to klepalo. Také proběhlo srovnání s jiným předváděcím i30, se kterým přijel p. Kopecký a tam to klepalo úplně stejně. Tak to naprosto vylučuje náhodu a naopak potvrzuje skutečnost, že se jedná o konstrukční závadu. A pořád jsem jezdil do servisu a ze servisu. Nakonec mně tam dali další novou převodovku řízení. Hurá, opět to neklepe. Ale co to udělá za dalších pár tisíc km? Napsal jsem to stručně, protože to je horor a dala by se na to téma napsat knížka. Technicky vím přesně kde je závada, dokonce mně ukázali rozebranou převodovku řízení, ale další popis je asi na dlouhé lokty. Budeš-li chtít Hardcame, tak Ti mohu popsat tu závadu i z pohledu technického.
Na vozidle mám tolik dalších závad, že nevím co bude příští rok, až půjdu na STK. Jistě auta jsou komplilovaná technická zařízení, ale proč prodávají auta s konstrukční závadou a proč je nechtějí opravovat? Proč jsem si nekoupil Golfa, když jsem na něj měl? Nechal jsem se nalákat na pěkný vzhled a na domělou serioznost korejců. OMYL.
Chceš-li bližší informace, tak napiš na
pavvlc@seznam.cz
Zdar. Pavel, nešťastný majitel i30.