Stránka 2 z 12
Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...
Napsal: 13 čer 2011, 12:40
od FISHkaa
tohle vlákno je klasický flame
Výhody SUV nejsou jenom v 4x4 ale také ve zvýšeném podvozku - kdo má tu "správnou" navi jako já (TomTom), tak ví, že minimálně na zkratky přes polní cesty se SUV hodí. Další věcí je zvýšený posez a nastupování (jako některá MPV). No a 4x4 je pro ty, co jezdí v zimě na hory (mimo silnice 1. a 2. tříd) ; v létě šplhají k chaloupce po lesní cestě v dešti. Nebo, jako já, nechtějí hrabat sníh před parkováním
BTW: potvrzuji
Yuriiho komentář: moderní Haldex pomáhá i ke stabilitě v zatáčkách
Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...
Napsal: 13 čer 2011, 13:00
od Mexican
teraz sme boli na chate v Terchovej (oblast mazgutovie).. presiel som tam aj s FWD accentom, ale bola to vyzva. Cesta lesna a vobec ma tam netrapila vyska (ak to nevyjazdia traktory) tak to nepadne na bruchu. navyse vacsina SUV ma navyse 3-4cm, co nic nezachrani. Zachrani vsak 4x4. To by mi umoznilo vyjst s ludmi, nemusel by som ich vykladat. Pretoze trakcia predneho pohonu je v kopci hrozna. SUV je sport utility vehicle, teda prave niekam k vode, do hor. Ziadne off road skrabanie sa po sklaach, ale rozumny kompromis. SUV je vlastne kompromis. Akceleracia vzdy horsia ako HB, kufor meni ako kombik. Spotreba vyssia ako sedan. Horsie jazdne vlastnosti ako HB, sedan. A prejazdnost terenom nizsia ako off road. Opodstatnenost dvojkolky u SUV je len faktor ze sa niekomu paci., Inak neexistuje ziadny racionalny dovod preco to kupovat
Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...
Napsal: 13 čer 2011, 15:42
od luiz
Ale vždyť to přece k nákupu vozu pro soukromé účely stačí, ne? Každý ať si koupí co se mu líbí, jsou to jeho peníze. Přece si nebude člověk kupovat konrétní auto jen kvůli tomu, že spadá do kategorie pro které je to auto určeno. S vlastními penězi si může každý dělat co chce. Kdo chce větší vnitřní prostor, nadhled, slušný kufr, nejezdí po horách a žádné MPV se mu nelíbí, ať si SUV 4x2 klidně pořídí. Nebude si kupovat auto, které se mu nelíbí a pak si to x let vyčítat! Tak a teď do mě
Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...
Napsal: 13 čer 2011, 15:52
od FISHkaa
+1
Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...
Napsal: 13 čer 2011, 16:23
od Mexican
luiz ale pravdaze. To je ale ten faktor toho "paci sa mi" pretoze ziadnu realnymi cislami meratelnu vyhodu to 2WD SUV nema. A kto si to kupi, vie preco si to kupoval. A je fajn ze to vyrobci ponukaju. Len je potom blbe ak na to 2WD majitel zabudne a u nas pod martinskymi holami nestihaju traktory vytahovat offroudistov s kaskajmi,kugami a yeti zo zavejov
Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...
Napsal: 13 čer 2011, 16:24
od Yurii
Já bych SUV jako dvoukolky nazval unterSUV, čtyrkolky (haldex) uberSUV a permanentní čtyřkolky (torsen, subaru) uber-uberSUV
Neberte to jako že urážím majitele unterSUV ale tohle řazení mi přijde vcelku trefný:)
To že se nekomu líbí SUV které se nabízí v obou variantách a dotyčný prostě nezná nebo neocení výhody 4x4 tak logicky půjde tou ekonomicky výhodnější cestou.
Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...
Napsal: 13 čer 2011, 19:22
od Mexican
Yurii a ja si este rypnem domajitelov 2WD SUV. Je to ako tempomat vs hlinikove disky. Budu reci, ved ja ten tempomat nepotrebujem, je to blbost. Ale disky je vidiet, metalizu tiez. Tak si ju samozrjme kupim
ale ako vyssie, kazdy mame kriteria na nakup. Mne sa pacia tie zenske kriteria, lebo sa aspon na nic nehraju. Proste sa im to auto paci a kupia si ho. Ci je to Fiat500 alebo Q7. A je im uplne fuk co je pod haubnou. Chlapi uvazuju inak. Ak by som mal rozpocet 750 000, tiez by som siel do Forrestera, lebo by som ho z casu na cas vyuzil. Ak by som mal 650 000, tak asi Sportage, ASX vsetko 4x4. Ak by som mal 500 000, tak nejaky pekny sedan. Pretoze kupovat velku krabicu s vacsinou zakladnym motorom, ehm... do Liedla a do obchodu to staci. Drzat to v kopcoch na okreskach stale v cervenych cislach by sa mi ale nepacilo
nazor proti nazoru, od toho je tu forum, ze
Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...
Napsal: 13 čer 2011, 19:36
od Flufi
Pořád kalkulujete s nějakýma kopcema a já nevím co...Uvědomte si, že v ČR jsou regiony, kde kopec neuvidíte. Tak na co tu budu jezdit s pohonem všech čtyř?
Pokud se to auto člověku líbí, tak si ho koupí, i kdyby s nejslabším motorem a nejslabší výbavou...Takové řeči typu je to jak s blondýnou a takové auto je k ničemu když nemá pohon 4x4, si nechte od cesty.
Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...
Napsal: 13 čer 2011, 19:57
od luiz
Nepřestanou rýpat a nepřestanou... Někdo si koupí pohon 4x4, ikdyž ví,že ho nikdy nevyužije, někdo ví, že ho nevyužije a proto si ho nekoupí a ušetřený peníz investuje do něčeho potřebnějšího. Stejně tak se tu můžem dohadovat o smysluplnosti kabrioletů, sporťáků jedoucích přes 250km/h atd. Jak poznamenal Fishkaa, je to flame a jako takový by se celé vlákno mohlo smazat a můžeme se bavit o něčem smysluplnějším...
Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...
Napsal: 13 čer 2011, 21:53
od borgio007
na dlhé cestovanie mám 7er, viem prečo som si ju kupoval, nie? Je to zadokolka, dá sa s nou vyblaznit...
na ryby a polovacky a tuhu zimu mam terracan
inak mam tucson a ix...
no teraz zvazujem este nieco sportove na leto... ale kam to dam, to netusim... to uz skor rozmyslam ze si kupit nieco ako X6M... mate niekto nejake napady??
Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...
Napsal: 15 čer 2011, 23:13
od Farrael
Jednoduše do vás rejpou, protože je to fakt jen o tom, že se vám to líbí nic víc nic míň. Využitelnost toho auta je pak totiž nulová. Musí te si taky uvědomit, že je to jen velké auto, který se jak vám napsal myslim Yurii a Mexican vejš, chová se hůř na silnici než normální předokolky bo je to těžký a velký a zároveń to nemá 4x4, který by to vykompenzovalo, má to menší kufr než kombi, je to méně komfortní než sedan, a díky té váze a většímu motoru to samozřejmě taky víc žere.
Takže krom toho, že se vám to páčí to nepřináší nic zajímavého, co by ostatní auta neudělala lépe, takže proto rejpou
Nehledě, na to, že to vypadá opravdu vtipně, když právě jede ta blondýnka do Lídla nebo Tesca s takovou krávou na nákup a jinam se to auto prakticky nepodívá. Smysl? Na ten nákup je to zbytečně velké a na prezentaci? Tu sedan Mercedesu, VW, H, Audi, BMW a já nevim čeho všeho zvládne lépe a s větším komfortem
Ale samozřejmě je to vaše volba. To já jen proč se rejpe
Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...
Napsal: 15 čer 2011, 23:25
od Hardcam
Na me jsi zapomnel
Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...
Napsal: 16 čer 2011, 00:51
od Véna
Potki, jistě, způsob jízdy je ze všeho nejdůležitější. V tom vřele souhlasím. A IX 35 je velni pohodlné auto.
Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...
Napsal: 16 čer 2011, 07:30
od Flufi
Farrael píše:Jednoduše do vás rejpou, protože je to fakt jen o tom, že se vám to líbí nic víc nic míň. Využitelnost toho auta je pak totiž nulová. Musí te si taky uvědomit, že je to jen velké auto, který se jak vám napsal myslim Yurii a Mexican vejš, chová se hůř na silnici než normální předokolky bo je to těžký a velký a zároveń to nemá 4x4, který by to vykompenzovalo, má to menší kufr než kombi, je to méně komfortní než sedan, a díky té váze a většímu motoru to samozřejmě taky víc žere.
Takže krom toho, že se vám to páčí to nepřináší nic zajímavého, co by ostatní auta neudělala lépe, takže proto rejpou
Nehledě, na to, že to vypadá opravdu vtipně, když právě jede ta blondýnka do Lídla nebo Tesca s takovou krávou na nákup a jinam se to auto prakticky nepodívá. Smysl? Na ten nákup je to zbytečně velké a na prezentaci? Tu sedan Mercedesu, VW, H, Audi, BMW a já nevim čeho všeho zvládne lépe a s větším komfortem
Ale samozřejmě je to vaše volba. To já jen proč se rejpe
A majitelé 4x4 do Lidlu a Tesca samozřejmě nejezdí
Oni si totiž vyjedou do sámošky na nejvyšším kopečku v okolí
Re: 4x4 vs. 4x2- zmyselnosť 4x2...
Napsal: 16 čer 2011, 07:45
od Yurii
Majitelé 4x4 zásadně jezd do tesca na nejvyšším kopci v okolí, ať je léto nebo zima.
Jinak já osobně bych při pořízení 4x4 počítal spíš než s kopcema s lepšíma jízdníma vlastnostma, ty kopce jsou jen příjemný bonus.