Stránka 2 z 2
Re: prehriaty plastový kryt radiátora ix20 CRDi
Napsal: 24 lis 2011, 02:23
od frantaservis
kubatrabant píše:Ahoj,
mám stejný problém, plast je opravdu dost horký a při delší cestě je to nepříjemné a potí se noha. Je už nějaké řešení ?
Díval jsem se na tu trubku co hřeje středový tunel u pravé nohy. Náprava je jednoduchá,doporučuji na trubku navléknout izolaci co se používá na trubky klimatizačních jednotek. Ale tu tmavou,kvalitní pro profesionální použití,ne ten šedivý mirelon!co se také používá na topení. Ta správná má hladký povrch,je to vlastně neoprén. Pokud budou použity pásky na upevnění,nesmí izolaci "zaškrtit" Myslím,že bude k sehnání v každém servisu,který montuje klimatizace do domů,bytů apod. Průměr 3/4 ". Tato trubka je horká i,když běží klimatizace. Topení nemá kohout,vzduch se jen vede jinudy.Trubka tedy hřeje i v létě. Odstavit okruh např. svorkou na hadici není možné,hlava motoru je přes tento okruh odvzdušňován Na obou stranách bych navíc polepil boční panely tunelu zevnitř nějakou vhodnou izolační fólií. Myslím,že ta co se lepí za radiátory v bytech by stačila,klidně dvě vrstvy,místo tam je. Tím by se zamezilo zahřívání boků od výdechů pod zadní sedadla. Tohle teplo tam jde sice jen v zimě,ale i tak není příjemné,ani zdravé si o panel lýtko nohy nahřívat. Boční panel jde snadno vyjmout po demontáži hmoždinky na křížový šroubovák uprostřed,pozor na takový háček ve spoji úplně dole,kryt se musí plastovým klínem odepínat odshora, obdélníkové spojovací části jsou v sobě jen zacvaknuté,použijte zrcátko! Stejně tak se po vytažení rámečku manžety řadící páky opatrně vytrhne celý horní rámeček,opět je lépe pomáhat v místě spojení plastovým klínem.Franta
Re: prehriaty plastový kryt radiátora ix20 CRDi
Napsal: 24 lis 2011, 09:11
od miche
Díky Frantaservis:
mě to v servise obalili jen tím šedým mirelonem a to je nahovno samosebou, po zimě nebo na garančce to budu řešit, takže tvé informace mě pomohli.
Jen bych se tě chtěl zeptat, jestli lepší auta (Octavia, Focus apod.) to maj řešeno dvouokruhově nebo prostě líp zaizolovaný? ....
Re: prehriaty plastový kryt radiátora ix20 CRDi
Napsal: 24 lis 2011, 11:47
od frantaservis
miche píše:Díky Frantaservis:
mě to v servise obalili jen tím šedým mirelonem a to je nahovno samosebou, po zimě nebo na garančce to budu řešit, takže tvé informace mě pomohli.
Jen bych se tě chtěl zeptat, jestli lepší auta (Octavia, Focus apod.) to maj řešeno dvouokruhově nebo prostě líp zaizolovaný? ....
Ahoj,k Tvému dotazu: Jiná auta mají výměník většinou trochu jinde a do tohoto prostoru žádné trubky nevedou a,když tak jsou odizolované. Ale na druhou stranu je řešení u Hyundaie pokrokové a má své výhody,je vidět,že se nad tím někdo zamyslel.Naopak by si ostatní výrobci měli vzít vzor,efekt vidíš sám,všude je hezky teplíčko,i vzadu a nikde nic nefouká a neobtěžuje jako například v Toyotách.Prostě jako u drahých aut,teplo se line odevšad a to je příjemné. Můj názor je takový,že tam projektant tu izolaci navrhl,ale nějaký šetřílek ji v rámci optimalizace a zlevnění vynechal. Zmínil jsem řešení dostupné všem,ale až budu mít chvilku,udělám si šablonu a izolaci udělám z vyzkoušeného materiálu co používáme u závodních aut. Bude to dražší,ale absolutní. Je to jen taková malá chybička,kterou lze snadno napravit,bude to OK. Franta
Re: prehriaty plastový kryt radiátora ix20 CRDi
Napsal: 24 lis 2011, 12:14
od miche
Díky, těším se, kudla to auto se mi tak líbilo a líbí, ale toto a ten hlučnej podvozek mě sere .... dílenská kvalita taky mohla bejt lepší, palubka mi cvaká po 2tis. km
Re: prehriaty plastový kryt radiátora ix20 CRDi
Napsal: 08 pro 2011, 01:44
od frantaservis
Ahoj všichni,předevčírem jsem si na své ix20 tu trubku oizoloval izolační hadicí Armacel Armaflex AC 09x015 . Koupil jsem ji za pár korun v servisu klimatizací. To je ta správná,izolační vlastnosti jsou na jedničku a s Mirelonem ji nelze srovnávat.
http://www.armacel.com Zvládne to každý kdo má zdravé ruce,stačila jen chvilka. Mimo ty trubky je potřeba rozříznutým kusem hadice izolovat i část radiátoru mezi trubkami,prostě všechno co je stříbrné. Navíc jsem pod boční kryt podsunul takový panel z tepelně izolační hmoty co používáme u závoďáků,ale myslím,že z takové té protinámrazové tlustší dečky na přední okno,nebo něčeho podobného by to šlo také. Nemělo by to být hořlavé. Dnes jsem jel smrem na Rozvadov a dobré,bočnice se oteplila jen nepatrně a musím říct,že jsem to vnímal jako příjemnou změnu,lýtko mě nepálilo jako jindy a nebylo mi na nohu horko jako předtím. Posílám pár fotek,izolaci upevněte nějakou dobrou lepící páskou! Izolační panel z boku jsem udělal proti vyzařování tepla z ploché trubky vzduchovodu pod zadní sedadlo,ale ta v létě nehřeje,myslím,že izolovat trubky by zcela stačilo. Izolace musí být kolem trubky těsná,rozříznuté konce musí přiléhat,jinak je to k ničemu. V Přední části je takový plastový kryt,k zadnímu šroubu je přístup,izolaci jsem pod kryt co nejvíce podsunul a kryt opět přitáhl šroubem. Dále je to brnkačka,popis jak sundat boční panel jsem zde již uvedl. Fotky posílá na dvakrát,snad se sejdou Franta.
Re: prehriaty plastový kryt radiátora ix20 CRDi
Napsal: 08 pro 2011, 01:46
od frantaservis
Fotky izolace,pokračování.....hodně zdaru.
Franta.