Stránka 2 z 2

Re: Ventilátor chladící kapaliny motoru.

Napsal: 30 bře 2012, 20:06
od Vilda
Tak tak .... diesel spíš bude chladnout ..... pakliže se u benzínu zapla vrtule za chladičem a teplota se začala vracet k normálu, je to běžný jev .... kdyby se ovšem ručička i přes zapnutý ventilátor sunula k červenému políčku, tak by bylo dobré nechat zkontrovat termostat a kdyby to nepomohlo, tak vodní čerpadlo ......

Re: Ventilátor chladící kapaliny motoru.

Napsal: 30 bře 2012, 20:13
od enjoy
Beusko24,jak uz napsali kolegove,je to docela normalni,ale chapu,ze te to mohlo vylekat..
Navic si musis uvedomit,ze kdyz je rucicka uprostred a nebo u cerveneho pole,tak skutecny teplotni rozdil je v radech jednotek stupnu.cili zadna tragedie a ventilator si to treba o 3 stupne zchladi behem chvilky.

Ukazovatel teploty chlad. kvapaliny

Napsal: 11 zář 2012, 15:16
od ede35
Ahojte!

Mám Accenta rok výr. 2009
palubovka je bez ukazovatela chlad. kvapaliny.
Nikdy však neviem kedy má chladivo optimálnu teplotu nakolko kontrolka (červený teplomer) je len pre prípad prehriatia.
Je to normálne že nemám ďalšiu kontrolku, alebo mi len nesvieti.

Poradte mi prosím.

Dik

Re: Ukazovatel teploty chlad. kvapaliny

Napsal: 11 zář 2012, 22:05
od ZdeněkSvoboda
Ahoj. V rámci šetření ](*,) už se od druhé poloviny roku 2008 nedával ukazatel teploty do palubovky. Nikde nic jiného nenajdeš. :?

Re: Ventilátor a ukazatel chladící kapaliny motoru.

Napsal: 11 zář 2012, 22:20
od Martun
:arrow: přesunuto a upravil jsem nadpis aby to bylo vše v jednom...

a je to přesně tak jak píše Zdeněk!
je tam sice skoro k ničemu, ale já si na ni zvyknul, a tenkrát u Laguny mě to zachránilo před uvařením.. měl jsem uvolněnou hadici a díky lezoucí ručičce jsem to začal řešit dříve.. :wink:

Re: Ukazovatel teploty chlad. kvapaliny

Napsal: 12 zář 2012, 12:53
od ede35
Ďakujem ti za odpoved Zdenek.
Je to tak ako som to predpokladal :cry:

Majte sa.
Edo

Re: Ventilátor a ukazatel chladící kapaliny motoru.

Napsal: 12 zář 2012, 13:09
od Gandalf
Oni tam po vynechání teploměru nedali ani modrou kontrolku na "studený" motor? Asi si to pletu s jinou značkou, ale občas tam přece bývá, že modrá svítí do zahřátí a pak klasika při přehřátí, když už tam nedali budík s ručičkou.

Re: Ventilátor a ukazatel chladící kapaliny motoru.

Napsal: 12 zář 2012, 13:13
od miro263
kontolka tam je , ale nefunguje

Re: Ventilátor a ukazatel chladící kapaliny motoru.

Napsal: 12 zář 2012, 13:54
od kritik
Tento problém je tak starý,jak se Hyundaie začaly vyrábět.Ze škodovek a jiných normálních aut jsme byli zvyklí na ukazatele s číslicemi.U většiny Hyundaiů má ukazatel uprostřed stupnice rysku,ke které pokud je vše v pořádku vystupuje ručička ukazatele a dál se nikdy nedostane.Pokud se při zvýšené teplotě motoru nezapne ventilátor (NA PŘÍKLAD JE VADNÝ)hrozí přehřátí přestože teploměr ukazuje stále na střední rysku stupnice.Je třeba sledovat stav ventilátoru,zda funguje.Pokud je snimač teploty a ventilátor v pořádku,není se čeho obávat.

Re: Ventilátor a ukazatel chladící kapaliny motoru.

Napsal: 12 zář 2012, 15:35
od ZdeněkSvoboda
Dovolím si nesouhlasit....když jsem vezl s accentem na vozíku 13 pytlů brambor :D Tak po zastavení před barákem (stál jsem se zapnutým motorem cca 4 min.) mi ručička vylezla nad tu "normální" rysku a okamžitě se mi zapnul ventilátor...a bylo vidět, jak ručička padá dolů, zase tam, kám patří =D>

Re: Ventilátor a ukazatel chladící kapaliny motoru.

Napsal: 25 zář 2012, 12:18
od kritik
Nevím příteli s čím nesouhlasíš.Chtěl jsem jen upozornit na to co se může stát,když se porouchá ventilátor.Protože jsem měl pochybnosti o snimači teploty motoru,částečně jsem přiškrtil hadici od chladiče a pozoroval ukazatel teploty.Ručička se malinko posunula a zapnul se ventilátor.V dalším průběhu,kdy už jsem na hadici neudržel ruku,jak byla teplá a motor se začal vařit,se ručička na teploměru dostala asi 5 mm za střed.Já mám na ukazateli teploty vyznačené červené políčko,pravděpodobná kritická teplota a tam se zdaleka ručička nedostala.Proto si myslím,že v případě poruchy větráku není zabezpečena řádná kontrola teploty a dochází k přehřátí motoru.Nemusíš souhlasit,ale můžeš si to vyzkoušet.Jestli to není pravda tak promiň,odvolávám co jsem napsal.