Koniec sveta sa nekonal, hurá do ďalších šťastných kilometrov za volantom
Autí má za sebou pár tisíc km, pridám teda malé a krátke zhrnutie o spolužití s čibrným sršňom k dnešnému dňu.
Čibrný sršeň má aktuálne najazdené necelých 29.200 km. Auto jazdí, ako má, akurát som si musel zvyknúť na hluk od podvozku a pneumatík. V tomto smere sa ešte
má čo učiť (priznám sa, v novej generácii som nejazdil, takže neviem, či sa už poučili). Na moj vkus je sršeň dostatočne pohodlný na krátkych i dlhých trasách, sedačky tvrdšie, dostatočne veľké. Ako iné autá, krátke priečne nerovnosti sú problém.
Čo sa týka spotreby, od nákupu auta k dnešnému dňu je priemerná spotreba 6,62 l/100 km. Rekord bola cesta na východ Slovenska uprostred leta v trochu ľuďoch - 5,65 l/100 km. Jazdím vrámci rýchlostných limitov, nijako extra na to netlačím, občas podradzujem s medziplynom.
Poruchy:
- ošúpaný "kožený" volant na ľavej strane na ploche cca 20 x 100 mm vymenený v záruke po prvej garančke
- ľavá H7 umrela pri 27.300 km, pravá H7 ju nasledovala mesiac neskor pri 28.500 km
- čelné okno asi bude vyrobené z blata
- je na ňom kvantum vlásočnícových škrabancov od stieračov a prachu
(na Escorte bolo okno po piatich rokoch v oveľa lepšom stave i po pravidelnom používaní škrabky)
Vadí mi:
- čelné okno - viď vyššie
- podsvietenie rádia (mohlo byť inverzné, takto ho často vypínam)
- po vypnutí podsvietenia rádia mi chýbajú samostatné hodiny
- pomalý PP (počítanie priemernej spotreby asi nefunguje ako má, i po niekoľkých nádržiach benzínu ukazuje to isté)
- "dostupnosť" žiaroviek a sposob ich výmeny
- chýbajúce podsvietenie niektorých tlačidiel (sklápanie zrkadiel, zamykanie otvárania zadných okien, nastavenie sklonu svetiel, ...)
- nekomunikatívne riadenie (holt, elektrický posilovač)
- nízko striekajúce trysky ostrekovačov pri rýchlostiach nad 70 km/hod. a nemožnosť ich nastavenia
Chválim:
- tempomat a omezovač rýchlosti (na tempomat jazdím všetky diaľnice; hlavne na Slovensku a v Olmiku využívam omezovač rýchlosti, problém žiaden)
- veľké elektricky sklopné zrkadlá
- rýchle rozmrazovanie zrkadiel
- za mokra a dažďa sa auto enormne nešpiní
- aerodynamika auta - vzduch prúdiaci okolo bočných okien ich dokáže krásne vysušiť
- 2 hmlovky vzadu
- limity podvozku (ako som písal inde citát z jedného testu:"Spíš se s vámi manželka rozvede a dítě vzadu poblije, než se i30 utrhne v zákrutě")
- opierka na ľavú nohu
- veľkosť vnútorného priestoru
- dostatočne dimenzované brzdy, ktoré netrpia únavou
- veľký objem lakťovej opierky (cukerlikoch sa tam zmestí naozaj dosť
)
- dostatok odkladacích priestorov v interiéri
Len malý poznatok - plechy asi nebudú mať nič extra antikoróznu ochranu. V lete mi totiž na parkovisku nabúrali ľavý zadný blatník a farba bola oškrabaná až na plech. Čakacia doba na opravu v servise bola 2 týždne a za tú dobu už bola na plechu hrdza
i30 hodnotím celkovo kladne. Je priestranný, dostatočne tichý, spotreba primeraná. Kufor je dostatočne veľký, aby sa zbalili na dovolenku 4 ľudia v Chorvatsku.
Autí beriem, ako je, s kladnými i zápornými "vlastnosťami". Tých kladných je, našťastie, viac :wink
Ak Vás niečo zaujíma, pýtajte sa