Baltazárku, tak to máš stejné dilema, jako jsem řešil já před cca čtvrt rokem. Auta jsou si hodně podobná, KIA má líp udělaný kufr a podle mě i palubku. Hyu vypadá líp zepředu, Ceed zezadu
Hardcam má obě auta a říká, že KIA má ergonomii na pracovišti řidiče líp promyšlenou. Podle mě ví, o čem mluví, protože se této problematice navíc věnuje profesně.
ISG je vábnička, která v laboratorních podmínkách ušetří trošku paliva. V reálu je úspora minimální a zřejmě se bude rovnat zvýšeným nákladům na pozdější údržbu - jiný startér, jiný akumulátor, jiný alternátor - vše samozřejmě dražší...
Vyhřívané sedačky - vypadá to dobře, ale mám s tím zkušenost takovou, že nemá cenu platit za to, aby sis v pár nejchladnějších dnech na pár minut zapnul plotýnku pod p*delí. Možná bych viděl větší efekt u kožených potahů, ale u textilu je to taková příjemná zbytečnost (v případě, že je součástí výbavy bez příplatku)
trojblik je příjemná věc, zvykl jsem si na něj v minulým autě, takže jsem si i u Hyu za něj připlatil. Automatické zavírání oken občas chybí, ale na fóru jsem několikrát četl, že modul zlobí, takže nevím...
Boční lišty jsou posazeny dost nízko a vzhledem k "vyboulenému" profilu dveří je jejich ochranná funkce dost slabá. Na světlém autě je to pěkná dizajnovka (kolega má stříbrné a vypadají tam pěkně), u mého tmavomodrého by ani moc nepomohly, ani vzhledově nevynikly, takže jsem si je nevzal.
K auto jsem si dokupoval trojblik, odnímatelné TZ, zámek zpátečky, gumové koberečky do interiéru, koberec do kufru a příčníky na střechu - pozor, ty origo Hyundai jsou dost hlučné, ozývají se už od 80 km/h, a to dost nepříjemně:(
Barvu jsem chtěl taky nějakou střední, která se málo špiní - líbila se mi HAT - glowing red a XAF - Ice Blue (podobná, jakou tady má třeba laufas). Ale ani jedna nebyla skladem. Příjemná je Champagne Silver - v podstatě jen lehce otónovaná stříbrná, ale oproti té stříbrné vypadá líp.
Cena garančních prohlídek je tady na fóru - podle regionu a servisů se pohybuje zhruba okolo 3,5 - 6,5 tisíce...
Rozdíl mezi i30 a ceed byl při našem rozhodování těsný. Nakonec rozhodl fakt, že Hyu k lepší ceně přidal navíc vyšší výkupní cenu za původní auta, měl k dispozici na skladu 2 vozidla v požadované výbavě a akceptovatelné barvě (potřebovali jsme 2 auta do firmy) a navíc kolega odepsal ceeda ještě před nastoupením do vozu - totálně ho naštval tapecírunk ve dveřích. Stejně jako Hyundai nezvládl u kombíka zadní partii vozu, tak KIA na můj vkus odflákla tu vnitřní výplň dveří.
Pokud tě netlačí peníze, vyber si to auto, které se ti víc líbí. Funkčně jsou velmi podobná, v podstatě jde o 2 různé šlupky na stejném základu