Re: Drnčení z oblasti motoru
Napsal: 30 dub 2012, 00:52
IGI - pokud klepání přestalo při natankování paliva s vyšším oktanovým číslem neni to určitě tím že by se zvyšil tlak oleje - tlak oleje je závislý na otáčkách zubového čerpadla a to se otáčí podle otáček motoru. (pokud klepou hydroštely - jsou vadné v posledni době časta zavada u nových aut)
zkuste někdo dohledat kompresní poměr tohodle motoru. bude asi dost vysoký podle toho výkonu....
tipuju to tak že to "klepaní" je detonační spalování kdy se palivo samovznítí vlivem tlaku v pracovním prostoru válce - vybuchne dříve než by mělo - svíčka ho nezapalí a když nabereš palivo s vyšším oktanovým číslem - má větší odolnost proti samovznícení (to je to oktanové číslo) motor běží normálně ... "chyba" ale bude i v softwaru řidici jednotky motoru - motor by měl mít knock senzor - čidlo klepání které právě tohle detonační spalování hlída a řidici jednotka posleze upravuje předstih motoru (doba zapalení směsi) ..osobně si myslím že pokud z 1,4ky dostaneš 80kw tak je to vysokokompresní motor a bude nejmín 13:1...ale o to tu nejde...
dalším řešením je sundat hlavu a v prostoru antidetonační štěrbiny vypilovat pilníkem drážku a vyleštit spalovací prostor - ta drážka usměrní proudění směsi a směs lépe prohoří - samozřejmě nic z tohodle tu "závadu" neodstraní jediné řešení je brát kvalitní benzin - co si budem povídat když natanhuju natural s oktanovým číslem 95 nikdo mi nezaručí že je to skutečně 95 oktanu a ne jen třeba 91.. to jsou hold ty ekologicke paliva ... snad jsem to vysvětlil aby se to dalo pochopit čau
jinak k tomu jak se dnes chovaj k zakaznikum při reklamaci netřeba vyjadřovat - najednou sme ten největší povl...a u autorizovaných servisů je debata zbytečná ...kdyby ste věděli vše co o nich vím ja nikdy byste si tam auto nedali
zkuste někdo dohledat kompresní poměr tohodle motoru. bude asi dost vysoký podle toho výkonu....
tipuju to tak že to "klepaní" je detonační spalování kdy se palivo samovznítí vlivem tlaku v pracovním prostoru válce - vybuchne dříve než by mělo - svíčka ho nezapalí a když nabereš palivo s vyšším oktanovým číslem - má větší odolnost proti samovznícení (to je to oktanové číslo) motor běží normálně ... "chyba" ale bude i v softwaru řidici jednotky motoru - motor by měl mít knock senzor - čidlo klepání které právě tohle detonační spalování hlída a řidici jednotka posleze upravuje předstih motoru (doba zapalení směsi) ..osobně si myslím že pokud z 1,4ky dostaneš 80kw tak je to vysokokompresní motor a bude nejmín 13:1...ale o to tu nejde...
dalším řešením je sundat hlavu a v prostoru antidetonační štěrbiny vypilovat pilníkem drážku a vyleštit spalovací prostor - ta drážka usměrní proudění směsi a směs lépe prohoří - samozřejmě nic z tohodle tu "závadu" neodstraní jediné řešení je brát kvalitní benzin - co si budem povídat když natanhuju natural s oktanovým číslem 95 nikdo mi nezaručí že je to skutečně 95 oktanu a ne jen třeba 91.. to jsou hold ty ekologicke paliva ... snad jsem to vysvětlil aby se to dalo pochopit čau
jinak k tomu jak se dnes chovaj k zakaznikum při reklamaci netřeba vyjadřovat - najednou sme ten největší povl...a u autorizovaných servisů je debata zbytečná ...kdyby ste věděli vše co o nich vím ja nikdy byste si tam auto nedali