Stránka 2 z 4
Re: Akumulator - výměna,nabíjení
Napsal: 03 úno 2012, 23:29
od jirikstbk
Po té příhodě, co se mi stala jsem si konečně přečetl i příslušnou kapitolu manuálu. A tam jsou vám věci ...
Strana 7-41 kde se hned v první odrážce uvádí "Akumulátor musí být demontován z vozidla a umístěn v dobře větraném prostoru" atd. Řekl bych, že výše napsaný kompromis s odpojením mínus pólu je rozumný. Pozor ale na to, že při odpojení akumulátoru se vynulují údaje v kapličce a nastavení rádia. Plus se k tomu, jak bylo výše uvedeno, resetuje i palubní počítač.
To platí pro klasickou nabíječku.
Ale co takové ty udržovací dobíjedla, které do akumulátoru pouštějí pár mA a u škodovek se připojovaly přes zásuvku zapalovače? U i20 při vytaženém klíči ze zapalování a připojení tohoto dobíjedla do zásuvky zapalovače, začne hrát rádio a do baterky nic nejde.
Jak by se takovéto dobíjedlo podepsalo na autě v případě, že by se připojilo svorkami přímo na kontakty akumulátoru? To by mě docela zajímalo.
Re: Akumulator - výměna,nabíjení
Napsal: 04 úno 2012, 12:29
od amaize
jirko to už jsme tu přece řešili,že přes zapalovač to nepude,ale klidně můžeš přímo na baterii takové to "dobíjetko" napojit,ničemu by se nemělo ublížit,ale asi by nebylo dobré mít klíč v zapalování a nebo dokonce něco "puštěno,zapnuto apo b."
no a za mne , ještě jsem neměl potřebu dobíjet a to jezdím teď v těch mrazech buďto 4 km do práce 8 hod to stojí pak někajké ty popojížďky ale max do 10 km, startuje na první šup,nocuje v garáži kde už je 0 (nula) čumákem k plechovým dveřím
jen jedna věc je jiná a to že po startu otáčky vyletí až k nějakým 1800 a padnou na nějakých 1200 po 2 km ař se rafika vody pohne na 70 pak se ustálí na těch 800 až 900 , ale to asi dělá nám všem
Re: Akumulator - výměna,nabíjení
Napsal: 04 úno 2012, 13:42
od stana85
Tak v návodu je napsáno že při nabíjení se musi akumulátor vytáhnou z vozu. Ještě mám dotaz čím aku nabíjíte? Musí na to být nějaká specialní nabíječka pro bezúdržbové aku? Mám jen uplně obyčejnou. Aku sice vybytá není ale jezdím velmi krátké vzdálenosti tak ji chci jen trochu dobít.
Re: Akumulator - výměna,nabíjení
Napsal: 04 úno 2012, 18:50
od 69pavel
pokud mas klasickou tak staci jak koupis v tescu ci kauflandu nabijecku 5A nebo jsou i 6A v akci do 500Kč treba takovou
http://www.levne-autodoplnky.cz/nabijec ... p-405.html
edit:poslední příspěvek se necituje , díky amaize
Re: Akumulator - výměna,nabíjení
Napsal: 04 úno 2012, 19:16
od stana85
Píšu že mám bezúdržbovou
Re: Akumulator - výměna,nabíjení
Napsal: 04 úno 2012, 19:25
od amaize
a to je klasická , jiná by bylo gelová
hezky to rozvedl pavel69
tady koukni
a jak se tam podíváš,pak možná uznáš to co jsem ti napsal v SZ
Re: Akumulator - výměna,nabíjení
Napsal: 04 úno 2012, 19:31
od 69pavel
jo to je pekne, musis se podivat co je to za typ , muze byt bezudrzbova klasicka olověna (Pb) aku - bezúdržbové GEL (gelové), AGM, MF, VRLA, údržbové PbWet a PbCa, takze koukni na baterii, tam bude typ Ah,vyrobce, pak si na strankach vyrobce podle cisla zjistis co toje zac, kdyz ji sam nepoznas
Re: Akumulator - výměna,nabíjení
Napsal: 04 úno 2012, 19:38
od amaize
... a bude tam i navod co a jak s ní
asi mám smůlu nebo štěstí u bývalých aut sem kolikrát nabíječku nepoužil , vždy mi tak nějak baterie klekly najednou a nebylo co řešit
nabíječku mám "samorosta" s plynulým nastavením jak voltů (požitelnost od 4,5 do 16) tak Ampér (od 0,5 do 20) a ještě jednu polohu na "startování" né jednou se přidala i sousedům okolo ,nabíjela kdysi jen Spartaka,Š 125 a tchánovu Ladu,tam byly staré "kyselinky" , jo a baterie z motorek
Re: Akumulator - výměna,nabíjení
Napsal: 04 úno 2012, 19:45
od 69pavel
pokud to bude treba Exidegel tak na to jsou jine nabijecky napr
http://www.levne-autodoplnky.cz/nabijec ... -6530.html a jine inventorove nabijecky
Re: Akumulator - výměna,nabíjení
Napsal: 04 úno 2012, 19:46
od 69pavel
neco o tom psano jinde ale kopnul jsem to i tady
stou gelovou jsi me asi nepochopil, gelova baterie je normalni baterie s elektrolytem a do elektrolytu je pridany tzv EXIDE GEL , neco psano na vysvetleni o tom:
jak psal amaize "hezky to rozvedl pavel69
tady koukni"
takze rozdil mezi invertorovou a klasickou je v rozdilnych proudech behem celeho nabijeciho cyklusu
editováno po domluvě , amaize
Re: Akumulator - výměna,nabíjení
Napsal: 04 úno 2012, 20:31
od zolda
69pavel moc pěkně jsi to popsal, že by ta
trojka měla takový účinky.
Jinak jak to vypadá, tak mi baterka ani ne po dvou letech odchází taky do věčných lovišť. Už třikrát dobíjená (dvakrát nyní) a dvakrát dolévaná destilkou a moc už nedrží. Tak jí budu muset reklamovat ještě v době záruky. A to mám auto garážované a jízdy bez cukaček. Nevím co tam ti Turci montovali, asi pěkný aušus. Jinak mi vždy baterka vydržela nejméně 7 a více roků - samozřejmě jsem o ni pečoval.
Re: Akumulator - výměna,nabíjení
Napsal: 04 úno 2012, 22:43
od 69pavel
sry za spam, to vis zooldo, meli jsme ted 2xpohreb v rodine behem tydne a k tomu par mensich oslav a nejak se ot nasbiralo ze v podstate chlastame bez prestavky a jenom udrzujeme hladinu. uz to konci treba,jit do prace a to uz si nemuzu dovolit chlastacky
Re: Akumulator - výměna,nabíjení
Napsal: 05 úno 2012, 10:31
od stana85
Dnes jsem měřil aku a mám 12,74V takže nabíjení není potřeba
Re: Vymena Akumulatora
Napsal: 14 srp 2012, 22:27
od Solvolan
Stanci11111 píše:Tak aj po nabiti akumulatora sa v priebehu dna vybil.Vydrzal 2 roky a 8 mesiacov dnes idem kupit novy.
A aku bateriu si kupil????
Re: Akumulator - výměna,nabíjení
Napsal: 14 srp 2012, 22:44
od Stanci11111
Kupil som VARTA Blue-12V 52AH cena 75 eur