Stránka 2 z 5
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Napsal: 04 kvě 2012, 18:14
od Mates
4 Chasnik: to je dobře že jsou ještě lidi kteří dodržuji pravidla a i po 17 letech jdou do autoškoly dodělat Ečko
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Napsal: 04 kvě 2012, 19:46
od Chasnik
Protože jsem blbej. Když jsem v '95 dodělal autoškolu, tak mi instruktor řekl, abych přišel za rok, že mi potvrdí rok praxe a za 50 Kč kolek mi to éčko dopíšou. Tenkrát jsem jezdil ojetou stodvácou a nějaký vozíky nad 750 kg jsem měl fakt v paži... Dneska je to bohužel jinak, musíš udělat komplet kolečko - jízdy, teorie, zkoušky (jízda, technika, testy) včetně všech nezbytných poplatků. Celkem mě to nakonec stálo přes 7000,-
Kdybych se hodně snažil a ptal známých, tak by se to možná dalo nějak udělat, abych nemusel tu proceduru podstupovat, ale zadarmo by to stejně nebylo, takže jsem se o to nesnažil. Aspoň jsem se párkrát svezl s ukecaným instruktorem, v teorii probrali pár reálných pražkých křižovatek a pokecali o změnách v pravidlech. Na testy jsem si věřil (nakonec jsem je udělal na 100%), holt mě to stálo nějaký peníze a čas. A mezi náma, ono občas není od věci si sednout do káry, která má na střeše nápis "Autoškola" a podívat se na svět jinýma očima
A hlavně, dneska bych si nelajsnul jet bez papírů. A když tě chytí s velkým přívěsem a nemáš éčko, tak se to posuzuje jako řízení bez řidičského oprávnění, se vší parádou.
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Napsal: 04 kvě 2012, 20:19
od Mates
A že je dost takových co možná ani nevědí že na přívěs nad 750 kg je potřeba Ečko. Spousta lidí co znám a tahají karavany přes tunu na to taky kašle. V dnešní době se jim divím.
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Napsal: 04 kvě 2012, 21:19
od enjoy
V dnešní době,kdy podle nové legislativy přestává být problém jízda bez řidičáku se jim nedivím...
Chasníkovi se omlouvám,že jsem se nechal unést RR.
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Napsal: 04 kvě 2012, 21:42
od Chasnik
Tak tohle rozveď, to mi uniklo. Ono se změnilo trestání jízdy bez řidičáku? Ne, že bych to potřeboval teď
, ale zajímá mně to...
Omlouvat se nemusíš, já jsem taky prvně nevěřil, že je to tunový bržďák, než jsem si ho prohlídnul zblízka a zespodu
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Napsal: 04 kvě 2012, 22:43
od enjoy
No ve zkratce,není(nebo nebude) to trestný čin,ale pouze přestupek...
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Napsal: 05 kvě 2012, 09:59
od petzl62
No tvl,tak kromě hromady nastřelených feťáků a ožralců(včera jeden doslova vylezl z auta v Opavě na Solné-zorničky jak lev v noci
) ještě tohle?
To abychom se šli zajímat v armádních skladech po zbylých provozu schopných OT
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Napsal: 05 kvě 2012, 16:53
od Hardcam
A volat na ne prislusniky ani nema cenu - pokutu nezaplatej, exekutor jim nema co vzit (a to uz dnes neni jen problem fetaku) a kdyz budou chtit jet, stejne pojedou a jako vzdycky budou doufat, ze to proste projde.
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Napsal: 05 kvě 2012, 18:17
od Nexus
Mates píše:A že je dost takových co možná ani nevědí že na přívěs nad 750 kg je potřeba Ečko. Spousta lidí co znám a tahají karavany přes tunu na to taky kašle. V dnešní době se jim divím.
s tím si právě nejsem úplně jistej, dřív jsem "laicky" žil v přesvědčení jako ty, že nad 750kg potřebuješ Ečko, ale když jsem se nedávno ptal známého autoškoláka, tohle mi přišlo jako odpověď
[22:29:05] Petr M.: s řp.sk.B může třídit buť vozidlo do 3500kg+vozík do 750kg
[22:29:29] Petr M.: nebo soupravu do 3500kg
s tím že v nějakém dokumentu z ministerstva (který jako na potvoru nemůžu najít
) jsem vyčetl dodatek, že se skupinou B nesmí být přípustná vozíku vyšší než pohotovostní auta. S Ečkem může být přípustná vozíku až do povolené hmotnosti viz. techničák daného auta, tzn souprava teoreticky 3500kg tažné auto + x tun přívěs, podle možností auta... a to mi přijde vcelku logické a docela si za tím stojím. Ale pokud je to jinak (což rád připustím
) tak mi to zkus někde najít...
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Napsal: 05 kvě 2012, 18:51
od Mates
Tak jsem rád, že tohle nemusím řešit a hlídat protože mam C i E. Jinak je to džungle s těma skupinama a pod skupinama.
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Napsal: 05 kvě 2012, 19:15
od Nexus
já to řešit musím, jelikož tažné mám na chodbě a velký přívěsy budu potřebovat tahat....
btw když si udělám teď B+E, platí mi to E aji pro náklaďáky? Dost možná i to budu v létě dělat a nerad bych pak ečko z nějakýho důvodu opakoval
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Napsal: 05 kvě 2012, 19:45
od Mates
To je otázka pro autoškolu. Myslím si že jestli si uděláš B-E tak ti zřejmě platit na těžké přívěsy za náklaďák nebude, ale ověřil bych tona odboru dopravy na úřadě.
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Napsal: 09 kvě 2012, 21:18
od Chasnik
Tak ti Nexusi, pěkně děkuju, protože jsi mi právě vysvětlil, že jsem vyhodil 7000 do hajzlu
No jo, už jsem přišel o víc peněz a třeba se to bude někdy hodit, až budu mít silnější auto a souprava mi překročí 3,5 tuny
Chyba vznikla v tom, že v zákoně 361/2000 Sb., konkrétně § 81, jsem si blbě přečetl ustanovení bodu 4)a) a c) takže cituji:
§81 (4) Řidičské oprávnění skupiny B opravňuje k řízení
a) motorových vozidel, s výjimkou vozidel uvedených v odstavcích 2, 3 a motocyklu o výkonu nad 25 kW nebo s poměrem výkon/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg nebo motocyklu s postranním vozíkem a s poměrem výkonu/hmotnost přesahujícím 0,16 kW/kg, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče; k tomuto motorovému vozidlu smí být připojeno přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg,
c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla, pokud maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg a maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost[2] motorového vozidla.
Polopaticky je to vysvětleno taky např. tady:
http://www.koubovsky.cz/
http://www.adamek.cz/pick-up/pravo/taze ... u-ridicak/
Jinak B+E a C+E je rozdíl, "éčko" není univerzální pro osobáky a náklaďáky. V řidičáku mám uvedeno pouze A1 150, B a BE, nic víc...
Tak aspoň jsme zase o něco chytřejší.
EDIT: Tak jsem si to přečetl ještě jednou a upozorňuju ještě na jednu věc: "...a
maximální přípustná hmotnost přípojného vozidle nepřevyšuje pohotovostní hmotnost motorového vozidla."
Tzn. pokud budu mít vozík, který má max. load 1600 kg (např. 350 pohotovostka a 1250 užitečná) a naložím ho třeba jenom 300 kilama (nebo případně pojedu prázdnej), tak bych to éčko musel mít protože maximální přípustná (byť momentálně nenaplněná) hmotnost toho vozíku je větší než pohotovostka auta. Takže v tom ve finále zase nemám úplně jasno
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Napsal: 31 črc 2012, 09:18
od Chasnik
V sobotu to byl rok, co u mně cwalíček poctivě slouží, toto letí...
Nacvakal jsem do excelu poslední tankování a takto vyšel první rok provozu:
Celkem najeto 36100 km
- náklady na PHM 92300,- / 2,56 Kč na km
- údržba 11 560,- / 0,32 Kč na km
- nepřímé náklady (odpisy, pojištění, úroky) 62 000,- / 1,71 Kč na km
Průměrná spotřeba 7,3 l/100 km, příští rok čekám nižší, graf průměrné spotřeby stále mírně klesá
Celkem jsem tedy do něj narval bratru 166 000,- a každý kilometr mě přijde na cca 4,60 Kč. Provozní náklady v přepočtu na km odpovídají předpokladům, akorát ten nájezd je o dost vyšší, než jsem čekal. Ježdění s benzínem považuju za zábavnější, ale při tomhle nájezdu už bych naftu z ryze pragmatických (ekonomických) důvodů preferoval...
Re: Chasníkův CWalík 1.6 CVVT
Napsal: 31 črc 2012, 09:24
od Mexican
ty vogo, to mas nejak extremne drahe na 1,6.. u mna su naklady na palivo 158,80kc / 100km (144.761 km and 229.873 CZK ). Pri tom najazde by sa ti vyplatil i30 henlein edition (na plyn)