Stránka 2 z 2
Re: problematicke otacanie pri plnom raidu v 4x4
Napsal: 13 pro 2011, 23:06
od kuschall
Re: problematicke otacanie pri plnom raidu v 4x4
Napsal: 14 pro 2011, 04:30
od oltcitak
Tak inac Ivane,hmmm. Tebe to nedrhne na sucho na vsetkych styroch??
) mne hej a preto mazat a mazat. a vcul chlapci budu mat hokej uplny
Re: problematicke otacanie pri plnom raidu v 4x4
Napsal: 14 pro 2011, 07:54
od kuschall
Koukám dědku že nemáš co dělat když sem lezeš v tuto hodinu co? tak přidám já 4x4 nejezdím mě to nejde vůbec
Re: problematicke otacanie pri plnom raidu v 4x4
Napsal: 14 pro 2011, 08:30
od oltcitak
To vis,po 16 h, v rachote sa mi neoplati ist spat,tak som zobral dalsiu sichtu. a ty nejazdis allwheell? ved aj naco,majster zajazdi aj na dvoch kolesach... to mi pripomina zazitok z detstva,zobral som UAZa prevetrat v zime a nebola to ziadna zabava,tak som mu vyradil predok a v najblizsej zatacke som otestoval na betonovom stlpe pevnost ruskych plechov. pevne su kua,ten beton. stlp bol na tom horsie
Re: problematicke otacanie pri plnom raidu v 4x4
Napsal: 16 led 2012, 20:33
od sisikar
Zdravím páni mám este taku otázku dnes mi znami co ma terracan radil ako treba jazdit a co sa môže a čo nie ale nejak sa mi to nepozdavalo tak co na to poviete vi.: nemozes prepinat pohon 4x4 po cas jazdy a ze s 4x4 sa nemôze jazdit rychlejsie ako 60km/h
co mi akurat predoslý majite hovoril bolo to ze sa nema prepinat pohon v rychlosti nad 80km/s..
Re: problematicke otacanie pri plnom raidu v 4x4
Napsal: 16 led 2012, 20:49
od Radim Paták
Už se to tu několikrát probíralo. Předešlý majitel má pravdu. Přepínat ze zadního náhonu na 4x4 H se může jen při jízdě do 80 km/hod. Jet s tím můžeš samozřejmě i rychleji. Zapínat a vypínat 4x4 LOW můžeš pouze když stojíš.
Jo a když sklopíš stínítko před sebou, tak to tam máš popsáno v angličtině.
Re: problematicke otacanie pri plnom raidu v 4x4
Napsal: 16 led 2012, 23:05
od kuschall
Já tam nic napsanýho nemám tak jak je to teda zprávně už se v tom neorientuju ach jo
Re: problematicke otacanie pri plnom raidu v 4x4
Napsal: 19 led 2013, 16:21
od nadeen
zdravím jak si tady pročítám vaše otázky a odpovědi,tak by mě taky zajímalo jak se má 4x4 přesně používat.jo a pánum oltcitak a kuschall se omlouvám že nejsem tak chytrej jako oni.co se týče terracana.
Re: problematicke otacanie pri plnom raidu v 4x4
Napsal: 19 led 2013, 18:32
od oltcitak
ospravedlnovat sa nemusis( a Ivan Kuschall uz zial nieje medzi nami
),takze system,ktory pouziva Terracan aj Starex(po roku 2002) je nasledovny: zadny nahon ide trvalo,po stlaceni tlacitka,ci zaradeni pakou na poziciu 4x4 sa priradi predny kardan a nasledne sa automaticky spoji prava predna poloosa pomocou podtlakovej membrany(u Mitsubishi sa to vola Super Select) toto sa moze urobit kedykolvek pocas jazdy az do rychlosti 100km/h.Vhodne je pri uvolnenom akceleracnom pedali zaradit, jemne pridat,aby to zacvaklo-kontrolka ukaze.Vyradenie tak isto. Stvorkolovy pohon sa moze pouzivat do plnej rychlosti,ale chcem vidiet toho,kto by to zvladol na klzkom povrchu
pretoze je to "tvrdy 4x4" cize nieje tam medzinapravovy diferencial a kazda,i mala rozdielnost v obvode kolesa sposobi,ze auto pojde do smyku
. Ja som isiel najviac 110km/h so zaradenym predkom a lietalo to po zasnezenej ceste jak blazon(pravda je,ze predne gumy boli o dobre 3mm viac zjazdene)
Na suchej a nesmyklavej vozovke sa dorazne nedoporucuje priradovat predok,hrozi tam poskodenie nahonovej retaze v pridavnej prevodovke. Vynimkou mozu byt kratke useky na prekonanie terennych nerovnosti malou rychlostou. Na poddajnom,klzkom povrchu sa moze pouzivat trvalo nahon vsetkych kolies,resp. zapinat podla potreby. Redukovane prevody 4x4 LOW sa MUSIA zaradovat v klude,pripadne do rychlosti 3km/h,vyradenie detto.Na znizenie opotrebenia predneho diferaku a na znizenie spotreby odporucam namontovat manualne huby na prednu napravu(sluzia na manualne pripojenie poloosi ku kolesam) Na dlhsie trasy a cesty bez potreby predneho nahonu ich vypinam,na zimne obdobie zapinam,aby so mal k dispozicii kedykolvek predny nahon s ovladanim tlacitkom.Pripadne za sucha s potrebou prudkeho manevrovania a nutnostou pouzivania redukcie ich vypinam(predok sa toci len volne),ale zadok ide na redukciu.Bez ich vypnutia v tomto pripade by bola velmi namahana ta inkriminovana retaz a poloosy.
Re: problematicke otacanie pri plnom raidu v 4x4
Napsal: 20 led 2013, 09:58
od nadeen
děkuju za vysvětlení a zároven bych se chtěl omluvit tobě i zesnulému panu ivanu kuschallovi.nevědel jsem to.a taky jsem si tady přečetl starší články kde o tom vice mluví.je to moje chyba.a ještě jednou se omlouvám.dík