jiri.vacha píše:kluci,určitě vám doporučuju v těchto mrazech 5 až 10 %benzinu do nafty,jezdil jsem na kamionu a nikdy se mi nestalo že bych zamrzl,a to byly echt mrazy,todle ještě nic není,kolegové dostali od šefa přísady do mrazu,machrovali a ejhle
,ja nastartoval a oni ne,motoru ani čerpadlu to neublíží a při startu to pomůže.Fakt nejlepší co můžete udělat.
ano na kamionech se daval benzin a porad dava aby to v zime startovalo, ale zalezi jaky typ motoru tam je a jake provedeni palivoveho systemu vstrikovani, pokud je to dnes nejvic pouzivany comonrail (tak například Fiat ho označuje jako JTD, Mercedes CDI, Citroën a Peugeot HDI, Ford TDCi, Hyundai CRDi, Renault dCi, Opel CDTi, Toyota D-4D, koncern Vokswagen TDI CR a tak dále.)tak tam benzin nesmi prijit, pokud tam prijde dochazi k nadmernemu opotrebeni a zkraceni zivotnosti samotnych vstrikovacu(injectoru). pokud je to klasika provedeni cerpadlo- vstrikovac s nizsimi vstrikovacimi tlaky tak tam to lze aplikovat- i kdyz i zde dochazi k tzv. suchemu provozu vstrikovacu, nebot benzin ma odmastovaci schopnosti.
tak samo pokud je to motor se systemem SCR-cesky receno AD-blue jinak taky mocovina pouzivana u norem Euro 4-5, i kdyz dnes uz se upousti od teto technologie(prechazi na nejnovejsi comonrail)- tak tam rovnez nesmi prijit benzin.dojde k poskozeni tohoto systemu a nasledna oprava neni za par korun.
a ted pro ostatni navstevniky, jako uvedomte si ze doba jde dopredu a praktiky ktere se pouzivaly pred 10-15 a vice lety dnes uz neplati, pokud nekdo se takovymi praktikami ridi tak v dobre vire ze dela pro motor to nejlepsi muze mit nakonec opacny efekt a zkracuje si sam zivotnost svou neznalosti, pokud chcete mit prehled o svem vozu co vlastne mate za technologie a co ktere slovo ma vyznam a nejste zrovna opravari aut a nebo nejste blizko tomuto oboru tak mame tady strycka googla a tam lze najit a docist se vse potrebne, pokud zrovna doma nevlastnite danou literaturu.
napr. neco o comonrailu bavime se o dieslech tak prosim benzinaky aby na toto nereagovali a venovali se svym benzinum,
treba dnes se vyviji uz 4 generace systemu comonrail kdy prvnim dvou generacim tohoto systemu odzvonilo a dnes se uz nepouziva a pokud jo tak jedine tehdy aby automobilka usetrila naklady na vyrobe,pricemz na druhe strane nesplni nove normy a prodava motory s normou Eu 3 ci dokonce s Eu2, motory ktere splnuji Euro 4 pouzivaji Comonrail 3 generace ktery umi během jednoho cyklu vstříknout palivo pět a víckrát a aniz by pote se musel dale nejakym zpusobem upravovat vyfukovy system katalyzatory apod nesmysly jako filtr pevnych castic,tak splni normu Eu4, pokud je namontovan filtr pevnych castic,katalyzator tak pote vozidlo splni normu Euro5 a 6. dnesni 3 generace comonrailu ktera se pouziva pracuje s tlaky okolo 2000 baru
prvni a druha generace pracovala s mensimi tlaky, kdy 1 generace mela jen dva vstriky na jeden cyklus a 2 generace mela pridany treti tzv dovstrik na jeden cyklus,kdy se timto u primych vstriku eliminoval tvrdy chod motoru a pouzily se soucasne jeste vyssi tlaky nez u 1 generace
V současnosti se chystá už čtvrtá generace Comonrailu. A měla by být ještě lepší nez 3 generace. Vstřikovač totiž dostane k dobru systém HADI (Hydraulically Amplified Diesel Injector). Za tímto trochu zvláštním názvem se skrývá hydraulicky posilovaný vstřikovač nafty. Oproti předchozím má navíc převodový píst, který ještě zvyšuje tlak v systému. Uváděny jsou hodnoty kolem 2500-2700 barů.
Musím se přiznat, že jsem ještě nepronikl do tajů této varianty. A tak pouze uvedu výhody, které by mely byt celkem logické. Tím, že je možné zvýšit tlak až ve vstřikovači, lze pracovat v ostatních částech systému s podstatně nižším tlakem. To přináší jednodušší konstrukci, menší nároky na potrubí a tak dále. Lepší rozprášení paliva zase přinese tolik žádané další snížení emisí. Velkou výhodou je také fakt, že palivo není vstřikováno rázem, ale postupně se zvyšujícím tlakem. Vícenásobné vstřiky jsou samozřejmostí. cena bude taky vyssi,
takze tu je takovy priklad co tam vlastne mame za technologii a ja osobne si neminim nicit nekvalitnim palivem-primichany benzin do nafty - nicit motor, v podstate toto castecne dela uz bioslozka ktera se musi pridavat dle zakona do paliv v nasi zemi, je stanovena na nejakych 7 % ale prodejci paliv dle kontrol maji i vice jak stanovenych 7%,nektere kontroly namerili i 14% k tomu snad nelze ani nic dodat a meli by to rovnou strilet aby se to vicekrat neopakovalo.
takze je lepsi pouzit pripravky na zlepseni vlastnosti nafty nez si to nicit benzinem v nafte, to ze to nejde pak nastartovat jeste neznamena ze to je zpusobene naftou, je tam mnoho dalsich pricin ktere toto muzou zpusobovat. tot vse