Stránka 2 z 3

Re: Startování v mrazech

Napsal: 01 úno 2012, 23:52
od Mexican
keby ste trochu citali detailnejsie tak viete, ze ten benzin v nafte tam ma potki nahodou (rozoberal inde ze slo o chybu pri tankovani). Ja sosobne tam cielene benzin nelejem, startovacie spreje nepouzivam, jazdim vzdy do prazdnej nazdrze a nasledne natankujem plnu a pouzivam aditiva . Ked je pekne sucho slnecno, vybijam cielene autobateriu pustenym radiom aby sa na dlhsej trase znova nabila. A vzdy to chytilo na prvy krat

Re: Startování v mrazech

Napsal: 02 úno 2012, 09:49
od 69pavel
FISHkaa píše:Tak já hlasím, že starty na první drcnuti a nežhavím :-D
cti pozorne tazatel ma diesla, ty se svym benzinem asi tezko budes zhavit

Re: Startování v mrazech

Napsal: 02 úno 2012, 11:49
od 69pavel
jiri.vacha píše:kluci,určitě vám doporučuju v těchto mrazech 5 až 10 %benzinu do nafty,jezdil jsem na kamionu a nikdy se mi nestalo že bych zamrzl,a to byly echt mrazy,todle ještě nic není,kolegové dostali od šefa přísady do mrazu,machrovali a ejhle #-o ,ja nastartoval a oni ne,motoru ani čerpadlu to neublíží a při startu to pomůže.Fakt nejlepší co můžete udělat. =D>

ano na kamionech se daval benzin a porad dava aby to v zime startovalo, ale zalezi jaky typ motoru tam je a jake provedeni palivoveho systemu vstrikovani, pokud je to dnes nejvic pouzivany comonrail (tak například Fiat ho označuje jako JTD, Mercedes CDI, Citroën a Peugeot HDI, Ford TDCi, Hyundai CRDi, Renault dCi, Opel CDTi, Toyota D-4D, koncern Vokswagen TDI CR a tak dále.)tak tam benzin nesmi prijit, pokud tam prijde dochazi k nadmernemu opotrebeni a zkraceni zivotnosti samotnych vstrikovacu(injectoru). pokud je to klasika provedeni cerpadlo- vstrikovac s nizsimi vstrikovacimi tlaky tak tam to lze aplikovat- i kdyz i zde dochazi k tzv. suchemu provozu vstrikovacu, nebot benzin ma odmastovaci schopnosti.
tak samo pokud je to motor se systemem SCR-cesky receno AD-blue jinak taky mocovina pouzivana u norem Euro 4-5, i kdyz dnes uz se upousti od teto technologie(prechazi na nejnovejsi comonrail)- tak tam rovnez nesmi prijit benzin.dojde k poskozeni tohoto systemu a nasledna oprava neni za par korun.


a ted pro ostatni navstevniky, jako uvedomte si ze doba jde dopredu a praktiky ktere se pouzivaly pred 10-15 a vice lety dnes uz neplati, pokud nekdo se takovymi praktikami ridi tak v dobre vire ze dela pro motor to nejlepsi muze mit nakonec opacny efekt a zkracuje si sam zivotnost svou neznalosti, pokud chcete mit prehled o svem vozu co vlastne mate za technologie a co ktere slovo ma vyznam a nejste zrovna opravari aut a nebo nejste blizko tomuto oboru tak mame tady strycka googla a tam lze najit a docist se vse potrebne, pokud zrovna doma nevlastnite danou literaturu.

napr. neco o comonrailu bavime se o dieslech tak prosim benzinaky aby na toto nereagovali a venovali se svym benzinum,

treba dnes se vyviji uz 4 generace systemu comonrail kdy prvnim dvou generacim tohoto systemu odzvonilo a dnes se uz nepouziva a pokud jo tak jedine tehdy aby automobilka usetrila naklady na vyrobe,pricemz na druhe strane nesplni nove normy a prodava motory s normou Eu 3 ci dokonce s Eu2, motory ktere splnuji Euro 4 pouzivaji Comonrail 3 generace ktery umi během jednoho cyklu vstříknout palivo pět a víckrát a aniz by pote se musel dale nejakym zpusobem upravovat vyfukovy system katalyzatory apod nesmysly jako filtr pevnych castic,tak splni normu Eu4, pokud je namontovan filtr pevnych castic,katalyzator tak pote vozidlo splni normu Euro5 a 6. dnesni 3 generace comonrailu ktera se pouziva pracuje s tlaky okolo 2000 baru

prvni a druha generace pracovala s mensimi tlaky, kdy 1 generace mela jen dva vstriky na jeden cyklus a 2 generace mela pridany treti tzv dovstrik na jeden cyklus,kdy se timto u primych vstriku eliminoval tvrdy chod motoru a pouzily se soucasne jeste vyssi tlaky nez u 1 generace

V současnosti se chystá už čtvrtá generace Comonrailu. A měla by být ještě lepší nez 3 generace. Vstřikovač totiž dostane k dobru systém HADI (Hydraulically Amplified Diesel Injector). Za tímto trochu zvláštním názvem se skrývá hydraulicky posilovaný vstřikovač nafty. Oproti předchozím má navíc převodový píst, který ještě zvyšuje tlak v systému. Uváděny jsou hodnoty kolem 2500-2700 barů.

Musím se přiznat, že jsem ještě nepronikl do tajů této varianty. A tak pouze uvedu výhody, které by mely byt celkem logické. Tím, že je možné zvýšit tlak až ve vstřikovači, lze pracovat v ostatních částech systému s podstatně nižším tlakem. To přináší jednodušší konstrukci, menší nároky na potrubí a tak dále. Lepší rozprášení paliva zase přinese tolik žádané další snížení emisí. Velkou výhodou je také fakt, že palivo není vstřikováno rázem, ale postupně se zvyšujícím tlakem. Vícenásobné vstřiky jsou samozřejmostí. cena bude taky vyssi,

takze tu je takovy priklad co tam vlastne mame za technologii a ja osobne si neminim nicit nekvalitnim palivem-primichany benzin do nafty - nicit motor, v podstate toto castecne dela uz bioslozka ktera se musi pridavat dle zakona do paliv v nasi zemi, je stanovena na nejakych 7 % ale prodejci paliv dle kontrol maji i vice jak stanovenych 7%,nektere kontroly namerili i 14% k tomu snad nelze ani nic dodat a meli by to rovnou strilet aby se to vicekrat neopakovalo.
takze je lepsi pouzit pripravky na zlepseni vlastnosti nafty nez si to nicit benzinem v nafte, to ze to nejde pak nastartovat jeste neznamena ze to je zpusobene naftou, je tam mnoho dalsich pricin ktere toto muzou zpusobovat. tot vse

Re: Startování v mrazech

Napsal: 02 úno 2012, 12:08
od Skyline
kamarad dnes rano pri -15° nenastartoval VW Caddy 2,0 tdi odtah a vymena filtru :shock: mel Shell aby mu motor lepe shell, ja teda u Shell vzdy bez problemu ale dnes uz jdu pro nejake to aditivum.

Re: Startování v mrazech

Napsal: 02 úno 2012, 12:15
od Mexican
dnes som po troch dnoch nielenze bezproblemovo nastartoval (zhavilo to ale asi 8s, uplne nekonecne) ale startoval som kamosa s HDi 2.0 v P407. Bohuzial neuspesne (2x tocil starter ale nenaskocil, potom to uz robilo len CVAK) a tak sme jazdili po Brne a zhanali baterku. nakoniec sme dostali (je sranda ze v Stangli a Autokelly mali vypredane), nakoniec vysolil 2800 za slovinsku bezudrzbovku TAS (70Ah) v Elite. Trochu to stechlo, nastartoval ale naprvy krat a uz jazdi. Ked som videl jeho baterku, tak mi bolo jasne ze kolka bije. Popri poloch vyteceny sarjajt (mal gelovku Vartu, asi 4 rocnu), mno... skoda reci

tym chcem povedat, ani u novych aut neznamena bezudrzbovka = 100%. Je to hrozne neprijemne poskakovat v -13 okolo auta a tak je dobre tieto veci fakt pozerat s predstihom

Re: Startování v mrazech

Napsal: 02 úno 2012, 12:25
od XMira
V Getzánkovi je origo :hyu: baterka už sedmý rok. Parkuje venku a startuje pořád OK. Takže si myslím, že baterky, co dodává výrobce nebudou špatný.

Re: Startování v mrazech

Napsal: 02 úno 2012, 12:30
od ilcas
Tak díky za rady. Dal jsem plnou nádrž - Vervu - prý je do -26°C, přidal VIF a poslední dva dny (-14°C a auto je pořád venku) dvakrát, třikrát nažhavím a pak na první otočení klíčku... Tak už jsem klidný. :)

Re: Startování v mrazech

Napsal: 02 úno 2012, 13:27
od jiri.vacha
nic ve zlim,ale jestli věříš tomu,že ti pěti procentni mix poškodí vstřikovače,tak by jsi musel před každym tankováním nechat dělat rozbor,protože kdyby jsi viděl co jsme v cisternách vozily,tak natankovat nejedeš,nevim jak ted,ale pochybuju o tom ,že by se něco změnilo,česká nátura je česká,proč vymejšlej další a další generace vstřikovačů,když nemaj vyřešenu kvalitu paliva,ještě,že mam benzin/lpg,nemusim toto dilema řešit,nastartuju vždy.ahojky již vas zde nebudu rušit, [-o< s vámi

Re: Startování v mrazech

Napsal: 02 úno 2012, 14:50
od lada 71
ilcas píše:Tak díky za rady. Dal jsem plnou nádrž - Vervu - prý je do -26°C, přidal VIF ....
Jakákoliv další a dodatečná aditivace Vervy Diesel, je naprosto zbytečná. Ale pro lepší pocit jistoty, proč ne?
jiri.vacha píše:..protože kdyby jsi viděl co jsme v cisternách vozily,tak natankovat nejedeš .... [-o< s vámi
Co jako vozily? Že už přímo po načerpání v rafinérce, to byl čímsi znečištěný sajrajt? Nebo díky tomu, že se do cisterny tankovalo PHM, aniž by byla cisterna vyčištěna od předešlého produktu, který byl přepravován a pak se na čerpačku dostane diesel šmrncnutý s čímsi? Nemělo by to být povinností dopravceho, potažmo řidiče, který jezdí s cisternou, aby nechal cisternu vždy řádně vyčistit, pokud na následující přepravě bude převážet produkt, zcela odlišný od předešlého produktu?

Re: Startování v mrazech

Napsal: 02 úno 2012, 16:12
od pietro32i
Presne tak, hlavný problém zrejme nie je v kvalite paliva samotného, ale v kvalite všetkých medzičlánkov na ceste od rafinérie po nádrže našich áut = preprava + nádrže na čerpačkách.

Re: Startování v mrazech

Napsal: 02 úno 2012, 16:30
od 69pavel
tak o tom muzu taky bohate vykladat co se davalo do cisteren prim v rafinerce, treba vyrobce Peugeot ma motory stanove na pouziti bioslozky do 5% at uz benzin ci diesel,nikdo ted neni schopen rici co to stemi motory udela za deset let pouzivani tech sracek v palivech ,kdyz je zakonem stanovene 7%. a nehlede nato jaka paliva se dodavaji primo s rafinerky- nema cenu na toto polemizovat.

Re: Startování v mrazech

Napsal: 02 úno 2012, 16:35
od Spajky007
tankuju obyč naftu a vše ok přídám adituvum podle mě záleží na stavu auta Galloper startuje lépe než tři roky starej Renault tak nevim kde je problé ale nekvalitní nafra se podle mě pozná až za jízdy když přmzne v potrubí

Re: Startování v mrazech

Napsal: 02 úno 2012, 17:32
od mnkk
Skyline píše:kamarad dnes rano pri -15° nenastartoval VW Caddy 2,0 tdi odtah a vymena filtru :shock: mel Shell aby mu motor lepe shell, ja teda u Shell vzdy bez problemu ale dnes uz jdu pro nejake to aditivum.
Včera som štartoval 14 ročnú octaviu TDI, bolo -26 a naskočila na prvý krát- štarter sa otočil asi 2 - 3 krát. Horšie to bolo so zvukom motora nad 1300 ot. bal som sa točiť to viac. Žhaviče som vymenil pred dvoma rokmi, palivový filter som menil pred 28 tis km, baterka má 4 roky v nádrži menej než polovica. Niekedy som pridával do 50 litrov nafty 3 litre benzínu. Nič sa nestane.

Na studený štart majú vplyv žhaviče a sytič- ten je dnes elektronicky a môže robiť problém. Neviem prečo iné by ix 35 s 18 tis km (nové auto) nenaštartovalo. Možno čidlo teploty.

Na i30 1,4 mi pri -26 zdochol motor (naskočil, ale zdochol za 2s), musel som štartovať druhý krát. Potom už ok.

Re: Startování v mrazech

Napsal: 02 úno 2012, 17:56
od lada 71
Jeden technickej. Všichni tu teď probíráme startování v mrazech a věci s tím spojené, ale já jsem si všiml, že po zasunutí klíče do spínací skříňky a otočení klíče do první polohy, se mi sice vše na palubovce rozsvítí a následně zhasne, ale i když teď parkuju venku a mrazy jsou řádné, tak mi nikdy nesvítí žhavení. Na přístrojovce se sice kontrolka žhavení rozsvítí, jako že by mělo být vše O.K., ale nikdy mi to prostě nežhaví. Žádné problémy se startováním nemám, auto chytne na první pokus a během jednoho protočení motoru. Prostě jako v létě :) . Není důvod si tedy nechat nějak časem v servisu překontrolovat funkčnost žhavení?

Re: Startování v mrazech

Napsal: 02 úno 2012, 18:06
od Spajky007
ldyž by nešlo žhavení tak to nechytne asi to žhaví tak rychle že to hned zhasne