Motorový olej

Moderátoři: frawd, Moderátoři

Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: olej motora

Příspěvek od Hardcam »

S0T0: motor co mi pred tydnem prisel do Sonaty ma na vicku od oleje taky uvedeno 5W20, ale ridim se dle stary normy.
caruser: ano, v manualu muze byt napsana tato varianta. Nedavno do servisu jedna prijela a ta zase mela 5W20. Napr. pro starsi modely se vypisovalo i 6 moznych specifikaci (Coupe, Lantra).
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Reklama
 

S0T0
***
Příspěvky: 508
Registrován: 09 říj 2010, 22:28

Re: olej motora

Příspěvek od S0T0 »

Harde: však ja se s tebou nehádám, souhlasím, mě by 5w20 taky do motoru nesměl, aji kdyby si výrobce psal co chce...
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: olej motora

Příspěvek od 69pavel »

taktez jako je zcela nevhodne pouzivat olej 5W/30 ci jineW /30 pro dlanicni provoz,lze pouzit kratkodobe ,ne na dlouhe zatizeni
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Uživatelský avatar
caruser
****
Příspěvky: 1312
Registrován: 12 led 2011, 15:39
Bydliště: Slovenská republika

Re: olej motora

Příspěvek od caruser »

prečo 5W30 nie je vhodný pre dialničnú prevádzku?
Hyundai i20 1,2 LPG BRC 02/2011 ice blue metallic 100.000 km
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: olej motora

Příspěvek od Hardcam »

S0T0: vsak ja vim, dohaduji se tu jini :mrgreen:
Pavel: tak tak, proto treba kdo jezdi velmi casto na jich a transferuje se po dalnicich, mel by zvazit jinou specifikaci
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
airwaves
****
Příspěvky: 1053
Registrován: 30 pro 2010, 08:21
Bydliště: Vysočina

Re: olej motora

Příspěvek od airwaves »

Spotřeba oleje A5 nula! Píšu podruhé. 5W-30W konzultováno s tribotechnikem Sunoca. Je pro dálniční provoz s LPG na jihu Itálie s rezervou dostačující. Platí pro 1,6 benzin a dodržování rychlostních limitů :D . Uf!
ix20 1,6 LPG a i30 1,6 LPG
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: olej motora

Příspěvek od Hardcam »

Ano, dostacujici, to je tzv. za 4. Neni tedy ani vhodny resp. doporuceny. Samozrejme, ze se ti po deseti jizdach Italii nezadre motor, to ani nikdo netvrdil, ale motor asi uplne skakat radosti nebude. Ja uz od noveho jedu klasiku 5W40, v obou autech a budu se ji drzet co to pujde. Nicmene asi tady klukum v tematu delame maglajz, tak si pripadne muzeme najit jiny utociste :mrgreen:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
S0T0
***
Příspěvky: 508
Registrován: 09 říj 2010, 22:28

Re: olej motora

Příspěvek od S0T0 »

u provozu na LPG je hlavně důležitá i hodnota TBN. a ta je u A1/A5 většinou nižší než u A3
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: olej motora

Příspěvek od Hardcam »

A cim vyssi hodnota TBN, tim delsi schopnost oleje neutralizovat kysele latky.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
S0T0
***
Příspěvky: 508
Registrován: 09 říj 2010, 22:28

Re: olej motora

Příspěvek od S0T0 »

zlatá éra komančů, tak člověk přemýšlel jestli vezme m6ad nebo m6ad super :D
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: olej motora

Příspěvek od Hardcam »

Tak tam M6AD nalej a vecer dej vedet, jak to dopadlo :mrgreen:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
S0T0
***
Příspěvky: 508
Registrován: 09 říj 2010, 22:28

Re: olej motora

Příspěvek od S0T0 »

se nesměj, m6ad je dokonalý opravný nástroj na smarty, kde je motor před smrtí :D
EX - i30 1.4 CVVT Patriot BRC SQ 24
Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: olej motora

Příspěvek od Hardcam »

To je dobry vedet, az se me nekdo zepta, co tam ma nalejt :mrgreen:
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
bassman1205
Příspěvky: 6
Registrován: 05 úno 2012, 14:22

Re: olej motora

Příspěvek od bassman1205 »

Mne dali na 1.garancke v autorizovanom servise :hyu: SHELL HELIX ULTRA 5W-40
ix20 1,4 CVVT Ice Blue Classic
Uživatelský avatar
69pavel
*****
Příspěvky: 1711
Registrován: 30 srp 2009, 20:29

Re: olej motora

Příspěvek od 69pavel »

airwaves píše:Spotřeba oleje A5 nula! Píšu podruhé. 5W-30W konzultováno s tribotechnikem Sunoca. Je pro dálniční provoz s LPG na jihu Itálie s rezervou dostačující. Platí pro 1,6 benzin a dodržování rychlostních limitů :D . Uf!


sry za citaci, z pohledu technika ti budu namlouvat cokoli jen abych prodal,kdyz ti budu tvrdit ze i 0W/10 je dostacujici a vyborny olej plnesynteticky tak si ho taky koupis?? bude na nej plno reklam a vsehomozneho. budes mit jistotu ze ten motor pak skutecne vydrzi?? ano vydrzi ale jak dlouho, to uz je technikovi jedno, vsak jak klekne motor mame zajistenou praci a pan technik misto stvrzenky napise zakazku :mrgreen: :mrgreen:

ale zpet k olejum ,neco malo o olejich

Vliv zatížení na výběr viskozity
Vhodná viskozita oleje závistí na zatížení oleje. Čím je zatížení vyšší, tím je vyžadována vyšší viskozita oleje (vyšší viskózní třída ). Proto může být pro motor, pro který je předepsán normálně olej SAE 30 v režimu vysokého zatížení-dalnicni provoz(vyssi teploty,vyssi otacky motoru) použit olej SAE 40 nebo SAE 50.

Vliv rychlosti na výběr viskozity
Se vzrůstající rychlostí vzájemného pohybu mazaných ploch se olej dostává obtížněji do mazacího prostoru a je z něj rychleji vytlačován. Čím je vzájemná rychlost pohybujících se ploch vyšší, tím musí být viskozita použitého oleje nižší. Proto například vysokootáčkové motory a převodovky vyžadují oleje s nižší viskozitou než nízkootáčkové.
Vlivy změny teploty, zatížení a rychlosti se mohou někdy kompenzovat. Zvýšení zatížení motoru může být kompenzováno zvýšením otáček motoru. Například při jízdě do kopce (vzrůst zatížení - nutná vyšší viskozita) je zařazen nižší rychlostní stupeň čímž dojde ke zvýšení otáček motoru (vzrůst rychlosti - nutná nižší viskozita). Nejvhodnější viskozita zůstává v tomto případě nezměněna a je jakýmsi kompromisem.
Některé oleje s vysokým viskozitním indexem (vícerozsahové oleje u kterých se změnou teploty dochází pouze k malé změně viskozity) dokáží zabezpečit dobré mazání i při větším rozsahu změn teploty, zatížení a rychlosti a proto jsou univerzálnější a mohou být využívány ve větším množství aplikací.

________________________________________
Viskozitní třídy olejů pro motorová vozidla jsou klasifikovány normou SAE J300 následovně:
Motorové oleje:
Viskózní třída SAE Viskozita ve studeném
stavu Viskozita
při 100°C HTHS
150°C
max. viskozita [mPa.s] *hraniční čerpací teplota [°C] minimální viskozita [mm2/s] maximální viskozita [mm2/s] minimální viskozita [mPa.s]
0W 6200 při -35°C -40 3,8 - -
5W 6600 při -30°C -35 3,8 - -
10W 7000 při -25°C -30 4,1 - -
15W 7000 při -20°C -25 5,6 - -
20W 9500 při -15°C -20 5,6 - -
25W 13000 při -10°C -15 9,3 - -
20 - - 5,6 < 9,3 2,6
30 - - 9,3 < 12,5 2,9
40 - - 12,5 < 16,3 2,9**
40 - - 12,5 < 16,3 3,7***
50 - - 16,3 < 21,9 3,7
60 - - 21,9 < 26,1 3,7
Hyu ACCENT MCT 1.5CRDi VGT rok: 10/2008 barva: 2X INDIGO BLUEMICA oil: TOTALQUARTZ9000 5W/40
Odpovědět

Zpět na „ix20“